Kedves Testvérek,
Beleolvastam több témába és szerintem körbe kellene járnunk a szabad akarat kérdését. Az az érzésem sokszor, illúzióink vannak magunkról. Sokszor hallom - szabad akaratot adott nekünk az Isten - biztos? Milyen lehetősége van egy bűn alá rekesztett, Isten haragja alatt élő embernek? Legyőzhetem a bűnt? Megjavulhatok? Van hatalmam valamire? (nem hatalom alá vagyok rekesztve?)
Sándor
...akkor Ő rendelt el, vagy én akarom?
Ha arminiánus szemmel nézem például Pál apostolt - azért leszek kicsit sarkított, hogy érthetőbb legyek - ott úgy kellene mondani, Pál meg akarta hallani Damaszkusz felé Jézust, majd engedelmesen leesett a lóról, mérlegelte az esélyeit, így elfogadta, hogy bevezessék a városba. Semmilyen engedelmessége nem volt - választott edény.
Induljunk el a kereszttől. Megfeszítik Jézust - ott áll a nép, ujjongott virágvasárnap, feszítsd meget kiabál 4 nap múlva - majd pénteken ott nézik az eseményeket. Tudják, mit tesznek - látszólag. Jézus pedig azt mondja - bocsáss meg nekik atyám mert nem tudják mit cselekesznek. Szerintem ők tudták - Isten pedig azt mondja, nem tudják.
Ádám által jön be a bűn az emberi életbe. Azt mondja Isten, a világ felvettetése előtt elhatározta, hogy Jézus (asszony magja) eljön.
A sokaság - tanítványok - tagadja meg önmagát és vegye fel az ő keresztjét. Szerinted mit gondoltak erről a mondatról? Mit kezdtek el csinálni - hogy engedelmeskedjenek szabad akaratukból? Ha végignézünk a történeten - rengeteg bosszuságot okoztak, elaludtak, megtagadták, tanácsot adtak Jézusnak, meg akarták védeni, örültek, hogy engednek nekik a tisztátalan lelkek.
Nem tagadta meg magát egyik sem és nem vette fel a maga keresztjét, sem a sokaság sem a tanítványok.
Gazdag ifjú - szeretem Jézus humorát, ez egy nagyon helyes jelenet. Már csak egy fogyatkozás van benned - ez jó. Betart mindent gyermekkora óta. Nikodémusnak pedig azt mondja - szükséges neked ujjonnan születned, különben nem látod meg az Isten országát. Miért nem árulja el a gazdag ifjúnak, hogy neked lehetetlen - de nekem minden lehetséges, még az is, hogy szétosztod a vagyonodat. Mindenható vagyok.
Dávid sem azt kérte, segíts abban, hogy megtehessem ezt vagy azt - hanem hogy tiszta szívet teremts bennem ó uram. Honnan látta ezt a titkot?
Noé kapta a feladatot - építette a bárkát - majd tudjuk a története végét, lányait - a jó szőlő, bor és a kegyelemre szorultság itt is előjön. Ha Isten nem könyörül - ez lesz, ez a természetes.
mások látván nem látnak és hallván nem hallanak
Senki ki nem vesz az Ő kezéből, el nem marad tőled soha többé. Ne félj. Ő mondta, tehát biztos.
Kedves Mária és Anti! :016: :016:
Olyan jó, hogy Isten így szeret bennünket!
Legyen tőle kapott szeretettel áldott szép napotok!
Mindenkinek azt kívánom, hogy örüljön - mert Isten nagyon, sokkal jobban szereti - mint eddig hitte. Sokkal jobban. Merd elhinni és ne keresd az érdemeidet tovább - Sándor.
Mindenkinek azt kívánom, hogy örüljön - mert Isten nagyon, sokkal jobban szereti - mint eddig hitte. Sokkal jobban. Merd elhinni és ne keresd az érdemeidet tovább - Sándor.
Nekem is - ugyanigy, megállitott engem a vakot, süketet, esztelent (2 diplomám van) , és azt mivelte velem, hogy őrállóul állított. Senki nincs véletlenül az olvasók közül köztünk.
Idézem az Istent, - nem ti választottatok engem - szóval ne engem nézz, ne úgy vedd, hogy én mondom - hanem maga az élő Isten mondja. Így olvassuk - egyszerű mondat, és nincs mögötte semmi, hogy kivéve ezek és azok. Nos ez a pont az, ha nem tiszteljük az Igét - nem szeretnék tovább résztvenni.
Sándor írta: a kegyelem ellenállhatatlan!
Nagyon szépen hangzik, de ez nem igaz.
Az alázat egy bizonyos fokán jutottam el ide - sok bizonyítani akarás után.
szeretettel Sándor
Kétféle eleveelrendelést tudok elképzelni:
- Isten rendeli el: ebben az esetben az Úr valamiért bűnre rendelt minket és tetszik neki, ahogy szenvedünk.
- Nem Isten rendeli el: ebben az esetben aki az elrendelést teszi, az felette áll az Istennek, amit én nem hiszek el.
Kedves Testvérek,
Beleolvastam több témába és szerintem körbe kellene járnunk a szabad akarat kérdését. Az az érzésem sokszor, illúzióink vannak magunkról. Sokszor hallom - szabad akaratot adott nekünk az Isten - biztos? Milyen lehetősége van egy bűn alá rekesztett, Isten haragja alatt élő embernek? Legyőzhetem a bűnt? Megjavulhatok? Van hatalmam valamire? (nem hatalom alá vagyok rekesztve?)
Sándor
Ha az eleveelrendelés tanítása felől gondolkodom, amely szerint Isten egyeseket eleve a kárhozatra, másokat az üdvösségre rendelt, mindent elfelejtek .../Predesztináció/ |
Igen ez keményen hangzik, de nemkem is vannak szüleim és testvéreim, én nem térehetek meg helyettük és ha addig nem térnek meg, Predesztinációban lesz résszük.
Kedves Gábor,
A tökéletes szeretetének jelét abban látom, amit Jézustól idéztem - nem ti választottatok engem (mivel nem voltunk rá képesek, az óember természeténél fogva lázad Isten ellen és nem akarja választani). Tudod nem igazán velem vitatkozol, hanem egy igével, amit idéztem.
Kedves Testvérek,
Én idéztem egy egyszerű mondatot Jézustól - nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket. A lehető legkevesebb szóval elmondja, mi nem történt viszont mi az ami tényleg történt. Szóval nem ez, hanem az.
Egyszerű, érthető, világos - mégis nagyon nehéz mondat. Teljesen felbuzdulnak az indulatok - egy egyszerű, érthető mondattól. Szerintem nem kellene. Et az Isten ilyen, aki ilyet mond. Ott van mindenkinek a bibliájában, olvassa el. Nem szorul Isten arra, hogy én megvédjem, hogy igenis komolyan mondta - szerintem nagyon komolyan.
szeretettel Sándor
Isten nem kényszerít ha szól és nem megyünk. Ő vár türelmesen, hosszútűrően és újra és újra zörget az ajtón, mert Ő ott áll rendületlenül és hív és szólít. Aki meghallja az Ő szavát...
Kedves Kövecske,
Tudod néha úgy érzem magam, mintha egy bigott...... /bocsánat, de nem vettem észre ezt a szót. Mária/ weboldalon lennék, betegesen keressük a magunk érdemeit, mintha ki kellett volna érdemelni, nekem kellett volna választanom. Olyan jó, hogy Isten nem ezt nézte, hanem megszánt. Sohasem választottam volna magamtól. Sohasem kerestem volna. Teljesen értem, mikor azt mondja - nem te kerestél (nem ám) hanem Ő (nagyon hálás vagyok). Semmi kétségem.
Soha nem fogjuk tudni legyőzni a bűnt, csak a győztes hatalma alá van módom bemenekülni. Pál azt mondja - anyám méhétől kiválasztott (pedig lihegve üldözte Jézus követőit - tehát magát Jézust). Később pedig azt mondja, a világ teremtésekor kiválasztotta. Szerintem nem meghülyült. Bolond lett a Krisztusért - de az a józanság és a szeretet, nem szó szerint.
Én is kérdeznék valamit - miért hívatod magad kövecskének?
szeretettel Sándor
Ami embernek lehetetlen, Istennek lehetséges - vagy majd besegítek, mert anélkül nem fog menni, olyan leszek mint az Isten. Ott van mögötte. Tessék komolyan venni az igét.Nem kritizálni, nem ellenkezni. Jézus azt mondta, aki szeret engem az megtartja. Nem azt, hogy ha szeretsz - tartsd meg - hanem kijelentő módban. Ha megismered - megszereted és nem leszel büszke semmire, nem lesz neked semmi másban dicsekedésed csak a mindenhatóban.
Tartozom még Judás történetével, ahogy én értelmezem az írásból. Nem egy szadista elvetemült gyilkos ami minden képzeletet felülmúl. Egy dolgot tett - elárulta a főpapoknak, hol van Jézus. Ennyi.
Olyan ez, minden ember a váladékba, mocsokba születik és megy a halál felé. Jön egy hatalmas kéz és néhányat kitesz a partra - és nem érdekes, hogy én kapaszkodtam ám.
Kérlek - rendesen válaszolj.
Péter is legalább ekkora bűnt követ el, megtagadja háromszor is - viszont mikor Jézus ezt előre elmondja - hozzáteszi, "de imádkoztam érted" - mikor Judás dolgáról beszél többször is - soha nem teszi hozzá.
Ezért én most kijelentem Isten előtt és előttetek is, hogy hiszem, hogy mind Te Sándor, mind mi akik nem teljesen értünk Veled egyet szeretjük egymást és mindannyian ugyanazt az Istent szolgáljuk és nem engedjük be a szívűnkbe a
szeretetlenség, a vitatkozás szellemeit.
Nagyon örülök és megmelengette a szívem - mert ugyanez a helyzet nálam. Ebben már egyek vagyunk, meg még sok egyéb téren is. Isten áldása kell nekünk, arra van szükségünk - nem másra.
Szeretettel Sándor
Kedves Gábor,
A szabad akarat az, mikor a teljes tudás birtokában, annak teljes értésével a lehető összes variáció közül választhatsz - és nem befolyásolnak az érzelmeid, természeted, hiábavaló hajlamaid, okosságod-butaságod és lehetőséged van függetlenül minden körülménytől szabadon tudni akarni.
szeretettel Sándor
Tudom, hogy ezt lehetne bonyolítani, de nem kell, mert Isten nem azt akarja, hogy agyafúrt, csűrös-csavaros gondolkozású érvelő-zsenik legyünk.
Kedves Testvérek!
A szabad akarat témáját, már úgy gondolom máshol megbeszéltük és egyértelműnek tűnik, hogy egymást meggyőzni nem tudjuk, mert erre csak Isten képes. Mindannyian a hitnek más szintjén állunk.
Magda a véleményem szerint, hogy megszülettünk amögött is emberi szabad akarati döntés van, ha nem is a miénk, de a szüleinkké. Nyilvánvalóan Istennek van egy forgatókönyve a világgal kapcsolatosan, amitől nem fog eltérni és befogja teljesíteni, de azon belül az ember sorsáról az ember dönt az Istentől kapott szabadság alapján, hiszen nem szolgák vagyunk, hanem barátai Istennek, tehát szabadok. Ahol az Isten Szelleme, ott a szabadság, tehát, ha újjászülettünk és betöltekeztünk Szent Szellemmel, akkor szabadok vagyunk. Szabadok vagyunk mind arra, hogy cselekedjük Isten akaratát és arra is, hogy ne. Az embert nyilván sokan akarják befolyásolni és megfosztani szabad akaratuktól, akár nyiltan, akár körmönfont , láthatatlan módon, de a döntés felelőssége az emberé. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha lehetősége van maga akaratából dönteni minden egyes élethelyzetben.
Magda a válasz egyik kérdésedre tehát az látásom szerint, hogy Isten találta ki a szabad akaratot.
Szeretettel
Gábor
Kedves Magda!
Ne haragudj, de nekem túl bonyolult volt, amit a hozászólásod elején megfogalmaztál, én ennél egyszerűbb ember vagyok és egyszerűbben gondolkodom. Mindenestre van szabadságod elmondani, senki nem akadályoz ebben...
Magda írta:
"Géza kérdezett a szabadságfokról.:
Igen minden testrészünknek meg van a maga szabadságfoka.
A csuklóm, a bokám, a gerincem; minden izületem behatárolt keretek között működik, ebben van annak a testrésznek a lehetősége."
(Bocs nem tudhattad, de Gábornak hívnak.)
Erről beszéltem én is. Azt írtad az előző hozzászólásodban, hogy ha átlépted a szabadságfokok határát, akkor leszel szabad. Azt nem lehet átlépni, hiszen a test sem mozoghat, csak és kizárólag a meglévő szabadság fokaiban. Ezért nem értettem milyen szabad akaratról beszélsz.
Kedves Magda!
Úgye nem gondolod, hogy mi sátán oldalán állunk és te egyedül Isten oldalán? Mi tévelygünk, te pedig az igazság birtokában vagy? Részemről befejezem a téma azaz a szabad akarat témájának boncolgatását, mert nem látom értelmét továbbiakban, mert a megmerevedett a frontvonal. Én megmaradok a szabadakarat valóságában hívőnek, Te pedig nem tudom minek. Báb vagy? Rabszolga? Vagy hogyan gondolod a mi életünket? Nincs lehetőségünk a szabad döntésre, sőt ez azt bizonyítja, hogy a gondolkodásra sincs lehetőségünk, mert véletlenül mást merünk gondolni, mint Isten. Ebből az következik, hogy tökéletesek vagyunk, mert mindenben Isten vezet és a saját gondolataink hiánycikkek. Ki dönt akkor helyettünk? Ha nincs szabad akaratunk, akkor Isten mit kérhet számon?
Befejezem, mert elfáradt a lelkem.
Szeretettel
Gábor
Oswald Chambers
Április 5.
AZ Ő HALÁLTUSÁJA ÉS A MI TANÍTVÁNYSÁGUNK
"Akkor elment Jézus velük egy helyre, amelyet Gecsemánénak hívtak és mondta tanítványainak: ...maradjatok itt és vigyázzatok énvelem" (Mt 26,36-38).
Sohasem mérhetjük fel a Gecsemánéban lejátszódott halálos küzdelem mélységeit,
de legalább ne értsük félre.
Isten és ember halálos harca ez egy személyben szemtől szemben a bűnnel.
Semmit sem ismerünk a Gecsemánéból személyes tapasztalás útján.
Gecsemáné és Golgota egyedülállóak: nekünk az életre nyitnak kaput.
Nem a kereszthaláltól félt Jézus a Gecsemánéban: a legnyomatékosabban hangsúlyozta, hogy meghalni jött erre a világra.
A Gecsemánéban attól félt, hogy mint ember Fia nem tudja befejezni művét.
Mint Isten Fia befejezhette - a Sátán nem nyúlhatott hozzá -, de a Sátán támadása arra irányult,
hogy csak mint elszigetelt valaki jusson át a halálon.
Ez azt jelentette volna, hogy nem lehetett volna Megváltó.
Olvasd el ennek a harcnak a leírását a kísértés történetének fényében: "Akkor eltávozott tőle az ördög egy időre" (Lk 4,13).
Gecsemánéban a Sátán visszatért, de újra vereséget szenvedett.
Gecsemánéban a Sátán végső támadást indított Urunk ellen, mint ember Fia ellen.
A Gecsemáné halálos harca Isten Fiának haláltusája világmegváltói rendeltetésének betöltésére.
Azért leplezi le, hogy világosan lássuk, mekkora árat fizetett Ő azért, hogy mi Isten fiaivá lehessünk.
Az Ő halálküzdelme teszi lehetővé a mi megváltatásunkat
Krisztus keresztje az ember Fiának diadala.
Nemcsak annak a jele, hogy győzött az Úr, hanem hogy az emberi nemzetség megmentése érdekében győzött.
Most már minden emberi lény odajuthat Isten színe elé, azért, mert az ember Fia megvívta a haláltusát.
Mindenkinek más egyértelmű. Egyikünk ilyen tanítást hallott, a másik olyat - ilyen érzelem, olyan képzelet, más és más lelki állapot és indulat, gondolat. Ez is állandóan változik - mindíg az hat, ami utoljára ér bennünket, az alapján gondolunk, akarunk, cselekszünk. Nem tudjuk uralni. Valamikor úgy kezdtem, illuzióink vannak, ha úgy gondoljuk - majd mi képesek leszünk hinni, látni, érteni, lelki dolgokat helyesen érteni - magunktól.
Nem meggyőzni akarok senkit - csak arra kérem a testvéreket, ne abban reménykedjen, hogy Isten már elvégezte a munkát valamelyikünkben, hanem hogy folytatja - mert akad még dolga.
szeretettel Sándor
Most már minden emberi lény odajuthat Isten színe elé, azért, mert az ember Fia megvívta a haláltusát.
... illuzióink vannak, ha úgy gondoljuk - majd mi képesek leszünk hinni, látni, érteni, lelki dolgokat helyesen érteni - magunktól.
Nem meggyőzni akarok senkit - csak arra kérem a testvéreket, ne abban reménykedjen, hogy Isten már elvégezte a munkát valamelyikünkben, hanem hogy folytatja - mert akad még dolga.
szeretettel Sándor
... illuzióink vannak, ha úgy gondoljuk - majd mi képesek leszünk hinni, látni, érteni, lelki dolgokat helyesen érteni - magunktól.
Nem meggyőzni akarok senkit - csak arra kérem a testvéreket, ne abban reménykedjen, hogy Isten már elvégezte a munkát valamelyikünkben, hanem hogy folytatja - mert akad még dolga.
szeretettel Sándor
Így igaz. Mesébe illő illúzió, ha úgy gondolom, bármire is képes vagyok magamtól, a lelki dolgokban. Azt, hogy "képesek leszünk hinni, látni, érteni - lelki dolgokat helyesen érteni", a Szentlélek végzi el bennünk, Ő ad ehhez bölcsességet, Ő világosítja meg ezt. Nekem az a dolgom, amit világosan megmutatott, értésemre adta, asszerint éljek is, azt tegyem is meg. Arra már ne várjak, hogy amit nekem kell megtenni, majd azt is megteszi helyettem.
Ez is így igaz, még senki élő ember nem mondhatja azt, hogy "elérte" volna. De az a helyes, ha el tudja mondani Pál apostollal:
Fil 3,13-14
Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem,
de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.
És az Isten az, Aki segít mindenben, aki elvégzi bennem azt, hogy majd ezt is el tudjam mondani:
2Tim 4,7-8
Ama nemes harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, a hitet megtartottam,
végezetre eltétetett nekem az igazság koronája, amelyet megad nekem az Úr, az igaz bíró ama napon; de nemcsak énnekem, hanem mindazoknak is, akik várva várják az ő megjelenését.
Legyen így mindnyájunk életében!
Szeretettel:
yeva
:angel2: Ez mit jelent... hogy nem vagyok még fent az Úrnál?
Ez tőlem függ? Mit csináljak, hogy azt csináljam...? :03:
Nekem nagyon sok szégyenem van már, mikor nem indított Isten, de mégis mentem és azt hittem, hatalmam van. Erölködtem és győzködtem - természetesen Isten nem áldotta meg. Ma azt nézem, várja-e valaki és indít-e az én Uram. Semmi jó nincs, ha ez hiányzik. Tudod a választott nemzetet, megtartásra való népet arra rendeli, hogy hírdesse annak hatalmas dolgait, aki a sötétségből az Ő csodálatos világosságára hívta ki gyermekeit. A gyülekezetünk katonái azt figyelik - elkezdte-e valakiben az Úr a munkáját. Van-e valami, ami már nem testi éhség. Azt kell táplálni. Az nem lakik jól már mással, csak az Igével, csak az élő víz lesz jó, semmi más nem segít.
Az evidens, hogy vonz... de dönteni nekem kell, hogy megyek..."semmit nem hozva, keresztedbe fogózva..." :2smitten:
Én kérném szépen a testvéreket, hogy ne kezdjük újra az egészet. Nem látom értelmét.
Kedves Antee testvérem! :063:
Nem erre gondoltam,hanem csak a békességre. :063: Hogy megmaradjon. :063:
Áldjon az Úr SZERETETTEL! :063:
Kedves Anti,
Remélem biztos vagy abban, hogy mindegyik igét ismerem. Nem szeretném én sem mégegyszer leírni, amiket leírtam. Inkább kérdeznék néhány dolgot:
- igaz-e, hogy minden ember méltó a kárhozatra? - nem rendeli Isten kárhozatra, hanem méltó.
- miért kárhoznak el sokan ?
- miért nem kárhozik el néhány ember ?
- különb-e aki nem kárhozik el, vagy rosszabb az, aki elkárhozik? - mitől van mégis, hogy nem ész kérdése, nem tanultság kérdése - hogy valaki átkerül Isten országába, valaki pedig nem, pedig lehet, hogy kevésbé bűnös és okosabb is.
- mitől van az, hogy hülyeségnek tartják az emberek hogy elfogadják az üdvösséget?
- ha Isten lelke nélkül is tudok jót cselekedni, és van szabad állapotom, mikor se Isten, sem a Sátán nem hat rám - miért nem él ezzel sok ember? - és hol van ez a bibliában leirva.
- amit Liza néni kapcsán is írtam - nem evangélizációs téma, ő is tudta, de valotta. Ami kicsit felbosszant - ha ilyenkor jön egy válasz, hogy de hát igehirdetésben nem ezt modja - persze, hogy nem, írtam is - csak rendesen el kellene olvasni - és elkerülhetők lennének a civakodások.
- egy gyöngyszemet hagytam a végére. Akit négyen hoznak, mert képtelen járni, képtelen felülni. Dicsekedett-e azzal, hogy megtette a magáét - hogy mennyire engedelmes volt, mikor Jézus szólt neki. Mi a véleményetek. Ez már elég extrém volt.
Szerintem nem kell minden kérdéshez hozzászólni. Nem tudom, hogy lett újra éles ez a kérdés.
szeretettel Sándor
Kedves Edit,
Persze, vannak teljesen egyértelmű igék, ahol az elrendelés kétség nélkül világos. A kérdés, hogy azokat az igéket, ahol - mint sokan úgy gondolják - mintha felszólítás lenne felénk és nekünk is meg kell tenni a magunkét - azokat hogy kell értelmezni. Erről is írtam már, hogy persze - sok ilyen igehely van, legyünk szentek, szeressük egymást, hálával áldozzunk, stb - amit sokan megpróbálnak, hátha sikerül. Nekem ezek az igék segítettek, hogy az a szerelem, hogy halálomig ki sem ábrándulok magamból és örökké imádni fogom magam - mégsem lett örök. Nincsenek illuzióim magamról. Amíg voltak, megpróbáltam megfelelni. A megszentelődés, újjáteremtés - Isten munkája. Őt szemlélve, minél jobban megismerve - változunk el. Mondhatnám - varázslatosnak is. Működik. Nem emberi erölködés. Nem én cselekszem - csak vágyom rá, de azt is kaptam.
szeretettel Sándor
Leírom azért az igeverset, bár mindenki ismeri, de legyen itt a szemünk előtt pontosan:
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
Ebben az igeversben igenis korlátok és feltételek vannak azon túl is, hogy mit értsünk a világ szó alatt. Ott van az is, hogy ha valaki - és ott van az is, hogy elveszne - ha nem adja a Fiát. A VILÁG bölcsessége bolondság Isten előtt (1Kor.3,19) és az egész világ a gonoszságban vesztegel (1Ján.5,19). Tehát nem ezt szereti Isten, nem egy majom szeretet ez a szeretet, hanem egy féltékeny, féltő és a megszomorodás szülte szeretet. Mikor látom, hogy a gyermekem nem jó felé megy és szeretném megállítani. Semmivel nem érdemli, nem is fogja fel, makacsul megy a maga feje után (nem magától) a vesztébe. Az emberek inkább szerették a sötétet (a világ fejedelme elhomályosította az elmét, akaratot, értelmet, érzelmet, értékrendet, látást, hallást) - és egy reménytelen állapotban nyögi (úgy, hogy nem is tud róla) a Sátán uralmát - és vár valamire. (a rabtartójától - testi dolgokat, vagy a rabságon kívülről - szabadítást, de ezt Nikodémus sem értette).
A világgal mi a célja? A Galata levélben (6,14) megtudjuk az eredményt - a Ján.3,16 célját. Nekem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében, aki által nékem megfeszíttetett a VILÁG és én is a VILÁGNAK. Ez a cél - ennyire (mert úgy - ahogy az igeversünk mondja) - szeret az Isten, hogy el ne vesszek, hanem örök életem legyen.
A "mert" szó az ige elején - azt jelenti, hogy nagyon komoly oka van, hogy adnia kell a fiát. Az "úgy" - akképpen. Ez az agapé - ami nem emberi szint. Nem is értjük meg igazán és fel sem foghatjuk teljesen földi testben.
Nincs az igeszakaszban benne, hogy mindenki.
Tudjátok amikor Lévit elhívja - nincs ott, hogy ismerhette, vagy nem - az van, hogy felállt, mindent otthagyott. Szerintem a lényeg, hogy Isten szólt , kövess engem - és ez nem választási lehetőség volt. Nem megbeszélték.
A béna sem (akit négyen hoznak) - nem tud nem felállni. Isten mondta neki, álljon fel, vegye a cuccait és menjen haza. A legyen szava azt jelenti, hogy megszűnt minden akadály. Ha nincs Jézusnak szava - nincs esély. Nagyon is megható, megindító és tényleg óriási dolog, mikor Isten szól hozzánk. Nem marad következmény nélkül.
szeretettel Sándor
Kedves nyakas4!
Hát egy tiltást magyarázat nélkül elég nehéz elfogadni.Kiskoromban mindig megkaptama szüleimtől a "miért" kérdésre a "csak" választ.Lehet,hogy ezért.Mondjuk Ádámnak meg Évának se volt elég a tiltás.De aztán valamiért mégse vetetett el tőlük a tudás.
Kedves Nyakas4!
Jézusnak szabad akarata volt. Alázatos volt, nem akaratnélküli. Valóban Szelleme egy volt az Atyával, de ez nem jelent kényszert a Fiú számára. Ha nem önként adta volna magát áldozatul, akkor nem lett volna tökéletes az áldozat.
Az ember szabad akarattal bír, ezt soha senki nem vette el. Minden ember mindig, és mindenkor rendelkezik szabad akarattal. Krisztus még a "szabadságot" is vissza adta, azáltal, hogy a halál már nem uralkodik a bűn által azokon, akik hisznek és elfogadják Krisztus vérádozatát.
Szeretettel
A "jó"-nak teremtett emberpárnak bizony szabad akarata volt,nem úgy mint Jézusnak.
Jézus nem volt szabad akarattal,Ő Isten akaratában volt,egyenlő volt szellemben Istennel.
Ember csak a bűnbeesésíg volt szabad akarattal.
Jó volt szabad akarattal,és Isten akart lenni.
Aztán jött az egyik rabság,majd a másik.
Itt a másiknál Pál írására célzok,aki azt mondta,hogy Jézus Krisztus fogja. :igen:
Kedves Magda!
Valószínű erre gondoltál.
Kedves Mária erre én nem gondolhattam, mert a JÉZUS KRISZTUSBAN VALÓ ÉLET TÖRVÉNYE ettől megszabadított.
Az Ő BENNE VALÓ ÉLETNEK A TÖRVÉNYE szabadított meg.
Kedves Mária erre én nem gondolhattam, mert a JÉZUS KRISZTUSBAN VALÓ ÉLET TÖRVÉNYE ettől megszabadított.
Az Ő BENNE VALÓ ÉLETNEK A TÖRVÉNYE szabadított meg.
Mire nem gondoltál?
Magda, csakhogy azt nem én írtam. Hanem erdei :D Azért nem értettelek.
Kedves Mária és Magda!
Tudtam, hogy róllam van szó, de nem szóltam. :06: Gondoltam hátha valami ki kerekedik belőlle. :05: Bocsi a sunyításért.
Az kedves Magda, hogy téged megszabadított, ez nagyszerű, mert ettől még Pálnak sem sikerült szabadulnia. :06: Sebaj, a lényeg, hogy nem erre gondoltál. :01:
Kedves Gyermek!
Igen. Józsefnek is volt szabad választása. Mint ahogy nekünk is van. Köszi, hogy a kis csapatunkat erősíted. Hátha Magda is elgondolkodik, ezen a kis történeten, és ő is kijelenti, hogy van szabad akaratunk és választásunk.
Szeretettel
Azt próbálja meg, hogy mellé megy!! :2funny:
Adok én neki szabad akaratot! :2knuppel: :hehe:
Micsoda kis goromba szülők vagytok! :2funny: Hát nem értitek, hogy nem akar suliba menni? :2knuppel: :hehe:
A gyermeknek van szabad akarata, de mi szulok arra vagyunk hivatottak, hogy a helyes utra tereljuk ot s ezt eletunk vegeig meg kell tennunk. Miutan felno termeszetesen akkor is megdorgalhatjuk, figyelmeztethetjuk, tanacsot adhatunk neki, mert ez a kotelessegunk, de azt, hogy felnottkent, mikent fogadja meg az mar csak rajta mulik, am amig kiskoru, addig szot kell fogadnia.
Ha kizárod az embert az üdv történetből, akkor ezt az idézetet, miképpen magyarázod:
Róm 5:19 Mert miképpen egy embernek engedetlensége által sokan bűnösökké lettek: azonképpen egynek engedelmessége által sokan igazakká lesznek.
Amikor ezeket a képsorokat nézem, az jutott eszembe, hogy ezek az emberek mind Istentől a halálra voltak predesztinálva? Ti, akik valljátok a kálvinféle predesztinációt, -élet, halál eleve elrendelést- azok mit mondotok ezeknek a hozzátartozóiknak, gyerekeiknek a szüleikről, szülőknek a gyerekükről ... ? Isten rendelte így előre ezt a borzalmat? Eleve elrendelte őket a pokolra, a kárhozatra? Ha meghal valakid akit szerettél mindennél jobban itt a földön és nem tért meg, azt mondjátok neki, hogy Isten a pokolra rendelte őt és ezt kell elfogadni? Köszönöm és érdeklődve várom soraitokat. Ha nekem fáj és sír a szívem, aki nem vagyok tökéletes, Isten nem így reagál rá? Hiszen ha Ő rendelte őket oda, akkor miért fájna neki?
Kedves Erdei!IdézetHa kizárod az embert az üdv történetből, akkor ezt az idézetet, miképpen magyarázod:
Róm 5:19 Mert miképpen egy embernek engedetlensége által sokan bűnösökké lettek: azonképpen egynek engedelmessége által sokan igazakká lesznek.
Ezt az igét megvizsgálva, ezek a gondolatok jöttek fel bennem:
Ádám bűne öröklődik mindenkire, ebbe a bűnös állapotba születünk bele, mindenki. Dönthetnénk a jó és rossz között, ha a szabadságunk, akaratunk szintén nem romlott volna meg a bűneset következtében. De így pusztán akarással nem tudjuk legyőzni a rosszat, a bennünk lévő bűn állapota állandóan megmutatkozik a bűnös cselekedetekben. Ez a még meg nem tért emberre vonatkozik. Nincs igazi szabad akarata, mert nem tudja valójában megtenni azt, hogy a jóban megmaradjon, nem a jót teszi, hanem a rosszat. Igazából az állapotával sincs tisztában, nem látja magát helyesen, jobbnak, jónak tudja. Nem tud kilépni ebből a körből. A meg nem tért ember, bűnben él, a bűn törvénye dolgozik benne, amely erősebb nála.
(Majd) egy ember által, Jézus által van szabadulás ebből az állapotból.
Jézus ember volta nagyon fontos a megváltásban, de azt is lényeges kiemelni, hogy Jézus bűntelen volt. Mindenben hasonlatos volt hozzánk e földön, csak a bűnben nem.
Ő valóban rendelkezett szabad akarattal, nem sérülttel, megromlottal, hanem úgy, ahogy Ádámék a bűneset előtt. Tudott engedelmeskedni, dönteni.
Nem annyira bábú az ember, hanem elveszett lény. Aki magától már nem talál vissza. Aki azt sem tudja, hogy elveszett, csak azt érzi, hogy nincs jól, de nem tudja miért. Akit meg kell keresni, és megmenteni.
Nem bábú, inkább úgy mondanám, hogy minden kezdeményezés Istentől indul el az ember felé, Ő munkálja az akarást, nyitja az utat a szívben, amit az ember magától nem tudna. Véleményem szerint az embernek a saját megtérésében a szerepe, az a kegyelem elfogadása.
Virág
Ui: Nem írtam eddig még igéket, szerintem még mindig Daba írására gondolsz.
Daba: Szóval amiben különbözik a véleményünk az csupán annyi, hogy én a Krisztusban való hitet Istentől származtatom, Te pedig az emberi szabad akarat döntéséből!
Nem, én ilyent soha nem mernék állítani, hogy a hit nem Istentől van. Elképzelni se tudom, hogy miből gondolod ezt, hogy én így gondolom. Ezt jó, hogy előhoztad. A hitet Isten adja és nem embertől származó. A hit, amit kaptam Istentől van, viszont én rendelkezem már vele és használhatom. Erre van szabadságom. Én csupán azt nem fogadom el, hogy elve a halálra rendelt Isten embereket. Ennyi.
"Bármilyen döbbenetes, de a poklot és a gyehenát is a Teremtő Isten alkotta!" Írta Daba.
Igen, de a Sátánnak és a bukott angyaloknak! :060:
De én nem folytatom, mert egyszerűen NEM ÉRTEM, és nem akarom erőltetni azt a teológiát, amihez nincs bölcsességem! De ettől függetlenül tanultam és okultam az olvasottakból. :168:
Ezt a témát a "Most még tükör által homályosan látunk" kategóriába sorolom. Vannak fontosabb üzenetek, amik viszont MINDENKÉPPEN RÁNK BÍZATTAK, hogy tovább adjuk! :168:
Sok szeretettel: Tünde :2smitten:
Kedves Tünde
"Az eleve elrendelés nem kizárja a választottak szabad akaratát, hanem megváltoztatja, 'meggyógyítja'." - írta Daba.
Ez valóban szép mondat,és igaz is.
A különbség az, hogy én azt gondolom, hogy minden emberre igaz, hogy "választott".
Csak szabad akaratából nem mindenki fogadja el a meghívást!
Az a lehetőség, hogy megváltozzon és meggyógyuljon, ez minden ember számára nyitott lehetőség.
:044:
Dabám,volt egy olyan bibliai linkem,amin az arám nyelvű fordítás is rajta volt a Károlival,de sajnos a másik gépemen volt és nem tudtuk a könyvjelzőt lementeni,igy nem találom,másként betenném.Nagyon jó volt együtt olvasni a kettőt.
Kedves Dabám
Megint kiemelsz egy részt az előzmények nélkül.
Róm 9:8 Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul.
Róm 9:9 Mert ígéretnek beszéde ez: Ez idő tájban eljövök, és Sárának fia lesz.
Róm 9:10 Nemcsak pedig, hanem Rebeka is, ki egytől fogant méhében, Izsáktól a mi atyánktól:
Róm 9:11 Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót vagy gonoszt nem cselekedtek, hogy az Istennek kiválasztás szerint való végzése megmaradjon, nem cselekedetekből, hanem az elhívótól,
Nem tudom miért nem érted, hogy a törvény alatt levő zsidókról beszél.
Persze minden fordításnak van koncepciója. Talán nem is baj.
Én nem azt írtam, hogy a Károli helytelen, hiszen tényleg egy kalap alatt sem lehet engem meg őt emlegetni. Azt írtam "így is helyes", vagyis a Károli sem helytelen, csak másképpen gondolkodik. Na a ezzel a másképpen gondolkodik, vagy akarja láttatni, ezzel már azt hiszem, lehetnek kérdőjeleink.
:044:
Kedves Mária,
A Mózesi törvények Krisztushoz vezérlő mesterünk. Ahogy írtad - aki nem tartja be, ill. aki betartja - mindkét csapatnak igérete van, nagy különbséggel. A baj, hogy valójában csak egy csapat létezik. Senki nem tudja betartani, tehát inkább ébresztőnek, kijózanítónak mondja Isten - mert tudja, hogy nem tudjuk betartani. Tudjuk, hogy sokan illuzióban ringatták magukat, hogy betartják, ezért tekert egyet Jézus a törvényen, hogy ha már gondolatban, már az is elég. Nos - aki egy kicsit reális, az itt feladja.
szeretettel Sándor