Köszönöm én is válaszodat, kedves Ajin, megpróbálom értelmezni, és lehozni az én jelenlegi szintemre.
Vagy talán jobb, ha indokolom is közben, hogy miért kapcsoltam egybe az igéket.
Tágabb szövegkörnyezetüket megtartva - mert ugye az egész írott írást még sem idézhetem be
Döntőnek az Ézsaiás 58-ból beidézett igéket tartottam, és igazából tartom most is.
Hogy miért?
Abban van benne - ahogy én látom - az egyész írott írás mint egy burokba zárva a mag.
Még a fejezeteinek száma is megegyezik a teljes írás könyveinek számával.
A Zsidó levélből azért idéztem, mert ott kiemeli, hogy Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyan az, tehát amit Ő mond az EVANGÉLIUMOK tanúsága alapján, az megint az alap.
Most a böjti időben vagyunk a várakozás idejében, a szabadulás várásában.
Az Úr Jézus azt mondta akkor böjtölünk, ha elvétetik a vőlegény. Most el is vétetett, meg itt is van, mert a Szent Szellem jelenléte az Úr Jézus jelenlétét adja.
A foglyok szabadon bocsátásának alapja, az, hogy hangosan hirdessük a bűnöket azoknak akiknek a hirdetés ma szól.
A hirdetés a Megváltottaknak szól,
de mik a bűnök, és valóban erre kérdeztem, és
valóban ezt emelted kiEzért érdemes a leírásodat annak többszőr elolvasni, aki valóban várja vissza a
VÖLEGÉNYT Mert akiben meg van ez a reménység az önmagát megtisztítja (1János levél)
Megtisztítani magamat csak akkor tudom, ha tudom miben vagyok tisztátalan, mert ez a tisztátalanság bizony szellemi, és ott meg kell tudnom nevezni a tisztátalanságomat - "mi a neved" kérdezi az Úr a tisztátalan szellemtől - tehát néven kell nevezzem, amikor tisztulásra vágyom.
Hogy miért emeltem ki a házastársi kapcsolatban a házaságyat?
Nekem úgy tűnik, hogy erre az Újszövetségben kevesebb hangsúlyt tesz a Szent Szellem, talán azért, mert az ószövetség idején az emberek szelleme még nem uralhatta a lelküket és a testüket, ezért csak a szándékuk kellett, hogy ez irányú legyen, és a megvalósításához már a Mindenható segítségét kellett kérni.
Az Ézsaiás 58. sem emeli ki ezt, pedig amikor a Mózes könyvét olvassuk, vagy a fogságból hazajövők tisztulását, akkor ez is kiemelést nyer.
Ebből arra a gondolatra jutottam - reménykedem benne, hogy nem emberi bölcsesség alapján - hogy ha az új teremtés valóban új teremtésként funkcionál, akkor a testet úgy sem hangsúlyozza, hogy szándékos magatűrtőztetéssel viszonyul felé - mivel naponta megfeszíti indulataival és kívánságaival, és így veszi fel a keresztet, tehát a maga részét megtette - ha ennek ellenére a Szent Szellem engedi, vagy épp indítja, akkor az akaratát nem veszi vissza a maga uralma alá, hanem újra átadja
Legyen meg a Te akaratod".
Pálnál a böjtre és imádkozásra buzdításnál ott van a kölcsönös akarattal megfosztás - itt jön be nekem az az ige, hogy a feleség férjének kedveskedik, a férj pedig a feleségének.
Az engedetlenség itt is megnyilvánulhat, és ez is hátráltatja
Isten fiainak megjelenését.
A test és a lélek gyötrése akaraterőt igényel, még pedig nem keveset.
Amikor én újra az akaraterőm birtokában teszek bármit, akkor kiemeltem azt az Úr fennhatósága alól, és újra testbe kerültem - én így látom!