Kedves fórumozók!
Kicsit had vitázzak a szólóttakkal, ha nem probléma.
Természetesen én is úgy vélekedek, hogy az örök élet romolhatatlan testben lesz, Krisztussal, akit meglátunk az égben (ég=menny), amikor feltámadunk és a fogadására ragadtatunk. (az akkor élők nem előzik meg az elhunytakat) Nem a földön lesz az uralma sem Krisztusnak és a szenteknek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok. Nem földi királyságot várunk, hanem a mennyek királyságát.
Zakariásnál is az van írva, hogy "Zak. 2,8 "Azon a napon oltalma lészen az Úr Jeruzsálem lakosának, és azon a napon olyan lesz köztök a legalábbvaló, mint Dávid,
a Dávid háza pedig, mint az Isten, mint az Úrnak angyala ő előttök."
Vagy Krisztus is azt tanítja a
feltámadásról, hogy Mt 22:30 "Mert a
feltámadáskor sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az Isten angyalai a mennyben."
Itt inkább arról van szó, hogy a feltámadást teljes egészében kihagyják a tanításból. Márpedig, mi értelme lenne a feltámadni
majd a Krisztus eljövetelekor, ha már halál után is készen vannak az igazak és rögtön a mennybe jutunk. Az apostolok nem a feltámadást várták, romolhatatlan szellemi testben? De. Pál írja,
Apcs. 24:15 "
Reménységem lévén az Istenben, hogy a mit ezek maguk is várnak,
lesz feltámadásuk a halottaknak, mind igazaknak, mind hamisaknak."
1Kor 15:16-20 "6. Mert ha a halottak fel nem támadnak, a Krisztus sem támadott fel. 17. Ha pedig a Krisztus fel nem támadott, hiábavaló a ti hitetek; még bűneitekben vagytok. 18.
Akik a Krisztusban elaludtak, azok is elvesztek tehát. 19. Ha csak
ebben az életben reménykedünk a Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak vagyunk.
Ámde Krisztus feltámadott a halottak közül,
zsengéjök lőn azoknak, kik elaludtak."
Pált nem lehet szembeállítani Pállal, nem lehet csak részeket kivenni tanításából és úgy beszélni, mintha a többit nem mondta volna, felbontani az írását (Péter is erre hivatkozik Pállal kapcsolatban), mert úgy téves következtetésekre jutunk. Pál valóban várta, hogy Krisztussal legyen a mennyeben, nem ebben az életben reménykedett, hanem az
eljövendőben, amikoris Isten feltámasztja a halottakat, ahogy Krisztust is feltámasztotta, aki első zsengéje lett azoknak akik elaludtak (elhunytak). Az első zsenge a termés eleje, az aratásoknál, amit követ a nagy aratás, mégpedig az a feltámadás, ami Krisztus eljövetelekkor lesz meg, az igazak feltámadása.
"Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van
a halottak feltámadása is. 22. Mert a miképen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek. 23.
Mindenki pedig a maga rendje szerint. Első zsenge a Krisztus; azután a kik a Krisztuséi, az ő eljövetelekor. 24. Aztán a vég, mikor átadja az országot az Istennek és Atyának; a mikor eltöröl minden birodalmat és minden hatalmat és erőt. 25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti. 26. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál."
"Nem velem leszel a seolban, hanem velem leszel a paradicsomban... Tehát Jézus Krisztussal leszünk...."
- Tudtommal Krisztus aztnap (ma velem leszel...) halt meg, amikor a latort megfeszítették, és aznap a föld gyomrába jutott, ahogy mondta is Jónás kapcsán előre, hogy ahogy Jónás három nap és három éjjel volt a cet gyomrában, úgy lesz az Emberfia is három nap és három éjjel a föld gyomrában. Tehát aznap csak a Sírba (Seol) jutott, ahogy a lator is, ahogy az apostolok is mondják később, hogy "nem hagytad lelkem a Seolban és nem engedted, hogy a Te Szented rothadást lásson." Nos, akkor miért említ paradicsomot? Egyszerű a válasz. A Seolt általánosan neveik a halálnak (ahogy Pál is hivatkozik valahol,valamelyik prófétára, hogy Halál, hol a fullánkod, Seol hol a diadalmad I.Kor 15:55) , a paradicsom ellenben azt a részét, az igazak szellemeinek tárhelyét jelentette, Ábrahám kebelét, ahonnan Isten az igazakat támasztja fel Isten, szemben a gonoszokkal. Ez a jobb rész, amire utalt véleményem szerint a Jézus. Azt tudjuk, hogy Krisztus a halálakor nem a mennybe jutott, mivel oda csak harmadnapra, a feltámadása után vitetett fel, amit láttak a tanítványai is.
"Csel 1:11 Kik szóltak is: Galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? Ez a Jézus, a ki felviteték tőletek a mennybe, akképen jő el, a miképen láttátok őt felmenni a mennybe."
Üdv
ösztöke