Szerző Téma: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)  (Megtekintve 87231 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #270 Dátum: 2009 Március 28, 07:56:02 »
Magad az idézetedet nem értem, miért idézted be?  :D


Köszönöm, hogy szóltál, eltévedtem :059:

Kijavítottam a helyesre. :2angel:

B.Miklós

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #271 Dátum: 2009 Március 28, 08:36:58 »
Hát ezek közt elég sok butaság van szerintem. A testet nem megtagadni kell hanem megtalálni az egyensúlyt test,szellem és lélek között.(lélek<>szellem)A test miért törekedne a lélek ellen? A test egy eszköz a léleknek.
  Köszöntelek Jézus Krisztus nevében. Az Unitáriusok hisznek Isten Fiában.
Benne megvalósult a test lélek szellem tökéletes harmóniája. Nekünk mindenben példát adott.
Ezért is neveznek bennünket keresztyéneknek / keresztények/. Akik befogadják a szívükbe azoknak
hatalmat ad hogy mindez megvalósuljon. Út jelzőnk a Biblia a benne található gondolatok.
Erőnk az Úrtól van a Szent Szellem által.Nevel , tanít, gyógyít, boldoggá tesz, megszentel.
                                        Szeretettel :Miklós tv. :05:

B.Miklós

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #272 Dátum: 2009 Március 28, 08:51:04 »
Ezt  találtam az Unitárius Egyházról.
Hiszek Istenben az élet teremtőjében, gondviselő Atyánkban!
Hiszek Jézusba, Isten legjobb fiában, a mi igaz tanítómesterünkben.
Hiszem a szentlelket.
Hiszek az unitárius egyház hivatásában.
Hiszem a bűnbocsánatot és az örökéletet. Ámen.

Ez a hitvallás egyszerű, és közérthető, megfogalmazódik benne röviden és áttekinthetően, már talán leső látásra is, amit fontosnak tartunk, vélünk Istenrő, Jézusról, a szent szellemről (szentlélek), egyházról. És nem utolsó sorban benne a van az is, amitől igazán vallássá lesz a vallás, hogy hiszek az örökéletben. Tisztában vagyunk azzal, hogy vallás nem állhat fenn az örökélet hite és reménye nélkül. Ugyanis, ha ezt nem fogalmazza meg egy hitágazat, felekezet, akkor lehet akár szép eszmerendszere, lehetnek tiszta, világos és logikus tanításai, de nem nevezheti magát vallásnak, legfeljebb valamilyen izmus-nak, eszmerenhdszernek, de semmiképp nem vallásnak.

Nem elérhető ermaha

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2797
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #273 Dátum: 2009 Március 28, 09:15:04 »
A hit nem elég sem pedig az arról való beszéd.
3.    Felele Jézus és monda néki: Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja az Isten országát.
4.    Mondta néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?
5.    Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.
6.    A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.
7.    Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség néktek újonnan születnetek.
8.    A szél fú, a hová akar, és annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jő és hová megy: így van mindenki, a ki Lélektől született.
9.    Felele Nikodémus és monda néki: Mimódon lehetnek ezek?
10.    Felele Jézus és monda néki: Te Izráel tanítója vagy, és nem tudod ezeket?
11.    Bizony, bizony mondom néked, a mit tudunk, azt mondjuk, és a mit látunk, arról teszünk bizonyságot; és a mi bizonyságtételünket el nem fogadjátok.
12.    Ha a földiekről szóltam néktek és nem hisztek, mimódon hisztek, ha a mennyeiekről szólok néktek?
13.    És senki sem ment fel a mennybe, hanemha az, a ki a mennyből szállott alá, az embernek Fia, a ki a mennyben van.
14.    És a miképen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképen kell az ember Fiának felemeltetnie.
15.    Hogy valaki hiszen ő benne, el ne veszszen, hanem örök élete legyen.   


Akkor eljöve Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy megkeresztelkedjék ő általa.
14.    János azonban visszatartja vala őt, mondván: Nékem kell általad megkeresztelkednem, és te jősz én hozzám?
15.    Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most, mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. Ekkor engede néki.
16.    És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani.
17.    És ímé egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, a kiben én gyönyörködöm.

Mert nem a félelemnek szellemét adta nekünk
az Isten,hanem az erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét/Tim:1,7/

Nem elérhető tothg

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 3053
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #274 Dátum: 2009 Március 28, 09:21:11 »
Ezt  találtam az Unitárius Egyházról.
Hiszek Istenben az élet teremtőjében, gondviselő Atyánkban!
Hiszek Jézusba, Isten legjobb fiában, a mi igaz tanítómesterünkben.
Hiszem a szentlelket.
Hiszek az unitárius egyház hivatásában.
Hiszem a bűnbocsánatot és az örökéletet. Ámen.

Ez a hitvallás egyszerű, és közérthető, megfogalmazódik benne röviden és áttekinthetően, már talán leső látásra is, amit fontosnak tartunk, vélünk Istenrő, Jézusról, a szent szellemről (szentlélek), egyházról. És nem utolsó sorban benne a van az is, amitől igazán vallássá lesz a vallás, hogy hiszek az örökéletben. Tisztában vagyunk azzal, hogy vallás nem állhat fenn az örökélet hite és reménye nélkül. Ugyanis, ha ezt nem fogalmazza meg egy hitágazat, felekezet, akkor lehet akár szép eszmerendszere, lehetnek tiszta, világos és logikus tanításai, de nem nevezheti magát vallásnak, legfeljebb valamilyen izmus-nak, eszmerenhdszernek, de semmiképp nem vallásnak.



Én nem értem miért fontos, hogy egy gyülekezetet, vagy felekezetet vallásnak hívjunk. A mi gyülekezetünk kicsi, államilag be van jegyezve, de minket ez túlzottan nem érdekel. Ha betiltanának, mint egyházat, akkor is továbbtennénk, amit eddig. Szerintem ennek nincs semmi jelentősége, hiszen nem az vagy, amit magadról állítasz, hanem, amit teszel.
"Ha nem elégít meg ez a világ, akkor valószínű, hogy nem e világ számára lettél teremtve."
(C. S. Lewis)

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #275 Dátum: 2009 Március 28, 09:40:20 »
Ezt  találtam az Unitárius Egyházról.
Hiszek Istenben az élet teremtőjében, gondviselő Atyánkban!
Hiszek Jézusba, Isten legjobb fiában, a mi igaz tanítómesterünkben.
Hiszem a szentlelket.

Hiszek az unitárius egyház hivatásában.
Hiszem a bűnbocsánatot és az örökéletet. Ámen.

Ez a hitvallás egyszerű, és közérthető, megfogalmazódik benne röviden és áttekinthetően, már talán leső látásra is, amit fontosnak tartunk, vélünk Istenrő, Jézusról, a szent szellemről (szentlélek), egyházról. És nem utolsó sorban benne a van az is, amitől igazán vallássá lesz a vallás, hogy hiszek az örökéletben. Tisztában vagyunk azzal, hogy vallás nem állhat fenn az örökélet hite és reménye nélkül. Ugyanis, ha ezt nem fogalmazza meg egy hitágazat, felekezet, akkor lehet akár szép eszmerendszere, lehetnek tiszta, világos és logikus tanításai, de nem nevezheti magát vallásnak, legfeljebb valamilyen izmus-nak, eszmerenhdszernek, de semmiképp nem vallásnak.

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #276 Dátum: 2009 Március 28, 09:43:02 »
Miklós írja:
Ezt  találtam az Unitárius Egyházról.
Hiszek Istenben az élet teremtőjében, gondviselő Atyánkban!
Hiszek Jézusba, Isten legjobb fiában, a mi igaz tanítómesterünkben.
Hiszem a szentlelket.
Hiszek az unitárius egyház hivatásában.
Hiszem a bűnbocsánatot és az örökéletet. Ámen.


Az ÍROTT ÍRÁSBAN van:

1Jn 4,3 És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már.

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #277 Dátum: 2009 Március 28, 09:57:05 »
Amiben még hisznek az Unitárius egyház hivatása:

Az unitárizmus hivatása a jövőben
Petrichevich-Horváth Kálmán
A
D. F. E. egyik gyűlésén mondottam, hogy az unitáriusok testvérei a többi
protestáns egyházaknak, mert mindnyájan egy fészekből kerültek ki és ha az
unitáriusok a protestantizmus fájának magasabb ágaira repültek is fel, onnan is
mindig szeretettel gondol­nak és néznek alantabb maradott testvéreikre. Az
evangélium, a Jézus Krisztus tanításai és azokban megnyilatkozó szeretet
testvérekké avattak. Hisz a közös otthon emlékét, mely annyi félreértés és
gyanúsítás dacára felénk int a múltból nem lehet könnyen ki­irtani az igazságot
kereső szívekből. Mi megőriztük keblünkben szerető gonddal és örömmel fogadjuk
a viszonzás minden jelét.

Most
is azt mondom : egyek vagyunk, azoknak kell lennünk. Olyanok vagyunk mi, mint a
harcászatban az elővéd, mely meg­előzi a csapatot, kikémleli a helyet, melyre
törekszenek, össze­köttetést tartva a sereg zömével, netaláni meglepetések,
oldaltámadások kikerülése végett. De, hogy ezt tehesse, hogy munkája mindnyájuk
használ a lehessen, teljes egyetértésben kell, hogy működjék mindkét fél:
kéz-kézben egymás támogatására, vé­delmére.

De tovább menve azt mondom,
hogy mi testvérei vagyunk hitben a római katolikusoknak és minden keresztény
felekezet­nek, kik Jézus parancsai szerint kivannak élni, ha hitágazataink, azok
magyarázatánál és a kultusz gyakorlásánál eltérnek is utaink.


Eggyé
tesz minket a Jézusi eszmékben rejlő nagy szeretet, melynek benső melegénél
eltűnik, megsemmisül, ami elválaszthat, csak egy marad meg: hogy
mindnyájan Krisztus követői,
egy atyának gyermekei vagyunk,
kiknek egymást szeretniük, bajaik­ban támogatniuk, segítniük kell.


És ha a szeretet, az
emberi szívnek ezen legmagasabb in­dulata csatol minket a kereszténység minden
fiához, de Krisztus szerint nemcsak hozzájuk, de minden emberhez e világon,
legyen az
zsidó, mohamedán, Confucius vagy Budha tanát hirdető — bármely vallás
követője, legyen az ateista avagy pogány; miután ezen nagy szeretet
egyetemleges az egész emberiségre, mely nem ismer választófalat az emberek között, mely
mint a napsugarait szétterjeszti, — áldó kéz gyanánt az egész földtekére, mint azt Krisztus tanította:
ezt hirdetni és terjeszteni: hivatása az unitárizmusnak is
.

Kötelességünk
kezünkben a bibliával keresni, magyarázni az abban foglalt nagy és szent
igazságokat. Ezekből kifolyólag le­gyünk apostolai a vallási türelmességnek és
felebaráti szeretetnek.

És most tegyünk
hitvallást arról, hogy a mi Atyánk az egy, igazságos, kegyelmes, nagy Isten, kiben
megbízunk, kihez küld­jük gyermeki szeretettel mindennapi imánkat; és tanítónk
az ő küldöttje
az ember Jézus, kinek tanításai, ha megfogadjuk és azok szerint óhajtunk élni
— megszerzik nekünk az életben el­érhető boldogságot. Hirdessük a békét, a
szeretetet, mely meg­nyugvást, megelégedést vihet a gazdag kastélyába úgy,
mint a szegény
kunyhójába.


De álljuk útját
mindenkinek, ki ezek érvényesülését meg­gátolni, vagy hamis tanok terjesztésével
megbénítani, letörni igyekszik.


Ezeket hirdessük a
jövőben is meggyőződésben, egész lé­lekkel, — méltóbbat nem cselekedhetünk
vallásalapítónk Dávid Ferenc születésének négyszáz éves emlékünnepén.


Kiemeléseket én tettem!  :059:

B.Miklós

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #278 Dátum: 2009 Március 28, 21:55:31 »
  Köszöntelek Jézus Krisztus nevében. Az Unitáriusok hisznek Isten Fiában.
Benne megvalósult a test lélek szellem tökéletes harmóniája. Nekünk mindenben példát adott.
Ezért is neveznek bennünket keresztyéneknek / keresztények/. Akik befogadják a szívükbe azoknak
hatalmat ad hogy mindez megvalósuljon. Út jelzőnk a Biblia a benne található gondolatok.
Erőnk az Úrtól van a Szent Szellem által.Nevel , tanít, gyógyít, boldoggá tesz, megszentel.
                                        Szeretettel :Miklós tv. :05:
     Áldott  estét nektek testvéreim !
Ez az eredeti  kiinduló gondolat, ne kerülje el a figyelmeteket. Nem az Unitárius Egyház dogmáját akartam
 védeni hanem utalni arra hogy ők is hisznek Jézus Krisztusban. Ti megtaláltátok azokat a hamis gondolatokat
 amit terjesztenek de nekem az volt a fontos van egy közös elindulási pontunk, amit a Szent Szellem munkálhat tovább.
Hit , újjászületés,Szellem keresztség, megigazulás, megszentelődés. Amiket kiemeltetek, leírtatok egyetértek veletek de
ti nem figyeltetek az első válaszomra ami egy elinduló élet bátorítása volt.Atyánk tudja csak hogy ez sikerrel történt -e.
 Az idézetet valóban teljességében kellett volna betenni a szerzővel együtt hiszen nem tőlem származik.
Bocsánat akinek ezzel gondot okoztam. A fontosabb számomra pedig az hogy egymást tovább vigyük és a jót ismételjük,
mert az felülről Atyánktól származik. Szeretettel: Miklós tv.

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #279 Dátum: 2009 Március 29, 04:16:19 »
Kedves Miklós, nem hisznek!  :nem: :(
Az ő hitük, nem az Úr Jézus Krisztusban van,
nem BENNE vannak,
ők rajta kívül vannak.

Ők nem BELE születnek, és halnak meg a világnak, hanem a világ megjobbítását tűzik ki céljuknak.

Ők nem a TEREMTŐ ISTEN IGAZSÁGÁT és ORSZÁGÁT keresik és szólgálják, hanem a maguk felsőbbrendű gondolatát, amit a szeretet címszó alatt foglalnak össze.

Aki ezzel vállal közösséget az nem a MEGVÁLTÓT a TESTÉ LETT IGÉT, hanem az ellenségét szólgálja.

Nem tudom, hogy te magad unitárius vagy e, vagy csak véded azt a tanítást?


A SZENT SZELLEM NEM VÁLLAL KÖZÖSSÉGET tisztátalannal,

és Ő CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ABBAN CSELEKSZIK,
amit előre jelzett az Úr Jézus Krisztus, a testé lett IGE
AKI egy az Atyával és a SZENT SZELLEMMEL, csak a megjelenésükben különböznek

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #280 Dátum: 2009 Március 29, 08:22:28 »
AZ UNITÁRIUS VALLÁS ALAPELVEI

Az unitárius vallás alapelvei a Jézus tanította Isten és ember szeretetszolgálatának elméleti, és gyakorlati megvalósításából fakadnak. Az unitárius vallás szabadelvű vallás, amelyben kihangsúlyozódnak a hit- és lelkiismereti szabadság, a belső tekintély, a vallási türelem, a párbeszédre való készség, a szabad vizsgálódás értékei.

A vallás az embernek Istenhez való hit és szeretet viszonya és e viszony megéléséből származó igaz és erkölcsös életvitel. A vallás célja az, hogy a lélek művelésén, az érzésvilág nemesítésén keresztül önzetlen, szeretet teljes szolgálatra buzdítson, Isten, ember és a világ iránt.

Az unitárius vallás teocentrikus, szemben a kriszto-, vagy pneumacentrikus vallásos felfogásokkal. Hitfelfogásunk szerint Isten magától való lét (2Móz 3,14), létezése önmagából ered, önmaga oka és célja.

Isten közelebbi megismerését, lényegét, természetének körvonalazását a jézusi forrásokból merítjük, mert „ahogyan ma gondolkozunk Istenről, azt tulajdonképpen Jézus fedezte fel az emberiség számára.”

Meggyőződésünk szerint Isten személyes szellem (Jn 4,24), aki válaszoló szeretetével benne működik a világban, s ez feltételezi az imádkozás létjogosultságát is.

Az unitárius vallás alapvető tanítása Isten egysége. Isten egysége kizárja mind a többistenség eszméjét, mind pedig ugyanazon istennek többszemélyűségét. meggyőződésünk szerint Isten egysége olyan igazság, amelyet megtalálunk a Bibliában, megegyezik az értelem kívánalmaival és igazolja a vallásos tapasztalat is. Jézus döntő jelentőségű állásfoglalása e kérdésben a Márk evangéliuma tudósításában maradt fent, amikor az írástudónak válaszolva megállapítja, hogy “az Úr, a mi Istenünk, egy Úr”, (Mk 12,29), s ezt az egyetlen oszthatatlan Istent szeresd, és szeresd felebarátodat is.

Véleményünk szerint Isten egységének kérdésében nem szükséges Jézus tanításain túlmenni és az Ő tanításaitól idegen metafizikai fejtegetések, zsinati határozatok világába menekülni. Az igazság értékét önmagában hordozza és érvényessége nem a külső elismeréstől függ. A szentháromsági dogmával kapcsolatosan mi unitáriusok úgy látjuk, hogy nem az unitárius felfogás, hanem a dogma tér el Jézus tanításától és az Újszövetség lényegétől és szellemétől.

Isten hozzánk közel álló személyes valóság, gondviselő Atya. Isten atyai volta ihleti, sugalmazza az embert arra, hogy közvetlen, személyes, élő kapcsolatot teremtsen Vele. Atyaságából következik, hogy az egész tevékenységét és teremtményivel való kapcsolatát a szeretet határozza meg. (Jn 4,16) Szeretete folytonos, egyetemes, amelyből nincs kizárva senki és semmi. Isten irántunk való szeretet határtalan bizakodással tölt el, mert érezzük, hogy az Atya az emberben nem eszközt, hanem célt, nem tehetetlen, esendő, az eredendő bűn súlya alatt vergődő lényt, hanem munkatársat lát, aki képes és méltó akaratának öntudatos szolgálatára. Mi nem a félelem, a rettegés és a kiszolgáltatottság, hanem a bizakodás, a reménység és a szeretet érzéseivel keressük Istennel a kapcsolatot.

Isten létezése túlmutat önmagán és benne az aktivitás teljessége valósul meg, amely nem önmagáért, hanem értünk: az emberért és végső soron minden teremtményért, az egész világegyetemért történik.

Az isteni aktivitás egyik megnyilvánulási formájának tekintjük a teremtést. Az unitárius teológia értékeli és tiszteli a Bibliában található teremtéstörténeti leírásokat, de azoknak jelképes értelmezést tulajdonít. Mi unitáriusok a teremtő fejlődés elvét fogadjuk el, amelynek alapján valljuk, hogy az “előálláshoz” az indítatást nem a véletlenszerűség, az esetlegesség, de még nem is az anyag szerkezete, hanem Isten adta. Isten nem egyszerre, nem késznek, tökéletesnek, hanem fejlődőképesnek teremtette ezt a világot. A világ, mert Istentől származik a lényegbeli jóság jegyeit hordozza magán, de korántsem mutatja a tökéletesség jegyeit, ezért szüntelenül tökéletesedésre hivatott.

Mi unitáriusok a teremtő fejlődést szükségszerűnek, célirányosnak és értelmesnek fogjuk fel, ami arra ösztönöz, hogy Isten munkatársaiként segítsük a célba jutás folyamatát. Ezért nem közömbös számunkra a világ és az élet károsítása vagy éppen rombolására irányuló bármilyen természetű életmegnyilvánulás. A teremtett világ ezért igényel gondoskodást, és azért pótolhatatlan érték számunkra, mert Istenhez tartozik. A világ nem a szenvedések helye, hanem hivatásunk megélésének otthona.

Az Isten által irányított világ rendje és a dinamikus világmindenség összhangban tartása sokkal inkább feltételezi az isteni gondviselést, mint a meghatározott statikus és fejlődésre képtelen világ. A gondviselést Isten teremtői munkája folytatásának fogjuk fel. Isten nem hagyja magára a világot, hanem szeretetével gondoskodik róla.

A gondviselés alatt Istennek a teremtményei és a világ iránti szeretetteljes törődését, gondoskodását értjük, amely meggyőződésünk szerint személyi, vagy egyéni és általános, vagy egyetemes. Isten gondviselése nem helyettesíti a teremtmények öngondoskodását. Amiként a világegyetem életében mindennek megvan a maga helye és hivatása, és azt igyekszik - akár ösztönösen is - betölteni, mindez fokozottabban vonatkozik az öntudattal bíró emberre. Isten ezzel az ember szabadságát biztosítja, amelyet Jézus is kihangsúlyozott: “Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, és én is munkálkodom” (Jn 5,17). Ebben a meggyőződésben nyer értelmet az ősi nép életbölcsesség: “Segíts magadon és az Isten is megsegít”.

Az isteni gondviseléssel összefügg a rossz, a szenvedés problémája. Isten miért nem akadályozza meg, vagy szünteti meg a rosszat, a szenvedést - fogalmazódik meg sokszor a békétlenkedő kérdés? Felfogásunk, hogy Isten semmiképpen nem ad rosszat, szenvedést gyermekeinek. Ezek a megpróbáltatások egyrészt szabadakarati életválasztásunk mikéntségében, másrészt a fejlődő élet lényegében keresendők. Ezekben az élethelyzetekben mi unitárius így tesszük fel a kérdést: Hogyan van velem Isten? – válaszunk: úgy, hogy egyrészt megsokszorozza életerőinket, türelmünket, kitartásunkat, másrészt megerősíti az emberi együttérzés, segíteni akarás, tudás és szeretet megnyilvánulásait.

A szentlelket az unitáriusok Istenhez tartozónak, Istentől kiáradó erőnek fogják fel. Isten felemelő, megelevenítő munkája jut benne kifejezésre. Ezért sohasem választották szét Isten egyik tulajdonságnak a megnyilvánulását magától a tulajdonság hordozójától, Istentől.

A szentlélek az élő, aktív Istennek az a lényegéből való munkája, amely által közvetlen kapcsolatot teremt teremtményeivel. Így a szentlélek “nem egyéb, mint a jelenben ránk ható Isten”.

A szentlélek munkája egyetemes, állandó és közvetlen. Ez azt jelenti, hogy bárhol, bármikor, bárki részese lehet adományainak. Feltétele az, hogy igyekezzünk akaratunkat ráhangolni az isteni akaratra, mégpedig úgy, hogy az Ő akarata bennünk és rajtunk keresztül működhessen. A “ráhangolás” kiváló alkalmai a lelki elmélyülés, imádkozás és a jó cselekedetek gyakorlása.


Az imádkozás az élő vallásosság fokmérője. Az imádságban a vallás hittartalma és életértéke tárul fel. Az unitáriusok – Jézushoz hasonlóan – az ATYÁHOZ, az egy Istenhez imádkoznak, lélekben és igazságban (Jn 4,24).

Az imádkozás célja az Atyával, az egy Istennel való közvetlen lelki kapcsolat megteremtése, amely arra indít, hogy jobbak, igazabbak – egyszóval Isten gyermekei legyünk.

Meggyőződésünk szerint az imádkozásnak nem az a célja, hogy Istenben és a világban, hanem hogy bennünk idézzen elő változást. „Az imádság nem változtatja meg a dolgokat, de megváltoztatja az embert, és az ember megváltoztatja a dolgokat.” Az unitárius ember ezért nem erőihez képest feladatokért, hanem a feladataihoz megfelelő erőért imádkozik Istenhez.

Az ember Isten gyermeke. Az embert lelki tehetségei: értelem, érzelem, hit, szabadakarat, lelkiismeret és a szeretet nemcsak kiemelik az élőlények világából, hanem sajátos felelőséggel is felruházzák.

Mi unitáriusok úgy véljük, hogy az ember nem bűnnel, hanem jóravaló képességgel születik. Hiszzük, hogy az ember szellemileg, lelkileg szüntelenül gyarapodik, fejlődik, az erkölcsi törvény tiszteletében erősödhetik, és Isten és ember szolgálatában öntudatosulhat. Bízunk abban, hogy az ember – Isten segítségével – lelki tehetségeit ki tudja bontakoztatni a jó irányába. Ebben nyer értelmet és létjogosultságot a jézusi felhívás: „Legyetek azért ti tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok is tökéletes” (Mt 5,48).

Jézus számunkra „út, igazság és élet” (Jn 14,6) a benne való hit nem annyira személyéhez, mint inkább tanításaihoz kapcsolódik. Számunkra nem annyira az a lényeges, hogy ki volt ő, honnan és hogyan származott, mit állítottak személyéről később, hanem az, amit ő tanított, ahogyan cselekedett.

Mi Jézusra úgy tekintünk, mint Isten legjobb gyermekére, prófétára, kiemelkedő valláserkölcsi személyiségre, vallásalapítóra. Amikor mi Jézus embervoltát (történeti személy) hangsúlyozzuk, nem nagyságát fokozzuk le, ellenkezőleg hatásának, jelentőségének, jobb megértését szeretnénk előmozdítani. Meggyőződésünk szerint neki sikerült a leginkább megteremteni a lélekszerinti közösséget az Atyával, és egész életét Isten akaratával összhangban hozni. Isten szeretetén csüngő vallásossága, lelki műveltsége, jelleme, erkölcsi tartása egyedülálló és kiemelkedő, hozzá hasonlót sem korában, sem a későbbi korok vallásos világában nem találunk. Számunkra mindaz, ami életével és tanításával kapcsolatos, mint követésre méltó eszmény áll előttünk. Ezért látjuk fontosabbnak tanításainak és életpéldáinak a követését, mintsem személyének puszta imádását és segítségül hívását.

Követése az általa hirdetett Istenországa megvalósítására sarkal bennünket. Istenországa pedig nem más, mint az isteni gondviselés alatt “teljessé váló szeretet uralma a Földön”.

A szabadakarattal bíró ember hibát, vétket, bűnt követhet el. Számunkra a bűn egy személyes, szándékos és céltudatos rossz cselekedet, vagy elmulasztott jó cselekedet, amely által megsértjük önmagunk, felebarátaink és Isten iránti kötelességeinket. Így világos, hogy mindnyájan vétkezhetünk, és bűnösök lehetünk. E megállapítás mögött azonban mélyebb jelentést nem kell keresni!

Meggyőződésünk, hogy senki sem születik bűnösnek, hanem csak azzá válhat. A megtörtént bűnt, amelyet személyesen követtünk el senkire át nem háríthatjuk, azért nekünk kell vállalnunk a felelősséget. A bűn következményeiben hatással lehet az utódokra, de át nem örökölhető.

Jézushoz hasonlóan hiszünk a bűntől való szabadulás és a megbocsátás lehetőségében. A bűnbocsánat kiérdemelésére a vétkező embernek kell elindítania a folyamatot. Ha megváltozunk és jóvátettük vétkeinket Isten megbocsát nekünk. Az ő megbocsátása nem abban áll, hogy elnézi vétkeinket, hanem abban, hogy segít kiküszöbölni, kijavítani hibáinkat. Az embernek is késznek kell lennie a megbocsátásra embertársaival szemben.

Az unitárius teológia a Biblia iránti tiszteletet, ragaszkodást és szeretetet hangsúlyozza, de kiemeli, hogy az nem hitünk egyetlen letéteményese és foglalata, hanem az élő vallásosság egyik tápláló forrása, amely felett az embernek, mint Isten gyermekének az értelme és a lelkiismerete jelenti a végső tekintélyt.

A teológia feladata az, hogy a Biblia üzenetét mindenki számára érthetővé tegye és nem az, hogy kötelezően elfogadtassa.

Az unitárius felfogás szerint a halál az emberi életnek elkerülhetetlen, kiküszöbölhetetlen valósága, de nem jelenti a teljes megsemmisülést. Isten atyai szeretetének ígérete a halál után az örökélet. (1Jn 2,25)

Az örökéletet szellemi-lelki létformájában ragadjuk meg. Hisszük, hogy a lelkünk halhatatlan és a halál után tovább létezik Istennél. Az örökélet, mint az Istennel való szellemi-lelki szeretetközösség reménysége már itt a földön elkezdődik azáltal, hogy igyekszünk az ő szeretetének, jóságának a megtapasztalására és Isten gyermekeihez méltó életvitelre. Erre figyelmeztet Pál apostol is: „Azért igyekezzünk is, hogy akár itt lakunk, akár elköltözünk neki (Istennek) kedvesek legyünk” (2Kor 5,9).

Az unitárius reformáció két szertartást tartott meg, mint amelyeknek bibliai eredetét igazolni tudta: a keresztséget és az úrvacsorát. Dávid Ferenc tanította, hogy Jézus „az ő evangéliumában két jegyet, pecsétet adott ki, ti. a keresztséget és az Úrnak vacsoráját és ennek minden formáját, minden rendjét szépen előnkbe adta, hogy éljünk velük, amint Ő parancsolta.”

A jézusi tanítás alapján e két szertartásunknak nem tulajdonítunk szentség jelleget, vagy üdvszerző hatást. A szertartások keresztényi kötelességeink gyakorlására buzdító eszközök.

E két szertartáson kívül az egyházi élet gyakorlata még a következő szertartásokat alakította ki: konfirmáció, a házasság megáldása és a temetés.

Az egyház felfogásunk alapján egy lelki közösség, amelynek fő feladata a Jézus tanította Istenországát munkálni.

Mi unitáriusok a különböző keresztény felekezetek iránt, a jézusi felhívás szellemével közeledjünk. „Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást” (Jn 13,35). Elismerjük, hogy a vallásos hit kérdéseiben az embernek nem egyforma a meggyőződésük, ahogy az élet más kérdéseinek a megválaszolásában is voltak, vannak és lesznek különböző vélemények. De egyetlen dogma, hitvallás sem érdemli meg, hogy feláldozzuk érte az egymás közötti szeretetet és vétsünk a jézusi evangélium szelleme ellen.

A „vallás minden területén az unitárius hit lényegében fejlődő hit”. Ebben a folyamatban az unitárius emberre az a feladat hárul, hogy nyitottá tegye értelmét, érzelmét, akaratát és hitét az élet értékei iránt.

Dr. Rezi Elek

Magda

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #281 Dátum: 2009 Március 29, 08:30:08 »
Ugye jó helyre került a beírás
 :nem: :(

Keresztelés

- Keresztelés

A keresztelés káténk megállapítása szerint az a vallásos szertartás, amellyel az embert a keresztény egyház tagjai közé felvesszük. A keresztelés tehát egyszerűen és világosan: felvételi, beiktatási szertartás.
Célja: megköszönni Istennek a gyermekáldást, kifejezni ünnepélyes formában a szülők örömét és boldogságát; figyelmeztetni a szülőket, keresztszülőket és a gyülekezetet azokra a kötelességekre, melyek teljesítése által a gyermek ténylegesen kereszténnyé, azaz Jézus tanítványává válik; felébreszteni a felelősség tudatát bennük és elkötelezni őket arra, hogy a megkeresztelendő gyermek kereszténnyé nevelése érdekében, valóban mindent meg fognak tenni. A gyermeket kereszténnyé nem a szertartás ténye teszi, hanem az a nevelő tevékenység, mely a keresztelés alkalmával kezdetét veszi, s amelynek vállalására a gyermek hozzátartozóit ünnepélyesen elkötelezzük. A keresztelésnek lehetőleg a templomban kell történnie a következő gyakorlatban levő szertartási sorrend szerint: ének, fohász, textus, ágenda, ima, úri ima, a keresztelés cselekménye és áldás.

Az a vallásos szertartás, mely által a keresztény egyház tagjává válik a megkeresztelt gyermek. Életéért Istennek adunk hálát, és a szülőket, a keresztszülőket a gyermek unitárius szellemben való nevelésére ösztönözzük. A megkeresztelt gyermek növekedésére, gyarapodására Isten áldását kérjük. Felfogásunk, hogy nem maga a keresztelés ténye tesz valakit kereszténnyé, hanem az a folyamat, amely a kereszteléssel elkezdődik. A keresztelés kisgyermek korban történik. A keresztelés alkalmával használt víz a tisztaság, az élet jelképe.

Kereszteléssel kapcsolatos szempontok

1. Keresztelés helye a templom. Csak indokolt esetben végezhető máshol is, mint pl. lelkészi irodában, családi otthonban, kórházban.

2. A keresztelés időpontja: a templomban, közvetlenül az istentisztelet után, a záró ének előtt; templomon kívül a nap bármely szakában. Ha a keresztelés ünnepen történik, úgy a szertartást az úrvacsora kiosztása után végezzük el.

3. Egyházi gyakorlatunk szerint kisgyermeket keresztelünk meg, de rendkívüli esetben felnőttet is.

4. A szertartás befejezése után a lelkész ne csókolja meg a keresztelt kisgyermeket; kezet fog a szülőkkel és keresztszülőkkel és a gyülekezet nevében jókívánságait fejezi ki.

5. Kívánatos, hogy a keresztszülőkkel együtt a szülök is álljanak ki a szertartás végzésekor az úrasztalához.

6. A keresztelő poharat a harangozó vagy egyházfi viszi be a templomba vízzel töltve és hozza ki a szertartás után. A megmaradt vizet a lelkész önti ki a pohárból, lehetőleg virágra.

7. A lelkész a követező vasárnap kihirdeti a szertartást

maria

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #282 Dátum: 2009 Március 29, 08:34:08 »
Mint írtam, én nem ismertem a unitárius vallást és most utána néztem miben hisznek. Nem teszem ide az összeset, csak egy részét. Kiemelem a fontos momentumot.

"Egy keresztény magyar unitárius hitvallás
Barabás István, 1936

János evangélista értelmezése szerint az örök élet az Isten és a Jézus Krisztus megismerése. „Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, egyedül igaz Istent és akit elküldöttét, a Jézus Krisztust." Az örök élet tehát nem állapot, nem földi vagy égi birodalomban való élet, hanem ismeret, hitbeli tapasztalat, a mulandóság gondo­latköre fölé emelkedés, az Isten küldöttje, az Úr Jézus Krisztus megjelölte úton. Istennek, a mi mennyei édes atyánknak helyes ismeretére az Úr Jézus Krisztuson átjuthatunk. Amilyen képet alkotunk tehát az Úr Jézus Krisztusról, olyan képet kapunk az Istenről is.

Az Úr Jézus Krisztusról alkotott ilyetén isme­retünknek egyedüli forrása az ő evangéliuma. Evangéliumának pedig az a része, ahol az ember­nek Istenhez való viszonyáról beszél, üdvösségének útját örök időkre megszabja – a hegyi beszéd. Az a beszéd, mely páratlan szépségben tündöklik az emberi elme alkotásainak ormán. Találóan mondja Papíni - a Krisztus Története írója - a hegyi beszédről: ....

 Ezt az egyházat védelmezi közel négyszáz esztendő óta a mi drága székely népünk lelkével-testével és öntözi könnyével-vérével. Dávid Ferenc, egyház­alapító első püspökünk -- az egyedüli magyar földön született vallásreformátor -- erre a hitre tette rá életét.

Isten a mi mennyei édes Atyánk, áldott szent fia, az út, az igazság és az élet. Boldogok, akik az ő igazságában bízva az ő útján mennek az életre és minden órában hittel mondhatják, szívvel érezhetik, hogy az örökélet már ezen a földön az övék ! Ámen."

Hát, ezeket olvasva az jutott eszembe,  sokan mondják majd Jézusnak, hogy az Ő nevében cselekedtek. Mennyire megtévesztők tudnak lenni. Ez nem más mint egy egyveleg, hogyha rákérdeznek hisznek e Jézusban, hogy Ő az egyszülött és csak rajta keresztül vezet az Út az Atyához, akkor azt mondják igen,.... de a hegyibeszéd betartása nélkül nem lesz üdvösséged.

maria

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #283 Dátum: 2009 Március 29, 09:18:05 »
 Miklós!

Az unitáriusok nem fogadják el a Szentháromságot, csak Isten istenségét és vallják az ember önerejéből üdvözül.

"Az unitárius hitvallás tagadja a szentháromság tanát. Jézus Krisztust, mint embert fogadják el. Hitük szerint Jézus Krisztust nem imádni kell, hanem az utasításait kell követni. Tanításai végrehajtásával lehet felemelkedni arra az erkölcsi magasságra, amit Isten megkövetel.

Sivarama Szvámí olyan teológiai kérdésekről érdeklődött, mint a lélek eredete, Isten és a lelkek kapcsolata az unitárius hit szerint. Sivarama Szvámí kiemelte az erőszaknélküliség fontosságát és beszélt a karma törvényéről. A vegetariánus életmód morális, egészségügyi és ökológiai szempontból is elengedhetetlen a lelki utat járók számára."
http://www.krisna.hu/w/?q=node/923

maria

  • Vendég
Re: Okkultizmus (agykontroll, bioenergia...stb.)
« Válasz #284 Dátum: 2009 Március 29, 09:31:36 »
Hát ezek közt elég sok butaság van szerintem. A testet nem megtagadni kell hanem megtalálni az egyensúlyt test,szellem és lélek között.(lélek<>szellem)A test miért törekedne a lélek ellen? A test egy eszköz a léleknek.

Most hogy utánanéztem  a hitvallásuknak, érthető succubi hozzászólása. Drága, javaslom, hogyha nem a pokolba akarsz jutni a hamis vallásod miatt, akkor olvasd el a Károli Bibliát, ahol Jézus egyértelműen kijelenti, hogy az üdvösség, újjászületést csak rajta keresztül érheted el. Jézus azt mondta Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet, senki sem mehet az Atyához, csak Énáltalam. /Ez pedig nem a cselekedet, hanem Benne való hit!/ Szükség néktek újonnan születnetek, mert nem láthatjátok meg Isten országát! Nincs más néveben üdvösség! Nem cselekedetekből van az üdvösség, hogy senki ne dicsekedhessen! Mert ha te a száddal vallást teszel az Úr Jézusról és a szívedben hiszed, hogy ő meghalt és feltámad, örök életed lesz! Az élővíz folyamai áradnak a belsődbe. Ha szükséged lesz rá, akkor beteszem ezeket az Igéket és vigyázz, a Bibliának higgy ne a püspöködnek aki maga se ismeri az igazságot ha ezt tanítja! Neki is újjá kell szülessen és nem tagadnia Jézust mint Egyszülött Fiút, akit Megváltóként ismerünk el! Ti a megváltást rosszul értelmezitek! Nagy hiba! Isten maga üresítette ki magát és jött le a földre Fiúként és amikor felment a Mennybe, akkor elküldte a Szellemét, hogy tanítson minket. Ti ezt nem látjátok a Bibliában? Miért nem? Mert más a Bibliátok? Ha így van, jó ha kidobod és utána nézel az igazságnak és ne legyél vak, mert halott vagy Jézus nélkül és csak egy utad lesz a vallásod miatt, a pokol, ha nem térsz meg!

Ezt nyugodtan vedd figyelmeztetésnek Istentől, mert ezt Ő mondja nem én!