Alfa-Omega közösség

Evangélium => Gondolatok Isten Igéjéről => A témát indította: Antee - 2006 November 10, 10:19:50

Cím: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2006 November 10, 10:19:50
Egy igével szeretném kezdeni:

2Kor 11,14
"...mert maga a Sátán is a világosság angyalának adja ki magát."

Sok Karizmatikus gyülekezetbe befurakodta magát a gonosz...
A Világosság Angyalának adja ki magát,hogy félrevezesse (ha lehet) az Istenben hívő embereket is.

a sátán tudja hogy kevés ideje maradt:

1Pt 5,8
"Legyetek józanok, vigyázzatok, mert ellenségetek, az ördög mint ordító oroszlán jár szerte, keresve, kit nyeljen el."

De hogyan tudjuk meg hogy a Szentlélektől indítattva szólnak az emberek?

1Jn 4,1
"Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy azok az Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba."

A Szentléletől való megnyilvánulásban a Szentlélek alárendeli magát az embernek.

1Kor 14,32
"A prófétákban lévő lélek pedig alárendeli magát a prófétáknak."

Mégis sok Karizmatikus gyülekezetben találkozunk olyan megnyilvánulásokkal,hogy a lélek által megragadott ember nem ura a testének!
Ez nem a Szentlélek!

Több lélektől megragadott ember így szol:

"Földre estem és teljesen tehetettlen voltam,nem tudtam felkelni és ágyba menni"

Ez nem a Szentlélek-től megragadott ember,ezt a fönti igével 1Kor 14,32 alátámaszthatjuk.

Isten áldjon benneteket!

Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2006 November 18, 11:07:08
Amint az előbbi témában is említettem,a Szentlélek alárendeli magát az embernek.

Nincs önuralom vesztés!

Egy Kaliforniai gyülekezetben történtekről John Wimber egy magnókazettán szó szerint így beszél,
a Szent Szellem állítólagos eljöveteléről:

"Leszállt ránk a Szent Szellem... Odamentem egy asszonyhoz,hogy imádkozzam érte,és Ő elrepült...bumm!
Odavágódott a falhoz,át egy heverő felett,egy asztalt és egy lámpát sodort el és kikötött a terem sarkában.
Ugyanakkor tarkóján erős fájdalmat érzett,és azért jött oda hozzám,hogy ebből gyógyítsam meg őt imádsággal.
egy másik személy felém esett,a mellemre zuhant,és közben gépfegyver sebességgével szólt nyelveken...
Azon gondolkodtam,ugyan mit is szabadítottunk mi itt fel?
Hiszen ez félelmetes!
Abban a pillanatban,amikor valaki megérintett engem,mindketten a földre estünk
és ekkor az volt az érzésem,mintha valaki láthatattlanul jelen lenne.Isten!...
Hazamentem és majdnem részegnek éreztem magam...Azt mondtam Carolnak (a felesége):
"Úgy gondolom,valami történik velünk" - és alighogy azt kimondtam,máris a padlóra zuhantam!...
Egy leány olyan keményen zuhant el,hogy azt hittem,meghalt.
fejével a széknek esett,majd az asztalnak és úgy a földre.Bumm!Bumm!Bumm!
...Nyílván szükségünk van felfogókra" (az elesők felfogására).
 
Ez nem a Szentlélek volt,hanem a megszállotság!
 
Ezek lehetnek a Szentlélek munkái?A hátraesés?Öntudat vesztés?
 
Várom hozzászólásaitokat...
 
 
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: kzoli - 2007 Január 18, 20:58:02
Ezek nem a Lélek munkái! Ez biztos!  :'(   :pityereg:

És honnan tudhatjuk? Olvasni kell a Bibliát... Isten Lelke mindig Jézusra mutat... sosem magára, és sosem emberekre...

Jézus sosem vágott senkit sem a falhoz... ezektől óvakodni kell...

Isten kegyelmezzen nekik, és adjon nekik bölcsességet...
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2007 Január 19, 14:59:42
Van egy kis testvérünk, aki hasonló dolgokról számolt be. Ma már nem az Úrnak tudja be, hanem ostobaságnak és azt mondta, ez csupán megtévesztés. Pedig évekig csinálta ő is és nem tudja miért.
Hát velem ilyen nem történt meg és nem is vágynék rá az biztos. Isten soha nem így közeledik, hogy odavág valahová, hogy megrészegedjek a Szellemétől. Ez nem a Szent Szellem munkája! Olvasni kellene a torontoi áldásról. Döbbenet mi van abban. Hát nem az Úr van benne. Ez csak Új Hullám! Elcsendesedik egy idő után. Isten karizmái nem így működnek. Voltam egy gyülekezetben 14 éve, akkor még nem voltam megtérve. Azt hittem ott megtalálom az Urat! Egész jól éreztem magam, azt hittem máskor is elmegyek. De közbe jött valami. A pásztor azt mondta: "Itt a Szent Szellem! Töltsön be titeket!" Hát azt nem tudom addig hol volt, ameddig perédikált?! Ekkor a gyülekezet egy számomra ismeretlen dolgot csinált. Szinte mindenki rajtam kívül a földön fetrengett és volt aki vonaglott, ugatott, mekegett, verte a térddeit és ortikulátlanul hahotázott. Én csak álltam és néztem körbe mi van ott. Arra gondoltam: Isten, Te milyen bolondok közé hoztál engem? Nagyon hideg és rideg megtapasztalás volt ez nekem. Egy időre elment a kedvem Isten keresésétől.

Nem régen bejött a gyülekezetünkbe egy hazánkfia, aki Ausztráliába él. Közeledtem hozzá, hogy köszöntsem az alkalom végén. Azt láttam, hogy elkezd összegörnyedni és mosolyog rám. Rángatta ez a valami görcsössen. Kérdeztem: Te mit csinálsz? Nem tudott megszólalni, de kis idő múlva, azt rebegte: Teeee ...Istennnn..... embere vagy! Ő ezt érzi. Nem volt nehéz kitalálni.  :igen: Ismét megkérdeztem amikor hátrált. Mit csinálsz te? Miért rángatózol? Azt mondta: Érzem rajtad a kenetet. Ott hagytam. Akkor abba hagyta. El lehet gondolkodni rajta. A fenti esetnél. Ha valóban Isten Szent Szellem végezte volna, akkor én miért maradtam állva és miért nem brekegtem, fetrengetem? Talán engem kihagyott Isten ezekből? Talán azt akarta tanú legyek? Mibe? Akkor miért fordultam el tőle? Isten nem tudta, hogy én megbotránkozom ezeken? Az utóbbi esethez csak annyit. A Bibliában hol csinálnak ilyent? Vagy csak ők a kivételek lennének? Isten nem személyválogató!
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: t.zoli - 2007 Január 20, 01:42:02
Szerintem ez nyilvánvaló kérdés mindnyájunknak, de:
 1Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.  2Ő kezdetben az Istennél volt. 3Minden általa lett, és nélküle semmi sem lett, ami létrejött.  4Benne élet volt, és az élet volt az emberek világossága.
Az ige másképp logoszt is jelent. Nézünk utána, mit is jelent:
<Ember és transzcendencia
A logosz, a mítosz és a kultusz
A régi görög nyelv több szóval fejezi ki a közlés fogalmát. Az egyik ilyen szó a logosz. János Evangéliumában a logoszt igének fordítják („Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige.”).
 Evangéliumban a logosz, a teremtés igéje egy gondolat, egy szándék arról, hogy a világ „legyen”. A nagy mondat, hogy legyen világosság (és lőn világosság), logosz szintű közlés. párbeszéd az ember és a transzcendencia(,,Isten! kit a bölcs lángesze fel nem ér, / Csak titkon érző lelke ohajtva sejt: / Léted világit, mint az égő /Nap, de szemünk bele nem tekinthet.,, Ezt a költeményt elemzői általában a felvilágosodással hozzák kapcsolatba.), az ember és az Isten között.>
Ezen felül az ige egy érző emberben teljesedhet ki <Igaz, a Bibliából s Jézus tanításából megismert Isten nem szótalan. Emberi szavak segítségével kinyilatkoztatja magát, Jézusban egyenesen emberré lett - úgy, hogy ő elmondhatta magáról: ,,Aki engem lát, látja az Atyát is,, (Jn 14,9). Azért ez az Isten mégis megmarad transzcendensnek. Ismét Ágoston az, aki ezt a paradoxont legfrappánsabban megfogalmazta: Istent nem ismerte meg, aki úgy gondolja, hogy már nem kell tovább keresnie. Pál a hívő emberről írja, hogy ,,tükör (bronztükör!) által homályban lát,,. Azt is, ugyanott, hogy csak az üdvösségben ismerjük majd Istent ,,ahogyan ő ismer bennünket,, (1Kor 13,12). A Rómaiakhoz írt levelében - fönséges bevezető mondatokkal - Izaiást idézi: ,,Milyen nagy Isten bölcsességének, gazdagságának és tudásának mélysége! Mennyire megfoghatatlanok ítéletei, kifürkészhetetlenek útjai! Mert ki ismerte az Úr gondolatát? Vagy ki volt az ő tanácsadója?,, (11,33-34; az idézet Iz 40-13). A Timótheushoz írt levélből már idéztünk: Isten (Jézus Istene!) ,,megközelíthetetlen világosságban lakik,,.Ezért aztán még a ,,testté lett,, Ige is titokteljes számunkra. Ereje gyöngeségnek, bölcsessége oktalanságnak tűnik föl előttünk (1Kor 1,22-25). A Bibliára s a Jézus tanítására figyelő ember és az egyház nem a világtól elfordulva keres utat a ,,távoli,, deus absconditushoz, hanem abban hisz, hogy ez az ,,elrejtett Isten,, az általa teremtett világban kinyilatkoztatta önmagát, közel van hozzánk akkor is, ha megmaradt titokteljesnek.>
Tehát sok mindent megfogalmazhatnánk de egy biztos Ő hamarabb volt és mi akit Formált és lelket lehelt belénk
és bűneinket megvallotuk
Az Új élet kezdete és a vége a kiteljesedés Ő benne
JÉZUSBAN
MERT Ő ki jelentette, Ő a kezdet és a vég.
Belőlle indul ki minden. Így minden kívánságunk és lelkiajándékunk tőlle van a Szent Szellemtől mert Ő bennünk van, és bennünk lesz, mert Már bemerítkeztünk, vagy alá merítkeztünk a Szent Szellmnek-be János vízzel keresztelt, ti pedig nemsokára Szentlélekkel kereszteltettek meg.Innen ez a nagy erő és a tudat, hogy Ő mindnet megadd a Krisztus által.
Szeretném testvéreim, hogy elhidjétek azt ami mindig is volt. Ez nem szabadna kérdésnek lenni, mert A szent lélek benünk van, de Ha megvagyunk fáradva A Szent lélek erejét kell kérnünk! Csak Ő képes A mi bünős lelkiismeretünket KIJOZANÍTANI. Ő a mi lelkiképviselőnk.
Kérlek benneteket vizsgáljátok meg magatokat, mert a Szent lélek mindenkiben kell, hogy legyen aki Hívő!
Üdv: Tóth Zoltán
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: kzoli - 2007 Január 20, 05:36:03
Szia T. Zoli!


Ne haragudj meg, mert nem bántani akarlak, de ezt nem látom a témába illő hozzászólásnak... lehet, hogy mi nem voltunk egyértelműek, de nem értem, ez a tudományos Theológiai szöveg mit mutat meg nekünk abból, hogy a kukorékolás, ugatás, hányás, falhozvágódás (ha ezeket emberek teszik a Szent Szellem nevében), Istentől valóak-e? Ez az egyik bajom ezzel...

A másik, hogy szerintem egy fórumon a saját véleményünk a lényeges. Persze felhasználhatunk nálunk okosabb emberek munkáit, írásait is... de ilyenkor ezt idézőjelbe szoktuk tenni, és megjegyezzük, hogy ki írta... ha ezt nem tesszük, azt úgy nevezhetik, hogy más tollával ékeskedünk, illetve, ha komolyan megnevezzük ezt, mint bűnt, akkor ennyi a neve: ...lopás...

Számítok a további írásaidra is, de kérlek, hogy a témához illően írj, és ha lehet, akkor a fentiek figyelembevételével...

Konkrétan a hozzászólásoddal kapcsolatban:

"Így minden kívánságunk és lelkiajándékunk tőlle van a Szent Szellemtől mert Ő bennünk van,.."


Amíg a földön élünk, addig a testünkben élünk. Így életünk végéig a testünk kívánságai is működnek, nem csak a szellemünk kívánságai. Ha úgy lenne, ahogy írtad, akkor nem cselekednénk bűnt a megtérés után...

Isten áldjon meg!
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: t.zoli - 2007 Január 20, 10:59:45
Kedves K.zoli!
Nem hiszem, hogy más tollával ékeskednénk ez a tény, de ha mégis mi a probléma, Az Úr az én tollam és Ő add hatalmat. Kell a megvilágítás más szemszögből, kellenek szavak, kodexek, Tudomány mert adta az Úr, hogy használjuk!
Fontosnak találom az elmélyülést és az elcsendesedést mikor írok, és mikor olvassátok.
mEG KELL LÁTNUNK, HOGY AZ iGE Testet öltöt és bennünk van, kell egy keis magyarázat, de ha te nem értesz egyet, Bátran szólj, de ne légy vak merő:)
És fontos, hogy máshogy is megközelítsük, érthető legyen a szerző pedig az Úr és ne legyen Fontos, hogy ki írja és mit csak értsd!
Szia K.zoli az Úr Áldjon meg!
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2007 Január 20, 22:57:01
"Miért teremtette Isten az embert?"

 Amikor még nagyon fiatal keresztény voltam és a csatákat sokszor elveszítettem, haragudtam mindenre és mindenkire, szintén ezt a kérdést tettem fel Istennek. Miért teremtettél meg, ha egyszer tudtad, hogy ennyi baj fog érni? Tudtad, hogy Ádámék el fognak bukni! Tudtad, hogy el kell átkoznod a földet, akkor mégis miért akartál erre a nyomorult világra engem? Azért, hogy sok szenvedésen menjek keresztül? Nem hiszem, hogy csak az a magyarázat, hogy te már előre elrendelted a Messiást! Én biztosan nem tettem volna ilyent veled! Egyszóval, vádoltam Istent.... Nem szólt semmit.

Sok évet várt, mire megadta a választ a Szellemén keresztül, Szellemből szellembe. Egy nem várt pillanatban azt kérdezte tőlem: - Te miért akartál kisbabát?
-Miért? Hát.. amikor még csak a gondolataimban volt, meg itt belül a szívemben, akkor már nagyon vágyódtam rá! -mosolyogtam, miközben hihetetlen jó érzés kerített hatalmába. Nagyon de nagyon vágyódtam arra, hogy lássam milyen! Vágytam arra, hogy gondoskodjak róla, amikor beteg és megvédjem ha bajba kerül. Mindig ott akarok lenni mellette! - mondtam. Nagyon szerettem a kisbabámat, már akkor, amikor még csak a szívemben volt! Hatalmas boldogság töltött el és nagyon jó volt visszaemlékezni arra az időre.
- Nem gondoltál arra, hogy mennyi baj fogja érni? Mennyi csalódásnak lesz kitéve? Mennyi baj leselkedik rá?... -kérdezte az Úr.
- NEM! -válaszoltam határozottan!
- Látod? Én se gondoltam a bajokra, gondokra, hanem csak arra, hogy SZERETLEK! Tudtam, hogy megtudlak véddeni ha baj ér! Tudtam, hogy....
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: kiscsillag - 2007 Január 21, 18:23:34
A Szentlélektől van?

Ha egy bizonyos dologgal kapcsolatban felmerül bennünk ez a kérdés, akkor meg kell vizsgálnunk az Ige fényében,hogy valóban az Isten Szentlelkének a munkája e. A Lélek János evangéliuma szerint elvezet bennünket az igazság megismerésére,tehát azt munkálja az életünkben,hogy egyre közelebb jussunk Jézushoz,az Igazsághoz!
A Lélek meggyőzi a világot a bűn, az igazság és az ítélet tekintetében. Az a lélek,ami nem ezt munkálja bennünk nem Istentől van! Jézusra mutat és hozzá vezet a Lélek!
Az a lélek,ami a világ kívánságait kínálja és tekintetünket leveszi Krisztusról és magunkra irányítja,nem Isten Lelke!
 A Lélek gyümölcsei pedig,ahogy a a Galatákhoz írta az apostol a békességet szolgálja  végtelen szeretetben és félelem nélkül.
Legyünk készen ezért megvizsgálni a lelket,amiről nem tudjuk egyértelműen,hogy Isten Szentlelke!

A Lélek törekvése pedig élet és békesség!
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: kzoli - 2007 Január 22, 06:16:27
 :fel:

Teljesen egyet értünk shalom....
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2007 Július 19, 19:54:00
Sziasztok!

Lehet találkoztatok már azzal a helyzettel, mikor egy emberrel találkoztok, aki elmondása szerint Isten követője...
Lehet hogy "külsőleg" keresztyénnek tűnik és nagyon lelkinek mutatja magát. Talán sokat látod imádkozni, hallelujah hangzik minden második szava után. Tehát mindenkinek van szája és megtanulhatja a "keresztyén nyelvet".

Szükséges tehát, hogy megvizsgáljuk a gyümölcseit! Mert a Szentlélek gyümölcsei ezek: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság és hűség.

Jézus felhívja figyelmünket, hogy gyümölcsei alapján megtudhatjuk, hogy vajon a Szentlélektől van-e:

Mt 7,16-20   
"Gyümölcseikrõl ismeritek meg õket. Tüskebokorról szednek-e szõlõt, vagy bogáncskóróról fügét? Tehát minden jó fa jó gyümölcsöt terem, a rossz fa pedig rossz gyümölcsöt terem. Nem hozhat a jó fa rossz gyümölcsöt, rossz fa sem hozhat jó gyümölcsöt. Amelyik fa nem terem jó gyümölcsöt, azt kivágják, és tûzre vetik. Tehát gyümölcseikrõl ismeritek meg õket."

Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 03, 09:09:01
Igaz, hogy magyarban lélek, de valójában akiről a téma szól nem lélek, hanem szellem, mégpedig Szent Szellem, Ő az akit elküldött az Úr Jézus Krisztus,
és Ő az aki jelenleg itt a földön végzi a tevékenységét.

1. A TANÍTVÁNYOKBAN
és
2. A világban

Szóval nem lélek, mert a lélek más jellemzőkkel bír,
az ó-embernek van teste és lelke,
az

ÚJ TEREMTÉS a szellemében új.

Például ez is félrevezető hitet eredményez, mert ha nem tudunk róla, akkor hogyan hihetünk benne, a prédikálók, meg össze-vissza zavarják az embert.

 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 13:11:05
 :044:

Senki?
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2008 November 04, 13:30:25
Mit szeretnél válaszul? Igaz amit írtál.  :044:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 13:45:57
Szia drága Mária!

 :044: erre irtad, hogy igaz  :hehe:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2008 November 04, 13:51:06
Magda! Szióka!

Valóban ha nem ismerik a szellem - lélek - test közötti különbbséget, akkor jól össze lehet zavarodni. Teljesen más a lélek és más a szellem. A Szent Szemmet azért felismerik, mert nagy L betűvel van írva. A kicsi L betűvel nem tudják szellemre érteni, mert az érzelmet vagyis lelket és a szellemet keverik és az hiányos ismerethez vezet.
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 14:31:16
Gondolom senki nem kételkedik abban amit az Úr Jézus mondott azzal kapcsolatban, hogy ha Ő elmegy akkor HELYETTEST küld.

A HELYETTESNEK, pedig konkrét feladata van a hívőkkel és a világgal.

Na itt már sok vargabetű lehet  :118:

Itt lenne jó erről beszélgetni, mert amit nem tudok abban nem is hihetek, csak abban hihetek, amiről van ismeretem.

 :2smitten:

Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2008 November 04, 14:41:27
Ha megfigyeltétek a Szent Szellem mindig Jézust teszi előtérbe és maga meghúzódik a háttérben. Jézust jelenti ki. Az Úr munkáját jelenti ki. Róla nem sokat tudunk, csak a munkájáról.
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 15:34:18
 :pasztor05:
Még jó, hogy az Úr Jézus teljesen konkretizálta a Szent Szellem feladatát  :afro:

 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 20:31:48
 :2angel:

Tehát ez az ígéret

Jn 16,7 De én az igazat mondom néktek:
Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló:
ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.

Tehát itt van a Szent Szellem ez biztos, ehhez nem fér kétség, mert ezt mondta az Úr Jézus, azt is megmondta, hogy mit fog cselekedni, mert nem hiába jön ide le a földre, hanem meghatározott feladattal

8.  És az, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében:
9.  Bűn tekintetében, hogy nem hisznek én bennem;
10.  És igazság tekintetében, hogy én az én Atyámhoz megyek, és többé nem láttok engem;
11.  Ítélet tekintetében pedig, hogy e világnak fejedelme megítéltetett.
12.  Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem hordozhatjátok.
13.  De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem Ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek.


 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 04, 20:35:39
 :118:
Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?

Szerintetek, jelenleg a földön lakó emberek hol tartózkodhatnak?

 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 05, 06:52:37
 :D

Lehet, hogy a címet kellene változtatni, és akkor mást is érdekelne, mert akiben nincs ISTEN SZELLEME az nem is az ÖVÉ!

 :(
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2008 November 05, 07:55:56
Így van Kedves Magda. Akiben nincs az Úr Szentlelke, abban nincs meg a Fiú sem.
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2008 November 05, 08:10:40
:118:
Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?

Szerintetek, jelenleg a földön lakó emberek hol tartózkodhatnak?

 :2smitten:

"Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?"

 Hát azt mond meg te.  :hehe: Én a földön egy csomó emberrel. Vagy nem erre gondoltál? Mert akkor ismét az a mondat jön, nem értelek Magdám ismételten .. és ez akkor már nem is lesz új!  :2funny:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 05, 08:31:02
:118:
Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?

Szerintetek, jelenleg a földön lakó emberek hol tartózkodhatnak?

 :2smitten:

"Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?"

 Hát azt mond meg te.  :hehe: Én a földön egy csomó emberrel. Vagy nem erre gondoltál? Mert akkor ismét az a mondat jön, nem értelek Magdám ismételten .. és ez akkor már nem is lesz új!  :2funny:

A témánál maradava két helyen lehetek, és a helyemnek megfelelően bánik velem a Szent Szellem  :hehe:

Ja ez nem az én különleges ajándékom, hanem az Úr Jézus beszéde szerint mindenkivel ez történik.

Tehát jó, ha tudjuk milyen bánásmódot alkalmaz a Szent Szellem, mert a mi helyünk határozza meg.
Tehát az, hogy hol vagyunk, abban a  bánásmódban részesedünk.
 :2angel:

Még csak annyit, hogy ezt nem én találtam ki, ezt az Úr Jézus mondja az Ő TANÍTVÁNYAINAK.
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: ircsi - 2008 November 05, 09:23:26
Idézet
Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?

Szerintetek, jelenleg a földön lakó emberek hol tartózkodhatnak?

Amig testben itt a földöm élek természetesen a többi emberrel eggyütt itt lakozik a testem ami megváltásra vár.
Viszont a szellemben már a mennyekben lakozom:Minket, kik meg voltunk halva a vétkek miatt, megelevenített együtt a Krisztussal, (kegyelembõl tartattatok meg!)
És együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban: :igen:



Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 05, 09:45:50
Idézet
Az a kérdés, hogy én hol tartózkodom?

Szerintetek, jelenleg a földön lakó emberek hol tartózkodhatnak?

Amig testben itt a földöm élek természetesen a többi emberrel eggyütt itt lakozik a testem ami megváltásra vár.
Viszont a szellemben már a mennyekben lakozom:Minket, kik meg voltunk halva a vétkek miatt, megelevenített együtt a Krisztussal, (kegyelemb&otilde;l tartattatok meg!)
És együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban: :igen:


Igen van aki az Úr Jézus Krisztusban van, és van aki nincs benne.

Amikor a magam feje szerint akarok cselekedni, akkor nem vagyok BENNE, gondolom ez  egyértelmű.
Ha nem vagyok BENNE, akkor a világban vagyok és a világot szeretem, ahogy ezt János apostol levelében nyilvánvalóvátette a SZENT SZELLEM.

Tehát lehetek a világban és lehetek az Úr Jézus Krisztusban, de mindég a Szent Szellem AKI cselekszik.

MIÉRT?
Mert az Úr Jézus Krisztus a GYŐZTES és NEKI adatott minden HATALOM.

Nem mondja majd nekem adatik, hanem mondja NEKEM ADATOTT!

Hiszel e az Úr Jézus Krisztusnak?

Aki az Ő HATLAMÁT gyakorolja a SZEMT SZELLEM vezetésével, az a KRISZTUS TESTÉNEK a TAGJA! Kolosse 3;1

 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 05, 17:43:59
Akiben van a SZERETET abban van a SZENT SZELLEM
vagy akiben van a SZENT SZELLEM abban van a SZERETET.

A hármas kötél  :hehe:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 November 06, 15:37:22
 :igen:
Nagyon izgalmas:

Idézet

B. Feltámadásának eredményei

Az Úr Jézus feltámadása örök megváltásának rendkívül fontos tette volt. Fő eredményeit hét szempont köré csoportosíthatjuk.

Először, Krisztus feltámadása azt jelentette, hogy Isten igazolta és elfogadta Őt és munkáját. Zsidó üldözői azt mondták, hogy szavai és cselekedetei istenkáromlások, amiért halált érdemel (Jn 5,16-18; Mt 26,64-66). Ezért megölték a kereszten. Isten azonban feltámasztotta a halálból (Csel 3,15). Ezzel Isten igazolta és helyeselte Őt és munkáját, nemcsak a zsidók, hanem az egész világegyetem előtt. Ezért mondja az Írás, hogy "... feltámasztatott a mi megigazulásunk miatt" (Róm 4,25 -- angol ford.). Ez feltámadásának egyik nagy teljesítménye.

Másodszor, Krisztus feltámadása munkájának egyetemes sikerét is jelezte. Feltámadása nélkül minden, amit feltámadása előtt beteljesített, halálával semmivé vált volna. De hatalma volt letenni az életét, és hatalma volt ismét felvenni azt (Jn 10,18). Így feltámadása azt mutatja, hogy minden halála előtti tette sikeres volt és örökkévaló hatékonyságú.

Harmadszor, Krisztus feltámadásával győzelmet vett a halálon, beleértve a Sátánt, Hádeszt és a sírt (Csel 2,24.31; Zsid 2,14; Jel 1,18). A kereszten mindenkiért megízlelte és eltörölte a halált (Zsid 2,9; 2Tim 1,10), megsemmisítette és kivetette a Sátánt (Jn 12,31). Feltámadás nélkül azonban nem tudta volna bemutatni a halál és a Sátán feletti győzelmét.

Negyedszer, Krisztus feltámadása az Ő megdicsőülése volt. Istensége kiszabadult emberi lényének az isteni dicsőséget elfedő hüvelyéből, lehetővé téve számára, hogy mint ember, dics&otilde;ségre jusson (Lk 24,26; 1Kor 15,43). Ily módon Isten megdics&otilde;ítette &Otilde;t a feltámadásban (Csel 3,13.15).

Ötödször, feltámadásában Krisztus életet adó Szellemmé lett. Ő Isten volt, aki a Szellem (Jn 1,1; 4,24), aki testté lett (Jn 1,14), emberi hústest formájában (Fil 2,6-7; Róm 8,3). Halála és feltámadása útján átalakult, hogy életet adó Szellemmé váljon (1Kor 15,45), hogy átadja Isten életét a Benne hívőknek (Jn 3,15).

Hatodszor, feltámadásában Krisztus Isten elsőszülött fiaként született meg. Öröktől fogva Isten egyszülött Fia (Jn 1,18), de 2000 évvel ezelőtt testté lett és az ember Fiaként született meg a földön (Jn 1,14), Istent az emberbe hozva, hogy az isteni elem az emberivel egyesüljön.

A feltámadásban viszont, mint ember, Isten Fiává, Isten elsőszülött Fiává született (Csel 13,33; Róm 8,29), az embert Istenbe helyezve, hogy az emberi eszencia az istenivel elegyedjen. Hústestében igazi ember volt: az ember Fia. Halála és feltámadása útján emberi lényének Isten Fiává kellett születnie, hogy sok testvér között Isten elsőszülött Fia legyen. Istenségében testté lett, hogy az ember Fiaként szülessen meg;

emberségében viszont a feltámadás által Isten elsőszülött Fiaként újra megszületett. Ez az Ő kétszeri megszületésének a kettős eredménye.

Hetedszer, Krisztus feltámadásában a Benne hívők is újjászülettek. Krisztus feltámadása Isten új teremtésének a csírája volt, amelyben Isten újjá szült minket (1Pt 1,3), hogy az Ő "sok fiai" legyünk, Isten új teremtményei a feltámadásban, ahogyan ezt a János 16,21 újszülött gyermeke ábrázolja. Istennek a Krisztus feltámadása útján újjászületett sok gyermeke az Általa létrehozott sok mag, akik a földbe esett egyetlen gabonamag elhalása útján teremtek (Jn 12,24), hogy egy kenyérré, az Ő Testévé, az Ő gyülekezetévé formálódjanak (1Kor 10,17; Ef 1,22.23). Ő, az ElsŐszülött a halottak közül és Isten ElsŐszülöttje a sok testvér között, a feltámadásban a Test, a gyülekezet Fejévé lett (Kol 1,18).



 :2smitten:
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: maria - 2008 November 30, 23:14:55
AZ IGAZSÁG A NYELVEKEN SZÓLÁSRÓL http://www.v-p-m.de/frameset.htm?http://www.vereinigte-pfingstgemeinde-mannheim.de/traktate/ung_tract2.htm
(Bibliai és történelmi bizonyítékok alapján)

A Pünkösdi jelenség, amelyet „nyelveken szólás"-nak nevezünk, széles köru vitát váltott ki a mai modern kereszténységben. Az igazság ismerete nélkül, amelyre csakis nyitott szívvel, isteni kijelentés által juthatunk, sokan félreértették a nyelveken szólás célját. Ne hagyd, hogy emberi feltevések és elméletek összezavarjanak; tudd meg az igazságot errol a fontos dologról.
A Biblia tanítása szerint három fo esetben nyilvánul meg a nyelveken szólás: mint elsoként megjeleno bizonyítéka a Szentlélek keresztségnek, mint egyike a Szentlélek kilenc ajándékának az egyházban és a hívo személyes imaéletében.

ELSOKÉNT MEGJELENO BIZONYÍTÉKA A SZENTLÉLEK KERESZTSÉGNEK
Ézsaiás így jövendölt: „Ezért dadogó ajakkal és IDEGEN NYELVEN fog szólni e néphez" (Ezs 28,11). A „Nagy Küldetés"-ben Jézus ezt mondta: „Azokat pedig akik hisznek, ilyen jelek követik... új nyelveken szólanak" (Márk 16,17).
„A szél fú, ahová akar és annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jo és hová megy: így van mindenki aki Leiektol született" (Ján 3,8). Ahogyan a szél fúvásá-nak a hangja bizonyíték a szél jelenlétére, ugyanúgy a nyelveken szólás bizonyíték a Szentlélek kereszíségre.
„És mikor a Pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának. És lön nagy hirtelenséggel az égbol mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és elte-lé az egész házat ahol ülnek vala. És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdenek szólni más nyelveken, amint a Lélek adta nékik szólniok" (ApCsel 2,1-4). A 120 tanítány esetében a Szent Lélek elsoként megjeleno bizonyítékának istenfélo zsidó férfiak voltak tanúi mindenféle nemzetbol. Azt mondták egymásnak: „Nemde nem galileusok-é ezek mindnyájan, akik szólnak? Mi módon halljuk hát oket, ki-ki közülünk a saját nyelvén, amelyben születtünk?" (ApCsel 2,6-8). Akkor Péter eloállt és így szólt: „Hanem ez az, ami megmondatott Jóél prófétától (lásd Jóel 2,28); És lészen az utolsó napokban, ezt mondja az Isten, kitöltok az én Lelkembol minden testre... és a megígért Szent Lelket megnyervén az Atyától, (Jézus) kitöltötte ezt, amit ti most láttok és hallotok" (ApCsel 2,16-33).
Kornéliusz és az o háza népe nyelveken szólt, amikor megkeresztelkedtek Szent Lélekkel. „És elálmélkodának a zsidóságból való hívek... hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Lélek ajándéka. MERT HALLJÁK VALA HOGY OK NYELVEKEN SZÓLNAK..." (ApCsel 10,45-48).
Péter megerosíti ezt: leszálla a Szent Lélek o reájok miképpen mireánk is kezdetben" (ApCsel 11,15).
Az efézusi hívok nyelveken szóltak, amikor Szentlélek keresztséget kaptak. „És mikor Pál reájok vetette kezét, szállá a Szent Lélek o reájok, és szólnak vala nyelveken, és prófétáinak vala" (ApCsel 19,1-6).
Amikor a samáriaiakra kitöltetett a Szent Lélek az apostolok kézrátételén keresztül, ez olyan csodálatos bizonyíték volt Isten hatalmáról, arnely felülmúlta az addig tapasztalt jeleket és csodákat. Ez ösztönözte arra Simont, a varázslót, hogy pénzt ajánljon fel ezért a hatalomért: azért tudniillik, hogy ha valakire ráveti kezét, az Szent Lelket vegyen. Összevetve azzal, milyen Bibliai jelek követik a hívoket, valamint a Pünkösdkor, illetve Ce-sareában és Efézusban tapasztaltakkal, nem lehet kétség afelol, hogy a samáriaiak a Szentlélek keresztséget annak ugyanazzal az elsoként megnyilvánuló bizonyítékával, a nyelveken szólással együtt vették (ApCsel 8,5-25).
Pál apostol telve volt Szent Lélekkel és nyelveken szólt (ApCsel 9,17 és 1Kor 14,18).
Az egyháztörténet ugyancsak bizonyítja, hogy a nyelveken szólás a korai egyházban is a Szentlélek kereszt-ség jele volt, és semmi sem utal arra, hogy ez a bibliai igazság a mai keresztények életében ne lenne érvényes.
Az Encyclopedia Britannica szerint (1972-es kiadás 22. köt. 75. old) a nyelveken szólás a korai keresztények megtapasztalása. Pünkösdkor ez az ajándék a Szent Lélek jelenlétének jeleként jelent meg, amely meghatározta a korai keresztények belso lényét, jellemvonásait... A késobbi egyháztörténet során a glossolalia, azaz a nyelveken szólás felbukkant a XIII. századi kolduló barátok között, Cevenne kis prófétáinál, a janzenistáknál és az irvin-gistáknál. Ugyancsak megtalálható volt a korai kvékerek körében, csakúgy mint John Wesley és George Whitefi-eld missziói során megtérteknél... A mai idokben a glossolalia foként a Megszentelt és Pünkösdi csoportoknál jelenik meg.
A Saturday Evening Post 1964-es május 16-i számának 32. oldalán ez áll: A nyelveken való imádkozás néha visszatért egy-egy idoszakra a kereszténység történelme során, de nem hatott el tömegekre századunk elso feléig. Követoi hamarosan ki lettek uzve a hagyományos egyházakból, így hát megalapították a pünkösdi gyülekzeteket. 50 évig a nyelveken szólás csaknem kizárólagosan a Pünkösdi gyülekezetekben volt jelen.
Newsweek 1973. jún. 25., 80. old. - A pünkösdi jelenség meglepo gyorsasággal terjed a világ valamennyi fobb keresztény egyházban.
Miért választotta Isten a nyelveken szólást a Szentlélek keresztség elsoként megjeleno bizonyítékaként? Jegyezd meg az alábbi megállapításokat:
1. Ézsaiás azt kérdezte: „Kicsoda igazgatta az Úr lel két, és ki oktatta Ot, mint tanácsosa?" (Ézs 40,13). Isten saját független akaratában választja amit akar, és nem tartozik számadással senkinek.
2. Egy olyan csodálatos élmény, mint a Szentlélek ke resztség, csodálatos bizonyítékkal kell hogy rendelkez zen. Ezért Isten azt választotta, hogy az O saját lelke be szél a hívon keresztül, mintegy külsodlegesen megnyil vánuló bizonyítékaként a Szentlélek kitöltodésének.
3. A nyelv a test legnehezebben fékezheto része, amely halálos mérget rejt magában, és egy ember sem képes uralkodni rajta. Itt rejlik a gonoszság birodalma, amely a pokol tüzet gerjeszti fel. Ezért a nyelv képes be szennyezni az egész testet (Jakab 3,6). Mielott az ember tökéletesen megszentelodik, a nyelvet, amely szennyez, uralma alá kell hogy vonja. Ki szelídítheti meg a nyelvet? Jakab a nyelvet a ló zabiájához hasonlítja, amely által a lovas tökéletes uralmat gyakorol az állat felett (Jakab 3,3). Tehát az, aki a nyelvet uralma alatt tartja, az uralma alatt tartja magát a személyt. Milyen nagyszeru igazság ez! Isten a nyelveken szólást választotta a Szentlélek ke resztség bizonyítékaként, amely nyilvánvalóvá teszi az O teljes uralmát a személy fölött. És ez fontos a test meg- szentelodésének szempontjából. 4. Bár más jelek is megnyilvánultak Pünkösdkor, Isten a nyelveken szólást választotta a Szentlélek keresztség általános jeléül. (Vesd össze: ApCsel 2,2-4 és 10,46 és 19,1-6.) Jézus azt mondta, ez a jel követni fog minden hívot, aki elfogadja az evangéliumot (Márk 16,16-17). A zsidók bizonyosak voltak abban, hogy a pogányok Ce- sareában megkapták a Szentlélek keresztséget, MERT HALLOTTÁK, HOGY OK NYELVEKEN SZÓLTAK (ApCsel 10,45-47).

A NYELVEK AJÁNDÉKA AZ EGYHÁZBAN
„Mert hiszen egy Lélek által mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg" (1Kor 12,13). „A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de ugyanaz a Lélek" (1Kor 12,4). „A Lélek alándékai sorban ezek: bölcsesség beszéde, tudománynak beszéde, hit, gyógyítás ajándéka, csodatévo erok, prófétálás, lelkeknek megítélése, nyelvek nemei és nyelvek magyarázása. De mindezeket egy és ugyanazon Lélek cselekszi osztogatván mindenkinek külön, amint akarja" (1Kor 12,8-11).
Tekintve, hogy a nyelvek ajándéka a Szent Lélek megnyilvánulása (1Kor 12,7-10), nem jelenhet meg valakinél anélkül, hogy a Szent Lélek ne lakozna benne. Tehát ez az ajándék csak azoknak a hívoknek adatik, akik belekeresztelkedtek Krisztus testébe a Szent Lélek által, amelynek bizonyítékaként jelentkezik a nyelveken szólás.
A nyelveken szólás ajándéka különbözik attól a nyelveken szólástól, amely a Szentlélek keresztség bizonyítéka. Hasonlítsuk össze:
1. Ezeknek a nyelveknek más a céljuk. A nyelvek ajándéka a nyelvek magyarázatának ajándékával együtt csak néhánynak adatik a gyülekezetben, azért, hogy üzenetet közvetítsenek Istentol a gyülekezet felé, szüksé ges utasításokat (1Kor 12,7.27,28). De az a nyelveken szólás, amely a Szentlélek keresztség bizonyítéka, a hívo személyes élménye Istennel, és nem az a célja, hogy üzenetet hordozzon az egyház felé. 2. Ezek a nyelvek másképp is muködnek. A nyelvek ajándéka két vagy három üzenetre korlátozódik, és azok hoz igazodik; és valakinek meg kell magyaráznia (1Kor 14,27). De a Szentlélek keresztség bizonyítékaként való nyelveken szólás megnyilatkozása nincs korlátozva, és a benne foglalt dicsoítéseket nem kell magyarázni. Pál azt mondja: „Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétái, a gyülekezetet építi. Szeretném ugyan, ha mindnyájan szólnátok nyelveken, de inkább hogy prófétáinátok. Mert nagyobb a próféta, mint a nyelveken szóló, KIVÉVÉN, ha megmagyarázza, hogy a gyülekezet épüljön..." (1Kor 14,4-5). Bizonyos, hogy az apostol nem kétségbe vonni, vagy kicsinyelni akarja a nyelveken szólás fontosságát. Hiszen egy összehasonlításban arról beszél, hogy a test kisebb tisztességu tagjai szükségesek, és nagyobb jelentoséget tulajdonítunk nekik (1Kor 12,22-23). A Szent Lélek minden egyes ajándékának sajátos ideje és helye van az egyházban, tehát amikor nyelveket magyaráz valaki, akkor az éppen olyan fontos, mint a prófétálás. Pál ezért kihangsúlyozza: Mindenek épülésre legyenek!" (1Kor 14,26). Az egyház épülésére a nyelvek ajándékának társulnia kell a nyelvek magyarázatának ajándékával. Hogy ne legyen zavarodás, Pál útmutatást ad arra, miként muködjön a nyelvek ajándéka, és a nyelvek magyarázatának ajándéka az egyházban. (Lásd 1Kor 14,27.) Azt mondja: „Ha pedig nincsen magyarázó, hallgasson a gyülekezetben: hanem magának szóljon és az Istennek" (1Kor 14,28). Ugyancsak azt mondja: „DE A GYÜLEKEZETBEN inkább akarok öt szót szólani értelemmel, hogy egyebeket is tanítsak, hogy nem mint tízezer szót nyelveken" (1Kor 14,19). Az egyház építése szempontjából hasznosabb öt értheto szót szólni mint tízezer szót idegen nyelven, Istentol adott magyarázat nélkül. Azért, hogy nehogy bárki is félreértse a nyelvek fontosságát, Pál így fejezi be: „Azért atyámfiai, törekedjetek a prófétálásra és a nyelveken szólást se tiltsátok" (1Kor 14,39).
„A nyelvek tehát jelül vannak nem a hívoknek, hanem a hitetleneknek..." (1Kor 14,22). Ez jelzi azt, hogy Isten kapcsolatban van az emberrel. (Lásd 1Kor 14,21.) Természetesen a hívonek tudnia kell, mikor szól az Úr, akár nyelveken, akár nem. De mint bizonyíték a hitetlenek felé, vagy bárki felé, aki kételkedik Isten szavában, a nyelveken szólás Isten csodálatos jelenlétének a megnyilvánulása.
Pál feltette a kérdést: „Vagy mindnyájan szólnak-é nyelveken?..." (1Kor 12,30). A kérdés nemleges választ feltételez, mert Pál itt a nyelvek ajándékával kapcsolatban szállt vitába, és nem a Szentlélek keresztség bizonyítékaként való nyelveken szólással. (Lásd 1Kor 12,28.) A nyelvek nemeinek ajándéka a nyelveken szóláson felül adatik. (Hasonló módon a hit ajándéka egy magasabb szintu hitet jelent, azon a hiten felül, amely a megváltáshoz szükséges. Vesd össze a Róma 12,3 és az 1Kor 12,9 Igéit.) Tehát nem rendelkezik mindenki a nyelvek ajándékával. De minden esetben, ahol a Szentlélek keresztség elsodleges bizonyítékát feljegyezték, MINDNYÁJAN szóltak nyelveken. (Pl. lásd Ap Csel 2,4; 10,44-46; 19,1-7.)

SZEMÉLYES IMA ÉLET
A nyelveken szólás ugyancsak megnyilvánul a hívo személyes imádságában és dicsoítésében. Eszközül szolgál arra, hogy szellemben titkos párbeszédet folytasson Istennel. Ezeket a nyelveket nem kell hogy bárki megértse; nincs szükség arra, hogy valaki megmagyarázza. „Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az Istennek; mert senki sem érti, hanem lélekben beszél titkos dolgokat" (1Kor 14,2). „...de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal,, (Róma 8,26). Pál azt mondja: „Mert ha a nyelvvel kö-nyörgök, a lelkem könyörög, de értelmem gyümölcsléién. Hogy van hát? Imádkozom a lélekkel, de imádkozom az értelemmmel is; éneklek a lélekkel, de éneklek az értelemmel is" (1Kor 14,14-15).
A nyelveken szólásra való önátadás a hívo személyes épülését is eredményezi. Bátorít, és szellemünket emel kedetté teszi. Pál így beszél: „Aki nyelveken szól, magát építi" (1Kor 14,4). Az apostol tehát így fejezi ki örömét: „Hálát adok az én Istenemnek, hogy mindnyájatoknál inkább tudok nyelveken szólni" (1Kor 14,18). Mennyi ideig fog a nyelveken szólás muködni? „...legyenek bár jövendomondások, eltöröltetnek; vagy akár nyelvek, megszunnek; vagy akár ismeret, eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás. De mikor eljo a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik" (1Kor 13,8-10). A kifejezés, „mikor eljo a teljesség" a görög szövegben így szerepel: „teleion". A teleion kifejezés egyes számú, semleges nemu szó, Jézus Krisztussal kapcsolatos. A Thayer-féle görög-angol lexikon a 618. oldalon így határozza meg a teleion jelentését az 1Kor 13,10 Igéjében: „A dolgok teljessége akkor válik nyilvánvalóvá, amikor Krisztus visszatér a Mennybol." Pál azt mondja: „Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színrol színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, amint én is megismertettem" (1Kor 13,12). Amikor az egyház eléri a tökéletesség állapotát, és színrol színre fog állani Isten jelenlétében, többé nem lesz szükség próféciákra, nyelveken szólásra, és ismeretre. De amíg a teljesség eljo (Jézus Krisztus visszatér), addig a rész szerint való muködik. ÉS amíg jövendomondások vannak, és ismeret van, addig a nyelvek sem töröltetnek el. Pál tehát így beszélt az egyházról: „ÚGY HOGY SEMMI KEGYELMI AJÁNDÉK NÉLKÜL NEM SZUKÖLKÖDTÖK, VÁRVÁN A Ml URUNK, JÉZUS KRISZTUSNAK MEGJELENÉSÉT" (1Kor 1,7). Fogadd el az igazságot! A Pünkösdi jelenség ma a tiéd! Ha vágysz a legnagyszerubb élményre, amelyet Isten felkínált az emberiség számára, akkor biztatlak, hogy térj meg, és keresztelkedj meg vízzel a Jézus Krisztus nevében a bunök bocsánatára, és vedd a Szentlélek kereszt-séget a nyelveken szólás bizonyítékával! (ApCsel 2,4; 38; 39).
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2008 December 01, 04:41:17
ÁMEN és ÁMEN
Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Magda - 2009 Január 07, 17:11:47
Mivel itt a nyilt fórumon kicsit személyeskedésnek tünne a bizonyságom, így sajnos nem tudom veletek megosztani, pedig az elmúlt napokban a 10-ed témakörben volt egy hosszú beszélgetés sorozat, amire ma derült fény és annyira meglepő, hogy azzal készített fel az ÖRÖKKÉVALÓ a mai történésre.

Mi az ami legyőzi a világot?
Ma egy komoly csata dölt el - DICSŐSÉG ISTENNEK!

Akkora békességem és nyugalmam van amit rég mondhattam magaménak.
Tehát biztos, hogy TŐLE van!

 :2smitten:

Cím: Re: Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: ermaha - 2010 Május 23, 05:18:13
Pünkösd egyházi ünnep, amelyen a kereszténység a Szentlélek eljövetelének emlékét üli meg. Húsvét után az ötvenedik napon tartják. Görög nevének (πεντηκοστή, pentékoszté) a jelentése is 50, a magyar pünkösd szó ebből származik. Hasonlóan a húsvéthoz, egész héten át tart, de csak két nap nyilvános ünnep. Tertullianus régi ünnepnek nevezi, tehát az apostolok idejéből való. Az ünnepről május hónapot pünkösd havának is nevezik.

A magyar kultúrában több, okkult elemeket tartalmazó népszokás is kötődik a pünkösdhöz. Több elemük a kereszténység előtti időkbe nyúlik vissza. Visszavezethető a római floráliákra: ezek olyan tavaszt köszöntő ünnepi alkalmak voltak, amikor Flóra (görög nevén Khlóris, azaz Zöldellő, Viruló) istennőt, a növényvilág és a virágok (tágabb értelemben a termékenység) istennőjét köszöntötték. De megtalálható a népszokások között a májusfa állítás, pünkösdi király választás, pünkösdi királyné járás, tavaszköszöntés. Ezeknek természetesen az eredeti tartalomhoz, az IGAZI Pünkösdhöz semmi közük sincs.
http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%BCnk%C3%B6sd
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: paloma - 2010 Október 22, 22:54:36
sziasztok,
ha még vkit érdekelne ez az eleséses dolog,
találtam egy nagyon tanulságos, értelmes, logikus írást:
http://www.freeweb.hu/iratok/hitgyuli/BR_ELESE.HTM (http://www.freeweb.hu/iratok/hitgyuli/BR_ELESE.HTM)

hogy egy kis kedves csináljak hozzá:
a szerző mottója saját életére nézve:
"In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas.") Magyarul: "A lényeges dolgokban egység, a kétségesekben szabadság, és mindenben szeretet."
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Rukina - 2012 Szeptember 26, 22:12:04
Szombaton este pont ilyen tömeges fetrengés-rángatózás volt a gyülekezetben,és meg is jegyezték hogy 'mi ez,állatkert'? mert tényleg állatkerthez hasonlított a gyülekezet! :D Mellesleg van egy lány az ifjúságiban aki régebben minden egyes összejövetelen a dicséretek alatt a földre esett ő is fetrengett rángatózott be is szóltak neki hogy megjátssz a betöltekezést meg hogy ezt fejezd be - már nem csinálja azt. Szerintetek mindez mennyire van a Szentlélektől?
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Rukina - 2012 Szeptember 26, 22:14:32
meg az egyik prédikáció végén felsikított és kiment középre és a földre esett - érdekes volt látni. :igen: ő rendszeresen reszketett mint a nyárfalevél komolyan mondom mintha lázas lenne olyan volt az egész - és mindez úgy hogy egy meg öt méterre tőled  :D
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 Szeptember 26, 22:16:31
Kedves Zsófi, te még igen fiatal vagy, ha teheted, menj el egy másik gyülekezetbe ahol nem csinálnak ilyet.
Mint ahogy már írtam és amint olvashattad is ebben a topicban, ezek a jelenségek nem a Szentlélektől vannak.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Rukina - 2012 Szeptember 26, 22:17:47
Aha,honnan tudod hogy nem a Szentlélektől vannak? például a torontói áldás :05:
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 Szeptember 26, 22:21:23
Kedves Zsófi, ha szeretnéd megtudni az igazságot, akkor olvasd el a Bibliát. Ha pedig kérdéseid vannak, szívesen válaszolunk rá.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Rukina - 2012 Szeptember 26, 22:23:31
jó egy csomó kérdésem van látom ezeket a furcsa jelenségeket a gyülekezetben meg az **** az ifjúságiban a fetrengős rángatózós lány a dicséretek alatt én is így akartam viselkedni LOL.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 Szeptember 26, 22:28:12
Kedves Zsófi, a gyülekezeti nevet moderáltam és a nevet is, többé ne írd ki, mert ez egy felekezettől független fórum.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 Október 25, 09:36:37
János evangéliuma 3,8
"A szél arra fúj, amerre akar; hallod a zúgását, de nem tudod, honnan jön, és hova megy: így van mindenki, aki a Lélektől született."

De kinek is mondta ezt Jézus? Nikodémusnak, aki nem volt újjászületve. Tehát ezek azok számára rejtve vannak, akik nem ismerték meg Istent.

János evangéliuma 8,14
"Jézus így válaszolt nekik: "Még ha én önmagamról teszek is bizonyságot, akkor is igaz a bizonyságtételem, mert tudom, honnan jöttem, és hová megyek, ti azonban nem tudjátok, honnan jövök, vagy hová megyek."

"...ti azonban nem tudjátok, honnan jövök, vagy hová megyek."  - úgy mint a szél.
Ha kapnál egy papírt és egy tollat, hogyan rajzolnád le a szelet? Talán meghajló fákat, felkapart port rajzolnál le? Épp ez a lényeg! A szélnek csupán a munkáit láthatod, nincs mivel meghatározhatnád alakját! Ilyenek legyünk akik nem mutatnak magukra, hanem végzik az Úrtól rendelt munkát.
Tehát akik lélektől születtek, azok Istenéi:

János evangéliuma 1,13
"Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében, akik nem vérből, sem a test, sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek."

Akik tehát Istentől születtek, azok a lelki táplálékot akarják. Akik pedig test szerint, nos, azok a földiekkel vannak elfoglalva:

János evangéliuma 6,26
"Jézus ezt válaszolta nekik: "Bizony, bizony, mondom néktek, nem azért kerestek engem, mert jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek a kenyerekből és jóllaktatok.Ne veszendő eledelért fáradozzatok, hanem az örök életre megmaradó eledelért, amelyet az Emberfia ad majd nektek, mert őt pecsétjével igazolta az Isten."

Sokan keresik Isten áldásait, mert azt hiszik hogy azok által válnak gyermekeivé. De ez nagy tévedés! Az Istentelenek is részesülnek Istennek áldásaiban:

Máté evangéliuma 5,45
"hogy legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak."

Isten ígéretei azoké, akik megtartják törvényeit. Ezért vannak istentelenek, akik ugyan nem hisznek Istenben, de megtartván némely parancsolatát, tudatlanul Isten áldásainak a részeseivé válnak. De mi akik Istenért élünk, ne az áldásokat, hanem magát Jézust keressük.

Máté evangéliuma 6,33
"De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek."

Így Jézussal együtt mindent megkapunk. Ha Jézusból, vagyis az Igéből táplálkozunk, akkor a lelkünk fog növekedni és a testünk gyengülni:

János evangéliuma 6,63
"A lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a beszédek, amelyeket én mondtam nektek: lélek és élet."

János evangéliuma 6,48-50
"Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok a mannát ették a pusztában, mégis meghaltak. De ez az a kenyér, amely a mennyből szállt le, hogy aki eszik belőle, meg ne haljon:"

Testvérek, legyen bármilyen ember, mielőtt egy ételt elfogyasztana, előtte megnézi hogy ehető-e. Én szuper finnyás vagyok, erről a feleségem bármikor bizonyságot tehet. Megnézem, megszagolom, megkostolom, és ha ízlik, elfogyasztom. De ne rólam legyen szó, hanem azokról, akik csukott szemmel tömik magukba az Istentelen moslékot, amelyet elébük tesznek! Nem nézik meg Istennek igéjében, hogy Isten szerint való eledel-e. Vagy azért eszik mert tetszetős nekik, vagy azért, mert totálisan megbíznak abban aki az ételt elébük teszi. De legyen bármelyik opció is, így is úgy is mérgez, előbb utóbb halott az, aki ezekből étkez.

Apostolok Csel. 17,11,10-11
"A testvérek pedig még akkor éjjel elküldték Pált Szilásszal együtt Béreába. Amikor megérkeztek, bementek a zsidók zsinagógájába. Ezek nemesebb lelkűek voltak, mint a thesszalonikaiak, teljes készséggel fogadták az igét, és napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok."
"napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok."

Kiktől hallgatták a béreaiak az igét? Páltól és Szilásztól! Mégis összevetették Isten igéjével mindazt, amit tőlük hallottak. Miért van az Testvérek, hogy megannyi ember, Istent nem ismerő tanítók tanításából táplálkoznak? Nyelik mint kacsa a nokedlit, mert Isten igéjét nem ismerik. De a cselekedeteik saját maguk ellen tesznek bizonyságot.

János evangéliuma 7,17-18
"Ha valaki kész cselekedni az ő akaratát, felismeri erről a tanításról, hogy vajon Istentől való-e, vagy én magamtól szólok. Aki magától szól, a saját dicsőségét keresi, aki pedig annak dicsőségét keresi, aki elküldte őt, az igaz, abban nincs hamisság."

Végezetül pedig ez az ige:

Kolosse levél 3,2
"Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel."
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Elisabeth - 2012 Október 25, 09:45:48
Köszönöm áldott Testvérem, Anti a tanítást!

Igen felelösek vagyunk azért, hogy mivel táplálkozunk! Isten Ígéjében Erö van! Nem kivülröl kell szemlélni, hanem bennünk kell, hogy munkálkodjék.

8. Meglássátok, hogy senki ne legyen, a ki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való:
9. Mert Ő benne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg,
10. És ti Ő benne vagytok bételjesedve, a ki feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak;
11. A kiben körül is metéltettetek kéz nélkül való körülmetéléssel, levetkezvén az érzéki bűnök testét a Krisztus körülmetélésében;
12. Eltemettetvén Ő vele együtt a keresztségben, a kiben egyetemben fel is támasztattatok az Isten erejébe vetett hit által, a ki feltámasztá Őt a halálból.
13. És titeket, kik holtak valátok a bűnökben és a ti testeteknek körülmetéletlenségében, megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván minden bűnötöket,
14. Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, a mely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára;
15. Lefegyverezvén a fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén rajtok abban.

Kol 2,8-16

 :2smitten:
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: E.Edit - 2012 Október 25, 10:26:46
Idézet
Apostolok Csel. 17,11,10-11
"A testvérek pedig még akkor éjjel elküldték Pált Szilásszal együtt Béreába. Amikor megérkeztek, bementek a zsidók zsinagógájába. Ezek nemesebb lelkűek voltak, mint a thesszalonikaiak, teljes készséggel fogadták az igét, és napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok."
"napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok."

Kiktől hallgatták a béreaiak az igét? Páltól és Szilásztól! Mégis összevetették Isten igéjével mindazt, amit tőlük hallottak. Miért van az Testvérek, hogy megannyi ember, Istent nem ismerő tanítók tanításából táplálkoznak? Nyelik mint kacsa a nokedlit, mert Isten igéjét nem ismerik. De a cselekedeteik saját maguk ellen tesznek bizonyságot.

Anti testvérünk írásából idéztem.

Nemrégiben figyeltem fel én is erre az Igére,azaz,hogy tudakozták,hogy valóban úgy van-e?
Nyomatékosan tudatosult bennem,hogy nekem nem csak,hogy szabad de kell is összevessem a hallottakat az Igével,azután fogadjam el,mint tanítást. De az a tapasztalatom,hogy a Szentlélek rögtön jelez,ha valaminek amit hallok (olvasok) jobb,ha utánnanézek.

 :2smitten:
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 November 05, 12:23:21
Nagyon sok olyan jelenség van, amit Istennek tulajdonítanak. Ugyanis Istentiszteleti alkalmakon történnek, és ezért megkérdőjelezhetetlen az, hogy Isten volt-e aki megnyilvánult azokban. Nem is jut eszükbe összeegyeztetni az igével vagy megnézni a gyümölcseit. Így sokan jónak mondanak valami olyat, amit Isten rossznak nyilvánít ki. Azokra is vonatkozik ez az ige:

Ézsaiás 5,20
"Jaj azoknak, akik a gonoszt jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá s a világosságot sötétséggé teszik, és teszik a keserűt édessé, s az édest keserűvé!"

Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Elisabeth - 2012 November 06, 10:10:34
Aki hiszi, hogy Jézus a Krisztus, Istentől született, és aki szereti azt, aki szülte, azt is szereti, aki attól született. 2. Abból tudjuk meg, hogy szeretjük Isten gyermekeit, ha szeretjük Istent, és megtartjuk az ő parancsolatait. 3. Mert az az Isten iránti szeretet, hogy parancsolatait megtartjuk, az ő parancsolatai pedig nem nehezek. 4. Mert minden, ami Istentől született, legyőzi a világot, és az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk. 5. Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia? 6. Ő az a Jézus Krisztus, aki eljött víz és vér által: nemcsak a víz által, hanem a víz és a vér által; a Lélek pedig bizonyságot tesz róla, mert a Lélek az Igazság. 7. Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek: 8. a Lélek, a víz, a vér; és ez a három egy. 9. Elfogadjuk ugyan az emberek bizonyságtételét, de Isten bizonyságtétele nagyobb; mert Isten bizonyságtétele az, amellyel Fiáról tesz bizonyságot.
1Jn 5,1-9

Itt van a gond... "ha szeretjük Istent, és megtartjuk az ő parancsolatait"

De kit érdekel még ma Isten parancsolatai? Pedig azt írja az Íge itt, hogy azok nem nehezek.

Érdemes elgondolkozni arról is, hogy kiröl tesz bizonyságot a Szent Lélek / Ruah HaKodesh

 :igen:
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 November 06, 11:41:34
Idézet
De kit érdekel még ma Isten parancsolatai? Pedig azt írja az Íge itt, hogy azok nem nehezek.

Azoknak nehéz, akik ragaszkodnak saját kívánságaikhoz és akik nem akarnak meghalni Jézusért.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Elisabeth - 2012 November 06, 13:51:28
Igen, de ennek a gyümölcse, amit sok helyen megtapasztalhatunk. Mintha Istennek kellene értünk élnie, és az ember lett a központ.

Ám nem kell így maradjon, hisz mindenki olvashatja ma már Isten Ígéjét, ami egyben a világosság is. Nem kell homályban tapogatózni, nem kell emberi véleményektöl függeni. Mekkora kegyelem ez!

16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére.
17. Ti azért szeretteim előre tudván ezt, őrizkedjetek, hogy az istentelenek tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek;
18. Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké. Ámen.

2Pt 3,16-18

 :2smitten:
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 November 06, 14:24:51
Pontosan, sokak úgy kezelik Istent, mint ha Ő lenne az emberért és nem mi lennénk Őáltala és Őérte!
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2012 December 07, 10:01:29
János 16,13-15
"amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek."
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 17, 21:03:16
Szentlélek

„A Szentlélek új munkája” – bizonyára találkoztatok már ezzel a kijelentéssel. A mai alkalommal erről fogunk beszélgetni, hogy milyen torzulások léteznek Isten egyházában és hogy Isten miképpen tanít minket az Ő igéje szerint. A kereszténységben sajnos több alap is létezik amelyre építenek, mint például az érzelmek vagy a megtapasztalások, ám csupán egyetlen megmentő alap adatott nekünk, a valódi kőszikla, Jézus! A megtapasztalások és érzelmek lehetnek Istentől és a gonosztól egyaránt, ezért ha valaki arra épít, az nem lehet biztos abban hogy jó alapon áll. Mint ahogyan már mondtam is, számunkra Jézus adatott, de meg kell értenünk azt hogy kicsoda Jézus:

János evangéliuma 1,1
„Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.”

A Szentírásban több helyen is elénk tárja, hogy Jézus a megtestesült Ige, vagyis Isten beszéde. Engedjétek meg hogy még idézzek ezekből:

Jelenések könyve 19,11-13
„És láttam a megnyílt eget: íme egy fehér ló, és aki rajta ül, annak neve Hű és Igaz, mert igazságosan ítél és harcol, szeme tűz lángja, és fején sokágú korona és rajta egy egy név, amelyet senki sem tud rajta kívül; és vérbe mártott ruhába volt öltözve. Ez a név adatott neki: az Isten Igéje.”

És:

1János levele 1,1
„Ami kezdettől fogva vala, amit hallottunk, amit szemeinkkel láttunk, amit szemléltünk, és kezeinkkel illettünk, az életnek Ígéjéről.”

Érdekességképpen megemlíteném, hogy ez a három igevers egy személytől származik, mégpedig a szeretett tanítványtól, Jánostól. Nem véletlenül beszélt erről ennyit, hiszen ez a kulcs nagyon sok ajtót nyit ki számunkra. De ne csak Jánostól idézzek, hadd hozzam Jézus szavait is:

János evangéliuma 8,28
„Monda azért nékik Jézus: Mikor felemelitek az embernek Fiát, akkor megismeritek, hogy én vagyok és semmit sem cselekszem magamtól, hanem amint az Atya tanított engem, úgy szólok.”

Jézus azt mondta amire az Atya tanította, így megértjük hogy Jézus az Istennek szava, vagyis igéje. Jézus nem önálló életet élt, hanem pontosan úgy cselekedett ahogyan az Atya meghagyta Neki. Van viszont egy történet az igében, amely látszólagosan ellentmond ennek:

Máté evangéliuma 15,21-28
„És elmenvén onnét Jézus, Tirus és Sidon vidékeire tére. És ímé egy kananeus asszony jövén ki abból a tartományból, kiált vala néki: Uram, Dávidnak fia, könyörülj rajtam! az én leányom az ördögtől gonoszul gyötörtetik. Ő pedig egy szót sem felele néki. És az ő tanítványai hozzá menvén, kérik vala őt, mondván: Bocsásd el őt, mert utánunk kiált. Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz. Az asszony pedig odaérvén, leborula előtte, mondván: Uram, légy segítségül nékem! Ő pedig felelvén, monda: Nem jó a fiak kenyerét elvenni, és az ebeknek vetni. Az pedig monda: Úgy van, Uram; de hiszen az ebek is esznek a morzsalékokból, amik az ő uroknak asztaláról aláhullanak. Ekkor felelvén Jézus, monda néki: Óh asszony, nagy a te hited! Legyen néked a te akaratod szerint. És meggyógyula az ő leánya attól a pillanattól fogva.”

Miről szólt ez a párbeszéd Jézus és az asszony között? Jézus elárulja nekünk, méghozzá a tanítványaihoz intézett szavaiból:

„Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.”

Az Atya akarata az volt, hogy Jézus földi pályafutása alatt a zsidók között munkálkodjon. Jézus szavai is erről tanúskodik:

„Nem jó a fiak kenyerét elvenni, és az ebeknek vetni.”

Itt nem arról van szó, hogy ez az asszony eképpen cselekedett volna a gyermekeivel. Ez a lelki kenyérről szól, vagyis önmagáról szólt Jézus! Az Atya Izraelnek adta Jézust a földi pályafutása alatt, hogy közöttük munkálkodjon. Most pedig lássuk az asszony szavait:

„Úgy van, Uram; de hiszen az ebek is esznek a morzsalékokból, amik az ő uroknak asztaláról aláhullanak.”

Mi volt ez a kijelentés az asszonytól, amelyre azt mondta Jézus hogy nagy a hite!? Isten igéjére és egyben Isten ígéretére hivatkozott ez a kananeusi asszony:

3Mózes 19,9-10
„Mikor a ti földetek termését learatjátok, ne arasd le egészen a te meződnek szélét, és az elhullott gabonafejeket fel ne szedd. Szőlődet se mezgéreld le, és elhullott szemeit se szedd fel szőlődnek, a szegénynek és a jövevénynek hagyd meg azokat. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.”

Gabona és szőlő, vagyis kenyér és bor! Ezek azok a morzsák amelyekről szólott az asszony, és láthatjuk, hogy ez a morzsányi hit, ha úgy tetszik mustármagnyi hit elegendő volt ahhoz, hogy a leánya megszabaduljon. Láthatjuk tehát azt, hogy Jézus nem tért el az Atya utasításától, hisz ez is az Úr szájából származott és Jézus betöltötte azt.
Erre az egész történetre pedig azért volt szükség, hogy megértsük: Jézus az Atya akaratában járt és nem cselekedett semmit sem önmagától. Akkor most lássuk a Szentlélek munkáját:

János evangéliuma 16,12-15
„Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek.”

Akkor most az lenne az első kérdés ami felmerül bennem, hogy a Szentlélek miféle új munkájáról beszélnek az emberek? Jézus világosan tudtunkra adta, hogy a Szentlélek belőle fog meríteni és nem önmagától szól! Jézus pedig – ahogyan azt már érintettük – az Atya szerint szólt és munkálkodott, nem élt önálló életet az Atyától. Értsük meg, hogy a Szentlélekről is így tesz bizonyságot Jézus, vagyis a Szentlélek sem él önálló életet Jézustól. Így megértettük, hogy legyen az Atya, Jézus vagy a Szentlélek, ők tökéletes egységet alkotnak.

A Szentléleknek a munkája így megtalálható a Szentírásban, erről tudjuk meg, hogy valóban a Szentlélek cselekszik vagy sem. Jézus, vagyis az Istennek az Igéje számunkra az alap, így ez az alap által vizsgálunk meg mindent. De ahogy azt már az elején érintettem, sajnos sok hívőnél nincs meg ez az alap, mert az érzelmeikre és megtapasztalásaikra támaszkodnak és úgy építik fel az Istenképét, ami valójában baál imádás (téves Istenismeret). Nem lehet eléggé kihangsúlyozni vagy nyomatékosítani, hogy az Isten igéjével táplálkozzunk és járjunk aszerint. Mert ha nem így teszünk, akkor elsodródunk valami által, és az igével nem összeegyeztethető dolgokban kezdünk hinni, mint például a generációs átok, hogy hívőben lehet démon, az Istentiszteleten levő káoszban és a többi hasonló Istentelen dologban amit az igében nem találunk meg. Isten megadta számunkra azt, hogy hogyan tisztelhetjük Őt, miképpen közeledhetünk feléje, és ez nem az érzelmeink vagy gondolataink által adta tudtunkra, hanem az Ő Igéje által amit komolyan kell vennünk. De ehhez pedig olvasni kellene amit sajnos sokan nem tesznek. 

El kell választanunk a Istentől valót a világi dolgoktól. Különbséget kell tennünk a jó és a rossz között és erre csak Isten taníthat meg. Mert azok, akik nem keresik az Úr akaratát, azok a saját akaratukban érvényesülnek és nem képesek helyesen ítélni:

Ézsaiás könyve 5,20
„Jaj azoknak, akik a gonoszt jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá s a világosságot sötétséggé teszik, és teszik a keserűt édessé, s az édest keserűvé!”

Nem kicsi felelősségünk van, akik Jézus követésére adták magukat. A valódi felelősségünk súlyát pedig Isten igéjében fogjuk megérteni, mert ezt a mércét kaptuk Istentől. Mindenki ebben mérje meg magát!

Az Istentiszteleti káoszt úgy magyarázzák, hogy csupán átadták magukat Istennek és így valakit a Szentlélek hempergésre indított, a másikat nyelveken ordibálásra, némelyeket futkározásra és röhögcsélésre.  Nem is értem hogyan fajulhatott el idáig az Istentiszteletek!? Az igében világosan meg van írva az Istentiszteleti együttlét menetele.

1Korintusi levél 14,20-40
„Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek. A törvényben meg van írva: "Idegen nyelveken és idegenek ajkával fogok szólni ehhez a néphez, és így sem hallgatnak rám", ezt mondja az Úr. Úgyhogy a nyelveken való szólás jel, de nem a hivőknek, hanem a hitetleneknek, a prófétálás pedig nem a hitetleneknek, hanem a hivőknek szól. Ha tehát összejön az egész gyülekezet, és mindnyájan nyelveken szólnak, és közben bemennek oda az avatatlanok vagy a hitetlenek, nem azt fogják-e mondani, hogy őrjöngtök? De ha valamennyien prófétálnak, és bemegy egy hitetlen vagy be nem avatott, annak mindenki a lelkére beszél, azt mindenki megvizsgálja, és így szívének titkai nyilvánvalóvá lesznek, úgyhogy arcra borulva imádja az Istent, és hirdeti, hogy az Isten valóban közöttetek van. Mi következik mindezekből, testvéreim? Amikor összejöttök, kinek-kinek van zsoltára, tanítása, kinyilatkoztatása, nyelveken szólása, magyarázata: minden épüléseteket szolgálja!Ha nyelveken szól is valaki, ketten vagy legfeljebb hárman szóljanak, mégpedig egymás után; egy valaki pedig magyarázza meg. Ha pedig nincs magyarázó, hallgasson a gyülekezetben, csak önmagához szóljon és az Istenhez. A próféták pedig ketten vagy hárman szóljanak, a többiek pedig ítéljék meg. De ha közben az ott ülők közül egy másik kap kinyilatkoztatást, az előző hallgasson el. Mert egyenként mindnyájan prófétálhattok, hogy mindenki tanuljon, és mindenki bátorítást kapjon. A prófétákban lévő lélek pedig alárendeli magát a prófétáknak. Mert Isten nem a zűrzavarnak, hanem a békességnek Istene. Mint ahogyan ez a szentek valamennyi gyülekezetében történik, az asszonyok hallgassanak a gyülekezetekben, mert nincs megengedve nekik, hogy beszéljenek, hanem engedelmeskedjenek, ahogyan a törvény is mondja. Ha pedig meg akarnak tudni valamit, otthon kérdezzék meg a férjüket, mert illetlen az asszonynak a gyülekezetben beszélnie. Vajon tőletek indult ki az Isten igéje, vagy egyedül hozzátok jutott el? Ha valaki azt tartja magáról, hogy próféta vagy Lélektől megragadott ember, tudja meg, hogy amit nektek írok, az az Úr parancsolata. És ha valaki ezt nem ismeri el, ne ismertessék el. Ezért, testvéreim, törekedjetek a prófétálásra, de a nyelveken való szólást se akadályozzátok. Azonban minden illendően és rendben történjék.”

Azt mondjam, hogy igen félreértették Pált azok, akik az Istentiszteleten furcsán viselkednek és azzal magukra hívják fel a figyelmet? Nem erről van szó, hanem arról hogy vagy nem olvassák, vagy nem érdekli őket. Elsőként erre figyeljünk:

„A prófétákban lévő lélek pedig alárendeli magát a prófétáknak.”

Vagyis nincs önuralomvesztés! De milyen lélek van a prófétákban? A Szentlélek van, így nem csak a prófétákra vonatkozik ez, hanem mindenki másra is, akiben Isten Lelke munkálkodik. Istennek Szentlelke munkálkodik bennünk, kijelentéseket kapunk általa, de ne feledjük amit még az elején leszögeztünk: A Szentlélek Jézusból, vagyis Isten igéjéből merít! Ne gondoljuk tehát azt, hogy a Szentlélek a maga szórakoztatására robbantja ki a káoszt Isten gyülekezeteiben. A felolvasott igerészben szó van a nyelvekenszólásról, a prófétálásról, a kinyilatkoztatásról, a tanításról, de ezekben egységesen felszólít minket, hogy mindez illendően és rendben történjék.

De akik azért mennek hogy jól érezzék magukat és Istent nem tisztelő magatartással viselkednek a gyülekezetben, azzal érvelnek, hogy mennyire érezték Isten jelenlétét. Mennyire sírtak, miből gyógyultak meg, és ennyiből el is könyvelik hogy Istentől való volt. Pedig nem! Emlékezzük erre az igére:

Ézsaiás könyve 5,20
„Jaj azoknak, akik a gonoszt jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá s a világosságot sötétséggé teszik, és teszik a keserűt édessé, s az édest keserűvé!”

Jajj azoknak, akik Isten igéjét félretolják és a saját meggyőződésükről beszélnek! Jajj azoknak akik hempergéssel, röhögcséléssel és állati hangokon gyalázzák teremtőjüket!

Kiveszett az igazi Istentisztelet. Meg kellene valóssággal érteni, hogy akit Istenünknek hívunk, Ő Mennynek és Földnek teremtője és Ura. Egy napon minden térd meg fog hajolni Őelőtte, sokaknak rettegésből, de nekünk az imádattól!

Mert ha megértjük mélységesen az irántunk való szeretetét, kegyelmét és a hatalmát amellyel őriz minket, akkor a leborulásunk mindennél természetesebb lesz.

(skype 2013/07/17)
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: bacsipista - 2013 Július 18, 09:11:40
Úgy gondolom, hogy a Szentlélek megnyilvánulására nem lehet szabályokat alkotni, mert az mindig egyforma. Azt viszont tudjuk, hogy a Szentlélek jelenléte, amenyiben vezet minket, az meglátszik az életünkön.

Idézet
"A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség,"
Gal 5:22.

Ezért az érzelmeket sem zárhatjuk ki az életünkből, mert a Szentlélek egyik megnyilvánulása az öröm.
Az öröm elégedettség, vagy boldogság érzése. Az öröm az arcunkon, szemünkön is visszatükröződik.
Az örömünknek pedig testi formában adunk megnyilvánulást. (Örömében ugrál.)
Ebből következik, hogy lehet csendes öröm, és lehet kirobbanó öröm is. Örömünkben nevethetünk, de akár sírhatunk is. Örömünkben még táncot is rophatunk.

Idézet
2Sámuel 6, 14-16
14. Dávid teljes erővel táncolt az ÚR színe előtt, és gyolcs éfódot kötött magára Dávid. 15. Így vitte el Dávid és Izráel egész háza az ÚR ládáját örömrivalgással és kürtzengéssel. 16. De Míkal, Saul leánya éppen akkor tekintett ki az ablakon, amikor az ÚR ládája Dávid városába ért, és látta, hogy Dávid király ugrálva táncol az ÚR színe előtt, ezért szívből megvetette őt.



Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 18, 10:01:33
Ez így van Testvérem, csak hogy az Istentisztelet amint a nevében is benne van, Istent tisztelni gyűlünk össze. Szintén az Istentiszteleteken az Úr igéjéről van szó, ezért sokkal jobban meg kellene tisztelni az Urunkat mint ahogyan azt sokan nem teszik.
Minden illendően és rendben kell hogy történjen.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: bacsipista - 2013 Július 18, 10:55:26
Az a kérdésem, hogy most csak a gyülekezeti Istentiszteletről beszélünk, vagy pedig arról az Istentiszteletről amely akkor kezdődik amikopr kilépünk a gyülekezet kapuján és tetteinkkel, életünkkkel, beszédünkkel tiszteljük az Istent. Mert számomra az is Istentisztelet amikor felkarolom az elesettet, imádkozom a rászorulólért, és még azt is annak tekintem amikor leűlök az internet elé és skype-n hallagtom testvéreim tanítását vagy közösen imádkozom velük.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 18, 11:42:59
Amikor az Úr szól, akkor meg kell tisztelnünk minden erőnkkel és nem magunkra hívni fel a figyelmet.

Testvérem, az igében benne van hogy az Úr nem a zűrzavarnak az Istene, hanem a rendnek az Istene. A Szentlélek nem fog olyat tanítani se a gyülekezetbe, se otthon, se a munkahelyen se sehol olyat, ami nincs benne az igében. Amikor az emberek állat módjára viselkednek, az lehet kedves Isten előtt? Dávid talán úgy viselkedett volna miközben örvendezett az Úr előtt?
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: bacsipista - 2013 Július 18, 12:40:28
Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a Szentlélek nem ösztönöz ugatásra, kukorékolásra.  Ez pedig nem csak az istentiszteletekre vonatkozik, hanem mindenkorra, mert a szentlélek nem szégyeníti meg magát.
Amire én gondolok az az öröm kifejezése, mint írtam krábbi hozzászólásomban. A nevetés, a tánc az ige alapján sem szentségtörő.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 18, 12:46:41
Meg van a helye a nevetésnek és a táncnak is, de nem aközben mikor az Úr szól.
Elterjedt a "szent nevetés" is ami olyan mint a világiak által megalapított nevetés terápia. Az egyik el kezd röhögni, majd a többiek szabadjára engedik az érzelmeiket és ők is elkezdenek röhögni és íme, mindenki röhög. Egymáson nevetnek, mert még tárgyilagos alapja sincs a jókedvüknek. Isten gyülekezetébe is beférkőzött ez és a Szentlélek munkájának tulajdonítják ezt. Ez nem az Úrtól van.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: bacsipista - 2013 Július 18, 12:55:02
Erről valamikor olvastam egy könyvet, Szent nevetés a címe. Elgondolkodtatott, mert nevetni lehet Isten jelenléte nélkül is, hiszen ez olyannyira ragályos, mint az ásítás. szerencsére Szent ásítás, vagy Szent unalom címen még nem adtak ki tanítást.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 18, 13:18:50
Ne adj ötleteket Testvérem! :hehe:
Sajnos nem mondtál újat, mert sokan ásítanak és unalmasnak tartják Isten igéjét és az új kijelentéseket keresik. Azt mondják, hogy "Isten igéje nem tart meg minket" és nem kell Isten igéje hisz van "gyülekezeti előírásunk". Magukat pedig Isten követőinek mondják...
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: bacsipista - 2013 Július 18, 16:17:01
Ismerős amit írtál, mert nemrégiben én is azt kaptam válasznak a gyülekezeti hitvallásra, hogy olyan testvérek állították össze akik már régóta felkentek a szolgálattra.
Cím: Re:Hogyan tudjuk hogy a Szentlélek-től van?
Írta: Antee - 2013 Július 18, 16:26:33
Nem az igére hivatkoznak, hanem az emberekre.  :060: