Evangélium > Gondolatok Isten Igéjéről
Re: Pokol
szolgáló:
Jel.2o,14
A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
Ez a vers utal arra, hogy igenis a pokolban van tűz.
Amikor azt olvassuk, hogy a Pokol és a Halál a tűznek tavába vettetnek, az az egész személyt jelenti. Szellemet, lelket és testet.
SZeretettel,
szolgáló
Margó:
Nekem az a véleményem, hogy pokol természetesen létezik. Ez nem fizikailag a tüzet jelenti, hanem Istentől elszakadt állapotot, ahol már nincs lehetőség megtérésre és a lélek szenved, gyötrődik :( :(
Antee:
Sziasztok! :088:
Örülök a hozzászólásoknak. Személyesen nincs meggyőződésem, hogy van a pokolban tűz vagy sem.
De erősebben hajlok afelé, hogy nincs! A tüzet mint emésztő, égő és szüntelenül vádló lelki gyötrődést értem.
De az is lehet, hogy nem jól gondolom és valóban tűz van ott. Abból is kiindulok, hogy a pokolban levő lelkek, egy másfajta
testben lesznek, mint a hús és vér. Mert ha húsból és vérből lennének, akkor hamar elégnének. :118:
Bizonyára egy megdicsőült testhez hasonlót fognak kapni, mint mi. Vagyis olyat, ami nem "kopik".
Pál apostol beszél arról, hogy vannak akik üdvözülnek, de majdcsak "üres kézzel lépnek be" (vagyis nem követik őket a jó cselekedeteik amit Isten által cselekedtek):
1Kor 3,12
"Azt pedig, hogy ki mit épít erre az alapra: aranyat, ezüstöt, drágakövet, fát, szénát, szalmát; az a nap fogja világossá tenni, mivel tűzben jelenik meg, és akkor mindenkinek a munkája nyilvánvalóvá lesz; és hogy kinek mit ér a munkája, azt a tűz fogja kipróbálni."
Akkor ezek szerint lesznek hívők, akik valódi tűzön fognak átmenni? :118: (kérem a tisztítótűz tanítást mellőzni)
Sírni, fogat csikorgatni lehet lelki gyötrődésben is átélni.
E.Edit:
Hat ezen ellehetne filozofalni :03:
Soha nem gondolkodtam meg ezen :118:
Pokol az van.Az a bizonyos "tuz",hogy milyen,azt nem tudom.Lehet,hogy egy egeszen masfajta valami jelensegrol van szo,amit mi nem ismerunk a mostani "ketrecbe zart" elmenkkel,de mivel hasonlo a tuzhoz,ezert lett ezzel a szoval jelolve.Mindeneserte egy biztos,az,hogy kinzo valami.Termeszetesen,az oda kerulok is egy mas -szellemi- testet kapnak.A hus testuk ugyanugy elporlad,mint barkie.
Hogy lelki gyotrodes lenne? (Antee irta) Azt,hogy lehetne a "tuznek tavaba" dobni?
Tuznek tava:tehat valami nagy,szeles kiterjedesu valamire utal.Mint egy vulkan kratere.
Olvastam egy apokrif iratba errol,Pal leirasa volt,mikor elragadtatott,hogy mit mutattak meg neki.Tobbek kozott azt a helyet is.Csak sajnos nem emlekszem ra reszletesen.
Emberi eszemmel valahogy ugy kepzelem azt a helyet,mint egy tagas,sotet hely,korbe langnyelvekkel,aminek a forrosaga egeto,kinzo,gyotro.Raadasul a gyotro lelkiismeretuk is egyfajta fizikai fajdalmat okoz,ami allandoan mardossa oket.Nemcsak maga a tuz tud egesi sebeket okozni,hanem a nagy forrosag is.Szellem testukon egesi sebeket kepzelek el,amit ugy a forrosag okoz mint a vadlo lelkiismeretuk.Mindenesetre csak talalgathatunk,kepzelodhetunk,ugyanis biztos,hogy nem ismerhetjuk az odaati allapotokat (sem pozitiv,sem negativ ertelemben) a mi mostani ertelmunkkel.
Huuu!Ebbe belebonyolodtam rendesen. :040:
Na de miert is tetted fel ezt a kerdest,Antee?
Amugy jo kerdes!!!
Cs.Edit
Antee:
Mondhatnám azt is a pokol kinézetével kapcsolatosan, hogy majd meglátjuk! :hehe:
De inkább én nem akarom meglátni! :060:
Egy másik hozzászólásodban már említetted azt a bizonyos apokríf iratot, melyben Pál az elragadtatásának látomását írja le.
Azonban nem véletlenül apokríf az az irat. A valós bibliai igében elmondja Pál, hogy:
2Kor 12,2-4
"Ismerek egy embert a Krisztusban: tizennégy évvel ezelõtt - hogy testben-e, vagy testen kívül-e, nem tudom, csak az Isten tudja -, elragadtatott a harmadik égig. Én tudom, hogy az az ember - hogy testben-e vagy testen kívül-e, nem tudom, csak az Isten tudja -, elragadtatott a paradicsomba, és olyan kimondhatatlan beszédeket hallott, amelyeket nem szabad embernek elmondania."
Tehát "amelyeket nem szabad embernek elmondania."
Szeretettel,
Antee
Navigáció
[#] Következő oldal
[*] Előző oldal
Teljes verzió megtekintése