Világos, hogy a zsidó nép Isten kiválasztott népe.
Én nem ezt vitatom. A kérdés csupán az, hogy mire kiválasztott népe:
1. Az üdvösségre? Azaz minden zsidónak született ember üdvözül?
Az Ige nem erről beszél:
Róm 9:25 - 9:27
Amint Hóseásnál is mondja: Hívom a nem én népemet én népemnek; és a nem szerettet szeretettnek.
És lészen, hogy azon a helyen, ahol ez mondatott nekik: Ti nem vagytok az én népem, ott az élő Isten fiainak fognak hívatni.
Ésaiás pedig ezt kiáltja Izrael felől: Ha Izrael fiainak száma [annyi] volna is, mint a tenger fövenye, a maradék tartatik meg.
2. Arra kiválasztottak, hogy (csak) ők alkossák Isten családját?
Az Ige nem erről beszél:
Róm 9:25 - 9:27
Amint Hóseásnál is mondja: Hívom a nem én népemet én népemnek; és a nem szerettet szeretettnek.
És lészen, hogy azon a helyen, ahol ez mondatott nekik: Ti nem vagytok az én népem, ott az élő Isten fiainak fognak hívatni.
Ezért most már ti sem vagytok többé idegenek, akik a nem zsidó népek közül jöttetek. Polgártársai lettetek Isten népének, és tagjai Isten nagy családjának. Ef 2:19 (Egyszerű ford)
...a pogányok örökös társak és egyugyanazon test tagjai és részesei az ő ígéretének a Krisztus Jézusban az evangélium által. (Ef 3.6)
3. Arra kiválasztottak talán, hogy ővelük Isten kivételezzen, és nagyobb áldásokat kapjanak, mint egy pogányból lett keresztény?
Nem, az Ige nem erről beszél:
Róm 10:11 - 10:13
Mert azt mondja az írás: Valaki hisz őbenne, meg nem szégyenül.
Mert nincs különbség zsidó meg görög között; mert ugyanaz az Ura mindeneknek, aki kegyelemben gazdag mindenekhez, akik őt segítségül hívják.
Mert minden, aki segítségül hívja az Úr nevét, megtartatik.
Micsoda tehát? Különbek vagyunk-e (mi zsidók)? Semmiképpen nem. Mert az előbb megmutattuk nyilván, hogy zsidók és görögök mindnyájan bűn alatt vannak; (Róm 3:9)
4. Esetleg arra kiválasztottak, hogy ők voltak azok, akiknek a népéből megszületett a Messiás?
Igen! az Ige erről beszél!
5. Arra kiválasztottak, hogy Isten Igéjét, Isten szavát, az Ószövetséget megőrizzék, és az utókor számára átadják?
Arra kiválasztottak, hogy az ókori időktől Jézus eljöveteléig őrizzék Isten ismeretét a bálványimádásba merült világban?
Igen, az Ige erről beszél!
Róm 3:1 - 3:2
Mi tekintetben különb hát a zsidó? vagy micsoda haszna van a körülmetélkedésnek?
Minden tekintetben sok. Mindenek előtt, hogy az Isten reájuk bízta az ő beszédeit.
Tegyük a helyére a dolgokat!
Figyeljük meg, hogy kik Jézus népe, kik Jézus juhai:
A zsidók?
Ján 10:24 - 10:26
Körülvevék azért őt a zsidók, és mondának neki: Meddig tartasz még bizonytalanságban bennünket? Ha te vagy a Krisztus, mondd meg nekünk nyilván!
Felele nekik Jézus: Megmondtam nektek, és nem hiszitek: a cselekedetek, amelyeket én cselekszem az én Atyám nevében, azok tesznek bizonyságot rólam.
De ti nem hisztek, mert ti nem az én juhaim közül vagytok.
Hmm...
Világos, hogy itt Jézus a zsidókhoz beszél?
Azt jelenti akkor ez az ige, hogy egyetlen zsidó sem tartozik Jézushoz????
Nem! Az ige arról beszél, ha valaki zsidónak született, de Jézusban nem hisz, az valójában nem Istenhez tartozik, és nem Jézushoz tartozik.
Az ilyen zsidó ember az Ördöghöz tartozik, nem pedig Istenhez!
Ján 8:42 - 8:44
Monda azért nekik Jézus: Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem: mert én az Istentől származtam és jöttem; mert nem is magamtól jöttem, hanem ő küldött engem. Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én szómat. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
Valójában csak az tartozik Jézushoz, aki őbenne hisz. Ha pogány, de hisz Jézusban, akkor Jézus juha. Ha zsidó és hisz Jézusban, akkor Jézus juha.
Ha csak zsidó, de nem hisz, akkor NEM Jézus juha. Ha csak pogány és nem hisz, akkor nem Jézus juha!!!
Érthető ez így?
Namost, a hívők a zsidók közül és a hívők a pogányok közül alkotják EGYÜTT!!!!! KÖZÖSEN!!!! Isten népét, Isten családját.
Van egy akol (a zsidó nép összessége), és van egy másik akol (a pogány nép összessége). Jézus feladata, hogy ezekből kiválogassa az övéit.
Kik az övéi? Mindazok, akik hisznek benne.
Ján 10:16 Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból valók, azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az én hangomra, és lesz egy nyáj és egy pásztor.
Egy "nyáj" lesz ezután, azaz a hívők egy közösséget, egy nyájat alkotnak, és egy a pásztor, maga Jézus.
Ezt a nyájat, a hívők összeségét nevezi az Ige "Mennyei Jeruzsálemnek". Ezt a nyájat, a hívők összességét nevezi az Ige "zsidóságnak" sok-sok helyen.
Amikor tehát azt olvassuk, hogy:
És én János látám a szent várost, az új Jeruzsálemet, amely az Istentől szálla alá a mennyből, elkészítve, mint egy férje számára felékesített menyasszony. (Jel 21:2)
akkor tudd, hogy ez nem egy város, nem egy földrajzi hely, hanem Isten ezzel a képpel fejezi ki, hogy milyen az Ő egyháza, azaz a hívők összessége. Amikor ezt a képet nézed, akkor lásd magadat is benne, mert Te is részesévé lettél ennek a "Jeruzsálemnek".
Hanem járultatok Sion hegyéhez, és az élő Istennek városához, a mennyei Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez, (Zsid 12:22)
Isten egyháza, Isten családja, amelynek a tagjává lettél, amikor hívővé lettél, az a "Mennyei Jeruzsálem", nem pedig egy újonnan épített zsidó város.
Gal 4:25 - 4:26
Mert Hágár a Sinai hegy Arábiában, hasonlatos pedig a mostani Jeruzsálemhez, nevezetesen fiaival együtt szolgál.
De a magasságos Jeruzsálem szabad, ez mindnyájunknak anyja,
Van tehát egy "mostani Jeruzsálem", azaz Izrael mostani fővárosa, és van "magasságos Jeruzsálem" azaz a valaha is élt hívők összessége.
Akkor mit is jelenthetnek az alábbi igék:
És jött egy a hét angyal közül, akiknél a hét pohár volt, telve a hét utolsó csapással, és így szólt hozzám: "Jöjj, megmutatom neked a menyasszonyt, a Bárány feleségét". 10. Elvitt engem lélekben egy nagy és magas hegyre, és megmutatta nekem a szent várost, Jeruzsálemet, amely az Istentől, a mennyből szállt alá. 11. Benne volt az Isten dicsősége; ragyogása hasonló volt a legdrágább kőhöz, a kristályfényű jáspishoz, 12. fala nagy és magas volt, tizenkét kapuja, előtte tizenkét angyal, és a kapura nevek írva, Izráel fiai tizenkét törzsének nevei:13. keletről három kapu, északról három kapu, délről is három kapu, és nyugatról is három kapu. 14. A város falának tizenkét alapköve volt, és azokon a Bárány tizenkét (zsidó) apostolának tizenkét neve.
Jel 21,9-14
Az angyal a "bárány feleségét mutatja be "szent város"-ként. A bárány felesége az egyház. Az egyházat a hívők alkotják. Az angyal tehát Isten dicsőséges egyházát, a hívők összességét mutatja be Jánosnak ebben a képies, jelképes beszédben " Jeruzsálemnek" nevezve. Ennek a sarokköve maga Jézus, az alapkövei pedig az apostolok. Egy-egy tégla pedig mi vagyunk ebben az épületben. Izrael tizenkét törzse pedig szintén jelképes dolog. Mindegyik törzsnek volt egy jellemzése. Keresztényként mi ezen törzsek valamelyikéhez tartozunk. Nem születtünk zsidónak, de ennek ellenére besorolhatóak vagyunk egyik, vagy másik törzsbe. Szellemileg egyik, vagy másik törzshöz tartozunk, attól függően, hogy mi az elhívásunk.
Vegyük észre, hogy ez az épület, a "Mennyei Jeruzsálem" semmi képpen nem jelképezheti a zsidó népet, mert akkor az alapkövei nem az apostolok lennének, hanem talán Ábrahám, Mózes, stb. Ebben az "épületben" azonban az alapkövek az apostolok. A kereszténység indult el az apostolokkal, a kereszténység fundamentuma az apostolok tanítása, ebből is látszik, hogy ez az épület nem a zsidóságot jelképezi, hanem a keresztények összességét. (Aki persze lehet zsidó is, ha hitre jut Jézusban).
Testvérem!
Újra elmondom! Ha Te Jézushoz tartozol, mert bízol benne, akkor mindened megvan, a zsidók semmilyen előnyt nem élveznek Veled szemben!!!
Nem kell neked beoltatnod sehová, mert ha bízol Jézusban, Ő már beoltott Téged az Ő egyházába.
Az olajfás példa is érthetővé válik a fentiek alapján. Ha Isten juhai, Isten egyháza csak a hívők, és Isten valódi "Izraele" a hívők összessége, akkor amikor arról beszél, hogy a "pogányok teljessége" bemegy, akkor arra gondol, hogy a pogányok közül mindazok, akik hisznek és üdvösségre jutnak.
Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higgyétek, hogy a megkeményedés Izraelre nézve [csak] részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen. (Róm 11:25)
Amikor minden pogány üdvösségre jut, aki csak valaha is hisz, és minden zsidó üdvösségre jut, aki valaha is hisz, akkor megtörténik az, amiről Pál beszél,
az "egész (szellemi értelemben vett) Izrael, (mindazok, akik a Mennyei Jeruzsálemhez tartoznak) megtartatik", azaz minden hívő, aki csak valaha is hisz.
És így az egész Izrael megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat: (Róm 11:26)
Legyetek áldottak, és jó "béreabeliek", és bízzatok!!!! lucius