Úgy érzem, hogy amikor az ÚR Jézus a sóról beszél, sokkal mélyebb értelme van, mert Ö maga Isten Ígéje.
Két Igeverset tennék be.
Az egyik közvetlen kapcsolatban van a Szövetséggel Isten Ígéjében:
Minden ételáldozat, amit bemutattok az ÚRnak, kovász nélkül készüljön. Semmit, ami kovásszal és mézzel készült, nem szabad elfüstölögtetni tűzáldozatul az ÚRnak. 12. Az első termés áldozataként bemutathatjátok azokat az ÚRnak, de az oltárra nem kerülhetnek kedves illatul. 13. Minden ételáldozatodat sózd meg. Ne maradjon el ételáldozatodról Istened szövetségének a sója. Minden áldozatodat sóval mutasd be.
3Móz 2,11-13
Nem cukor, nem méz, hanem só! Ha a Tánách/Ószövetség Ígéit figyelembe vsszük, úgy érzem, hogy sokkal mélyebb értelmet kap a só kifejezése az Újszövetségben is. Mert ha a szövetség kifejezöje a só, akkor nem véletlen, hogy Jézus Krisztus azt modndja: „"Mert tűzzel sózatik meg mindenki.” Mert a sóval meghintett áldozatot elfüstölögtették az oltáron.
A második pedig a só gyógyító hatását mutatja be Isten Ígéjében:
Egyszer a városbeliek ezt mondták Elizeusnak: Uram, magad is látod, hogy ez a város jó lakóhely, de a vize rossz, és a földje terméketlen. 20. Erre ő így felelt: Hozzatok ide egy új tálat, és tegyetek bele sót! Oda is vitték neki. 21. Ő pedig kiment a víz forrásához, sót dobott bele, és ezt mondta: Így szól az ÚR: Meggyógyítom ezt a vizet, nem okoz többé halált és terméketlenséget. 22. És a víz meggyógyult, így van ez még ma is, Elizeus szava szerint, amelyet kimondott.
2Kir 2,19-22
Nagyon mély jelentése van ennek az Ígének is!
Élö víz lett a rossz vízböl....
13. "Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só megízetlenül, mivel lehetne ízét visszaadni? Semmire sem való már, csak arra, hogy kidobják, és eltapossák az emberek.
Mt 5,13