Minden prédikációt egy kis kritikával szemlélek. itt is van bennem némi kritika. De úgy érzem nagyon fontos tisztán látnunk.
Sajnos a Sátán és a követői is szeretik magukat a világosság angyalaként beállítani. Egy hitben még újszülött számára de van hogy számunkra is megtévesztő lehet ha valamit az Úr Jézus nevében hirdetnek. Nagyon józanoknak kell lennünk.
Ezt a topicot azért hoztam létre hogy egymás tapasztalati hite által épüljünk.
Én régen úgy tanultam hogy mára már nincsenek csodák, mert könnyen össze lehet téveszteni a valódi csodákat a csalásokkal. mostanában nagyon megerősödtek az okkult jelenségek amit kevernek a bibliával.
Itt maguk a csalók is meg vannak győződve hogy jó úton járnak. Ezért elfogadtam azt a nézetet hogy annak a korszaknak a jelekkel együtt végük.
DE!! Isten tovább vezetett a hit útján. Hiszem sőt láttam is csodákat. És rengeteg csalással is kerültem már kapcsolatba, volt amivel közvetlenül. Volt amit a szent szellem nevében tettek. A bennem lévő lélek mégis figyelmeztetett hogy valami nincs rendben.
Ezért örültem ennek a tanításnak de némi kritikával fogadom. Egy kedves testvéremmel már beszéltünk róla és rámutatott arra amit én inkább csak éreztem.
Watchman Nee fontos tanítást tár elénk. Letisztult a fogalom mi a különbség a lélek és a szellem között.
Ő mint egykori keleti ember jobban benne volt az okkult és megtévesztő dolgok ismeretében.
Így az utolsó időkben nagyon józanoknak kell lennünk. Úgy érzem fontos erről beszélnünk. Örülök ha elolvassátok a fent belinkelt tanítást. Majdnem mindenben egyetértek Watchman Nee-vel de van egy pár dolog amiben másképp gondolom.
W.Nee áldott szolgálója volt Istennek, de ezt az irását én is kritikával olvastam, van, amit másképp látok. Ez az ádámi lelki erők, képességek felszabaditása nekem valahogy nem jön be: "A Sátán arra törekszik, hogy az ember lappangó lélekerejét a maga ellenőrzése alá vonja." Nee kutatja a természetfeletti megnyilvánulások okait az emberben, mert ő a keleti kulturában ezt szivta magába, a buddhizmus és az öszes más keleti vallásban mindennaposak a természetfeletti képességek.
Nekem hitem szempontjából mindegy, hogy mondjuk egy láma, guru, vagy Uri Geller milyen erők által viszi véghez a dolgait, mert akár pszichikai, akár démoni, a Biblia t i l t j a . Az ige szerint ha az ember bibliaellenes tanokat, hamis vallásokat, eszméket, ideológiákat hisz, beengedhet gonosz szellemi lényeket, démonokat az életébe, akik működhetnek benne, rajta, a lényeg hogy á l t a l a , és azok szellemi erejüknél fogva az embert mint eszközt használják céljaik megvalósitásában. Ezeknek a szellemi erőknek befolyása-nagysága attól függ, hogy az embert vagy embercsoportokat uraló szellem/ek a sátáni hierarchia milyen szintjét képviselik. Nyilván egy-egy démon nem képes olyan horderejű megnyilvánulásra, tevékenységre, "csodára" mint egy fejedelemség. Erről beszél is a Biblia, ezért csak ezt a látást tudom elfogadni. Egy megtért hindu, Sundar Selvaraj bizonyságában elmondta, hogy a Dalai Láma rendezvényén az Úr kegyelméből belelátott a szellemvilágba, látta, ahogy a meditáló tömeg megüresitette magát, és ahogy a Dalai Láma szólta a hazugságait, a száján démonok jöttek ki, és belementek a meditáló emberekbe...Nem a felszabaditott lelki erő, hanem a démonok vitték véghez a levitálást, és más jelenségeket.
Nekünk hivőknek a Biblia a gonosz szellemvilág ismerete mellett - ellentétben a keleti vallásokkal - a fegyvert is a kezünkbe adja ellenük!
--- A másik amivel nem értek egyet:
"Hogyan használja a Sátán ezt a lappangó erőt? ...c./ zavart kelt a Szent Szellem tekintetében. A Szent Szellem az emberi szellemet használja eszközül az emberben való munkája végzésénél, a Sátán viszont sok olyan eseményt produkál az ember lelkében, amely hasonlít a Szent Szellem munkájához. Hamis megtérést, hamis üdvbizonyosságot, hamis megújulást, hamis ébredést, hazug örömöt és a Szent Szellem egyéb megtapasztalásainak utánzatait."
Amikor emberek őszintén Istenhez fordulnak, megtérnek, ujjászületnek viztől és Szent Szellemtől, ajándékaikat használják, evangélizálnak, hangos örömmel dicsérik az Urat, gyógyulnak, szabadulnak, - és ezeket éri az a kritika, hogy "hamis megtérés" "hamis üdvösségtudat", csalás, agymosás, hisztéria, tömeghipnózis...stb, akkor a "hamis" jelző alkalmas arra, hogy a világban a Szent Szellem hatalmas munkáját megkérdőjelezze, Isten népét gúnyolja.
Mert ki itélheti meg Istenen kivül, hogy valaki megtérése igaz vagy "hamis"??? KI volt ott, és ki látta a megtérő szivét belülről? Miért hagyjuk ki a legilletékesebbet, magát ISTENT, és akarjuk mi emberek megitélni, aminek megitélésére nem vagyunk alkalmasak?
Testünk a Szent Szellem temploma. Lakozást vett bennünk. A Szent Szellem elvezet minden igazságra, és ezt az "elvezetést" megtanitani még W.Nee sem tudja senkivel.
Az az eredeti, a hamisitatlan, aminek igaz voltáról a Szent Szellem az én szellememben bizonyságot tesz, és belső meggyőződést ad annak igazságáról - nem emberi állitás.
Sátán nem "produkálhat az ember lelkében" "hamis" megtérést, "hamis" üdvbizonyosságot, "hamis" megujulást, "hamis" ébredést, "hazug" örömöt...mint a Sz. Sz., utánzatait!!! Ne feledjük, hogy ezeknél a sorsforditó eseményeknél JÉZUS KRISZTUS ÉS A MEGTÉRŐ VAN JELEN, AZ Ő JELENLÉTE PEDIG KIZÁRJA SÁTÁN JELENLÉTÉT. Ezek a területek Isten felségterülete, ezeket mai hasonlattal élve "levédette", aminek biztositékát is adja Szent Szelleme pecsétjével.
Mert mi a megtérés? Hittel elfogadni személyünkre nézve Jézus Krisztus váltságművét és annak áldásait.
Kérdezem én: hogy lehetne ezt hamisitani? tudom, kinek hittem! Ha ezt hamisitásnak állitom be másoknál -mert magamra nézve persze hogy valódinak tartom - akkor tagadom a másik ember megtérésében Isten közreműködését és a Sz.Sz. munkáját. Felháborit ez a feltevés, már mástól, máskor is hallottam ezt a "hamis megtérés" "hamis" ez meg az...kifejezést.
Üdvbizonyosságot az ujjászületett ember szellemében c s a k és kizárólag Isten Szent szelleme adhat, ezt hamisitani nem lehet. A megtérés belül, lényünk központi részében, szivünkben-szellemünkben történik, az addig a bűn miatt a halál állapotában levő szellemünk életre kel, és megkezdődik a teljes lényünket érintő változás: A RÉGIEK ELMÚLTAK ÉS IMÉ, UJJÁ LETT MINDEN! Ezt lehetetlen hamisitani.
Sajnos, rengeteg példát látok,amikor ezzel az ürüggyel lejáratnak gyülekezeteket, pásztorokat, ébredéseket, ajándékaikat használó hivőket....
Természetesen, ha valaki Szent Szellemmel be van töltekezve, mindeneket megitél, hamis jelenségeket is, de mások megtérésének hitelességét, üdvbizonyosságát stb. itélni egyedül Isten képes.
Az más, ha keresztények életének gyümölcseit - ami külsőleg is látható - jónak vagy rossznak tartjuk, de még a rossz gyümölcsű, vagy gyümölcstelen hivő is Isten előtt áll, és Ő segitségére van az ilyennek a megtérésre jutásában és a megujulásában. Mert az ember hajlamos azt nézni, ami a szeme előtt van, de Isten azt nézi, ami a szivben van.
--- És végül, ez is furcsa nekem: "Itt kell néhány szót szólni a Szellem-keresztségről (vagy: Szentlélek-keresztség). Sokan úgy keresik a Szent Szellemmel való keresztséget, hogy bezárkóznak néhány napra egy kis szobába, hogy böjtöljenek, énekeljenek és imádkozzanak. Akik ezt teszik, azoknak elméje csakhamar eltompul, akaratuk elgyengül és szájuk különös, érthetetlen hangokat dadog (úgy vélik, nyelveken szólnak). Ilyenkor csupán a bennük szunnyadó lélekerő kel életre, ez semmiképpen sem a Szent Szellem keresztsége."
A lényeg, hogy a hivő szivből kéri-e a Szent Szellem keresztséget és nem az, hogy milyen külsőségek közepette (szobában, böjtölve, énekelve és főleg i m á d k o z v a stb..) Isten nem fogja őszinte várakozásában becsapni!!!
Mert a ki kér, mind kap; és a ki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
Melyik atya pedig az közületek, a kitől a fia kenyeret kér, és ő talán követ ád néki? vagy ha halat, vajjon a hal helyett kígyót ád-é néki?
Avagy ha tojást kér, vajjon skorpiót ád-é néki?
Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, a kik tőle kérik. Lk.11.10-13.
Ezektől függetlenül W. Nee-t , Isten áldott szolgáját szeretem, tisztelem.