Szerző Téma: Mit mond a Biblia?  (Megtekintve 115583 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kövecske

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #30 Dátum: 2008 Március 18, 19:50:44 »
Sándor mondja:
Idézet
Éva vitázni kezd egy nála sokkal hatalmasabb erővel, aki intelligensebb, szellemi lény. Nem tette jól. Pillanatokon belül az ujja köré tekerte.

És így van ez ma is... Aki szóba áll vele, azt pillanatok alatt tőrbe csalja...
Ezért lenne nagyon jó rögtön észrevenni "cselszövését"... és soha nem állni szóba vele...
De amennyire inteligens - annyira ravasz...és akár a világosság angyalává is változtatva magát képes hatalmába keríteni az embert, ha nincs teljesen elrejtve Jézusban... és nem ismeri fel, hogy amit világosággnak lát, tulajdonképpen nem az... és mögötte a Sátán áll.
Mint ahogy Jézusnak is az Igékkel jött... úgy az embert is félre tudja vezetni így...az Igével is...
És nagyon-nagyon jól kell ismerni a Jó Pásztor hangját, hogy felismerjük - ez csak a "béres" hangja... :061:

Szeretettel:
kövecske

Nem elérhető Sándor

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1214
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #31 Dátum: 2008 Március 18, 21:02:01 »
A Pásztor hangja.

Tudjátok, mikor először megértettem - amit már annyiszor hallottam, sőt mondtam másoknak is, hogy higgyék el - ott belül rádobbant. Valahogy más lett ugyanaz a mondat. Mint aminek hatalma van, úgy kilógott az egyszerű emberi beszédből. Sok könyvet elolvastam ezután - és megszólaltak a mondatok, néhány különösen személyes lett. Így rajzolódott ki egyre valóságosabban, hogy van egy ország, Isten országa - és tényleg létezik. Úgy örülök ennek, mert nagyon nyomorult lenne az életem enélkül - persze nem tudtam, mikor ezt még nem érthettem, addig volt, mint ami mindenkinek van - abba születik. Ebben változik az életem, minél jobban megismerem Jézust, annál jobban tartozom hozzá és igenis valósággal változtatja az életem, gondolkodásom, érzelemvilágom és mindent. Látásom, felfogásom. Megadja, hogy egyre jobban értsem is. Nem tudok mást tanácsolni senkinek, imádság és olvasás. Öszinte kíváncsiság. Nem vagyunk képesek Jézus nélkül semmi jóra. Szentlelkével vezet. Egyre jobban különbséget fogunk tenni a hangok között. A lelki ajándékok is megerősítik ragaszkodásomat. Nem kérés az, hogy legyünk bizonyságok - hanem a "legyen" szó teremtő jelentése szükséges. Ha a jó Pásztor terel, füves legelőkre, nyilt térre - a sivatagból, beszükült vergődésemből - nem lehet eltitkolni, nem lehet véka alá rejteni, mivel mindenen látszik.
Jó illat és felelősség. Nagyon rossz látni, mennyire szeretnének az emberek valami jobbat találni mint Jézus. Mennyire elkeseredetten, elszántan.
Nagyon hálás vagyok az én Megváltómnak és Mennyei Atyámnak, hogy belenyúlt az életembe.
szeretettel Sándor
Bizony hittel jegyeztelek el téged magamnak, és megismered az Urat.

maria

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #32 Dátum: 2008 Augusztus 15, 09:29:38 »
Fantasztikus amikor Isten kijelenti az Igét. Szinte szárnyalok, amikor valamit megértet velem. Amikor már azt hiszem, hogy nincs már semmi amit tudni kellene arról az Igéről, akkor váratlanul és hirtelen megérkezik egy újabb kijelentés róla. Döbbenet milyen fantasztikus Istenünk van! Jajj de imádlak Uram!

Ekkor a tanítványok magukban Jézushoz menvén, mondának néki: Mi miért nem tudtuk azt kiűzni? Jézus pedig monda nékik: A ti hitetlenségetek miatt. Mert bizony mondom néktek: Ha akkora hitetek volna, mint a mustármag, azt mondanátok ennek a hegynek: Menj innen amoda, és elmenne; és semmi sem volna lehetetlen néktek. Ez a fajzat pedig ki nem megy, hanemha könyörgés és böjtölés által. Máté 17:19-21

Mi miért nem tudtuk azt kiűzni? Ami egy jó kérdés, hiszen korábban a tanítványok hatalmat kaptak Jézustól a démoni erők fölött. Most azonban mégsem tudták megtenni azt, amire hatalmat kaptak. Vajon miért nem? Mi volt az oka, ha egyáltalán volt? Jézus egyszerűen válaszol: A ti hitetlenségetek miatt. Mégis mitől alakulhatott ki bennük ez a hitetlenség? Valami okozta. Vajon mi? Nézzük meg a Lukács evangéliumban a választ.

Luk. 9:38-40 És ímé egy a sokaság közül felkiálta, mondván: Mester, kérlek téged, tekints az én fiamra; mert nékem egyetlen egyem: És ímé a szellem megragadja őt, és hirtelen kiált; és szaggatja őt, annyira, hogy tajtékot túr, és nehezen megy el tőle, szaggatván őt. És kérem a te tanítványaidat, hogy űzzék ki azt, de nem tudták.

Nos, a szövegkörnyezetet is érdemes figyelmbe venni. Kilép egy férfi a tömegből és azt mondja, hogy nem tudták kiűzni a démont a fiából. A tanítványok tehát nem értik, hogy most miért nem voltak képesek arra, hogy megszabadítsák a fiút, holott ez máskor működött, hiszen ha emlékeztek, Jézus figyelmezette őket, hogy ne örüljenek annak, hogyha kimentek a démonok az emberből, hanem annak örüljenek, hogy a mennybe fel van írva a nevük. Továbbra is a kérdés, hogy mi lehetett az ok. Az, hogy látták  a sátán munkáját ahogy félelmetes módon megnyilvánult a fiúban. A tömeg odaszaladt, hogy lássák, hogy mi történik, így elképzelhető, hogy ez elvette a bártorságukat -csak gondolj magadra- és a láthatókra kezdtek nézni, ami viszont levette a tekintetüket az Úr hatalmáról. Bizony ez velünk is megtörténik. Elkezdünk a láthatókra nézni és azzal levesszük a tekintetünket az Úrról. Ahogy elkezdjük nézni a sátán félelmetes munkáját, megnyilvánulásait, akkor elfeledkeznünk Isten hatalmáról és erejéről. Bizony előfordul, hogy olyan borzalmas látványba lesz részünk, hogy a félelem lesz úrrá rajtunk és ez hitetlenséghez fog vezetni. "A ti hitetlenségetek miatt."

Magda

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #33 Dátum: 2008 November 28, 17:02:41 »
Igen elfajult nemzetségnek mondja az Úr a korabeli zsidókat, akkor mi most mik vagyunk?

 :118:

Magda

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #34 Dátum: 2008 November 28, 17:03:47 »
Nem tudtam hovaá tenni, hát ide raktam, talán nem érdektelen

http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=7888&print=1

Nem elérhető Antee

  • Admin
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 22847
    • Alfa-Omega (keresztyén közösség)
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #35 Dátum: 2008 November 28, 19:40:30 »
Igen elfajult nemzetségnek mondja az Úr a korabeli zsidókat, akkor mi most mik vagyunk?

 :118:

Kegyelemben élők, akik Isten fiainak neveztetnek, mert azok is vagyunk.  :089:
"Halljátok az Úrnak beszédét, akik rettegtek az ő beszédére: így szólnak testvéreitek, akik titeket gyűlölnek, nevemért eltaszítanak: Jelenjék meg az Úrnak dicsősége, hogy lássuk örömötöket; de ők megszégyenülnek." (Ézsaiás 66,5)

Nem elérhető Meli77

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 246
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #36 Dátum: 2008 November 29, 20:34:30 »
Miért kellett Jézusnak meghalnia?

(rövidített vált.)

Isten messzemenően előkészített egy rendkívüli eseményt, egy részletesen kidolgozott terv részeként: azt, hogy maga Isten, Jézus Krisztus eljön erre a földre, megszületik emberként, tanít, és az életét adja az emberiségért. A biblia számtalan helyen tanúsítja, hogy Isten nem ötletszerűen viszi végbe az Ő akaratát, hanem pontos tervet valósít meg. Pál apostol az Efézusi levél első fejezetében beszél arról, hogy Isten ezt a tervet örök idők előtt meghozta, arra nézve, ha bekövetkezik egy kisiklás a Teremtésben, akkor azt hogyan fogja helyreállítani.
Miért jött Jézus?"Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett."
"a föld pedig romlott volt Isten előtt és megtelt a föld erőszakoskodással."
Mindannyian vétkeztünk."Egy ember által jött be a világra a bűn és a bűn által a halál, és akképpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek".
Mi a megoldás?
Próbáljuk áttekinteni, milyen probléma várt megoldásra Isten részéről.

Itt az ember. Bűnt követett el. Ragaszkodik a bűnhöz, sokszor eszmeileg is, és szokás szintjén is. Felelős a bűnéért, de ugyanakkor rabja is a bűnnek, nem képes önerőből másképpen cselekedni. De az ember nem csak áldozata a bűnnek, mindenki felelős saját bűneiért. A bűnt nem lehet meg nem történtté tenni, ez rendezést kíván.

Róm. 6.23 szerint a bűn zsoldja halál. Fizetsége is, de természetes következménye is. Isten nem csak a szeretet Istene, hanem a jogosság és az igazság Istene is. Nem teheti, hogy a bűnre azt mondja, hogy nem számít. A bűn árát meg kell fizetni, a jogosság és igazság ezt kívánja.

Isten azonban végtelenül szereti az embert, és meg akarja menteni. Nincs rá más oka, csak a szeretet.
Mind jog szerint, mind a dolgok természetes következményei szerint halál vár minden emberre, Isten azonban meg akarja őket menteni.


Hogy az embert meg lehessen szabadítani a halálból, ehhez az szükséges,

-hogy az embernek tudatára ébredjen, hogy mi a bűn, és hogy az rossz és gyűlöletes dolog.
-fel kell ismertetni vele, hogy ebből szabadulnia kell, ahhoz, hogy élete lehessen
-valakinek magára kell vállalnia a bűnök büntetését az ember helyett, hogy az kegyelmet kaphasson
-az embernek ösztönzést és erőt kell hogy kapjon ahhoz, hogy szakíthasson a bűnnel
-egyáltalán látnia kell, hogy lehetséges a bűntől való szabadulás, kell hogy legyen számára egy követhető példa, ez is nagyon fontos.
Mát. 20.28-ban ezt mondta Jézus: "az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért."

Miért csak Jézus?Szükséges, hogy az ember belsőleg átalakuljon. Nem az számít, hogy ki mi minden rosszat követett el korábban az életében. Nem a bűnök száma, súlya a probléma alapvetően, hanem maga a bűn, a bűn elve, az önzés beidegződése, ami hosszú távon halált és pusztulást eredményez. Ez az elv a gyökere a tetteknek. Hiába vágjuk le egy halálos növény termését, leveleit, ha a gyökere megmarad, tovább él, és újra ki fog hajtani. A gyökerét kell kihúzni a földből, és akkor nem fog tovább ártani. Tüneti kezelés (a bűn jogi rendezése) még nem elég: az okát kell megszüntetni a bűnbetegségnek, kevesebb nem elég. Jézus beszél erről Lukács evangéliumában, a 13.1-9-ben:

"Jöttek pedig ugyanazon időben némelyek, kik néki hírt mondának a Galileabeliek felől, kiknek vérét Pilátus az ő áldozatukkal elegyítette. És felelvén Jézus, monda nékik: Gondoljátok-e, hogy ezek a Galileabeliek bűnösebbek voltak valamennyi Galileabelinél, mivelhogy ezeket szenvedték? Nem, mondom néktek: sőt inkább, ha meg nem tértek, mindnyájan, hasonlóképen elvesztek. Vagy az a tizennyolc, a kire rászakadt a torony Siloámban, és megölte őket, gondoljátok-e, hogy bűnösebb volt minden más Jeruzsálemben lakó embernél? Nem, mondom néktek: sőt inkább, ha meg nem tértek, mindnyájan hasonlóképen elvesztek. És ezt a példázatot mondá: Volt egy embernek egy fügefája szőlőjébe ültetve; és elment, hogy azon gyümölcsöt keressen, és nem talált. És monda a vinczellérnek: Íme három esztendeje járok gyümölcsöt keresni e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja a földet is hiába? Az pedig felelvén, monda néki: Uram, hagyj békét néki még ez esztendőben, míg köröskörül megkapálom és megtrágyázom: És ha gyümölcsöt terem, jó; ha pedig nem, azután vágd ki azt."

De bűnhöz ragaszkodva, legyen az kicsi, vagy hatalmas, nem mehet be az ember Isten országába. Meg kell térni, meg kell változni. A vallási címkék is eltűnnek: szektás, történelmi egyházi, katolikus, baptista, református vagy bármi: egyetlen egy marad: Jézus által bocsánatot nyert ember, Isten fogadott gyermeke. Isten nem teheti meg, hogy veszélybe sodorja azt a világot, amit azoknak készített, akik szabadulni szeretnének a bűntől. Az újjáteremtett Földön nem kaphatnak helyet olyanok, akik a bűn életrendjét vallják a magukénak.
Miért? Azért, mert az emberiség ugyanott folytatná, ahol abbahagyta. Ha az ember nem szakít gyökeresen a bűnnel, akkor az újjáteremtett világban is folytatódna a rossz, a halál, a bűn.

A többi teremtmény érdekében, és az igazságosság miatt nem lehet a bűnhöz ragaszkodóknak örök életet adni!

Ésa. 26.10-ben azt olvassuk, hogy "Ha kegyelmet nyer a gonosz, nem tanul igazságot, az igaz földön is hamisságot cselekszik, és nem nézi az Úr méltóságát." Hiába nyerne kegyelmet a gonosz, aki azonosul a bűnnel, aki örömét leli benne. Ez a kegyelem nem szolgálna a javára, csak alkalom lenne a további, még súlyosabb vétkezésre.A bűn büntetést kíván, igazság és jog szerint. Akik elfogadják Jézus Krisztust személyes megváltójuknak, azok bűneit Isten megbocsáthatja. Megbocsátja, de csakis azáltal, hogy Jézus, mint ártatlan áldozat a bűnös helyére áll, mivel ő már elszenvedte a bűnök végső büntetését az ember helyett. Ehhez az kell, hogy az ember belássa a bűnös voltát, és igényelje Jézus helyettesítését, elfogadja Isten szabadítását. Azok azonban, akik elutasítják Istent, nem fogadják el a helyettes áldozatot, nem nyerhetnek bocsánatot. Ha nem adják át a bűneiket Jézusnak, ezek az övék maradnak. Ez az emberi élet tétje: belátjuk-e, hogy a bűn rossz, és szabadulni akarunk-e tőle, vagy pedig nem.

Ján. 14.6-ban ezt mondja Jézus: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam." Nincs más út Istenhez, csak Jézus Krisztus által, az ő áldozatát elfogadva. Kell, hogy valaki az ember helyébe állva átvállalja magára a büntetést. "

" az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatta a bűnt a testben." Jézus küldetésének egyik célja volt, hogy "kárhoztassa a bűnt a testben", vagyis megmutassa azt, hogy lehetséges az embernek itt a Földön is bűntelen életet élnie. De tegyük gyorsan hozzá: nem a saját erejéből, hanem Isten segítsége és ereje által, amit Ő mindenkinek kész bármelyik pillanatban megadni. Ha még mindig van valaki, aki nem ért azzal egyet, hogy Jézusnak nem volt könnyebb dolga, mint nekünk, érdemes otthon figyelmesen elolvasnia Zsidó 4,15-öt, ahol Pál azt írja, hogy Jézus megkísérttetett mindenben, hozzánk hasonlóan. Ugyanazokat a kísértéseket szenvedte, mint mi. De itt azt olvastuk, hogy hozzánk hasonlóan kísértetett meg. De ez nem azt jelenti, hogy kevésbé érték volna a kísértések, éppen fordítva. Jézust nagyobb kísértések érték, mint minket, és nem volt semmivel kedvezőbb helyzetben, mint bármelyikünk, mégis tudott bűntelen életet, győzelmes életet élni. Jézuson Sátán mindent végigpróbált, ami csak az eszébe jutott. Az összes fegyverét, csalását, csábítását felvonultatta ellene, hogy elbuktassa. Minden lehetséges módon megpróbálta elveszíteni, de kudarcot vallott. Jézus tud tehát mindenkinek segíteni, mivel nincs olyan kísértés, amit Sátán ki ne próbált volna rajta, tapasztalatból tud tehát segíteni az embernek. Jézusnak nehezebb dolga volt, mint a miénk, mert mindig ott volt neki a kísértés, ami nekünk soha nem lehet, hogy Jézus vegye vissza az Isteni hatalmát, amit letett, és ezzel győzzön. Egy szót szól Jézus az Atyának, és máris vége minden szenvedésének. Igen, de akkor az emberiség mindörökre elveszik. De Jézus ide emberként jött el, és emberként akart győzni, hogy megmutassa, hogy lehetséges a győzelem az Isten ereje által minden egyes ember számára. Végigjárta előttünk az utat, hogy lássuk azt, hogy lehet és kell ellenállni a bűnnek, van szabadulás a mi számunkra is.

Még valamin érdemes elgondolkodnunk, hogy miért is nem lehetett más ember a helyettes áldozat. Tegyük fel: ha volna valaki aki csak ember, és bűntelenül él, és meghal. Egy ember hány ember helyett tudna csak meghalni? Egyért, nem? Ha valakit pénzbüntetésre ítélnek, és én befizetem azt az összeget, nyilván nem engedik szabadon az összes adóst, nem igaz?
De ha valaki képez egy alapot, amiből minden ember helyett befizetik azokat az összegeket, amelyekre azokat ítélik, más a helyzet. Egy ember, egy véges ember (ha létezne bűntelen, de nincs), odaadhatná az életét egy másik véges emberért. De végtelen számú véges emberért csak maga a végtelen, örök életű Isten lehet a helyettes, és senki más. Az önmagában való élet, amely Isten sajátja, végtelenül értékesebb a mi életünknél, a teremtményi életnél. Megvan a fedezet minden ember számára, és Isten ezt mindenki számára felkínálja.

Meghalna-e valaki az ellenségeiért?


Fontos meglátnunk, hogy Isten ezt milyen körülmények között tette. Pál apostol ezt írja Róm. 5.7-8-ban: "Bizonyára igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki. Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk meghalt." Amikor még semmi remény nem volt felőlünk, Jézus már akkor az életét adta miértünk. Nem csak azokért, akik elfogadják Őt, hanem mindenkiért. A sok milliárd emberért, aki ma él vagy valaha élt, vagy a jövőben élni fog. Isten ebből a világból semmit nem tud átvinni az örök életre, mert minden bűnnel fertőzött. Csak azokat az egyes embereket tudja megmenteni, akik ebből a fertőzésből hajlandóak meggyógyulni.
Jézus ezt mondta János evangéliuma. 3.16-ban: "Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." Isten Jézust adta helyettünk halálra, a mi jogos büntetésünket Ő szenvedte el, akinek semmi bűne nem volt. Előre odaadta az Atya Jézust, hogy ha valaki hisz őbenne, örök élete legyen. Ha csak egyetlen ember lett volna a történelemben, aki Őt követni akarja, Jézus azért az egyetlen emberért is meghalt volna. Ha valaki hisz: akárki, kortól, nemtől, elkövetett bűneitől függetlenül részesülhet Jézus megmentő áldozatában. Nem kell senkinek félnie, hogy a bűnei túl nagyok lennének ahhoz, hogy Jézus elfogadja őt. Mindenki, aki bánja a bűneit, bátran mehet Jézushoz. Ján. 6.37-ben ezt mondja Jézus: "Mindenki, akit nékem ad az Atya, én hozzám jön; és azt, aki hozzám jön, semmiképpen ki nem vetem." Legyünk bármilyen bűnösök, bármilyen romlottak, lássuk magunkat bármilyen szennyesnek, úgy ahogyan vagyunk, Jézushoz kell mennünk, és kérnünk, hogy tisztítson meg bennünket, és Ő ezt megteszi. Megbocsát és megtisztít a rossztól. Mát. 9.13-ban ezt mondja Jézus: "... nem az igazakat hívogatni jöttem, hanem a bűnösöket a megtérésre."

Nem elérhető erdei

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1752
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #37 Dátum: 2008 November 30, 07:32:34 »
Szia melli77

Csak arra szeretnélek kérni, ha idézel, akkor írd ki légyszi, hogy kitől. (ezt mástól is kérném) Mert lehet, hogy elszeretném az egészet olvasni. :044:
1Kor 1:27  Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse az erőseket;

Nem elérhető erdei

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1752
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #38 Dátum: 2008 November 30, 07:47:16 »
Mária!

Köszönöm ezt a biblia magyarázatot, nagyon jó. /hitetlenség/ Tényleg. :afro:
1Kor 1:27  Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse az erőseket;

maria

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #39 Dátum: 2008 December 02, 17:09:50 »
Kenneth Copeland   A tűzbe borítva

Jakab levél 3,5-6 Ezenképpen a nyelv is kicsiny tag és nagy dolgokkal hányja magát. Ímé csekély tűz mily nagy erdőt felgyújt! A nyelv is tűz, a gonoszságnak összessége. Úgy van a nyelv a mi tagjaink között, hogy megszeplősíti az egész testet, és lángba borítja élet[ünk] folyását, [maga] is lángba boríttatván a gyehennától.
 

Szavak. Használd őket jól, és hegyeket mozdítasz el. Használd a szavakat rosszul, és egész életed lángba borul.

„De Copeland testvér – mondhatod – nehezen tudom elhinni, hogy a nagy katasztrófákat néhány egyszerű szó okozhatja. Egyáltalán nem látom az összefüggést a kettő között!”

Nézd meg újra az igét, melyet a Jakab levelében olvasol: „csekély tűz mily nagy erdőt felgyújt!” Használtál már valaha vékonyka gyújtóst, amit aztán a fahasábok alá tettél?

Mi történt?

Nagy valószínűséggel a tűz egyik hasábról a másikra terjedt, míg végül az egész nagy lánggal elkezdett égni. Miután kialudt a tűz, hiába is próbálnád megkeresni a hamuban azt a kis gyújtóst, amitől kigyulladt az egész. Nem találnád, elégett teljesen, nyoma sem maradt.

A nyelv is hasonló ehhez. Először megfertőzteti a testet, utána tűzbe borítja az egész életedet, annyira, hogy már nem is tudod, mi volt az oka az egésznek. Azok a szavak, amelyek belobbantották ezt a tüzet, mélyen el vannak már temetve a hamuban. Úgy, hogy soha nem fogod megtudni, hogy egyáltalán ott voltak.

Tehát soha ne becsüld alá a szavaid erejét. Biztosíthatlak, a sátán sem teszi. Folyamatosan azon erőlködik, hogy letérítsen a helyes irányból. A fájdalmak, betegségek, rosszkedv tüzes nyilait lövöldözi rád, csak azért, hogy hitetlen szavakat beszélj – szavakat, melyek végül lángba borítják az életedet.

Ne hagyd, hogy sikerrel járjon a taktikája! Inkább oltsd el a tüzet, az Efézusiaknak írt levél 6,16 utasításait követve. Tedd azt, amit Pál apostol mond: „mindenek fölött vegyétek fel a hit pajzsát, mellyel megolthatjátok a gonosz minden tüzes nyilát.”

Beszéld a hit szavait, és oltsd el a tüzet, mielőtt kigyulladna, még ma!

Fordította: Orbán Tibor
Kenneth Copeland Ministry által engedélyezett ford.

maria

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #40 Dátum: 2008 December 05, 22:48:28 »
Kenneth E.Hagin  10 ok, ami miatt szükséges nyelveken szólni

Központi igazság: a nyelveken szólás egy folyam, aminek soha nem szabadna kiszáradnia. Meggazdagítja a szellemi életedet. Apcsel 2,4 1 kor14,4 Ján14,16-16 Róm 8,26  Júdás 20

Pál apostol hosszan írt és beszélt a nyelveken szólásról. Nyilvánvalóan gyakorolta is, amit prédikált, hiszen az 1kor14,18-ban azt írta: „hála Istennek, én is rendszeresen szólok nyelveken, és kívánom, hogy minden hívő tudja meg, milyen áldás és milyen erőforrás ez a napi életében.

Célom az, hogy bemutassam azokat az alapvető okokat, amelyeknek alapján állítom, hogy minden kereszténynek szükséges nyelveken szólnia. További célom, hogy segítsem a keresztényeket abban, hogy meglássák azokat az áldásokat, melyek az övéik lehetnek a Szent Szellem ereje által.

1.ok: Apcs 2,4: És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, amint a Lélek adta nékik szólniok.

A nyelvek egy jel. Isten Igéje azt tanítja, hogy amikor a Szent Szellem betölt minket, más nyelven beszélünk, ahogy Isten Szelleme adja nekünk. A nyelvek egy azonnali nyilvánvaló jele a Szent Szellembe való bemerítkezésnek. Tehát az első ok, amiért a hívőknek más nyelveken kell szólniuk az, hogy ez természetfeletti bizonyítéka annak, hogy a Szent Szellem a hívőben lakozik.

Az Apcsel 10-ben olvashatjuk, hogy amikor Péterrel együtt zsidó atyafiak is elmentek Kornélius házához, meglepődtek, látván hogy a Szent Szellem ajándéka kitöltetett a pogányokra is. Ugyanis úgy gondolták, hogy ez csak a zsidóké.

Honnan tudták ezek a zsidók, hogy Kornélius házanépe megkapta a Szent Szellem ajándékát? „MERT HALLOTTÁK ŐKET BESZÉLNI nyelveken, és magasztalták Istent.” Apcs 10.46.

A nyelveken szólás természetfeletti jel volt, hogy a pogányok ugyanazt az ajándékot kapták, mint ők.

2.ok: a nyelveken szólás szellemi épülésre. 1Korinthus 14,4: Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi.

A Korinthusiaknak írt levélben Pál bátorítja a hívőket, hogy folytassák a nyelveken szólás gyakorlatát, mind az imádásban, mind az imádkozó életükben, hogy ezáltal épüljenek szellemben, és építsék magukat.

„1Kor14,2: mert aki nyelv-en beszél, nem embereknek szól, hanem Istennek. Mert ember nem értheti meg, azonban szellemében ő titkokat szól.” A Weymouth fordítás szerint: „isteni titkokat szól.” Pál itt nyilvánvalóvá teszi, hogy Isten egy isteni, természetfeletti eszközt adott az Egyháznak, amivel közvetlenül Vele kommunikálhatunk.

A 14.versszakban Pál azt állítja: „mert ha én ismeretlen nyelven imádkozom, a szellemem imádkozik, de az értelmem gyümölcstelen.” Figyelj fel arra, amit hangsúlyoz: „az én szellemem imádkozik.” Az Amplified Biblia azt mondja: a szellemem (a bennem levő Szent Szellem által) imádkozik.

Isten szellem. Amikor nyelveken imádkozunk, a szellemünk közvetlen kapcsolatban van Istennel, aki szellem, és közvetlenül beszélünk Vele, isteni, természetfeletti módon.

Howard Carter, aki a Nagy-Britanniai pünkösdi egyház szuperintendánsa volt évekig – s aki a világon az első pünkösdi bibliaiskolát alapította -, azt mondta, hogy a más nyelveken szólás nem csak nyilvánvaló bizonyítéka a Szent Szellemmel való betöltésnek, hanem egy folyamatos megtapasztalás kell, hogy legyen a hívő egész életében. Hogy milyen célból? Azért, hogy velünk együtt imádja Istent. A nyelveken szólás egy folyam, aminek soha nem szabad kiszáradnia. Meggazdagítja a szellemi életedet.

3. ok: A nyelveken szólás emlékeztet minket arra, hogy a Szent Szellem bennünk lakozik, és állandóan jelen van. Ján14,16-17: a nyelveken szólás által való imádkozás és Isten imádása segít, hogy állandóan tudatában legyünk annak, hogy Ő jelen van, és a bensőnkben lakozik. Ha tudatában lehetek ennek mindennap, akkor ez hatással van arra, hogyan is élek.

Egy szolgáló 12 éves lánya egyszer annyira begurult, hogy durván és otrombán beszélt az édesanyjával. Egy evangélista, aki meglátogatta őket, tanúja volt a jelenetnek. Mikor a kislány felnézve meglátta őt, és rájött, hogy tanúja volt a „nagyjelenetnek”, nagyon zavarba jött és könnyekben tört ki.

Az evangélista megkérdezte a kislányt, vajon a Szent Szellem betöltötte-e őt? A kislány azt válaszolta, hogy igen. Az evangélista emlékeztette, hogy a Szent Szellem benne él. Végül együtt imádkoztak, és a kislány kérte az Úr bocsánatát. Mikor imádkoztak, a kislány elkezdte Istent nyelveken imádni. Amikor befejezték, az evangélista azt mondta: van egy titok, ami segít megzabolázni az indulataidat. Ha mindennap nyelveken imádkozol, és imádod Istent, segít abban, hogy tudatossá váljon benned a Szent Szellem jelenléte. S ha emlékezni fogsz rá, hogy ő benned lakozik, nem fogsz ilyen csúnyán viselkedni.

Az evangélista évekkel később visszatért ebbe a gyülekezetbe, ahol találkozott ezzel a lánnyal, aki azt mondta: „Soha nem felejtettem el, amit mondtál. Amióta találkoztunk, mindennap imádkoztam és imádtam Istent nyelveken, és azóta soha nem jöttem ki a sodromból.”

Sajnos mindannyian ismerünk olyan hívőket, akik Szent Szellemmel betöltöttek, mégis gyakran dühbe gurulnak, és olyasmit is kimondanak, amit nem kellene. Pusztán azért, mert nem élnek úgy szellemben, ahogy kellene.

Olyan könnyű bosszankodni és csalódottnak lenni, ha nem vagyunk tudatában az Ő jelenlétének. Azonban ha időt töltünk, és közösségben vagyunk vele, akkor a bensőnkben levő jelenléte tudatossá válik.

4.ok: nyelveken való ima Isten akaratával összhangban tartja az imádkozásunkat. Róma 8,26 szerint a nyelveken imával az önzőséget ki tudjuk iktatni az imáinkból. Ugyanis ha saját gondolataim szerint imádkozom, lehetséges, hogy az nem lesz Isten Igéjével összhangban.

Gyakran az imáink hasonlatosak ahhoz az öreg földműveshez, aki mindig így imádkozott: „Istenem áldj meg engem, a feleségemet, a fiamat és az ő feleségét. Szóval négyünket, de többet ne.” A Róma 8,26-ban Pál nem azt mondja, hogy nem tudjuk, hogyan kell imádkoznunk, hiszen tudjuk: az Atyához imádkozunk, Jézus Krisztus nevében. Ez a helyes módja az imádkozásnak. Azonban nem elég tudni, hogyan imádkozz, ha nem tudod, hogy mit, vagy miért imádkozz. Pál azt mondta: „...nem tudjuk, miért kellene imádkoznunk, de a Szellem maga jár közben értünk, nyögésekkel, amit nem tudunk kifejezni.” (Amplified Bible) (Hasonlatosképpen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. )

P.C. Nelson szerint ez esetben a görög szó jelentése: a Szent Szellem közbenjár értünk fohászkodásokkal, nyögésekkel, melyek érthető beszéddel nem fejezhetők ki. Sőt, tovább ment és rámutatott arra, hogy a görög szó nem csak azt jelenti, hogy nyögések hagyják el az ajkainkat, hanem nyelveken is szólunk.

Ez megegyezik azzal, amit Pál mondott az 1kor14,14-ben: amikor imádkozom ismeretlen nyelven, a szellemem imádkozik. Vagy az Amplified Bible szerint: a szellemem (a Szent Szellem által, aki bennem van) imádkozom.

Nyelveken szóláskor a szellemed imádkozik a Szent Szellem által, aki benned van. A Szent Szellem, aki benned van, adja a kifejezéseket, és ezeket a szellemedből szólod. Te szólod – ő adja a kifejezést.

A Szent Szellem ezáltal segít téged imádkozni úgy, hogy az összhangban van Isten akaratával, ahogy a dolgokért kellene imádkoznunk. Ez nem valami olyan, amit a Szent Szellem nélküled tesz. Nem nyög vagy beszél nyelveken tőled függetlenül. Ezek a bensődből jönnek, és a te ajkaidat hagyják el. A Szent Szellem nem fogja a mi imádságunkat elimádkozni értünk. Ő azért küldetett, hogy bennünk lakozzon, mint segítő és közbenjáró. Nem ő a felelős a mi imádkozó életünkért, elküldetett, hogy segítsen nekünk imádkozni. Más nyelveken szólni egy olyan imádság, amihez a Szent Szellem adja a kifejezéseket. Ez a Szent Szellem által irányított ima, amely kizárja az önzésnek még a lehetőségét is az imáinkban.

Nagyon sokszor az emberek a saját gondolataik szerint imádkoznak, és úgy változtatják meg a dolgaikat ima által, hogy az nem Isten akarata, és nem a legjobb számunkra.

Ha Isten népe valamit akar, ami nem Isten legtökéletesebb, vagy tökéletes akarata, Ő gyakran mégis megengedi azt.

5. ok: A nyelveken szólás serkenti a hitet. Júdás 20.
Az ötödik ok, amiért minden hívőnek nyelveken kellene szólnia, hogy serkenti a hitünket, és segít megtanulnunk, hogyan is bízzunk még jobban Istenben. Mivel a Szent Szellem természetfeletti módon adja a szavakat, amiket imádkozunk, hitre van szükség, hogy nyelveken szóljunk. Hiszen nem tudjuk, hogy mi lesz a következő szó, amit kimondok – Istenbe vetett bizalmam által mondom ezt ki. És ha ezen a területen bízom Istenben, ez segít engem abban, hogy más területen is így tegyek.

Egy nagyszerű keresztény asszony tagja volt annak a vidéki gyülekezetnek, amit egyszer pásztoroltam. Nagyon szerette az Urat, de gyomorfekélye volt, és féltek az orvosok, hogy ez rákossá válik. A férje jól keresett, de minden bevételük az orvosokhoz vándorolt. Néha meglátogattam őket.

Ahogy az asszony Szent Szellem keresztséget vett, nem sokkal később újra meglátogattam őket. Feltűnt, hogy mindent megevett, amit csak megkívánt, míg korábban csak kevés bébi tápszert és tejet tudott enni, és még ez is nehezére esett.

Megmagyarázta, hogy mi is történt: „nemcsak Szent Szellem keresztséget kaptam, és más nyelven beszéltem, de a gyógyulásomat is. Tökéletesen egészséges vagyok!”

Nagyon sokszor láttam hasonlót. S miért is mondtam el ezt a történetet? Tudjuk, hogy Szent Szellem keresztség nem gyógyít meg minket. azonban a nyelveken szólás segít minket abban, hogyan tudjunk még jobban megbízni Istenben.

Átengedni a nyelvünket, a Szent Szellemnek hogy más nyelveken szóljunk, egy óriási lépés afelé, hogy minden részünket Istennek adjuk.

(Folytatása a jövő héten következik.)

Fordította: Orbán Tibor

Magda

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #41 Dátum: 2008 December 06, 19:39:13 »
Jonah (Jónás) „férgének“ rejtélye megoldódott
„És rendelt Isten, az Örökkévaló egy ricinus cserjét (kijkajon), és az felnőtt Jonah fölé, hogy árnyékot adjon a feje fölé, megszabadítsa őt a rosszkedvétől. És nagy örömmel örvendezett Jonah a ricinus miatt. És rendelt Isten a hajnali pirkadat feljövetelekor egy férget, és reggelre megrágta a ricinus cserjét és az elszáradott.“ (Jonah 4,6-7)

A fenti idézetben olvassuk, amint az Örökkévaló egy gyorsan növő növényt rendelt, hogy a prófétának árnyékot adjon. De utána megengedi a próféta nagy mérgére, hogy egy féreg jöjjön, mely a növényt egyetlen éjszaka úgy megrágta, hogy másnapra kiszáradt.
Biblia kutatók és biológusok már hosszú ideje megegyeztek abban, hogy ez a gyorsan növő növény ricinus cserje. Annál inkább rejtélyes, hogy melyik „féreg“ vagy „hernyó“ (hebr. tola'at) száraztotta ki egy éjszaka után a növényt. A ricinus közismerten mérgező növény, levél-kivonata kitünő szer rovarok ellen. Nem volt tudomás egy állatról sem, hogy ricinussal táplálkozna.

Azonban 2002-ben Izráelben a kutatók a medveszövők (Bärenspinner) családjában egy új pillangó fajt fedeztek fel, mely az „olepa schleini“ nevet kapta. Időközben alapos kutatást végeztek ezen állatnak az életmódja felől.

A meglepő eredmény: Az újonnan felfedezett pillangó fajnak a hernyója kizárólag ricinus cserjéről táplálkozik. Egy szokatlan táplálkozási módja van, melynek következtében, esetenként a növény nagyon gyorsan elhal. Ezenkívül fényérzékeny és kizárólag szürkületben ill. éjszaka aktív.

Jonah próféta ricinus cserjéjének „féreg“ rejtélye ezzel megoldódott - és a Biblia tudósításának megbízhatósága (újra) igazolódott.

HfI Herzen für Israel

Nem elérhető ermaha

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2797
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #42 Dátum: 2009 Február 14, 06:39:13 »

http://istenigyogyulas.extra.hu/

Egy nagyon értékes oldal,Isten által elhívott emberek írásaival.---ajánlom figyelmetekbe,le is lehet tölteni.
Mert nem a félelemnek szellemét adta nekünk
az Isten,hanem az erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét/Tim:1,7/

maria

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #43 Dátum: 2009 Február 14, 14:28:27 »
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha énáltalam. Ján 14:6

Mond el az embereknek, Jézus azt mondja, Ő az út. Ennek az útnak a végén van egy ajtó, ahol beléphetünk Isten országába, ahol megtaláljuk az igazságot és az életet, az Atyát. Az út nem arra való, hogy az emberek azon megtelepedjenek, berendezkedjenek, hanem az út arra való, hogy azon járjanak, előre haladjanak. Ezen az úton, szüntelenül fejlődnünk kell. Az úton haladás, az egy folyamat. Lesznek rajta viharok, kitérők. Tudjuk, hogy le is lehet térni róla jobbra és balra, mert elágazik. Ha nem ezt az utat folytatjuk, hanem letérünk, akkor tudnunk kell, hogy azon nincs ott az Élet és az Igazság. Tönkre is tehetjük az utunkat a folytonos viszálykodásokkal, félelmekkel, szeretetlenségekkel, rossz döntéseinkkel. Céltalanul is lehet rajta haladni, élve a kis langyos hívő napokat. Nem csinálok semmit, nem is árthat nekem senki. Az is előfordul, hogy az úton felépítjük a mi saját kis Bábel-tornyunkat, hogy az égig érjen. Valahogyan el kell érnünk Istent a magasságban, valahogyan segítenünk kell magunkon. Elkezdjük magunk megoldani a problémáinkat. Nem avatjuk bele Istent. Próbálkozni lehet, de nem sok jó eredménye lesz. Miért tesszük ezt? Mert az ember biztonságra és kézzelfogható dologra vágyik. Elfelejtkezünk arról, hogy csak a hit látja a láthatatlant. Mindig valamilyen módszert találunk, hogy segítsünk magunkon. Azt is tudjuk, hogy el lehet fáradni és meg lehet állni, meg lehet pihenni az úton. A célhoz viszont csak akkor juthatunk el, ha folyamatosan haladunk előre. Jézus nem mondta, hogy ezek nem lesznek meg ha az Úton vagyunk. Azt se mondta, hogy nem lesznek nehézségeink, harcaink, de azt azonban mondja, hogy nincs más út, csak egyedül Ő. Nem lehet más vezetőnk, csak Jézus. Nem csak mondja, hogy szeret bennünket, hanem meg is teszi és tapasztaljuk is. Lehet, hogy különböznek az autóink színe, márkája, de az úti célunk az egy. A kérdés csak az, hogy ezt az életutat Jézussal tesszük e meg vagy nélküle? Jézus azt is mondja magáról, Ő az Igazság. Mit jelent ez a szó, igazság? Azt, hogy Ő hiteles. Az igazság számomra az, hogy az Isten szeretet és törődik velem. Saját kezéből táplál minket. Ez pedig mindent elmond Róla.

maria

  • Vendég
Re:Mit mond a Biblia?
« Válasz #44 Dátum: 2009 Április 16, 11:09:53 »
Sándor, nem kell új topicot nyitni, itt is megoldhatjuk ez is megfelel annak. Mivel kérted a korinthusi levelet többször, hát akkor legyen az.

1 Kor. 1,1-2
Pál, Jézus Krisztusnak Isten akaratából elhívott apostola, és Sosthenes, az atyafi. Az Isten gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, elhívott szenteknek, mindazokkal egybe, akik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen, a magukén és a miénken:
.

Pál azt mondja, hogy Jézus hívta el apostolnak és nem a saját akaratából lett az. Sosthenessel együtt üdvözli a korinthusi gyülekezetet. Mit tudunk erről a városról? Kereskedelemmel foglakozott és nagyon rossz életet élő emberek lakták. Kimagasló volt az erkölcstelenség. Nem véletlenül volt ott Pál, hiszen tudjuk, hogy a pogányok apostola volt. Ez a város pedig a pogányok városa volt Görögországban. Híres színházuk, játékaik voltak. Tehát Pálék itt jártak. Viszont volt egy gyülekezete is. "Az Isten gyülekezetének, a mely Korinthusban van," Természetesen nem csak ez az egyetlen gyülekezet volt Istené, mint ahogy ma vannak akik kategorikusan kijelentik, ők az egyedüli üdvözítő egyház. Ez tévedés, mert Istené minden gyülekezet, ahol az Ő Fiát megvallják. Ahhoz, hogy Krisztus Teste lehess, újjá kell születni és nem egy tagságon keresztül lesz az. - ebbe most nem megyek bele, majd lesz róla szó később- Miért így mondja, hogy Isten gyülekezete, arra is kitérünk később. Talán elöljáróban annyi, hogy megosztás volt közöttük. Van itt egy fontos, amit kiemelnék ismét: "a Krisztus Jézusban megszentelteknek, elhívott szenteknek," Sajnálatos, hogy vannak egyházak, akik csak bizonyos Bibliai és közülük kiemelt embereket hívnak szenteknek, holott az Ige egyértelműen elmondja, hogy minden hívő szent. Tehát, nem kiemelt személyek a szentek, hanem mi a hívők. Pál azt mondja:"akik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen, a magukén és a miénken" Bárhol a világon, amikor Isten nevét hívják segítségül, Istenhez kiáltanak, akit Uruknak tekintenek. Istent senki nem tudja kisajátítani. Ő mindenki Istene. Sőt, senki más nevét nem lehet segítségül hívni. Imádkozhatnak Máriához, Józsefhez, de csak Isten nevét lehet csak segítségül hívni.