A szelidseg a lelek gyumolcsei kozul az egyik legosszetettebb termes, egy olyan allapot, ahol az elveszettseget jol latja az ember, nem itelkezni akar, hanem a mento szeretetet vezeti. Tudja, hogy hiaba mondja a santanak, hogy fusson, es azt nezi, mit lehet tenni, hogy is lehetne Isten eszkoze, hogy elinduljon a halalbol az eletre. Istenrefigyeles alazata is nelkulozhetetlen, tudja, hogy hiaba szorja a magot, ha nincs eso - nem kezdi verni a foldet, hogy teremjen mar. A leleknek egy olyan melyen termo gyumolcse, ami erthetove valik meg abban a helyzetben is, mikor Jezus korbacsot ragad. A szeretet vezeti abban is, mivel az igazi megoldast hamisitjak - es a hamissagnak nem orul a szeretet. A szeretet nem valtozik, mivel a lenyege az, hogy szeretet. Nem relativ, hanem a helyzetek adta lehetosegek szerint nyilatkozik meg. Ne sajnald a botot a gyerektol peldaul, de ne ingereld a gyereket. A szelidseg egy mely alazat, de nem alazatossag, hanem Istentol fuggoseg teljes megadasa. Az elet Uratol varom, mint eszkoz, hogy konyoruljon. Jakob is megharcolta a Jabbok revenel es botjara tamaszkodva aldotta az Urat - de minden lepeseben emlekeztetve van arra, hogy harcolt. Szelid lett, mint Mozes is a probaktol. Ne vigy minket tovabb, ha orcad nem jon velunk. Megertette, hogy a semmibe, minden cel es remeny nelkul mennenek. Megtanult imadsagban Istenhez konyorogni az ertetlen kemennyaku nepert, hogy tegye oket alkalmassa az igazi ELET-re. A szelidseg egy allapot, lelkulet - a lelek munkalja ki, emberileg, az Ordog deformalta, torzult vilagban teljesen erthetetlen. Nekunk nem is a vilag eszkozeivel kell harcolni, mivel abban a vilag sokkal jobb de nem is old meg semmit. Harag sem munkalja Isten ugyet. A lelek gyumolcsei egy olyan kosar, ami felulrol valo.
szeretettel
Sandor