Alfa-Omega közösség
Evangélium => Gondolatok Isten Igéjéről => A témát indította: Antee - 2006 Október 06, 17:01:05
-
Tisztítótűz?
Valóban beszél erről az ige?
A tisztító tűz-ről a hit a következőképpen fest:
Katolikus teológia
A purgatóriumban az időszakos szenvedés során megtisztul a lélek, és kész lesz a mennyországba jutni. Az, hogy a purgatóriumban mennyit kell lenni a bűnös léleknek eltőlteni, csak Isten tudja, bár a földi halandók imái segíthetnek lerövidíteni ezt az időt.A purgatórium vagy tisztítótűz a katolikus teológia szerint az a tisztulási folyamat, állapot, melyre azoknak van szükségük a haláluk után, akik bűneik miatt nem juthatnak a mennyországba, viszont nem annyira bűnösök, hogy a pokolra jussanak.
Várom a véleményeteket,hozzászólásaitokat!
-
Szia Tóni!
Itt vagyok az weblapodon!! :)
Szóval: arról hallottam, olvastam, hoigy Jézus Szentlélekkel és tűzzel keresztel, de a katolikus teológia szerinti "tisztítótűz"nek nem tudok Bibliai alapjáról.
Hogy vagy?
Viszlát!
P. Laci
-
Utána lehet nézni a katolikus katekizmusban, hogy mit is gondolnak a tisztítótűzről és mely bibliai helyekre hivatkoznak. Én ezt a két ige részt találtam: 1.Kor.3.14-15., 1.Pt.1,1. Valamint hivatkoznak a Mt.12,31-re is ahol arról olvashatunk,hogy vannak bűnök amik sem ebben sem az eljövendő világban nem bocsáttatnak meg. Következtetésképpen azt gondolják, hogy az "eljövendő" világban , vagyis a halál után is lehet megbocsáttatni. Bocsi ha egy kicsit bonyolultra sikerült. Érdemes utána nézni,mert más bibliai igét nem említenek csak zsinati törvényeket és különböző mondásokat egyházagyáktól. Isten adjon bölcsességet és jó gondolkodást!
-
A fenti igehelyeket kikerestem:
1Kor 3,14-15
"Ha valakinek a munkája, amelyet ráépített, megmarad, jutalmat fog kapni,
de ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga megmenekül ugyan, de úgy, mint aki tűzön ment át."
Mt 12,31
"Ezért mondom nektek: minden bűn és káromlás meg fog bocsáttatni az embereknek, de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg."
1Pt 1,7
"hogy a ti megpróbált hitetek, amely sokkal értékesebb a veszendő, de tűzben kipróbált aranynál,
Jézus Krisztus megjelenésekor méltónak bizonyuljon a dicséretre, dicsőségre és tisztességre."
-
Igen...mellé ütöttem a Péter levelet..bocsánat....1.Pt.1,7....pedig az 1-es messze van a 7-től... :D
-
Igen...mellé ütöttem a Péter levelet..bocsánat....1.Pt.1,7....pedig az 1-es messze van a 7-től... :D
Hmmm...! Te ilyen gyarló vagy?! :igen:
III. A végső tisztulás, vagyis a tisztítóhely
1030 Akik Isten kegyelmében és barátságában halnak meg, de még nem tökéletesen tiszták, örök üdvösségük felől ugyan biztonságban vannak, de a halál után tisztuláson mennek át, hogy elnyerjék azt a szentséget, melyre szükségük van, hogy a mennyország örömébe beléphessenek.
1031 Az Egyház a választottaknak ezt a végső tisztulását, ami teljesen különbözik a kárhozottak büntetésétől, purgatóriumnak, tisztítóhelynek nevezi. Az Egyház a tisztítóhelyre vonatkozó tanítását főleg a Firenzei [622] és a Trienti Zsinaton [623] fogalmazta meg. Az Egyház hagyománya bizonyos Szentírási helyekre hivatkozva, [624] tisztító tűzről beszél:
"Hinnünk kell, hogy bizonyos kisebb bűnök számára az ítélet előtt van egy tisztító tűz, mert az örök Igazság mondja, hogy ha valaki a Szentlélek ellen káromkodik, az ťsem ebben, sem az eljövendő világbanŤ (Mt 12,31) nem nyer bocsánatot. E kijelentésből következik, hogy egyes bűnök ebben a világban, mások az eljövendőben bocsáttatnak meg." [625]
1032 Ez a tanítás a halottakért való imádság gyakorlatára is támaszkodik, melyről már a Szentírás beszél: "Azért mutatott be (Makkabeus Júdás) engesztelő áldozatot, hogy megszabaduljanak bűneiktől" (2Mak 12,46). Az Egyház az első időktől kezdve tisztelte a halottak emlékét, könyörgéseket ajánlott föl értük, különösen pedig az eucharisztikus áldozatot, [626] hogy megtisztulva eljussanak Isten boldogító színelátására. Az Egyház ajánlja az alamizsnát, a búcsúkat és a vezeklést is az elhunytakért.
"Segítsük őket és emlékezzünk meg róluk. Ha ugyanis Jób fiai megtisztultak atyjuk áldozata által: [627] miért kételkedel abban, hogy a mi áldozati adományaink vigasztalást nyújtanak az elhunytaknak? (...) Ne késlekedjünk tehát segíteni azoknak, akik eltávoztak, és fölajánlani imádságainkat értük." [628] [/color][/color]
Szóval: az 1Pt1,7 a "megpróbált hitet" hasonlítja a "tűzben kipróbált arany"-hoz. Sejtésem szerint az aranyat a tűzbe teszik, hogy a szennyező anyagoktól megtisztítsák. Egy hasonlatról szól ez a vers, ami a mostani életünkre vonatkozik. Szó sincs a fizikai halál utáni állapotról.
A fenti katekizmusból idézett szakasz Jób 1,5-re is hivatkozik, mint a halottakért imádkozás alapjára, de elolvasva az igét - egyértelmű, hogy élő emberekért imádkozott Jób.
Alapvető hibája a fenti hitvallásnak, hogy az ember üdvösségét "a menny örömébe lépést" lehetségesnek látja mások közbenjáró imádsága által, még ha az illető esetleg már fizikai értelemben meghalt is. - A döntés felelősségét nem vette le az ember válláról Isten: aki hisz (Jézus Krisztusban) az üdvözül, aki nem hisz elkárhozik. Az ember az üdvösséget egyedül a személyes hit által kaphatja. Az 1Kor 3-ban hiba lenne kiragadni külön a 13. verset. Összefüggésében a 6-23 versek azt mondják, hogy ne viszálykodjunk (+1-5 versek), a "világ" az emberekhez, különböző csoportokhoz tartozás, az anyagiak nem sokat számítanak. A lényeg az Istenhez, Jézus Krisztushoz tartozás és az, hogy rá nézve, tőle indíttatva, "benne" éltünk-e a földön. Itt a tűz azt jelenti, hogy az ehhez a világhoz kötődő dolgok nem juthatnak Isten országába, de semmiképpen nem vonatkozik a halál utáni megtisztulás lehetőségére.
A Mt 12,32-ben "nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben" - jelenti a "világi" és a "mennyei"szerinti időszakot. A hívő embernél jelen van együtt mindkettő már itt a földi, anyagi életben - pl. Isten megbocsátotta a bűnt , de az emberek nem.
"Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék." Ef 2,8-9
Az Úr áldjon benneteket!
-
Még a Katolikus hitvalláshoz hozzá csatolnám,a szentekhez való imádságokat.
Ismeretem szerint a Katolikusok azért imádkoznak a szentekhez, mert kevésnek tartják az Isten fiában Jézusban való hitet! De az Ige világosan kiemeli, hogy nincs más út, csakis Jézus!
Ő az Út az Atyához.
Jn 14,6
"Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam."
ApCsel 4,12
"és nincsen üdvösség senki másban(Jézusban), mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által üdvözülhetnénk."
Köszönöm Laci amit a Tisztítótűzről, és a halottak imádkozásáért irtál! Nagyon világos, és igaz!
-
Hahó!!!
Mi a téma??? jah hogy a tisztítótűz...
Ki és mit ért ezalatt???
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
-
Szia Oli!
Fentebb piros betűvel láthatod a katolikus hitvallás szerint mit értenek a "tisztítótűz" alatt.
Üdvözlettel: P. laci
-
Megállapítható ezek szerint az Ige alapján hogy nincs olyan, hogy tisztítótűz???
Van bátorságunk ezt mondani???
-
Megállapítható ezek szerint az Ige alapján hogy nincs olyan, hogy tisztítótűz???
Van bátorságunk ezt mondani???
Gyakori hibának tartom azt hogy egyes gyülekezetek,és a gyülekezetekből kivált csoportok(szekták),
a Biblában megtalálható igéket félreértik azáltal,hogy nem tekintik meg a szövegkörnyezetet.
Ez igaz a "tisztítótűz"-re is!
-
Szia Linda!
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a katolikus hitvallás szerinti tisztítótűz, a halottakért adott alamizsna, az értük való imádkozás - tévtanítás.
"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam." Jn 14(6)
Üdvözlettel: Laci
-
Végre van aki kerek perec,és kimondja!!! :thanks:
De azért ne zárjuk le a témát :D
Elemezzük csak...
Szioka!
-
Miért van akkor , hogy okos teológusok nem emelik fel szavukat e tanítás ellen???
Miért kell még mindig a "népet" sötétségben tartani?? Kinek a célja és érdeke ez??
Mit félt az az egyház,amely ezt tanítja??
Bocsi, most csupa kérdés jutott az eszembe....
Jézus Él!
-
Szia Linda!
1. kérdésedre: Szerintem őket kérdezd.
2. kérdésedre: Olyan fekete ábrázattal és piros nyelvvel szokták ábrázolni. És lehet, hogy a katolikus egyház pénztárába is kevesebb "alamizsna" folyna be.
3. kérdésedre: lsd 2. pont.
Jézus él!
-
A Katolikus Egyház gyakorolja a szentekhez való imádságokat.
Szentek közül Máriát(Jézus anyját) emelném ki.
Sok évvel ezelött a mindennapi imádságom közé tartozott az "Üdvözlégy Mária..".
Ezt most azért emelném ki életemből,mert ugy hittem,hogy helyes. Nem azt mondom hogy ...., de teljesen felesleges, és értelmetlen.
Itt egy ige ami arról beszél,hogy nem a test(Jézus rokonai),hanem a lélek az ami számít!
Mk 3,31-35
"Ekkor megérkeztek anyja és testvérei; kint megállva beküldtek hozzá, és hívatták őt. Körülötte pedig sokaság ült, és szóltak neki: "Íme, anyád, a fivéreid és nővéreid odakint keresnek téged!" De ő így válaszolt nekik: "Ki az én anyám, és kik az én testvéreim?" És végignézve a körülötte körben ülőkön, így szólt: "Íme, az én anyám és az én testvéreim. Aki az Isten akaratát cselekszi, az az én fivérem, nővérem és az én anyám."
Máriának és testvéreinek ugyan "protekció-juk" lehetett volna Jézusnál, hogy valami nagyobb lelki megtisztelésben legyen részük, de Jézus Igazságos!
A katolikusok is a szentekhez imádkozás azért gyakorolják, mert Jézust kevésnek tartják, lelkük üdvösségéhez.
De az Ige világosan kimondja:
Jn 14,6
"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam."
Még hozzáfűzném kis gondolatomat:
Ugyvélem, hogy a Katolikus egyház nagy része ugy tévelyeg, hogy nem is tudja.
Mindent a katolikus "megszállotság" alá helyeznek...sajnos Jézust is.
-
Tisztítótűz...
Vannak akik azért hisznek a purgatóriumban, mert úgyhiszik hogy Isten szeretete nem engedi az elkárhozást.
Bűnt követtél el? Semmi baj! Majd kitisztulsz a tűzben! ( gondolják... )
Istennek hatalmas szeretete van! De ne felejtsük, hogy amilyen szerető, olyan igazságos is.
Szabad akaratunk van. Dönthetünk Isten ellen, vagy Isten mellett.
Vajon nem akarod hogy Isten igazságos ítéletet hozzon?
Szívünkből jönnek elő a gonosz cselekedetek.
Mt 15,19
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanúskodások és az istenkáromlások."
CSAK Isten tudja átformálni a szívünket a holt cselekedetekből. És az is a mi "engedélyünkkel", mert Isten szelíd és nem erőszakos!
Nincs tűz, ami eltörölne bűnöket! Csak Jézus vére.
-
MÁRIA-DOGMA
Egy alkalommal Jézust meglátogatja a családja. Ők a szűkebb rokonok. Pontosan meghatározza az Ige, hogy kik: anyja és testvérei. Miért jönnek? Elmennek Jézushoz, de nem tanulni mennek hozzá. Ők Jézusért mennek, hogy hazavigyék. Kimentsék ebből a helyzetből, amibe került, pláne a kemény prédikáció miatt. Megtámadni akkoriban a főpapokat? Szörnyű dolog volt az. Egyszerűen féltik Jézust.
Mielőtt fürkészni kezdjük Jézus rokonait, nézzük meg, hogy kik is ezek a rokonok? Legfeltűnőbb, hogy első helyen áll Mária, Jézus anyja. Bizony, ő is belekeveredett ebbe. A Máté, a Márk és a Lukács szerinti Evangélium egyaránt leírja ezt a jelenetet, s leírja Mária nevét. Ott van az anyja. Emberileg azt mondom, menteni akarja a fiát, És így nézve ez érthető is. Viszont biblikusan nézve ez vétek. Mert hogyan vetemedhet ember arra, hogy Istent akarjon megmenteni? Akkor viszont Mária vétkezett. Bizony. S ki még a bűnös? Az, aki bűnben született. Ez tehát azt jelenti, hogy az Immaculata conceptio, amit IX. Pius Rómában kihirdetett, az tévedés. Az Immaculata conceptio azt jelenti, hogy Mária bűntelenül fogant és minden bűntől mentes maradt egész életében. Viszont mivel ezt IX. Pius kihirdette, azt kell rá mondanunk, hogy ez tévedés. Vagy IX. Pius téved, vagy minden Evangélium. Itt dönteni kell. Ha ez a dogma tévedés, mert a Bibliának ellent mond, akkor Mária társmegváltó szerepe szintén hazugság. Ez a híres Corredemptix dogma. Ezt tridentben hirdették ki. Ez is tévedés, mert nem lehet társmegváltó az, aki bűnös. Olyan Ige nincs a Bibliában, hogy Mária megváltott volna minket. Hát olyan Ige van-e a Bibliában, hogy csak Jézus a megváltó? Van bizony! A Timótheus levél 2:5-ben például. „Egy a ti megváltótok, a Jézus Krisztus.” EGY. És nem kettő.
Azután ott van Mária mennybemenetele. Ezt is kitalálták. XII. Pius pápa hirdette ki 1950-ben. Mi történt? Jézus méltóság-jelzőit átaggatták Máriára. Ez történt. Ebből a szempontból ez a keresztyénség legnagyobb romlása. Ám a Biblia perdöntő minden kérdésben.
A Máté 13:55-ben amikor Jézus a szülővárosában prédikál, mit mondanak a názáretiek? Azt, hogy: „Nem ez-é amaz ácsmesternek a fia? Nem az ő anyját hívják-é Máriának, és az ő testvéreit Jakabnak, Józsénak, Simonnak és Júdásnak?” Így van benne szó szerint a Bibliában. És a húgait is megemlíti a Szentírás, hogy ők is ott laknak Názáretben. Mária nem tehet arról, hogy a középkorban torzképet rajzoltak róla. Azok a hibásak, akik ezt elkövették, meg azok akik azóta is ezt terjesztik. Pál apostol, Jézus testvérét Jakabot, személyesen ismerte – mert beszélt vele, ellentétben IX. Pius pápával, aki sohase beszélt Jakabbal. Mit ír Pál a Galata levélben: „Mikor Jeruzsálembe felmentem, hogy Pétert meglátogassam...az apostolok közül senki mást nem láttam, csak Jakabot, az Úr testvérét.” (Galata 1:18-19)
-
Ollóztam: "Augusztus 15-én zarándokok ezrei keresik fel az égei-tengeri Tínosz szigetét, ahol Mária Mennybemenetelét ünneplik. A kikötőből Evangelistria templomáig, a gyógyító hatású Mária ikon felfedezési helyéig vezető úton vesszőkosarat, gyertyákat, ikonokat és más, vallási jellegű tárgyakat árulnak. Istentisztelet után az ikont kiviszik a templom udvarára a mozgássérült betegek közé, mivel a legenda szerint, aki megcsókolja az ikont, felépül betegségéből."
Ez nem más, mint varázslás! Okultizmus!
Ollóztam: "Mária mennybemenetele, Nagyboldogasszony napja - a legrégebbi Mária ünnepünk Nagyboldogasszony. Ezen a napon az egyház Mária mennybemenetelét ünnepli. Nagyboldogasszony a legrégebbi az első parancsolt ünnep, mivel Szent István Szűz Mária oltalmába ajánlotta az országot. Nagyboldogasszony napján sokfelé búcsúnapot tartanak. Szokás volt gyógynövényeket szenteltetni, melyeket később gyógyításra, mennydörgéskor füstölésre használtak, ezeknek mágikus erőt tulajdonítottak. Sokfelé dologtiltó napot is jelentett. Veszélyesnek tartották a kenyérsütést, mert a tűz támadásától tartottak. Az asszonyi munkát illetően szerencsésnek mondott időszak az ún. két Boldogasszony köze. A hiedelem szerint ez időszakban ültetett tyúk összes tojását kikölti. A búzát is ekkor kell megszellőztetni, hogy ne legyen dobos, ne essen bele a zsizsik. Több országban munkaszüneti nap (pl. Ausztriában)
- Lorettói Boldogságos Szűz Mária - a repülősök védőszentje."
Döbbenettel olvasom!
Azt sem értem, hogy Mária mindig csak a a katolikusoknak jelent meg?
-
Lehet, hogy nekik az szól, akinek van szeme az látja. Nekünk pedig - akinek van füle hallja és nem látásban járunk, hanem hitben.
Nem bántani akarom őket, csak nem lehet mégsem imaközösségben lenni velük. Nem lehet, hogy Jézust besorolják halott emberek közé és mindjárt Ő következik. Nem azért mert tilos, hanem mert nagyon rossz érzés ott lenni.
szeretettel Sándor
-
Kedves Zoli,
Nem lehetsz ennyire szórakozott - én nem járok ilyen közösségbe - hogy só legyek. Nem azért, mert farizeus vagyok, hanem mert Isten nem áldja meg azt amit gyűlöl és bosszantja. Ne legyen nektek közösségtek a sötétséggel. Mikor chaten beszélgettünk, tisztáztuk, református gyülekezetbe járok és nem is akármilyenbe, Isten a tenyerén hord bennünket.
szeretettel Sándor
-
Andrew Kuyvenhoven
Január 31.
AZ ÚJ HAZA
A mai napon olvasandó igeszakasz: Jel 21,1-8
1 És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld elmúlt, és a tenger sincs többé. 2 És a szent várost, az új Jeruzsálemet is láttam, amint alászáll a mennyből az Istentől, felkészítve, mint egy menyasszony, aki férje számára van felékesítve. 3 Hallottam, hogy egy hatalmas hang szól a trónus felől: "Íme, az Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz velük; 4 és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz többé, sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak." 5 A trónuson ülő ezt mondta: "Íme, újjáteremtek mindent". És így szólt: "Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!" 6 És ezt mondta nekem: "Megtörtént! Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég. Én adok majd a szomjazónak az élet vizének forrásából ingyen. 7 Aki győz, örökölni fogja mindezt, és Istene leszek annak, az pedig fiam lesz. 8 De a gyáváknak és hitetleneknek, az utálatosaknak, gyilkosoknak és paráznáknak, a varázslóknak és bálványimádóknak, és minden hazugnak meglesz az osztályrésze a tűzzel és kénnel égő tóban: ez a második halál".
--------------------------------------------------------------------------------
"A királyi széken ülő ezt mondta: Íme, újjáteremtek mindent."
(Jel 21,5)
A nagy "renoválás" már megkezdődött. Nekünk úgy tűnik, hogy túlságosan sokáig tart. De nem szabad elfelejtenünk, hogy Isten bölcsessége és kegyelme a "késedelem" oka.
Isten világmegújító munkájának kezdeti lépéseit a legtöbben megvetik, de a tavasz első jeleiként köszöntik azok, akiknek van fülük a hallásra és van szemük a látásra.
Amint Isten az Ő szava által teremtette a világot, ugyanúgy az új világot a Fiú evangéliuma által hozza létre.
A magvető kiment vetni.
Nekünk lehetetlennek tűnik, hogy a világ egészen megváltozzék, mert mi képtelenek vagyunk embereket megváltoztatni.
Még magunkat sem tudjuk megváltoztatni. De ami lehetetlen nekünk, lehetséges Istennek.
Kezdetben nekünk adta "Ádám apánkat", akinek vére folyik ereinkben.
Most nekünk adta a "második Ádámot", vagyis az Úr Jézust, akinek Szelleme folyik mindazokban, akik hisznek benne.
Már új szívet kaptunk, új reménységet és új erőt.
Erősen bízunk Istenben, hogy befejezi munkáját, és mindent újjá tesz. Soha nem szabad elbátortalanodnunk.
Semmi nem olyan rossz, hogy Isten ne tudná újjá tenni. Semmi nem olyan régi, hogy Ő ne tudná megújítani.
Igen, Isten kijelentette nekünk, hogy ehhez tüzet kell használnia. Isten országa ítélettel és szabadítással jön.
Az ítélet már eljött a világra. Nagypéntek volt az ítélet napja. A Golgotán Isten kiöntötte haragját bűneinkre.
Ezért most már nincs ítélet azok számára, akik Krisztus Jézusban vannak.
Számunkra a régiek elmúltak.
Azok, akik Krisztus Jézusban vannak, már megbűnhődtek bűneikért.
Isten nem fog kétszer büntetni.
Mi már most átkerültünk Isten szeretett Fiának az országába.
Uralma alatt új életet élünk. Hamarosan napvilágra kerül, hogy Isten új nevet és új hazát adott nekünk - a remény és dicsőség földjét
.
-
A tisztítótűz a mennyben nem létezik. Itt a földön tisztuljunk meg és váljunk krisztusivá. AMEN.
-
Antee engedd meg, hogy hoizzátegyek egy mondatod ahhoz, amit írtál!
Mt 15,19
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanúskodások és az istenkáromlások."
Mózes I. könyve 4. rész a bűn az ajtó előtt leselkedik, és reád van vágyódása; de te uralkodjál rajta.
Az Isten választási lehetőséget adott. Imádkozzunk, hogy tudjunk uralkodni a bűneinken.
. 1Jn 2,1 Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek. És ha valaki vétkezik, van Szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus.
Jó érezni, hogy nem vagyunk egyedül. A mi szószólónk szüntelenül könyörög érettünk. Munkálkodjunk azon, hogy méltóak legyünk erre.
Bocsi, ez nem egy mondat volt :2smitten:
-
Hát ehhez nem sok hozzáfűznivalóm van! :04: Itt a forrás és a többit itt olvashatjátok: http://andrelowoa.wordpress.com/tisztitotuz/
Faustyna nővér látomása a tisztítótűzről
Rövidesen megbetegedtem. A drága főnöknő két másik nővérrel együtt elküldött vakációra Skolimówba, nem messze Varsótól. Ebben az időben megkérdeztem Jézustól, kiért kell még imádkoznom? Jézus azt válaszolta, hogy majd a következő éjjel megmondja, kiért kell imádkoznom.
Megpillantottam Őrangyalomat, aki utasított, hogy kövessem őt. Hirtelen ködös, tűzzel teli helyiségben találtam magam, melyben sok szenvedő lélek volt. Ezek a lelkek szívből imádkoznak, de ez nem használ nekik. Csak mi tudunk rajtuk segíteni. Az őket égető lángok engem nem érintettek. Őrangyalom egy pillanatra sem hagyott el. Megkérdeztem a lelkeket, hogy mi az, ami a legnagyobb szenvedést okozza nekik. Egyöntetűen azt válaszolták, hogy legnagyobb szenvedés számukra az Isten utáni vágyódásuk. Láttam a Szűzanyát, amint meglátogatta ezeket a lelkeket a tisztítótűzben. A lelkek Tenger Csillagának nevezik Máriát. Enyhülést visz nekik. Még többet is szerettem volna velük beszélni, de őrangyalom jelezte, hogy mennünk kell. Kiléptünk ebből a szenvedésekkel teli börtönből. Egy belső hangot hallottam, mely azt mondta:
,, Irgalmam nem akarja ezt, de az igazság megköveteli.”
Ettől az időtől kezdve szorosabb kapcsolatba kerültem a szenvedő lelkekkel.
IRODALOM: Szent Fausztina Kowalska nővér. NAPLÓ. Isteni Irgalmasság Alapítvány. Eger. 2001.
Emmánuel nővér interjúja Maria Simma-val (Sonntag. Vorarlberg. Kb. 1988)
Néhány hónappal ezelőtt nagy érdeklődéssel olvastam egy könyvet a tisztítótűzben szenvedő lelkekről. Nagyon megrémített, mert egészen aktuális tanúságtételeket közölt, egyébként pedig igen jól megmagyarázta az Egyház idevonatkozó tanítását. Maria Simma írta, címe: A tisztítótűzben szenvedő lelkek mondták nekem… Miután elolvastam a könyvet, írtam a kiadónak, s megtudtam, hogy Maria Simma él még él. Akkor gyorsan kapcsolatot kerestem vele, s ő hajlandó volt találkozni velem, hogy válaszoljon számos kérdésemre. Nagyon boldog voltam, mert valahányszor alkalmam volt a szenvedő lelkekről beszélni vagy prédikálni, megállapítottam, hogy óriási, hallatlan érdeklődés mutatkozott hallgatóim körében. Gyakran könyörögtek, hogy beszéljek erről még többet: “Mesélj még többet ezekről a lelkekről!” – kérték, s világosan láttam, hogy ez a beszéd igen erős szomjúságot elégít ki. Szeretnénk tudni, mi vár mindnyájunkra a halál után. Meg kell mondani azt is, hogy ezeket a dolgokat már nem nagyon tanítják a plébániákon, a hittanórákon, gyakorlatilag sehol sem. Úgy, hogy egy nagy űr van, nagy hiányosság. Ha úgy tetszik, nagy tudatlanság, sőt, bizonyos szorongás is a végső dolgoknak e realitásaival kapcsolatban. Ez a beszélgetés nemcsak abban segít majd nekünk, hogy rnegszűnjön ez az aggodalom, – amely egyáltalában nem helytálló - a tisztítóhellyel kapcsolatban, de világot derít majd arra is, hogy Isten terve velünk nagyszerű, pompás, valóban lelkesítő. És azt is megtudjuk, hogy ezen a Földön óriási hatalom van a kezünkben, hogy boldogságot nyújthatunk halottaink lelkének, és hogy megtaláljuk magunk is ezt a boldogságot a saját életünkben.
Ismertem egy fiatalembert, mintegy húsz éves lehetett. Egy Nílus-menti faluban élt. Ezt a falut egymás után áradások sújtották és rengeteg lakosa meghalt. Egy este a fiatalember éppen szülei házában tartózkodott, amikor meghallotta, hogy rettenetes ár pusztít a házuk mellett. Aztán kiabálást hallott, szivettépő kiáltásokat: Segítség, segítség! Elvisz minket az ár! A fiatalember kiugrott az ágyából és kirohant, hogy segítséget nyújtson az embereknek.
Édesanyja meghallotta a kiáltásokat, és odaállt az ajtó elé, hogy a fiú ne tudjon kimenni, “Nem, nem, menjenek mások segíteni, ne mindig mi! Nagyon nagy a veszély odakint, nem akarom, hogy még eggyel több halott legyen!” De a fiatalember, akit megrendítettek a kiáltások, segíteni akart az embereknek, félrelökte az anyját, és azt mondta: “De igen, odamegyek. Nem hagyhatom, hogy meghaljanak!” Kiment, s útjában őt is elragadta az ár, és meghalt.
És íme, két nappal a halála után meglátogatott engem egy éjszaka és azt mondta nekem: “Mondass értem három misét. Akkor kiszabadulok a tisztítóhelyről.” Elmentem elmondani a dolgot a családjának és a barátainak. Nagyon csodálkoztak, hogy csak három mise után szabadul a tisztítóhelyről. A barátai azt mondták: Igaz, nem szerettem volna a helyébe lenni, amikor meghal; ha tudnád mennyi bolondságot követett el életében!” És a fiatalember azt mondta nekem: “Tessék! Tiszta szeretetből cselekedtem, amikor odaadtam az életemet, kockáztattam az életemet ezekért az emberekért és ezért fogadott be engem az Úr a mennybe.” :04: Igen, a szeretet elfed egy sereg vétket.
Maria Simma ma 73 éves, egyedül él kis házában Sonntag-ban. Sonntag nagyon szép kis falu a Vorarlbergben, Ausztriában, s ott találkoztam vele. Kicsoda Maria Simma? Egyszerű parasztasszony, gyermekkora óta sokat imádkozik a szenvedő lelkekért. 25 éves korában egy igen különös karizmában részesült, mely nagyon ritka az egyházban: a szenvedő lelkek látogatásának karizmájában. :04: Buzgó katolikus és igen-igen alázatos s nagyon egyszerű. Nagy segítséget kap plébánosától, és a püspökétől is, amint majd látni fogjuk. Bármily különleges karizmában részesüljön is, igen szegényesen él, nagyon szűkösen. Például szinte alig van hely ahhoz. hogy az. Ember megforduljon a széke körül a kis szobában, ahol fogad minket. Szóval, rendkívüli karizma, de gyökerei az Egyházban találhatók. az egyház történetében, mert számos szent volt – kanonizált vagy nem kanonizált – aki gyakorolta ezt a karizmát. Idézem csupán Szent Gertrúdot, Genuai Szent Katalint, aki sokat írt erről. Jézusról nevezett
Mariannát, Szent Mária Margitot Paray le Monial-ból, aki a Szent Szívet látta látomásában, az ars-i plébánost, Bosco Szent Jánost, Boldog Betlehemi Mariannát stb. Könyvet lehetne írni róluk, és ha behatóbban tanulmányozzuk ezeknek a szenteknek a tanítását, azt látjuk, hogy mind-mind ugyanazt mondják. Maria Simma a maga részéről csak újra átéli az ő szép tanúságtételüket. Ezért nem haboztam kérdéseket feltenni neki, mivel megvan azaz előnye, hogy a mi korunkban él, tehát kapcsolatba lehet lépni vele. Megostromoltam kérdéseimmel, kihasználtam a lehetőséget. A probléma csak az volt, hogy egy szót se tud franciául. Tehát tolmáccsal dolgoztam. Azért, hogy a kazetta ne legyen túl hosszú, a saját szavammal adom vissza, amit ő mond, vagy a választ közvetlenül a tolmács fordításában közlöm. Egyéni magyarázatokat fűzve hozzá.
- Mária elmesélné nekünk, hogyan történt, amikor először látogatta meg magát egy szenvedő lélek?
- 1940-ben történt, egy éjszaka, hajnali 4 órakor. Hallottam, hogy valaki fel-alá járkál a szobában. Erre ébredtem fel, s néztem, ki jöhetett be a szobámba.
- És megijedt?
- Nem, egyáltalán nem vagyok félénk. Anyám még gyerekkoromban azt mondta, különös gyerek vagyok, mert sohasem félek.
- Aha. És azon az éjszakán mi történt? Mesélje el!
- Láttam, hogy az illető idegen. Lassan járkált fel-alá. Szigorú hangon rászóltam: Hogyan jöttél be ide? Mit vesztettél el? De ö csak tovább járkált a szobában, fel-alá, mintha semmit se hallott volna. Akkor megint megkérdeztem: Mit csinálsz? De mivel még mindig nem válaszolt, hirtelen felálltam és meg akartam ragadni. És csak a levegőt fogtam meg, már nem volt ott semmi. Akkor visszafeküdtem, és megint hallottam, hogy fel-alá járkál. Azon töprengtem, miért látom én ezt az embert, akit nem tudok megfogni. Megint felkeltem, hogy megfogjam és meg állítsam a járkálását, megint a levegőbe kaptam. Zavarban voltam, visszafeküdtem. Az illető nem jött vissza, de én nem tudtam elaludni. Másnap mise után odamentem a lelkiatyámhoz, és mindent elmeséltem neki. Azt mondta nekem: Ha ez újra előfordul, ne kérdezd tőle: ki vagy te, hanem azt, hogy mit akarsz tőlem? A következő éjjel az ember visszajött. Ugyan ő volt és én megkérdeztem tőle: Mit akarsz tőlem? Azt felelte: Mondass értem három misét, és én megszabadulok. Akkor megértettem, hogy ez egy szenvedő lélek. A lelkiatyám megerősítette ezt. Azt is tanácsolta, hogy sohase utasítsam vissza a szenvedő lelkeket, hanem nagylelkűen fogadjam el a kéréseiket.
- És aztán folytatódtak a látogatások?
- Igen, néhány éven át csupán 3-4 lélek. Főleg november hónapban. Később többen jöttek.
- És mit kérnek magától ezek a lelkek?
- Legtöbbször azt kérik, hogy mondassak misét, és legyek ott azokon a miséken. Kérik, mondjam el a rózsafüzért és végezzek keresztutat.
- Igen, most felvetődik a kérdés a tisztítóhely tulajdonképpen micsoda?
- Hát, azt mondhatnám, hogy ez egy zseniális találmánya Istennek. Mondok erre egy képet, saját magam gondoltam ki: ......
-
érdekes téma!! :03:
-
Hát, csak nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. Ugyan abból ragadtam ki:
"És hozzátennék valamit: egy szenvedő lélek a temetése napján jól látja, hogy valóban imádkoznak-e érte, vagy csak éppen elmennek a temetésére, hogy megmutassák: ott vagyunk. Csak az ima segít, a jelenlét nem, s a lelkek gyakran panaszkodnak, hogy az emberek elmennek a temetésre, de egy imát sem mondanak Istenhez, csak sokat sírnak, ez pedig felesleges. Egy nagyon szép példát fogok említeni, amelyet az ars-i plébános mondott el a híveinek, éppen a misével kapcsolatban.
“Gyermekeim, egy jó pap elvesztette egy barátját, akit nagyon szeretett Ezért sokat imádkozott a lelke nyugalmáért. Egy napon Isten tudomására hozta, hogy az illető a tisztítóhelyen van és borzasztóan szenved. Ez a szent pap nem tudott jobbat kigondolni, mint hogy felajánlja a szentmise áldozatot kedves halottjáért. A konszekráció pillanatában kezébe vette az ostyát, és ezt mondta: Örök Szent Atya! Csináljunk egy cserét. Nálad van a barátom lelke, aki a purgatóriumban van, én meg kezemben tartom Fiad testét. Hát irgalmas jó Atyám, szabadítsd meg a barátomat, és én felajánlom Neked a Fiadat halálának és szenvedésének teljes érdemével. Kérése teljesült. Valóban, az Úrfelmutatás pillanatában látta barátja lelkét dicsőségben ragyogva, amint a mennybe ment. Isten elfogadta a cserét. Nohát, gyermekeim, tette hozzá az ars-i plébános, ha ki akarunk szabadítani a purgatóriumból egy lelket, aki kedves nekünk, tegyünk mi is így: ajánljuk fel Istennek a Szent Áldozat által szeretett Fiát halálának és szenvedésének minden érdemével. Isten semmit sem tagad hat meg tőlünk."
Döbbenet, hogy a katolikusok ezeket az ostobaságokat honnan veszik? Mire alapozzák? Jézus is sírt Lázár sírjánál, az Ő szíve is megindult. A Biblia azt írja ideje van a sírásnak. Akkor most mi van? Ahogy olvasom, borzalmas és borzalmas. Ha Jézus vére nem volt elég a bűneim eltörlésére, akkor én soha nem leszek képes vezekelni annyit, hogy azt Isten elfogadja. Nem értik a megváltás lényegét. Ha még mindig egy tisztítótűzbe kell tisztulni, hogy jobb legyek Isten előtt, akkor Jézusnak kár volt idejönnie szenvedni!
-
Jn 14,6
"Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam."
én is ezzel értek egyet!!!
-
Szia Tóni!
Itt vagyok az weblapodon!! :)
Szóval: arról hallottam, olvastam, hoigy Jézus Szentlélekkel és tűzzel keresztel, de a katolikus teológia szerinti "tisztítótűz"nek nem tudok Bibliai alapjáról.
Hogy vagy?
Viszlát!
P. Laci
Nem Tónizzuk az uramat kedves laci!! :2knuppel: :nem: :020:
-
Azért az vicces,elhiszik magukról, hogy képesek "kiimádkozni" valakit az alvilágból, majd mi elintézzük!
Hasonló ahhoz mint az ostya dolog, mert ugye Isten porból teremtett embert, de bizonyos
emberek ostyából csinálnak Istent, ezzel a Teremtő fölé helyezik magukat, ügyesek, nem? :060:
-
:( "Egy másik igen ajánlott eszköz, a szentolvasó az elhunytakért
A rózsafüzér által minden évben sok lélek szabadul ki a tisztítóhelyről. Maga az Isten anyja jön a purgatóriumba, hogy kiszabadítsa onnan a lelkeket. S ez igen szép, hogy a szenvedő lelkek Szűz Máriát az Irgalmasság Anyjának nevezik. A lelkek azt mondják Máriának, hogy a búcsúknak felbecsülhetetlen az értéke a szabadulásuk szempontjából. S részünkről néha kegyetlenség nem kihasználni ezt a kincset, amelyet az egyház ajánl fel nekünk a lelkek érdekében.
Ami a búcsúkat illeti, hosszan tartana, ha mindent elmagyaráznánk itt. Utalok VI. Pálnak 1968-ban irt csodálatos szövegére. Kérhetik akár a plébánosuktól, akár a vallásos könyvek boltjában."
-
"A szenvedéssel kapcsolatban szeretnék idézni egy tanúságtételt, amelyet Mária mesélt. 1954-ben történt. Egy sereg halálhozó lavina zúdult le egy falura, Mária faluja mellett. És később megtudták, hogy további lavinák zúdultak le, de valami megállította őket, egész csodálatos módon a falu előtt úgy, hogy semmi kár nem esett. Ebben a faluban volt egy asszony, aki előzőleg meghalt. 30 évig volt beteg igen, gyenge ápolásban részesült. Rengeteget szenvedett 30 éven át. Minden szenvedését a községe javára ajánlotta fel. A lelkek elmondták Máriának. Hogy ennek az asszonynak a felajánlása miatt nem érte a falut lavina, mert ő felajánlotta a szenvedéseit és türelemmel viselte őket, és Mária azt mondta, hogy ha egészséges lett volna, nem tudta volna így megvédeni a falut. A türelemmel elviselt szenvedés által több lelket lehet megmenteni, mint imádsággal."
:08: Most értettem meg valamit! Egy katolikus pap ismerősöm homoszexuális. Beszélgettem vele és kérdeztem, hogy nem zavarja, hogy Isten látja a hancúrozását a másik férfival az ágyban, miközben előtte a szentmiséről jött ki? A válasz az volt, felajánlja Szűz Máriának. Félelmetes miben hisznek. Hát egyre jobban az sarkal, hogy imádkozni kell a katolikusokért, hogy térjenek meg ebből a tévedésükből. Iszonyatos mekkora tévedésben vannak.
-
:( "- Ez nagyon fontos. Meglátogatta-e magát olyan lélek, aki perverz cselekedeteket hajtott végre a Földön, például szexuális téren?
- Igen, ők nem vesztek el és sokat kell szenvedniük, hogy megtisztuljanak. A homoszexualitás valóban a gonosztól jön.
- De akkor mit tanácsolna mindazoknak, akiket a homoszexualitás súlyt, akiknek hajlamuk van rá?
- Imádkozzanak, sokat imádkozzanak, hogy legyen erejük elfordulni ettől. Főleg Szent Mihály arkangyalhoz kell imádkozni, mert elsősorban ő az, aki a gonosz ellen küzd."
-
Ó jajjj...mennyi mennyi tévtanítás...
De ez arra a korra vezethető vissza, mikor a Biblia a pulpitushoz volt láncolva és a por népnek esélye sem volt beletekinteni. :062:
-
Kedves Testvéreim!
Mi ez itt, Vatikán news conference?!
Ha ezt folytatjátok, akkor meglátogatom a pszhiátriát, nekik is tök tuti karizmáik vannak az ilyen esetekre pl. egy kis bárium intravénásan!
Aszem inkább hónap is gályázok!
-
Daba! Egyáltalán nem árt, ha szembesülünk sokan a katolikus tanokkal és imádkozunk értük, hogy mielőtt Jézus visszatér, térjenek meg ebből. Szinte fáj, ahogy olvastam, miben vannak szegények. :08: Hát már a reformációt is értem miért volt.
-
Jobb szerintem nem fírtatni tovább ezt a témát, mert ez nem épít és egy ilyen hihedelemben élő embert sem fog meggyőzni a hamis voltáról... :118:
-
Így van Mária, imádkozni kell értük...nem is keveset!
-
Jobb szerintem nem fírtatni tovább ezt a témát, mert ez nem épít és egy ilyen hihedelemben élő embert sem fog meggyőzni a hamis voltáról... :118:
Nem is azért tettem be, hogy épít, hanem azért, hogy tisztába legyünk dolgokkal és imával lehessen hordozni őket. Egyáltalán nem vitatéma. De nem is lehet struccpolitika, hiszen életek függenek tőle. Azért ez már üdvösségkérdése.
-
Tesókáim!
Kálvin, Luther, Wesley, Spurgeon nem 'csak' imádkozott értük, hanem el is vitték nekik az evangéliumot!
Vagy ti úgy gondoljátok, hogy a reformáció egyházainak tagságát 'a szamár rugta ki a falból'?!
Nem mások miatt, hanem Ő miattuk kell beszélni erről!
-
Én azt tapasztaltam mindenhol, hogy hasonló ez, mint Izráel vaksága. T.i. amiről a Biblia is ír.
Lesz még áttörés, de itt szerintem nem sok katolikus lesz meggyőzve!
-
Antikám, pedig számomra teljesen hiteles vótá!
:hehe:
:2smitten:
-
Hogy érted, hogy vótam? :020:
-
Jó van na, most is az vagy!
:igen:
-
Anti! Szerintem Daba már álmos vóta és csak írta valamit. :hehe:
-
Anti! Szerintem Daba már álmos vóta és csak írta valamit. :hehe:
Persze csak a statisztikám javítottam!
:hehe:
-
„Elküldöm anyámat”
A római egyházban a csodák – a hagyomány folytatódásaként – a karizmatikus irányzat esetében is sok esetben egyértelműen a Mária-kultuszhoz kötődnek. 1981 májusában például Rómában egy vezetők számára tartott nemzetközi összejövetelen egy jugoszláv karizmatikus klerikus személy, Tomislav Vlasic is jelen volt. Vlasic arra kért más vezetőket, hogy együtt imádkozzanak az egyház gyógyulásáért. Az esemény során egy résztvevő jövőt idéző látomást kapott, majd a neves katolikus gyógyító evangélista, Emilien Tardif a következő próféciával buzdította Vlasicot: „Ne félj! Elküldöm hozzátok az anyámat...
-
Hilda! Áttettem ide amit betettél a katolikusokról híreket: http://www.alfa-omega.hu/forum2/index.php/topic,142.0.html
-
Jobb szerintem nem fírtatni tovább ezt a témát, mert ez nem épít és egy ilyen hihedelemben élő embert sem fog meggyőzni a hamis voltáról... :118:
Nem is azért tettem be, hogy épít, hanem azért, hogy tisztába legyünk dolgokkal és imával lehessen hordozni őket. Egyáltalán nem vitatéma. De nem is lehet struccpolitika, hiszen életek függenek tőle. Azért ez már üdvösségkérdése.
Igyvan Mária,nagyon fontos az evangélium mellett,hogy imátkozzunk értük,hiszen talán ebben az egyházban van a legtöbb megtévesztett ember,akik jelenleg nem a menny felé tartanak.Kell,hogy irgalmas szívet gyakoróljunk feléjük.
Zsidó 4.15. Mert nem oly főpapunk van, a ki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem a ki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt.
16. Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül.
-
Eddig úgy hezitáltam, hogy egyáltalán hozzászóljak-e ehhez az inkább tragikus mint komikus témához. Az ember megromlott elméje, az igazi megoldás helyett bármi más - szóval ördögi munkálkodás a gondolkodásban - eredményezi ezeket a képtelen és meghökkentő helyzeteket. Nem gúnyolódni szeretnék rajtuk - tényleg nem tudják, hogy mit csinálnak valójában, sőt. Meg vannak győződve, hogy jó úton járnak. Én próbáltam beszélgetni karizmatikus katólikussal. Képtelenség. MIndenben helyeselt, amit mondtam, csak hozzátett mindenhez egy fél mondatot - amivel teljesen kiforgatta amit mondtam. Észre sem vette, hiába szóltam rá. Olyan mázosan szeretetteli volt - tudjátok, amitől feláll az ember hátán a szőr. Úgy együtt volt a gregorián és a rajongás. Nem emberi szint - hogy valaki ebből kijöjjön.
szeretettel Sándor
-
Sándor! Eddig úgy hezitáltam, hogy egyáltalán hozzászóljak-e ehhez az inkább tragikus mint komikus témához.
Úgy gondolom senki nem meri komikusnak nevezni ezt a sajnálatos vakságot, hiszen életekről van szó. :08: Pont ezért kell imádkozni értük. Az ima töri meg a sötétség erőit. Nem emberrel van tusakodásunk... Ha már felfedte előtted is Isten, milyen nehézségekben vannak, teológiai megkötözöttségben és egyéb megkötésekben, akkor össze kell fognunk és imával hordozni őket.
-
Kedves Mária,
Te is tudod, hogy én nem vallom, hogy mi, emberek - ezt a problémát meg tudjuk oldani, mint a többi igazán komoly problémát sem. Azért érintettem, hogy próbáltam - minden komoly részletes fejtegetés nélkül, csak úgy felületesen átsuhantam rajta. Ha Isten nem kezdi valakinél a szabadítást - és nem várja már ott zsiráf nyakkal hogy jön-e valaki, és nézelődik körbe, pont azt lesi, küld-e valakit az Isten - akkor hiába mész. Sérvet lehet kapni, lyukat lehet beszélni a hasába - semmi értelme nem lesz.
Az imádság is olyan, hogy mondjuk, hogy imádkozunk értük. Sokan kértek engem is. Imádkoztam egyszer- kétszer - aztán valahogy elmaradt. Az is csak azért, hátha nekem lesz valami szerepem az ügyben.
Persze, hogy látom a megkötözöttséget - végig tudok menni a légió java részén név szerint. Olyan ördögi megkötözöttség, tévelyítés, ami fölött az ember nem tud úrrá lenni.
Tudod nem tartom kisebb bajnak azt, mikor valaki olyan evangéliumot mond, hogy ne bűnözz, mert akkor ISTEN haragudni fog, hanem legyél jó és akkor szeret. Ez semmivel sem jobb, sőt olyan csomagolása van, ami talán még veszélyesebb is.
szeretettel Sándor
-
Drága Sándor! Tudom, hogy nem mi oldjuk meg a problémákat, hiszen erre csak Isten képes. Viszont ki kell venni a részünket belőle. Az ima hasznos és fontos dolog. Azt is tudom nem az imámmal fogom kiharcolni a változást bennük, mert ha így lenne, akkor az enyém lenne a dicsőség. "Nézd milyen jól imádkoztam" címszóval. Isten senkinek nem adja át a dicsőségét. Az ima soha nem másért van, hanem magam miattam. Ez nem önzőség, pont ellenkezőleg. Amikor már tudok valakiért imádkozni, akkor az azt jelenti, kész a szívem arra, hogy mással foglalkozzak és ne folyton magammal. Isten ezért válaszol az imára. Ez éppen olyan, mint a megbocsájtás. Nem másnak van szüksége arra, hogy megbocsássak, hanem magamnak. Miért? Mert a harag bennem dolgozik és nem abban akire haragszom. Tehát, ha imádkozom másért, vagy megbocsájtok másnak, akkor az nekem lesz az épülésemre. Amikor Isten megválaszolja ezeket, akkor belül egy békesség lesz bennem. Előfordul, hogy büszkeség önt el, hogy no lám az imámra itt a válasz, akkor jön a következő lecke. Nem jön válasz az imára egy ideig. Meg kell tanulni még abban is Istennek adni hálát, hogy milyen kegyelmes Isten Ő! Egyszóval, se az ima, se a megbocsájtás nem mást szolgál, hanem magamat. Ha ezt felismertük, akkor váltunk csak irgalmas samaritánussá. Ez se a mi érdemünk, mert soha nem tudnám Isten nélkül megtenni még ezt se. Elgondolkodtató, hogy miért is jön válasz az imámra? Mert olyan jól csináltam valamit? Nem egyáltalán nem a jóságomért jött, hanem azért, mert más imádkozott értem. Lehet éppen Afrikában, hogy Isten töltse be az imákra a választ. Hoppá. Itt a kulcs. Tévedés azt hinni, minden imámra csak én imádkoztam egyedül.
Egyszer régebben olvastam egy könyvet, amiben az volt, hogy a prédikátorért imádkozott kiskorában a mamája és megtért. Megkérdeztem az Urat, hogy értem ki imádkozott, hogy megtérjek, hiszen nem volt mama és a szülők se voltak hívők. Isten azt válaszolta, van sok népem akik az elveszettekért imádkozik. Ők imádkoztak érted. Ma viszont te is imádkozol értük.
Sándor: Olyan ördögi megkötözöttség, tévelyítés, ami fölött az ember nem tud úrrá lenni.
Nem is nekünk kell. Jézus neve elég hozzá, ha hívjuk segítségül. Isten pedig munkálkodik ebben a névben. Mi csak legyünk hálásak ha akár 1 kiszabadul onnan.
-
Az imádság témája a kedvenceim közé tartozik!
Én azt tapasztaltam, hogy egy karizmákkal nem rendelkező ember is tud annyit tenni, egy betegért, a gyülekezetért, Isten ügyért, mind a karizmával megáldott testvérek!
Az eljárás neve:
IMÁDSÁG
Az Úr Jézus tanításaiban és teljes földi életében kiemelten kezelte az imádság szerepét!
Az ima nem 'kívánságműsor', hanem ÉLŐ HITTEL párósítva KAPCSOLATTARTÁS ISTENNEL!
Akinek nincs imaközössége Istennel, annak kapcsolata sincs vele, mondhatni nincsennek beszélő viszonyba egymással.
Jézus nyíltan bíztat bennünket:
'Kérjetek és adatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyitattik néktek. Mert aki kér, mind kap, és aki keres talál; és a zörgetőnek megnyíttatik'
Mt. 7:7-8
A legeredménytelenebb ima az, amelyből valóságosan hiányzik a hit.
Tulajdonképpen ez nem is ima, hanem üres locsogás, mely inkább sértő Isten számára, mint sem megindító!
'Azért mondom néktek: Amit könyörgésetekben kértek, HIGYJÉTEK, hogy mindazt megnyerítek, és
MEGLÉSZEN NÉKTEK.'
Márk 11:24
Vannak dolgok, amiért az ember hajlamos egyszer-kétszer imádkozni, aztán feladja, mert nem látja a választ az imára!
Pedig Jézus a kitartásra bíztat bennünket az imádsággal kapcsolatban is!
(vö. Luk.11:5-9)
Tesókáim vannak dolgok, amelyekért évek óta imádkozom, s nem tágítok!
Ha csak az Úr nem mondja:
'Daba mosmán elég legyen!'
:hehe:
Képzeljétek csak el Illést, aki esőért imádkozott (1Kir.18:43), mi lett volna, ha a szolga első visszatérése után azt mondta volna magában:
'Óh, az Úrnak más akarata van, hagyom a fenébe az egészet!'
Persze nem elég a hit, tudnunk kell Isten akaratát felismerni, s annak alárendelni magunkat!
'És ő eltávozék tőlők mintegy kőhajításnyira; és térdre esvén, imádkozék,
Mondván: Atyám, ha akarod, távoztasd el tőlem e pohárt; mindazáltal ne az én akaratom, hanem a tiéd legyen!'
Luk.22:41-42
Van úgy, hogy egy-egy imaközösség 'felturbózza' az imádság erejét.
'Ismét, mondom néktek, hogy ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja nékik az én mennyei Atyám.
Mert ahól ketten vagy hárman egybegyülnek az én nevemben, ott vagyok közöttük'
Mt. 18:19-20
Mindettől függetlenűl kérhetünk méltatlanúl, vagy méltatlan dolgokat Istentől, melyeket soha sem fogunk megkapni, mert nem Isten dícsőségét szolgálják!
'Kérítek, de nem
kapjátok, mert nem jól kérítek, hogy gerjedelmeitekre költsétek azt.'
Jak. 4:3
-
Daba
Szerintem,minden hívő kapott valamilyen "karizmát", de csak kevesen tudnak helyesen imádkozni. (én sem igazán)
Gyakran érzem, hogy elvétettem.
Ezért gyakrabban szoktam,(utóbbi időben) "nyelveken" imádkozni.
Vagy vegyesen, számomra érhető nyelven /magyar/ és egy olyan nyelven ami belülről jön. /ezt az esetek többségében nem értem/
Erről mi a véleményetek, hiszen Jézus mikor tanította a tanítványokat, nem tanította őket a nyelv imáról. Bennem néha felmerül a kérdés, hogy helyes dolog e?
-
Erről mi a véleményetek, hiszen Jézus mikor tanította a tanítványokat, nem tanította őket a nyelv imáról. Bennem néha felmerül a kérdés, hogy helyes dolog e?
:01: Szia Erdei! Jézus valóban nem tanította a tanítványokat a nyelvekenszólásról mikor még testben velük volt, ugye akkor még nem is volt nyelveken szólás. :05: De megmondta, hogy majd a Szent Szellem mikor eljön az mindenre megtanít majd minket, és eszünkbe juttatja mindazokat, amire Jézus tanított minket. (János 14:26)
Ó...ez még jobb... :05:
"Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem hordozhatjátok.
De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek." (Ján 16:12-13)
Aztán Pál (Azaz Isten Igéje, tehát Krisztus, Pálon keresztül) is tanít a nyelveken szólásról, méghozzá elég komolyan. :05:
"A lelki [ajándékokra] nézve pedig nem akarom, atyámfiai, hogy tudatlanok legyetek." (I.Kor.12:1)
A nyelveken szólásról írva van az I.Kor 12, 13,és 14 részekben. tanításul.
De hogy mire adatott az világosan kivehető a következő igéből.
"Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi.
Szeretném ugyan, ha mindnyájan szólnátok nyelveken, de inkább, hogy prófétálnátok; mert nagyobb a próféta, mint nyelveken szóló, kivévén, ha megmagyarázza, hogy a gyülekezet épüljön."
Szóval mindenképpen OK, ha élsz ezzel az ajándékkal Tesó!!!
:169:
Isten áldjon!
:afro:
-
Tesókáim, a nyelveken szólásról is megoszlanak a vélemények!
Sajna az utóbbi időszakban azt tapasztaltam a karizmatikus gyülikben, hogy egyre többen szólanak nyelveken, akár egyszerre is, csak éppen nincs aki megmagyarázza!
Számomra ez olyan benyomást tett, mint amit Pál jó előre elmondott: őrjöngésnek tűnt!
A másik dolog, amit meg kellenne említenem az talán az, hogy a Biblia egyáltalán nem túlajdonít kizárólagosságot az 'angyalok nyelvén' történő, nyelveken szólásnak!
Az apostolok cselekedeteiben,ha elolvassátok a Szentlélek kitöltésekor fellépő nyelveken szólást, akkor láthatjátok, hogy az mind-mind értelmes, beszélt emberi nyelven történt!
Sokan hivatkoznak a mai 'artikulált' nyelveken szólásról akként, hogy az valamikor beszélt emberi nyelv volt!
Kicsit megalázónak találom az isteni bölcseség felé azt a felfogást, hogy a Szentlélek, a számunkra érthetetlen, ősi nyelveken szólást favorizálná!
Nem sikerűlt még olyan gyülibe megfordulnom, ahól legalább egyetlen személy, isteni inspiráció alatt német, angol, orosz, francia, japán, vagy legalább thai nyelven kiejtett volna egy összefüggő mondatot!
Robi! A te kérdésedre térve, szerintem bátran imádkozhatsz nyelveken egy közösségben, ha betartod annak biblikus szabályait!
Otthon meg szabadon és akkor imádkozol így, amikor csak indítatásod van rá, hiszen az épűlésedre van!
-
erdei! Én magam is imádkozom nyelveken és nem mindig jön a magyarázás ajándéka. Viszont érzem, nagyon jó és nem hagyom, hogy ezt az ajándékot bárki ellopja a buta magyarázkodásával. Isten ajándékba adta, hát élj vele, gerjeszd föl csak nyugodtan a benned lévő ajándékot. Érzed, hogy jó és megnyugtató.
-
kedves Erdei!
Én is hasonlóan Máriához buzdítalak használd csak az Sz.L ajándékait,
Magam is szoktam vegyesen imátkozni,mikor hogyan indít a lélek. :afro: :044:
Ilyenkor az Urral beszélgetünk titkos dolgokat azt írja az ige.
-
Értem amit írtatok,de nekem nem a nyelv ima okoz némi fejtörést. Hanem hogy helyettesítheti e az érthető imát, ha úgy gondolja az ember, hogy nem tud helyesen imádkozni.
Tehát amikor nem egy belső buzdítást érez az ember, hanem tudatosan, mint egy pótlólag.
:03:
-
erdei! Van amikor én is a nyelvek imáját gerjesztem föl elsőként és amikor érzem a szívemben, /átszellemülök/ akkor imádkozom csak anyanyelven. Vezet a Szent Szellem ebben is. Viszont nem lehet úgy felcserélni, hogy csak nyelveken imádkozni és anya nyelven egyáltalán nem. Miért? mert nem tudom miért imádkozom nyelveken. A magyarázás nincs ott mindig, hiszen akkor nem lenen titkos. Pál is mondta imádkozik nyelveken és értelemmel is. Értelemmel járok imával közbe Isten előtt.
-
Kedves Erdei,
Én nem kaptam a nyelveken szólás ajándékát - de úgy gondolom, megkaptam mindent, amire szükségem volt. Amúgy nem is igen érteném, hogy ha kapnám. A józanság lelkétől? A Korintusi levél magyarázatában elakadtunk - jó lett volna szisztematikusan szépen végigmenni - hogy érthető legyen. Szerintem olvasd el a levelet elejétől végéig egybe.
szeretettel Sándor
-
Elgondolkodtat, hogy valójában a tisztítótűz létezik, csak nem úgy ahogyan azt bizonyos felekezetek hiszik. A tisztítótűz a földi életünk alatt ér minket, mikor az Úr megtisztít minket hogy Őhozzá hasonlóvá váljunk. Kezdetben Isten megteremtette az embert a saját képmására! Ez pedig nem a testre értendő. Sajnos a bűnbeesés óta a képmás merőben eltorzult és erre hívott el minket Isten, hogy az Ő akaratában való járás által újra az Ő ábrázatára hasonlóvá váljunk.
Zakariás könyve 13,9
"És beviszem a harmadrészt a tűzbe, és megtisztítom őket, amint tisztítják az ezüstöt és megpróbálom őket, amint próbálják az aranyat; ő segítségül hívja az én nevemet és én felelni fogok néki; ezt mondom: Népem ő! Ő pedig ezt mondja: Az Úr az én Istenem!"
-
Máté 12,32.
"Még ha valaki az Emberfia ellen szól, annak is megbocsáttatik, de aki a Szentlélek ellen szól, annak nem bocsáttatik meg sem ebben a világban, sem az eljövendőben."
Erre az igére hivatkozva felvetem a kérdést, hogy az eljövendő világ az a világ ahová, mint elragadottak, vagy mint feltámadtak kerülünk? Mert ebben az aspektusban feltételezhető, hogy akik nem követtek el szentlélek elleni bűnt azok egy lelki megtisztulás után az eljövendő világba léphetnek.
-
Én úgy értelmezem, hogy Jézus a Mennyországot értette az eljövendő ország alatt. A Szentlélek káromlás ugyanis az, mikor a jót rossznak, vagy a rosszat jónak mondják.
Ézsaiás könyve 5,20
"Jaj azoknak, akik a gonoszt jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá s a világosságot sötétséggé teszik, és teszik a keserűt édessé, s az édest keserűvé!"
-
Én is a Mennyországra gondolok, de mielőtt az elhunytak oda belépnének egyes tanok feltételezése szint a purgatóriumba kerülnek. És ott van a tisztítótűz. Ugye mint hallhattuk egyes vallásokban vannak bocsánatos bűnök és halálos bűnök. A halálos bűn nem bocsátható meg (Ez lenne a Szentlélek káromlás), a bocsánatos bűnök igen.
Viszont én azt vettem a Bibliámból, hogy Isten szemében minden bűn; BŰN.
Nincs közöttük különbség. És megbocsátás addig adatik amíg élünk.
A tisztítótüz ezek szerint ez a földi élet, amikor felismerjük bűnös mivoltunkat és átadjuk bűneinket az Úrnak. Aztán ezektől folyamatosan bocsánatot kapva szabadulunk. egyes bűnök átadása pedig fizikai, lelki gyötrelemmel jár. Ennek a folyamata a mi tisztítótüzünk?
-
Mivel a halálunk után eldől, hogy melyik országnak a vendégei leszünk (Pokol vagy a Menny). Nincs közötte egy átmeneti hely ahol még megváltoztatható a sorsunk. A földi életünk az, ahol az Úr megtisztít minket.
-
Végül is vendégek csak a purgatóriumban lehetnénk, mert onnan is tovább kéne menni: vagy ide, vagy oda.
Örökös lakói leszünk valamely hely egyikének. Éppen ezért nem mindegy, hogy hitünk vagy hitetlenségünk alapján hová kerülünk.
-
Tisztítótűz?
Valóban beszél erről az ige?
A tisztító tűz-ről a hit a következőképpen fest:
Katolikus teológia
A purgatóriumban az időszakos szenvedés során megtisztul a lélek, és kész lesz a mennyországba jutni. Az, hogy a purgatóriumban mennyit kell lenni a bűnös léleknek eltőlteni, csak Isten tudja, bár a földi halandók imái segíthetnek lerövidíteni ezt az időt.A purgatórium vagy tisztítótűz a katolikus teológia szerint az a tisztulási folyamat, állapot, melyre azoknak van szükségük a haláluk után, akik bűneik miatt nem juthatnak a mennyországba, viszont nem annyira bűnösök, hogy a pokolra jussanak.
Várom a véleményeteket,hozzászólásaitokat!
Minden ember bűnös, így senki sem kerülhetne a mennyországba vagyis mindenkinek a pokol járna. De Isten a bevallott és szívből megbánt bűneinket megbocsátja és eltekint az ítélettől, amelyet jogosan el kellene szenvednünk, mert egyszülött Fián, Jézuson már végrehajtotta azt.
Aki ezt nem így gondolja, az megérdemli, hogy a pokolba kerüljön, az egész újszövetség arról szól, hogyan mentett meg bennünket az Atya Jézus Krisztus által. Aki máshogy okoskodik annak nincs helye a mennyországban.
"Aki hisz a Fiúban, annak örök élete van, aki pedig nem engedelmeskedik a Fiúnak, nem lát majd életet, hanem Isten haragja marad rajta." (János 3:36)
-
Mit mond Isten Igéje, mi következik a halál után?
Zsid.9:27.
"És miképen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet:"
Egyértelmű, hogy a halál után az ítélet következik és nem pl. tisztítótűz.
Függetlenül az emberek gondolataitól Isten Igéje világosan közli, hogy kik nem mehetnek be az Ő királyságába. És nem fűzi hozzá, hogy kivéve ha misét mondatnak érte, vagy imádkoznak érte vagy búcsúcédulát vesznek. Ezek Isten Igéjével ellentétesek.
Isten Igéje világosan kijelenti, hogy senki sem válthatja ki (és meg sem) az ő embertársát, rokonát, stb., csak és egyedül Isten. És Ő önmagát adta váltságul értünk. Senkinek nincs joga, hogy az Úr Jézust felajánlja az Atyának csak Őneki (az Úrnak).
Zsolt.49:8.
"Senki sem válthatja meg atyjafiát, nem adhat érte váltságdíjat Istennek.
...
16. Csak Isten válthatja ki lelkemet a Seol kezéből, mikor az megragad engem."
1.Tim.2:5.
"Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,
6. A ki adta önmagát váltságul mindenekért, mint tanúbizonyság a maga idejében,"
Shalom
-
Egyértelmű, hogy a halál után az ítélet következik és nem pl. tisztítótűz.
Függetlenül az emberek gondolataitól Isten Igéje világosan közli, hogy kik nem mehetnek be az Ő királyságába. És nem fűzi hozzá, hogy kivéve ha misét mondatnak érte, vagy imádkoznak érte vagy búcsúcédulát vesznek. Ezek Isten Igéjével ellentétesek.
Ebben a rövid földi életben kell mindenkinek eldöntenie, hogy hol szeretné eltölteni az örökkévalóságot. Isten mindenkinek kínálja az Ő kegyelmét, de nem mindenki fogadja el.
Nem erőszak a disznótor. Szokták mondani, ha valakinek nem kell a jó.