Szerző Téma: Az ÚR ünnepei  (Megtekintve 13707 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #45 Dátum: 2012 Április 03, 18:11:14 »
Isten Báránya - Seh HaElohim

http://www.youtube.com/watch?v=K8k3uQVUCvE#ws

 :ima02:
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #46 Dátum: 2012 Április 04, 09:59:49 »
Kedves Testvéreim!

Habár már ezt a "Bibliai találós kérdések" témakörbe is beírtam, mégis úgy gondolom, hogy ide is tartozik....

Információként szeretném leírni, hogyan áll az eredeti görög szövegben az a szó, amelyet a Károli fordítás „Húsvét“-nak fordít. Azért tartom szükségesnek, mert itt nem egy nevében és idöpontjában 300 évvel késöbb emberek által megváltoztatott keresztény ünnepröl van szó, hanem a Tánáchban/Ószövetségben az Örökkévaló Isten  által elrendelt ünnepröl (3.Móz.23)

Görög: πάσχα  / Pasha

Ez egyben megfelel az arám nyelv kifejezésének is: Pasha

Héberül pedig: פסח / Pesach

Magyarul: Páska

Következö helyeken találjuk meg a Pessach/Pasha/Páska szót:

Mt 26,2;  Mk 14,1;  Lk 2,41, 22,1; Jn 2,13.23; 6,4; 11.55, 12,1 …..

A Szentírás szerint ez az ünnep pontosan a Nisszán hónap 14-re esik a zsidó naptár szerint, ami a gregorián naptárban márc-április körül van.

Továbbá utal e szó a Páska Bárányra,

Mt 26,17;  Mk 14,12.14; Lk 22,7.11.15;  Jn18,28

illetve a Páska-vacsorára (Széder este)

Mt 26,18;  Mk 14,16;  Lk 22,8.13;  Zsid 11,28

Szeretettel
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #47 Dátum: 2012 Április 05, 10:54:32 »
Meghatott, egy komoly hivö és kedves régi barátunk, Neuberger István festömész képe, amelyet a "Áldozat - engesztelés : : kortárs képzőművészeti kiállítás" zsidó kiállításra készített el. Egyértelmü az összefüggés a Páska Báránya és az Isten Báránya között: Mert Az ÚR Jézusnban van tökélete engesztelö áldozat. Igen a Vér életet jelent! És csak a vérrel meghintett Ajtón át mehetünk Istenhez!

Idézet:

Idézet
Neuberger István képén az ajtófélfán és a szemöldökfán megjelenő vörös sávok az áldozathozatal megtörténtét és oltalmazó hatását tanúsítják. Mindemellett a szemöldökfa sávjának lecsorgó festéke által kijelölt függőleges vonal révén a latin kereszt is megrajzolódik a kompozícióban. Ahogy a zsidókat Egyiptomból kimenekítő és negyven éves pusztai vándorlásán át vezető Mózes ószövetségi csodás cselekedeteiben könnyű azonosságokat, párhuzamokat felfedezni a Jézus Krisztus-sors eseménytörténetével, ugyanúgy az áldozat-jelek és a jelek által hordozott oltalmazó erők jelentésköreiben is kapcsolatok jöhetnek, jönnek létre.

http://www.mazsike.hu/aldozat/index.php?festo=22

Neuberger István: Engesztelö áldozat
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető torokildiko46

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 4485
    • http://ildiko-torok.blogspot.com/
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #48 Dátum: 2012 Április 05, 11:08:57 »
Ámen kedves Erzsike! csak az ajtón mehetünk be:
Mózes II. könyve:12:7   És vegyenek a vérből, és azokban a házakban, ahol azt megeszik, hintsenek a két ajtófélre és a szemöldökfára.
Mózes II. könyve:12:22   És vegyetek egy kötés izsópot és mártsátok a vérbe, amely az edényben van, és hintsétek meg a szemöldökfát és a két ajtófelet abból a vérből, amely az edényben van; ti közületek pedig senki se menjen ki az ő házának ajtaján reggelig. :2smitten:
ános Evangéliuma:10:9   Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijár majd, és legelőt talál.

János Evangéliuma:14:6   Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.Ámen!!!

 :078: :043:


Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll.! Jób:19:25

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #49 Dátum: 2012 Április 05, 17:07:30 »
Így van, és ez a kép egy nagyon szép bizonyságtétel a mi hitünkröl!

Jézus Krisztus az engesztelö áldozat, és által van örök életünk!

 :2smitten:
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #50 Dátum: 2012 Április 24, 10:04:17 »
Kedves Testvérek!

Ajánlottak egy keresztény honlapot megtekintésre. Ezen a honlapon a következö áll:

A húsvét, a kereszténység egyik szent ünnepe, úgynevezett “mozgó ünnep”. Húsvét vasárnapja a tavaszi napéjegyenlőséget követő első holdtölte utáni első vasárnap.

A húsvét angol neve: passover, átrepülést jelent. Gyakorta használják az Easter elnevezést is, amelynek eredete a német Oster szóval együtt keresendő. Őse egy germán istennő, Ostara az alvilág úrnője, ünnepe a tavaszi napéjegyenlőség idején volt. Az is lehet, hogy neve az East, a kelet szóból származik, s a napfelkeltére utal. A szó a magyarban nem található meg, de Csíkményságon a húsvéti körmenet neve: kikerülés, más vidékeken a feltámadáshoz kapcsolódik. A magyar szó: a húsvét, az azt megelőző időszak, a negyvennapos böjt lezárulását jelzi.

A húsvét egybeesik a tavaszi napéjegyenlőség idején tartott termékenységi ünnepekkel, amelynek elemei a feltámadás, az újjászületés. Húsvét napja az 1582-ből származó egyházi szabályzat szerint a tavaszi holdtölte utáni első vasárnapra esik: március 22-e és április 25-e közé. Húsvét kialakulásában fontos szerepet játszik a zsidó húsvét, a pészah. E vallás tanítása szerint e napon ünneplik a zsidók az egyiptomi rabságból való menekülésüket. Az Ótestamentum szerint a halál angyala lecsapott az egyiptomiakra, a zsidók kapuját azonban egy frissen leölt bárány vérével kenték be, így az ő házukat “elkerülte” a végzet.

Az Egyiptomból való kivonulás történetét írja le a Hagada. A keresztény egyház szertartásaiban a hosszú ünnepi időszak átfogja a kora tavasz és a nyár elejei hónapokat.

Húsvét kialakulásában fontos szerepet játszik a zsidó húsvét, a pészah. E vallás tanítása szerint e napon ünneplik a zsidók az egyiptomi rabságból való menekülésüket.

http://ehit.hu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=49&Itemid=126

Ez Isten Szavának meghazudtolása!

Az, hogy a zsidó vallás hü maradt Isten örökérvényü szövetségéhez az egy dolog. De a Páska ünnepét nem a zsidó vallás találta ki, hanem Isten saját szavával rendelte el választott népének,  és szó szerint az ÚR ünnepeinek nevezi a Szentírás! Testvérek, hogy ki mit ünnepel, Isten által adott ünnepeket, amelyet a mi Megváltónk is tartott, vagy több mint háromszáz évvel késöbb emberek által meghatározott ünnepeket, nincs szándékomban megítélni! DE! ne azzal indokoljuk, hogy  Isten Szavát meghazudtoljuk, és a Páskát valami zsidó vallás által kitalált ünnepnek nevezzük!

Jézus Krisztus engedelmes volt ebben a kérdésben is az Atyának, és nem húsvétot, nem karácsonyt és egyébb un. keresztény ünnepeket tartott, hanem az Örökkévaló Isten által elrendelt ünnepeket!
Az egyiptomból való szabadulást pedig a Hagada a Bibliából vette, mert ott van leírva Isten Szava gyanánt. Ezt a Bibliát olvassák ma a keresztények is.

Igy lehet kiforgatni Isten Szavát és téves útra vezetni az embereket. Elhitetni az emberekkel, hogy nem is olyan fontos az, amit Maga az ÚR rendelt el, és amelyet a mi Megváltónk Jézus Krisztus is betartott, hanem sokkal fontosabb a termékenység pogány ünnepére tett emberek által meghatározott Húsvét.

Mégegyszer: Senkit nem ítélek el, milyen ünnepet tart! Ám ne másítsuk meg saját emberi ötletelgetéssel Isten Szavát!

Szólj Izráel fiaihoz, és mondd el nekik, hogy melyek az ÚR ünnepei, amelyeket ki kell hirdetnetek, szent ünnepre való hívással. Ezek az én ünnepeim: 3. Hat napon át végezhetitek munkátokat, de a hetedik napon teljes nyugalom legyen szent összegyülekezéssel. Semmi munkát ne végezzetek; az ÚRtól rendelt pihenőnap legyen az mindenütt, ahol laktok.
3.Móz 23

Olvassátok el az egész fejezetet!

Tartsátok meg a kovásztalan kenyér ünnepét, mert éppen ezen a napon hoztam ki seregeiteket Egyiptomból. Tartsátok meg tehát ezt a napot nemzedékről nemzedékre örök rendelkezés szerint.
2Móz 12,17    

Ha pedig Isten azt mondja, hogy örök! akkor biztosak lehetünk, hogy nem tévedett!





Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető julika

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 847
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #51 Dátum: 2012 Április 24, 10:06:49 »
ÁMEN! :2smitten:
Köszönjük Elisabeth! :2smitten:
Életnek kútfeje az igaznak szája; az istenteleneknek szája pedig erőszaktételt fedez el.

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #52 Dátum: 2012 Április 28, 16:59:08 »
Lág baómer


Az idén 2010 május 2-án, vasárnap lesz (volt) a fenti névvel jelzett kisebb zsidó ünnep, az ómerszámlálás 33. napja. Hajdan, az ókori Izraelben az aratás peszah 2. napján kezdõdött, és hétszer hét napon át, egészen az ötvenedik napig, savuot (a hetek) ünnepéig tartott. Elõbb az árpát, utoljára a búzát aratták le. Az aratás idejét kéve (héber szóval ómer) segítségével jelezték. Minden nap félretettek egy kalászt, s ha letelt a hét, kévébe kötötték. Innen tudták, hány nap, hány hét telt el az aratás kezdete óta. Ezt nevezzük ómerszámlálásnak.


Részletesen az ómerszámlálásról:

http://zsido.hu/aktiv/shownews.php?kategoria=aktualis&sorszam=1035&oldal=hirek&nodate=

 :2smitten:
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #53 Dátum: 2012 Május 23, 17:57:14 »
Sávuot שבועות


Sávuot, a hetek ünnepe, sziván hónap hatodik és hetedik napján van: idén 2012 május 26-án estétől 28-án estéig ünnepeljük. Az ünnepnek két oka van: megemlékezünk a Sínai-hegyi Tóra-adásról, illetve az első gyümölcsök áldozatáról – a bikurimra –, melyet a korai aratásért való hálaadásként ajánlottak fel a Jeruzsálemi Szentélyben. Ezért nevezik Chág HáBikurimnak is. Sávuot a Peszách után számolt hét hét betetőzése. A zsidók Peszáchkor elnyert szabadsága értelmetlen lett volna a Sínain megkapott Tóra alakító és megőrző ereje nélkül.

http://www.zsido.com/unnep/23/Savuot_

Közeledik a hetek ünnepe, héber szóval a Savuot, a kinyilatkoztatás napja. Mint minden más ünnepre, erre is elõkészít bennünket a vallásunk

A Savuot naptári idõpontját, a többi ünneptõl eltérõen, nem állapítja meg a Tóra, csak azzal, hogy a Peszach utáni 50. napra kell esnie. Tehát mindig ugyanarra a naptári napra esik az ünnep, de mindig más hétköznapra.

A keresztény egyházakban a Savuotnak megfelelõ Pünkösd (az ötvenedik nap Húsvét után) az évnek mindig másik naptári napjára, de állandóan vasárnapra esik.

Mai zsidóságunkban az ünnepre a két nap minden imája, szertartása és hangulata, valamint az a szokás emlékeztet, hogy templomainkat növényekkel  díszítjük fel. Ma egyetlen emlék, élmény tölti meg a kétnapos ünnepet, az az emlék, hogy a mi õseink, a zsidók álltak a Hegy tövében, hogy átvegyék a két kõtáblát, hogy aztán az azon lefektetett tanítást terjesszék a Földön. Savuot az az ünnepünk tehát, amelyben kifejezésre jut, hogy az isteni tan hordozói mi lettünk és mi vagyunk.

Az ünnep elsõ éjszakáját virrasztással töltik, aminek külön elõírt rituáléja van: Szentírás magyarázó elõadásokat tartanak és irodalmi szemelvényeket olvasnak fel. A Savuot délelõtti istentisztelet központja  a Tíz Ige.

A második nap prófétai olvasmánya - “fügefa nem virágzik, szõlõtõ termést nem hoz, kipusztult a virág a mezõrõl, a nyáj az akolból: de én ujjongok, Istenemben bízom, a segítség urában” -  a minden csapáson túl élõ és fennmaradó zsidó reménykedésnek, istenhitnek apotheózisa ez és valóban méltó az ünnep jelentõségéhez.

http://www.zsido.hu/vallas/savuot.htm

Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #54 Dátum: 2012 Május 23, 18:03:09 »
Hetek ünnepe / hébrül: Shavuot (Pünkösd)

Jézus idejében és utánna még több mint háromszáz évig az ÚR ünnepeit tartották, és nem a ma általunk ismert keresztény ünnepeket. Természetes volt, hogy csak azokat az ünnepeket tartják, amelyeket Isten rendelt el az Ö népének.

Számoljatok a szombatra következő naptól, tehát attól a naptól, amelyen elviszitek a felmutatásra szánt kévét, hét teljes hetet. 16. Ötven napot számoljatok a hetedik szombat utáni napig és akkor mutassatok be új ételáldozatot az ÚRnak. 17. Hozzatok lakóhelyetekről két kenyeret felmutatási áldozatul; kéttized véka finomlisztből készüljenek, kovásszal sütve, az első termésből való áldozatul az ÚRnak. 18. A kenyéren kívül mutassatok be hét hibátlan, esztendős bárányt, egy bikaborjút meg két kost. Legyenek ezek az ÚR égőáldozatai, a hozzájuk tartozó étel- és italáldozattal együtt. Kedves illatú tűzáldozat ez az ÚRnak. 19. Készítsetek el egy kecskebakot is vétekáldozatul, két egyéves bárányt pedig békeáldozatul. 20. A pap mutassa fel azokat az első termésből készült kenyér fölött felmutatott áldozatként az ÚR színe előtt a két báránnyal együtt. Az ÚRnak szenteltek ezek, a papéi legyenek. 21. És hirdessétek ki, hogy ugyanezen a napon szent összegyülekezés lesz, ne végezzetek semmilyen foglalkozáshoz tartozó munkát. Örök rendelkezés legyen ez minden lakóhelyeteken nemzedékről nemzedékre. 22. Amikor földetek termését learatjátok, ne arassátok le egészen a mező széléig, és az aratás közben elhullottat ne szedjétek föl. Hagyd ott azokat a nyomorultnak és a jövevénynek. Én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek!
3Móz 23,15-22

A Hetek ünnepe Isten örök rendelkezése. Beteljesedett ez az ünnep is:

Feltámadása után elrendelte Jézus, a Messiás, hogy maradjanak Jeruzsálemben a tanítványok.

Akkor megnyitotta értelmüket, hogy értsék az Írásokat, 46. és így szólt nekik: "Így van megírva: a Krisztusnak szenvednie kell, de a harmadik napon fel kell támadnia a halottak közül, 47. és hirdetni kell az ő nevében a megtérést és a bűnbocsánatot minden nép között, Jeruzsálemtől kezdve. 48. Ti vagytok erre a tanúk. 49. És íme, én elküldöm nektek, akit Atyám ígért, ti pedig maradjatok a városban (más fordítás szerint: Jeruzsálem városában) , amíg fel nem ruháztattok mennyei erővel." 50. Ezután kivitte őket Betániáig, felemelte a kezét, és megáldotta őket. 51. És miközben áldotta őket, eltávolodott tőlük, és felvitetett a mennybe. 52. Ekkor leborulva imádták őt, majd nagy örömmel visszatértek Jeruzsálembe; 53. mindig a templomban voltak, és áldották Istent.
Lk 24,45-52

Szenvedése után sok bizonyítékkal meg is mutatta ezeknek, hogy ő él, amikor negyven napon át megjelent előttük, és beszélt az Isten országa dolgairól. 4.Amikor együtt volt velük, megparancsolta nekik: "Ne távozzatok el Jeruzsálemből, hanem várjátok meg az Atya ígéretét, amelyről hallottátok tőlem, 5. hogy János vízzel keresztelt, ti pedig nemsokára Szentlélekkel kereszteltettek meg."
Apcsel 1,3-5

Tehát egyértelmü: Maradjanak Jeruzsálemben.

Jézus, a Messiás 40 nap után fel ment a Mennybe, elragadtatott szemük elöl.

A Páskától kellett ötven napot számolni a hetek ünnepéig.

Három ünnepen kellett a zsidóknak Jeruzsálembe menni:
1.   Páska
2.   Hetek ünnepe
3.   Shukkot /Sátoros ünnep

Ezért is értjük meg miért voltak a föld minden részéröl Jeruzsálemben a zsidók és prozeliták összegyülekezve: (Prozelita az a nem zsidó, aki betért a zsidó hitbe)

Sok kegyes (Más fordítás szerint hivő) zsidó férfi tartózkodott akkor Jeruzsálemben azok közül, akik a föld minden nemzete között éltek.
Apcsel 2,5

Tehát a Hetek ünnepén teljesedtek be Szentlélekkel úgy az Izraeli zsidók, mint a diaszpórákból érkezett zsidók és a prozeliták, krétaiak és arabok.

Akkor hogyan hallhatja őket mindegyikünk a maga anyanyelvén: 9. pártusok, médek és elámiták, és akik Mezopotámiában laknak, vagy Júdeában és Kappadóciában, Pontuszban és Ázsiában, 10. Frígiában és Pamfíliában, Egyiptomban és Líbia vidékén, amely Ciréné mellett van, és a római jövevények, 11. zsidók és prozeliták, krétaiak és arabok: halljuk, amint a mi nyelvünkön beszélnek az Isten felséges dolgairól."
Apcsel 2,8-11

Abban az idöben a zsidó hit követöi mentek fel Jeruzsálembe a Hetek ünnepén.

Sajnos a keresztény fordítások nem nevezik ezt az ünnepet helyesen, mert itt a Hetek ünnepéröl/Shavuot van szó, amit megtalálunk már Mózes könyvében, mint örök rendeletét Istennek.

Amikor pedig eljött a Hetek ünnepének-Shavuot (pünkösd) napja, és mindnyájan együtt voltak ugyanazon a helyen, 2. hirtelen hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt az égből, amely betöltötte az egész házat, ahol ültek. 3. Majd valami lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak, és leszálltak mindegyikükre. 4. Mindnyájan megteltek Szentlélekkel, és különféle nyelveken kezdtek beszélni; úgy, ahogyan a Lélek adta nekik, hogy szóljanak.
Apcsel 2,1-4

Kihez beszél Péter apostol?

Amikor a zúgás támadt, összefutott ez a sokaság, és nagy zavar keletkezett, mert mindenki a maga nyelvén hallotta őket beszélni. 7. Megdöbbentek, és csodálkozva mondták: "Íme, akik beszélnek, nem valamennyien Galileából valók-e? 8. Akkor hogyan hallhatja őket mindegyikünk a maga anyanyelvén: 9. pártusok, médek és elámiták, és akik Mezopotámiában laknak, vagy Júdeában és Kappadóciában, Pontuszban és Ázsiában, 10. Frígiában és Pamfíliában, Egyiptomban és Líbia vidékén, amely Ciréné mellett van, és a római jövevények, 11. zsidók és prozeliták, krétaiak és arabok: halljuk, amint a mi nyelvünkön beszélnek az Isten felséges dolgairól." 12. Álmélkodtak mindnyájan, és nagy zavarban kérdezgették egymástól: "Mi akar ez lenni?" 13. Mások azonban gúnyolódva mondták: "Édes bortól részegedtek meg." 14. Ekkor előállt Péter a tizeneggyel, felemelte a hangját, és így szólt hozzájuk: "Zsidó férfiak, és Jeruzsálem minden lakója! Vegyétek ezt tudomásul, és figyeljetek szavaimra! 15. Mert nem részegek ezek, ahogyan ti gondoljátok, hiszen a nap harmadik órája van. 16. Hanem ez az, amiről Jóel így prófétált: 17. Az utolsó napokban, így szól az Isten, kitöltök Lelkemből minden halandóra, és prófétálnak fiaitok és leányaitok, és ifjaitok látomásokat látnak, véneitek pedig álmokat álmodnak, 18. még szolgáimra és szolgálóleányaimra is kitöltök azokban a napokban Lelkemből, és ők is prófétálnak. 19. És csodákat teszek az égen fenn, és jeleket a földön lenn: vért, tüzet és füstfelleget. 20. A nap sötétté válik, és a hold vérré, mielőtt eljön az Úr nagy és fenséges napja. 21. Aki azonban segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül.
Apcsel 2,6-21

Tehát ebben az aspektusban is látjuk, mennyire szétválaszthatatlan Isten Szava.
Ha az Örökkévaló a Hetek ünnepét/Shavuot, amely a Páska ünnepe után 50 nappal van, elrendelte mint örök rendeletet, akkor ez az örök érvényes maradt, mert a Szent Lelkét, a Vígasztalót  ezen az ünnepen küldte el. Az Ő ígéretei és rendeletei visszavonhatatlanok!

A nyelveken szólás pedig valós nyelvet jelentett. Sok akkori diaszpórában élö zsidónak a diaszpóra nép nyelve lett az anyanyelve, azonkivül a prozeliták sem tudtak mindannyian héberül.

Habár a Pünkösd szó eredete is ötvenet jelent (görögül Pentekoste-ötven), mégis elhallgatja az Újszövetségben élö hívök elött, hogy itt a Hetek ünnepéröl (Shavuot) van szó, amit maga az Örökkévaló rendelt el örök rendeletnek, azonkivül, mint a Páska ünnepe is, ritkán esik egybe a Shavuot ünnepével a megváltoztatás miatt.

Azután Péter apostól egy Istentöl kapott látomáson át megértette: a pogányokhoz is küldetett és kitöltetett a Szentlélek ajándéka rájuk is.

42. És megparancsolta nékünk, hogy hirdessük a népnek, és tegyünk bizonyságot, hogy ő az Istentől rendelt bírája élőknek és holtaknak. 43. Erről a próféták mind bizonyságot tesznek, hogy bűneinek bocsánatját veszi az ő neve által mindenki, a ki hiszen ő benne. 44. Mikor még szólá Péter ez ígéket, leszálla a Szent Lélek mindazokra, a kik hallgatják vala e beszédet. 45. És elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, a kik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Lélek ajándéka.
Apcsel 10,42-45

Mivel tehát megigazultunk hit által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által. 2. Őáltala kaptuk hitben a szabad utat ahhoz a kegyelemhez, amelyben vagyunk, és dicsekszünk azzal a reménységgel is, hogy részesülünk az Isten dicsőségében. 3. De nem csak ezzel dicsekszünk, hanem a megpróbáltatásokkal is, mivel tudjuk, hogy a megpróbáltatás munkálja ki az állhatatosságot, 4. az állhatatosság a kipróbáltságot, a kipróbáltság a reménységet; 5. a reménység pedig nem szégyenít meg, mert szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által.
Róm 5,1-5
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #56 Dátum: 2012 Szeptember 13, 19:11:59 »
Ez évben szept. 16-án este kezdödik a Rosh Hashana ünnep, amit az Íge a kürtzengés ünnepének nevez.

A kürt tulajdnonképpen a SHOFÁR, kosszarvból készült kürtféle hangszer. Eredete Ábrahámra utal:

„És felemelé Ábrahám az ő szemeit, és látá hogy ímé háta megett egy kos akadt meg szarvánál fogva a szövevényben. Oda méne tehát Ábrahám, és elhozá a kost, és azt áldozá meg égő áldozatul az ő fia helyett.”
1Móz 22,13

SHOFÁR Hangja:

http://www.youtube.com/watch?v=Gu0xLsTTYt0#ws

 :2smitten:
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #57 Dátum: 2012 Szeptember 20, 12:22:15 »
Megtérés, vagy bűnbánat – A Yom Kippur előtti tíz nap
[/color]

Az eredeti héber "bűnbánat"- t'suvá és a "megtérés"- suvá azonos gyökerű szavak, és ebben az esetben jelentésük is ugyanaz.

Tehát azon a nyelven, amelyen az Örökkévaló beszélt választott népéhez, és a beoltatás után mindenkihez, a bűnbánat és a megtérés szétválaszthatatlan egység.

Erről beszél az Íge Bemerítő János szavaiban:

3. Kiáltónak szava a pusztában: Készítsétek meg az Úrnak útját, egyengessétek meg az ő ösvényeit:
4. Előáll vala János, keresztelvén a pusztában és prédikálván a megtérésnek keresztségét a bűnöknek bocsánatára.

Mk 1,3-4

Nézzük meg ezt az Igazságot Péter apostol beszédében is a Hetek ünnepén, amikor kitöltetett a Szentlélek:

Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Lélek ajándékát.
Csel 2,38

Bánjátok meg azért és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek, hogy így eljőjjenek a felüdülés idei az Úrnak színétől.
Csel 3,19

A megtérés a bűnbánat hitelesítő pecsétje. Minden más hamisítvány, amit képmutatásnak nevez az Íge.

Ébredjetek, aluvók...

„Ros HáSánával kapcsolatban a legemlékezetesebb bibliai előírás a sófárfúvás. Vallási kötelesség ezeken a napokon a sófár hangját hallgatni.
Aki meg fogja fújni a sófárt, előbb áldást mond: "Áldott légy Te, Örökkévaló Istenünk, a Világ Királya, ki megszentelt minket parancsolataival, s megparancsolta, hogy hallgassuk a sófár hangját!" A gyülekezet "Ámen!-t" mond. A Ros HáSáná-i istentiszteletek során összesen száz sófárhangot kell hallani.
A régi hagyomány három sófárhangzatot különböztet meg: a hosszú, elnyújtott t'kiát, a megtörő, panaszos svárimot és a tiszta, éles staccatók sorozatát, a t'ruát.

Aki betegség vagy egyéb ok miatt nem tud elmenni a zsinagógába, az próbáljon megkérni valakit, hogy jöjjön el hozzá sófárt fújni.

A sófár hangja az ősidőktől fogva a bűnbánatra figyelmeztet, és a sínai sófárt idézi fel. Maimonides szerint a sófárfúvás előírása mély értelemmel bír. Így magyarázza, mit mond számunkra:

Ébredjetek, aluvók... vessétek mérlegre tetteiteket, emlékezzetek Teremtőtökre, és forduljatok hozzá bűnbánatban! Ne vétsétek el a valót, ábrándokat kergetvén, ne vesztegessétek éveiteket hiábavalóságokra, amelyeknek semmi hasznuk, semmi értelmük! Tekintsetek lelketekbe, szemléljétek cselekedeteiteket, hagyjátok el a tévutakat, a hamis gondolatokat, és térjetek meg Istenhez, hogy könyörülhessen rajtatok!
(Hilchot T'suvá 3:4.)

Ha Ros HáSáná szombatra esik, nem fújnak sófárt.

Az esti istentisztelet után így köszöntjük egymást:

(Férfit:) L'sáná tová tikátév v'téchátém.
(Nőt:) L'sáná tová tikátévi v'téchátémi.
"Jó évre írassál be és pecsételtessél meg!"

Az ünnepi vacsorához számos jelképes szokás kapcsolódik. A legismertebb, amikor egy darabka chálát vagy almát mézbe mártunk, és mielőtt megennénk, ezt mondjuk:

(J'hi rácon setchádés álénu sáná tová um'tuká.)
"Az Örökkévaló akaratából jó és édes évre virradjunk!"

A Ros HáSánától Jom Kippurig tartó időszak neve "tíz bűnbánó nap", ászeret j'mé t'suvá. Ezalatt mindennap különleges bűnbánati imákat kell mondani a zsinagógában.
A tíz nap valamelyikére eső szombatot sábbát t'suvának, "bűnbánat szombatjának" vagy sábbát suvának, "megtérés szombatjának" hívják.* Az utóbbi kifejezés az aznap olvasott prófétai fejezetből való: Suvá Jiszráél... "Térj meg, Izrael, Istenedhez, az Örökkévalóhoz..." (Hóseás 14:2.)”


http://www.zsido.com/konyv/4/767/Zsidonak_lenni/A_felelmetes_napok

Félelmetes napok.... Így nevezik ezeket a napokat. Ébredjetek...forduljatok Hozzá bűnbánatban!

Nekünk ezt mindennap kell gyakorolni – hangzik sokaktól. Valóban, hiszen Izraeltől sem csak ezeken a napokon kérte az ÚR a megtérést, a bünbánatot. Mégis... az Örökkévaló Isten rendelte el ezeket a találkozási ünnepeket. Közeledik az Engesztelés Napja és egyben az ítélet napja Yom Kippur, amikor egyszer egy évben beléphet a főpap a Szentek Szetjébe.

Félelmetes volt ez a nap. A Shechina előtt (magyarul: dicsősége), Isten ember számára fizikailag is érzékelhető jelenléte előtt kellett az engesztelő áldozatot bemutatni. Minden, ismét mondom minden bűnt meg kellett vallani a Yom Kippur előtt. Még a titkos bűnök miatt is bűnbánatot kellett tartani. Ez a megtisztulás időszaka.Ezért is hordanak fehér ruhát a Yom Kippur napján a zsidók.

Tisztíts meg engem izsóppal, és tiszta leszek; moss meg engemet, és fehérebb leszek a hónál.
Zsolt 51,9

No jertek, törvénykezzünk, azt mondja az Úr! ha bűneitek skárlátpirosak, hófehérek lesznek, és ha vérszínűek, mint a karmazsin, olyanok lesznek, mint a gyapjú.
Ézs 1,18

Tehát a Yom Kippur a törvénykezés, az ítélet napja is egyben. Megítéli az ÚR, hogy elfogadja-e a bűnbánatot, mert az hitelesítve lett a megtérés által, vagy nem fogadja el, mert csak szájukkal közeledtek az Úrhoz. Engesztelés napja azoknak, akik nem a ruháikat szaggatták meg, hanem a szivüket. Engesztelés napja a Yom Kippur azoknak, akik komolyan vették Isten jelenlétét, a Shehináját, Aki előtt nem maradt rejtve semmi sem.

Ugyanennek a hetedik hónapnak a tizedike az engesztelés napja. Szent összegyülekezésetek legyen, tartóztassátok meg magatokat, és mutassatok be tűzáldozatot az ÚRnak. 28. Ne végezzetek ezen a napon semmiféle munkát, mert az engesztelés napja ez, hogy engesztelést végezzenek értetek Isteneteknek, az ÚRnak színe előtt. 29. Ha pedig valaki nem tartóztatja meg magát ezen a napon, azt ki kell irtani népe közül. 30. És ha valaki akármilyen munkát végez ezen a napon, azt az embert kipusztítom népe közül. 31. Ne végezzetek semmiféle munkát akkor. Örök rendelkezés legyen ez nemzedékről nemzedékre minden lakóhelyeteken. 32. A teljes nyugalom napja legyen ez nektek, tartóztassátok meg magatokat. A hónap kilencedikének estéjén, estétől estéig pihenjetek nyugalmatok napján.
3Móz 23,27-32

Tehát az engesztelés kérdése élet és halál kérdése. Ha nem nyert engesztelést bűn Isten fizikailag is érzékelhető jelenlétében a Shechina által, akkor a főpap, meghalt, amit a ruháján levö csengetjük is jeleztek.

1. És szóla az Úr Mózesnek, az Áron két fiának halála után, a kik akkor haltak meg, a mikor az Úrhoz járultak vala.
2. És monda az Úr Mózesnek: Szólj a te atyádfiának, Áronnak, hogy ne menjen be akármikor a szenthelyre a függönyön belül a fedél elé, a mely a láda felett van, hogy meg ne haljon, mert felhőben jelenek meg a fedél felett.

3Móz  1-2

Jézus Krisztus vérében mi is engesztelést nyerhetünk engesztelő áldozati vére által. Nem kell tovább közbenjáró főpap, mert Ő nem csak a tökéletes áldozat a bűnökért, hanem egyben a közbenjáró Főpap is Melkisédek (Igazság Kriálya) rendje szerint. Mennyivel inkább komolyan kell vennünk a megtérés és az igazi bűnbánat  tisztáságát.

Az engesztelés nem azért történik, hogy simogassa önérzetünket, nem azért, hogy megcsorbult önbizalmunkat erősítse, nem azért, hogy emberi közérzetünket javítsa. Itt élet-halálról van szó! Isten a szívek vizsgálója, előtte nincs titok. Ő nem fódozza tódozza az ember bűnös állapotát, hanem tökéletesen újjászül. A megtérés és bűnbánat, ennek következménye a megtört szív, az ami kedves az Örökkévaló előtt.

Azonban, ahogy Bemerítő János szavaiban halljuk, ezeknek vannak gyümölcsei.

8. Teremjetek hát megtéréshez illő gyümölcsöket.
9. És ne gondoljátok, hogy így szólhattok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom néktek, hogy Isten eme kövekből is támaszthat fiakat Ábrahámnak.
10. A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, a mely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és tűzre vettetik.

Mt 3,8-10

Az, hogy valaki kereszténynek vallja magát, nem fogja megmenteni, ha nem termi meg a megtérés gyümölcseit.

21. Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem kedvez.
22. Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét: azok iránt a kik elestek, keménységét; irántad pedig a kegyességét, ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
23. Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.

Róm 11,21-23

28. A ki megveti a Mózes törvényét, két vagy három tanubizonyságra irgalom nélkül meghal;
29. Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, a ki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetségnek vérét, melylyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelemnek Lelkét bántalmazza?
30. Mert ismerjük azt, a ki így szólt: Enyém a bosszúállás, én megfizetek, ezt mondja az Úr. És ismét: Az Úr megítéli az ő népét.
31. Rettenetes dolog az élő Istennek kezébe esni.

Zsid 10,28-31

25. Vigyázzatok, meg ne vessétek azt, a ki szól; mert ha azok meg nem menekültek, a kik a földön szólót megvetették, sokkal kevésbbé mi, ha elfordulunk attól, a ki a mennyekből vagyon,
26. Kinek szava akkor megrendítette a földet, most pedig ígéretet tesz, mondván: Még egyszer megrázom nemcsak a földet, hanem az eget is.
27. Az a "még egyszer" pedig jelenti az állhatatlan dolgoknak mint teremtményeknek megváltozását, hogy a rendíthetetlen dolgok maradjanak meg.
28. Annakokáért mozdíthatatlan országot nyervén, legyünk háládatosak, melynél fogva szolgáljunk az Istennek tetsző módon kegyességgel és félelemmel.
29. Mert a mi Istenünk megemésztő tűz.

Zsid 12,25-29

El fog jönni a Yom Kippur beteljesedése is.

31. Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe.
32. És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
33. És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.

Mt 25,31-33

12. Vigyázzatok atyámfiai, hogy valaha ne legyen bármelyikőtöknek hitetlen gonosz szíve, hogy az élő Istentől elszakadjon;
13. Hanem intsétek egymást minden napon, míg tart a ma, hogy egyikőtök se keményíttessék meg a bűnnek csalárdsága által:
14. Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, ha ugyan az elkezdett bizodalmat mindvégig erősen megtartjuk.
15. E mondás szerint: Ma, ha az ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveiteket, mint az elkeseredéskor.

Zsid 3,12-15


8. Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.
9. Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elveszszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.
10. Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, a mikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek.
11. Mivelhogy azért mindezek felbomlanak, milyeneknek kell lennetek néktek szent életben és kegyességben,
12. A kik várjátok és sóvárogjátok az Isten napjának eljövetelét, a melyért az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak!
13. De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, a melyekben igazság lakozik.
14. Annakokáért szeretteim, ezeket várván, igyekezzetek, hogy szeplő nélkül és hiba nélkül valóknak találjon titeket békességben.
15. És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint.
16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére.
17. Ti azért szeretteim előre tudván ezt, őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek;
18. Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké. Ámen.

2Pt 3,2-18

Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető Elisabeth

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 7155
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #58 Dátum: 2012 Szeptember 25, 17:01:36 »
Ma este kezdödik és holnap estig tart, az ÚR ünnepe, a Yom Kippur, magyarul Engesztelés ünnepe.

 :ima02:

Imádság:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PoPS2yU6GU4#!

Segíts meg bennünket, szabadító Istenünk, a te neved dicsőségéért! Ments meg minket, és nevedért bocsásd meg vétkeinket!
Zsolt. 79:9.    

 :ima02:
Taníts akaratod teljesítésére, mert te vagy Istenem! A te jó lelked vezéreljen az egyenes úton!
Zsolt 143,10

Nem elérhető torokildiko46

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 4485
    • http://ildiko-torok.blogspot.com/
Re:Az ÚR ünnepei
« Válasz #59 Dátum: 2012 Szeptember 25, 17:33:38 »
 :ima02: :ima05: :ima06:
 :019:

Szóla, ismét az Úr Mózesnek,mondván:

Ugyanennek a hetedik hónapnak tizedikén az engesztelés napja van: szent gyülekezéstek legyen néktek, és sanyargassátok, meg magatokat, és tűzáldozattal áldozzatok, az Úrnak.
3Móz 23:28 Semmi dolgot ne végezzetek, azon a napon, mert engesztelésnek napja az, hogy engesztelés, legyen értetek az Úr előtt, a ti Istenetek előtt.
3Móz 23:29 Mert ha valaki nem sanyargatja, meg magát ezen a napon, irtassék, ki az ő népe közül.
3Móz 23:30 És ha valaki valami dolgot végez ezen a napon, elvesztem, az ilyent az ő népe közül.
3Móz 23:31 Semmi dolgot ne végezzetek; örök rendtartás legyen ez nemzetségről,nemzetségre minden lakhelyeteken.
3Móz 23:32 Ünnepek ünnepe ez néktek, sanyargassátok, meg azért magatokat. A hónap kilencedikének estéjén, egyik estétől a másik estvéig ünnepeljétek, a ti ünnepeteket.

 igen valóban ma este kezdődik :Yom Kippur:Ez az Engesztelés napja. 
 és megvan írva hogy a bűnbánó és töredelmes szív kedves az Örökkévaló előtt:

Zsoltárok könyve:51:19   Isten előtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted te meg!

  :ima02:
 ez okáért meghajtom én is  szívem  és térdem a Mindenható és Örökké Való isten ELŐTT: :ima02: és kérem az Urat hogy kegyelmezzen nekünk , oltalmazzon meg minket  mert vétkeztünk :Vétkeztünk, mert szólottunk az Úr ellen,
 és amint irva  van: :019:


Nehémiás könyve:1:7   
Felette igen vétkeztünk ellened, és nem tartottuk meg a parancsolatokat, és a rendeléseket és a törvényeket, melyeket parancsoltál volt Mózesnek a te szolgádnak.
Zsoltárok könyve:106:6   
Vétkeztünk atyáinkkal együtt; bűnösök, gonoszok valánk.
Jeremiás könyve:3:25
   Gyalázatunkban heverünk, és elborít minket a mi szégyenünk; mert vétkeztünk az Úr ellen, a mi Istenünk ellen: mi és a mi atyáink gyermekségünk óta mind e mai napig, és nem hallgattunk az Úrnak, a mi Istenünknek szavára.


 :ima02: :ima05: :ima06:

 és kérjük a Mindenható és Örökkévalót:


Mózes V. könyve:21:8   Bocsáss meg a te népednek, Izráelnek, amelyet megváltottál, Uram,

Krónikák II. könyve:6:25   Te hallgasd meg a mennyből, és bocsásd meg a te népednek, az Izráelnek bűnét, és hozd vissza őket arra a földre, amelyet adtál nékik és az ő atyáiknak.



Zsoltárok könyve:25:11   A te nevedért, Uram, bocsásd meg bűnömet, mert sok az.
Zsoltárok könyve:25:18   Lásd meg szegénységemet és gyötrelmemet; bocsásd meg minden bűnömet.
Zsoltárok könyve:65:4   Bűneim erőt vettek rajtam; vétkeinket te bocsásd meg.
Zsoltárok könyve:79:9   Segíts meg bennünket, szabadító Istenünk, a te nevednek dicsőségéért; ments meg minket és bocsásd meg vétkeinket a te nevedért.
:ima02:
Lukács Evangéliuma:11:4   És bocsásd meg nékünk a mi bűneinket; mert mi is megbocsátunk mindeneknek, akik nékünk adósok. És ne vígy minket kisértetbe; de szabadíts meg minket a gonosztól


 MÁTÉ :6:9-13:Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;
10
Jőjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.
11
A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.
12
És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;
13
És ne vígy minket kísértetbe, de szabadíts meg minket a gonosztól. Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!



 :019: :ima02: :ima05: :ima06:
Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll.! Jób:19:25