Először is szeretném egy igével kezdeni
Ján 5:46 Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem is hinnétek; mert én rólam írt ő.
Ján 5:47 Ha pedig az ő írásainak nem hisztek, mimódon hisztek az én beszédeimnek?
Nem csak Mózes ír arról, hogy Isten teremtette az eget, földet, az embereket, hanem a Bibliának számos részeiben olvashatunk erről.
Ézs 45:12 Én alkotám a földet, és az embert rajta én teremtém, én terjesztém ki kezeimmel az egeket, és minden seregöket én állatám elő.
1Móz.1r - írja le a teremtést kronológiai szempontból. A 2r- az ember teremtését, írja le részletesebben. Nincs ellent mondás a két rész között. Csak első látásra tűnik úgy.
1Móz 2:4 Ez az égnek és a földnek eredete, a mikor teremtettek. Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté,
Itt jön a teremtés utáni álapot megállapítása. Mikor az Úr megteremtette az eget és a földet, akkor még nem volt növényzet - ez nem áll ellentétben az első résszel.
1Móz 2:5 Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten [még] nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje;
1Móz 2:6 Azonban pára szállott vala fel a földről, és megnedvesíté a föld egész színét.
Mivel előszőr az embert az Úr földművelőnek teremtette azért hagyja itt ki az állatok teremtését, mivel ez csak a teremtés összefoglalója, és itt az ember áll a központba.
1Móz 2:7 És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké.
1Móz 2:8 És ültete az Úr Isten egy kertet Édenben, napkelet felől, és abba helyezteté az embert, a kit formált vala.
Itt nem arról van szó, hogy a növények az ember után lett teremtve. Nincs teremtés említve, hanem a meglévő növényeket használta fel az Úr, hogy egy kertet (lakó területett biztosítson az embernek, ahonnan megkezdi a föld meghódítását, benépesítését) tehát itt ültetésről és nem teremtésről, vagy alkotásról van szó. Tehát Isten megteremtette a növényeket, ezekből a növényekből csinált az Úr egy kertet az ember részére és utána az embert.
Azután az Úr megvilágosítja nekünk, hogyan teremtette az embert, mivel az első részben csak magát az emberi faj teremtését írja le, itt elmondja hogyan történt. Nem szó által, hanem az Úr megformálta, lelket lehelt belé. Egyedűl volt, és majd csak utána teremtette vagy alkotta meg a másik nemet.
1Móz 2:19 És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert a mely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.
1Móz 2:20 És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala.
Hogy csak ez után van említve az álatok teremtése, nem jelenti azt, hogy az ember után teremtette, itt inkább annak a megálapitása, hogy az ember nem talált magának megfelelő segítő társat. Az Úr csak az ember teremtése után tudta az ember elé vezetni az állatokat, a név adás pedig annak a jele, hogy az ember uralma alat álltak az állatok, és az ember meg kellet ismerje őket.
Mélyebb jelentések is vannak itt elrejtve amire itt nem akarok kitérni. Röviden próbáltam elmondani azt amit más mondjuk 200 oldalon keresztűl teszi meg.
A legfontosabb az, hogy abból a tényből kell kiindulni, hogy a bibliában nincs ellentmondás, azért mert az Isten szava, és erről Jézus is bizonyságot tett. Aki nem hisz az igének Krisztusnak nem hisz és hazuggá teszi a Szent Szellemet, mely az Szent írások szerzője.