Szerintem ez nyilvánvaló kérdés mindnyájunknak, de:
1Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. 2Ő kezdetben az Istennél volt. 3Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött. 4Benne élet volt, és az élet volt az emberek világossága.
Az ige másképp logoszt is jelent. Nézünk utána, mit is jelent:
<Ember és transzcendencia
A logosz, a mítosz és a kultusz
A régi görög nyelv több szóval fejezi ki a közlés fogalmát. Az egyik ilyen szó a logosz. János Evangéliumában a logoszt igének fordítják („Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige.”).
Evangéliumban a logosz, a teremtés igéje egy gondolat, egy szándék arról, hogy a világ „legyen”. A nagy mondat, hogy legyen világosság (és lőn világosság), logosz szintű közlés. párbeszéd az ember és a transzcendencia(,,Isten! kit a bölcs lángesze fel nem ér, / Csak titkon érző lelke ohajtva sejt: / Léted világit, mint az égő /Nap, de szemünk bele nem tekinthet.,, Ezt a költeményt elemzői általában a felvilágosodással hozzák kapcsolatba.), az ember és az Isten között.>
Ezen felül az ige egy érző emberben teljesedhet ki <Igaz, a Bibliából s Jézus tanításából megismert Isten nem szótalan. Emberi szavak segítségével kinyilatkoztatja magát, Jézusban egyenesen emberré lett - úgy, hogy ő elmondhatta magáról: ,,Aki engem lát, látja az Atyát is,, (Jn 14,9). Azért ez az Isten mégis megmarad transzcendensnek. Ismét Ágoston az, aki ezt a paradoxont legfrappánsabban megfogalmazta: Istent nem ismerte meg, aki úgy gondolja, hogy már nem kell tovább keresnie. Pál a hívő emberről írja, hogy ,,tükör (bronztükör!) által homályban lát,,. Azt is, ugyanott, hogy csak az üdvösségben ismerjük majd Istent ,,ahogyan ő ismer bennünket,, (1Kor 13,12). A Rómaiakhoz írt levelében - fönséges bevezető mondatokkal - Izaiást idézi: ,,Milyen nagy Isten bölcsességének, gazdagságának és tudásának mélysége! Mennyire megfoghatatlanok ítéletei, kifürkészhetetlenek útjai! Mert ki ismerte az Úr gondolatát? Vagy ki volt az ő tanácsadója?,, (11,33-34; az idézet Iz 40-13). A Timótheushoz írt levélből már idéztünk: Isten (Jézus Istene!) ,,megközelíthetetlen világosságban lakik,,.Ezért aztán még a ,,testté lett,, Ige is titokteljes számunkra. Ereje gyöngeségnek, bölcsessége oktalanságnak tűnik föl előttünk (1Kor 1,22-25). A Bibliára s a Jézus tanítására figyelő ember és az egyház nem a világtól elfordulva keres utat a ,,távoli,, deus absconditushoz, hanem abban hisz, hogy ez az ,,elrejtett Isten,, az általa teremtett világban kinyilatkoztatta önmagát, közel van hozzánk akkor is, ha megmaradt titokteljesnek.>
Tehát sok mindent megfogalmazhatnánk de egy biztos Ő hamarabb volt és mi akit Formált és lelket lehelt belénkAz Új élet kezdete és a vége a kiteljesedés Ő benne MERT Ő ki jelentette, Ő a kezdet és a vég.
Belőlle indul ki minden. Így minden kívánságunk és lelkiajándékunk tőlle van a Szent Szellemtől mert Ő bennünk van, és bennünk lesz, mert Már bemerítkeztünk, vagy alá merítkeztünk a Szent Szellmnek-be János vízzel keresztelt, ti pedig nemsokára Szentlélekkel kereszteltettek meg.Innen ez a nagy erő és a tudat, hogy Ő mindnet megadd a Krisztus által.
Szeretném testvéreim, hogy elhidjétek azt ami mindig is volt. Ez nem szabadna kérdésnek lenni, mert A szent lélek benünk van, de Ha megvagyunk fáradva A Szent lélek erejét kell kérnünk! Csak Ő képes A mi bünős lelkiismeretünket KIJOZANÍTANI. Ő a mi lelkiképviselőnk.
Kérlek benneteket vizsgáljátok meg magatokat, mert a Szent lélek mindenkiben kell, hogy legyen aki Hívő!
Üdv: Tóth Zoltán