Szerző Téma: Szentlélek keresztség  (Megtekintve 38806 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető kzoli

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 33
  • Mert kegyelemből tartattatok meg...
    • Kegyelem Honlap
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #15 Dátum: 2007 Január 18, 21:24:10 »
Szia!

Itt szerintem Jézus Péter megfutamodására (Jézust megtagadta, sőt átkozta) gondolt, és arra, ha ezután újra Jézushoz fordul... ez meg is történt, és Jézus meg is kérdezte tőle háromszor, hogy  "szeretsz-e engem?"

Nagyon fontos egy ige szövegkörnyezete. Szerintem itt ez erre utal...
Kérlek, hogy finoman mondd meg, ha megbántottalak, mert nem szándékosan tettem... és bocsáss meg nekem...

KEGYELEM honlap

Nem elérhető laci

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #16 Dátum: 2007 Január 18, 23:51:51 »
Sziasztok!

Shalom kérdésére: egyetértek azzal, amit Zoli írt (erre a kérdésre :igen:). Ez is alátámasztja, hogy van megtérés az első megtérés után is - tehát az ember döntése, hogy igazodik Isten akaratához.  :igen:

Tóni, válaszodra: nem tudok görögül, de biztos igaz, amit írtál - ha az "en" van a Jn 20(22)-nél, akkor Jézus arra hívott fel, hogy bennünk lakjon a Lélek.  :igen: Ez még nem bizonyíték arra, hogy ez akkor rögtön meg is történt, de megtörténhetett.   :igen:

Zoli, válaszodra: Köszönöm, hogy szeretettel gondolsz rám! Jó testvérekkel találkozni, beszélgetni - még akkor is, ha nem mindenben értünk egyet. Ahogy érzékelem: ugyanazokra az eseményekre más-más fogalmakat használunk.
Péter valóban jóval pünkösd előtt megtért. Mikor felismerte:"Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.", és követte Jézust (saját jószántából), ekkor már meg volt térve.
Pál megtéréséről nem merem kijelenteni, hogy a földreeséskor már megtért, bár Urának szólítja ("Ki vagy Uram?) az akkor még ismeretlen hang gazdáját. Nem látok Pál szívébe, hogy ekkor már valóban Úr-ként szólítja meg Jézust, mint Istent, vagy csak a félelem mondatta tisztelet szólalt meg belőle. Bár,... mivel nagy betűs az "Uram" valószínűleg igazad van, és már ekkor megtért. Bemerítkezésekor viszont már egészen biztos, hogy meg volt térve. (Apcs 9(18))- és itt már Szentlélekkel is megtelt ("mintha pikkelyek estek volna le a szeméről, újra látott; ...bemerítkezett, ... erőre kapott, ... azonnal hírdetni kezdte Jézusról, hogy ő az Isten Fia.")

Vitáznom kell Zoli: A megtérés és az újjászületés nem azonos fogalmak. A megtért (tehát őszinte döntést hozott, hogy Istent követi) ember még nem részese Isten országának - ezt csak Isten adhatja meg neki, és mikor megadja, akkor születik újjá. Ekkor valóban elpecsétel bennünket a Lélek, bennünk lakozást vesz és része leszünk a nagy gyülekezetnek. A kettőt (megtérést és újjászületést) magába foglaló folyamatot, vagy akár egy csodálatos pillanatot nevezzük Szentlélekkeresztségnek. Kell hozzá a saját döntésünk, de Isten pecsétje  teljesíti be.
Nagyon tetszik viszont a Szentlélekkeresztségre való megfogalmazásod: " mi megyünk bele a Lélekbe ... vagyis a Lélek száll ránk"  :igen: Az első a saját döntésünk, ami követi - az Isten ajándéka. Mikor ez először történik egy ember életében - az az 1. megtérés és az azt követő újjászületés (ez üdvösség kérdés!). Később már csak a 2. 3. ... megtérés jöhet és erre (ezekre) Isten pecsétje, hogy megtelik Szentlélekkel az ember - "beteljesedik Szentlélekkel". Ahogy Tóni idézte a görögből, ekkor: "epi"  :igen: túlcsordul. (ez már valóban nem üdvösség kérdés)
A megtért ("más felismerésre jutott") ember még nem termi a gyümölcsöket -ezek még emberi "termések" lennének, de a Lélek már  valódi gyümölcsöket hoz az ember életébe. Azért kapja a hívő az ajándékokat (tanítás, adakozás, nyelveken szólás, ...), hogy használhasson és közben hozhasson gyümölcsöket. Nem dicsekvésképpen, de az Úr adta :igen:, ezért bátran mondom: én is kaptam ajándékokat, mint ahogy minden újjászületett ember kap.

Szóval néhány kifejezés használatában nem egyformán látunk, de remélem tisztul a kép. :D

Az Úr áldásait, ajándékait kívánom életetekre!

Szeretettel: Laci

Nem elérhető kzoli

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 33
  • Mert kegyelemből tartattatok meg...
    • Kegyelem Honlap
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #17 Dátum: 2007 Január 19, 09:23:59 »
Szia Laci!


A megtérésről... igen, itt nem árt a fogalmakat tisztázni. Én kétféle megtérésről beszélek. Egyszer az üdvösségre, (ujjászületés), utána (nem üdvösségre) azokból a bűneinkből, gyengeségeinkből való megtérésre, amiket az ó emberünk okoz.

Péter esetében, amit shalomnak írtam, ott erről beszélek, mármint a másodikról. Ezt nevezzük megszentelődésnek. Ebből nem is csak 2-3 van szerintem, hanem akár több is... de ez nem az üdvösségünkért megy...

Az üdvösségre egyszer térünk meg, ez az ujjászületés szerintem. Miért is mondom ezt?
Ha megnézzük a Bibliát, hogy hogyan üdvözülhetünk, akkor ezeket összevethetjük.

Először is Kegyelemből, Hit által... nem cselekedetekből... tehát nem abból, hogy most ezt a bűnt hagyjuk el, második megtérésünkkor meg amazt... Jakab megkavarhat minket a cselekedetekkel, de ott nem erről van szó. Ő arról beszél, ha valóban van Istenbe vetett hitünk, akkor (Tehát első a hit) ezt követni fogják cselekedetek is. (vagyis a cselekedetek csak következmények, és ez inkább olyan, mint a vízjel a pénzen. Ha van, akkor igazi a pénz, ha nincs, akkor nem az Élő Istenben hiszek...)
Másodszor, akinek ilyen hite van, vagyis hiszi, hogy Jézus meghalt a bűneiért, és ezt megvallja, az üdvözül. (hit, és megvallás) A megvallást itt is következménynek tartom. Ha valódi a hitem, akkor meg is vallom Jézust...
Harmadszor, hogy a fogalmakhoz térjek vissza, az ujjászületés. Itt jön be az egyenlőségjel. Erre a legjobb a János 3. Jézus Nikodémussal beszélget. Ott közli Nikodémussal, hogy csak akkor üdvözülhet, ha ujjászületik...

De az ujjászületésnek nem feltétele, hogy előtte egyre tökéletesebbek legyünk... meg kelljen előtte térni kétszer, háromszor... Ez a bhívő életünkben lesz, de nem üdvösség miatt.
Gondoljunk a latorra... Ő nem tért meg kétszer-háromszor... Egy bénának tűnő mondatot elmondott (mi lehet ezt el se fogadnánk "megtérők imájának". Máris ujjászületett, üdvösségre jutott.

Isten adhatja meg az üdvösséget. EZ ÍGY VAN! De ki formálja bennünk az akarást a megtérésre? Szerintem azt is Isten... Na már most abban nem hiszek, hogy én eldöntöm, hogy megtérek, mert észrevettem, hogy bűnös vagyok, oda megyek Istenhez, és bocsánatot kérek, erre Ő elkezd gondolkodni... "vajon ujjászülessen ez a fickó, vagy nem?" Ha én megtérek, azt csak Isten formálhatja ki bennem, Ő hív a megtérésre (ujjászületésre), és ahogy őszintén megbánom a bűneimet (ez a megtérés szerintem, hogy rájövök, hogy bűnös vagyok, szeretném ezeket kijavítani, de tudom, hogy csak Jézus áldozata képes erre), Ő HŰ ÉS IGAZ, HOGY MEGBOCSÁSSA AZOKAT.Aki csak hozzá megy, Ő nem küldi el... Aki segítségül hívja az Ő nevét, az megtartatik...


Kedves Laci! Lehet, hogy te is erre gondoltál... ha így van, akkor ezt vegyük az írásod kibővítésének  ;)
Ha nem erre gondoltál, akkor természetesen ezt írd meg.


"A kettőt (megtérést és újjászületést) magába foglaló folyamatot, vagy akár egy csodálatos pillanatot nevezzük Szentlélekkeresztségnek."


Ezzel viszont abszolút nem értek egyet. Egy tanítvány sem pünkösdkor született újjá... akkor miért akkor merítkeztek bele a Lélekbe? Ők már mind újjá voltak születve...
Ritkán előfordul, hogy ez egyszerre történik, (lásd, amikor Péter elment a rómaiak házába) de ez egy teljesen külön dolog. Az újjászületéshez annyi köze, van, hogy az az alapja. Ha nem vagy ujjászületve, akkor nem kaphatod Isten Lelkét, mert nem vagy Isten gyermeke... Ez külön van az ujjászületéstől. Lehet, hogy még aznap megkapod, de lehet, hogy csak évek múlva... Egy kicsit sarkos a példa, amit írok. Kapsz egy vadi új autót (ujjászülettél), még aznap kapsz ajándékba 4 téligumit is (Lélekbe bemerítkezés). Nyílván azért kaphattál ajándékot, mert megvetted az autót, tehát ez feltétel, de a második nem kötelező következmény... ha kéred, akkor kapod... de mikor? amikor az autós cég úgy gondolja, mert ők az ajándékozók... Isten pont ezt teszi. Ezt a Lukács 11-ben láthatjuk. kérni kell, kopogtatni, zörgetni...kitartóan...de egyszer megkapjuk...

Erre van egy elég jó példa az ap cselben: A 8. részben. Fülöpnél megtértek (ujjászülettek) az emberek Samáriában. Be is merítkeztek Jézus nevében. Még sem merítkeztek be Lélekbe... (Nem volt Szentlélekkeresztségük). Amikotr Péter, és János odamentek, akkor lett nekik...

Kérlek, hogy finoman mondd meg, ha megbántottalak, mert nem szándékosan tettem... és bocsáss meg nekem...

KEGYELEM honlap

kiscsillag

  • Vendég
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #18 Dátum: 2007 Január 19, 14:57:58 »
Sziasztok!

Köszönöm az izgalmas hozzászólásokat. Valóban mindig meg kell néznünk az adott szövegkörnyezetet és egyáltalán a kor hátterét is.
Megtérés....A tanítványok én ugy gondolom egészen sajátságos helyzetben voltak...csak képzeljük el...jött egy ember,aki elhívja őket egy különleges kapcsolatra...közben ott van az egész nép körében az a vágy,hogy végre szabaduljanak a "rabságból",a rómaiaktól...aztán ott van,hogy a zsidó vezetők és vallás előljárói szigorúan be akarják tartatni a Törvényt....és bennük van a Messiási várakozás,mikor jön el a megígért  Szabadító....

Péter és a többi tanítvány is csak álmélkodnak mi minden történik velük és bennük mindaddig,míg Jézussal vannak....ne felejtsük,hogy ők ott még mit sem értik a "kereszt" titkát....hisznek és hol Mesternek ,hol Rabbinak és Uramnak szólítják Jézust,de nem tudják még átélni azt,amit mi , ma élő, a KERESZT után élő embereknek megadatik,hogy ....IGEN  Ő Jézus a Messiás,a Szabadító....Ő az engesztelő áldozat a bűneinkért....

Szóval a tanítványok benne éltek a korban és előtte álltak a Nagy eseménynek így az ő megtérésükről nehéz bármit is mondani.

Az azonban bizonyossá lesz a Szentlélek kiáradása után,hogy akkor már megértették..átélték...megerősödtek,vagyis Isten felkészítette az Apostolokat,hogy legyenek az első hirnökei az Életnek!!!

Nekünk adatott az Ige és olvashatjuk a Lélek által írt könyvet és hallhatjuk az örömhírt! Mert itt a Lélek!

Azok pedig ,akik elfogadjak Jézus Krisztus áldozatát és megértik szívükben,hogy miattuk kellett meghallnia Jézusnak, a bűn csak így töröltethetett el...bűnvallást tesznek és bocsánatot kérnek...azoktól Isten nem vonja meg az Ő Lelkét!!
És ez a kezdet az Isten útján...és csodálatos út lehet már itt a földön is,mert a Lélek vezethet minket!

Köszönöm,hogy együtt gondolkodhatunk és megosztjuk egymással azt,amit megértünk az Ige által.

Nem elérhető laci

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #19 Dátum: 2007 Február 02, 21:57:37 »
Sziasztok!

Elnézéseteket kérem, hogy csak most reagálok az utóbbi két hozzászólásra, de egy hétig nem voltam gép-közelben, azóta meg most érek ide.  Szóval, időrendben:

Zoli! - Nem szívesen merülök bele a szavak-fogalmak magyarázásába, mert Isten nem fogalmakban gondolkodik. Kár lenne az általunk (vagy más emberek által) szabott keretek közé szorítani. Talán mégis lehetnek, akiknek segíthet a "szentek" közé jutásban az a néhány gondolat, amit megosztunk egymással.
Azt írod, hogy "az üdvösségre egyszer térünk meg, ez az újjászületés szerintem." Azzal egyetértek, hogy aki az üdvösségére tért meg, az újjászületett. De!   :mozgó:): Van aki "csak" megtér ("más felismerésre jut", őszinte döntést hoz, hogy elfordul a régi életétől és Istent követi), de a bűneitől még ekkor nem kap szabadulást valami miatt (nem jutott még igazi bűnismeretre v. bűnbánatra, v. nem ismerte még fel Jézus halálának és feltámadásának jelentőségét, ...) Nyomorult érzés ez - tudja az ember, hogy Nem jó vmi az életében, tudja, hogy Istenre van szüksége, meg is hozza a döntést, hogy "Igen! Istenem, én téged akarlak követni!" - mégsem szabad. De ezt követheti - és adja az Úr, hogy minél többeknél kövesse!- , amit Pál is megtapasztalt: "Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből? Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus!" (Róm 7)  :igen:
Amit az üdvösségről, újjászületésről írtál, azzal egyetértek. A különbséget kettőnk szó-, ill. fogalomhasználatában látom. Te a megtérés és újjászületés közé egyenlőségjelet tennél, én meg kötőjelet. Javíts ki ha nem jól látom!  ;)
Aztán nem értettél egyet a látásom, hitem szerinti "Szentlélekkeresztség" -gel. A 2007. 01. 04-i levelemben részletesen leírtam, mit értek a megtérés-újjászületés-Szentlélekkeresztség-Szentlélekkel való beteljesedés alatt, ezt most is fenntartom. Kíváncsi vagyok viszont, mire alapozod, hogy "Egy tanítvány sem pünkösdkor született újjá" ... "Ők már mind újjá voltak születve"  ?  :mozgó:):
Várom a válaszod! (testvéri szeretettel  :igen:)

Shalom! - nem udvarolni akarok (lány vagy?   ;)), de örülök a hozzászólásodnak. :igen:

Az Úr áldjon meg benneteket!

Nem elérhető kzoli

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 33
  • Mert kegyelemből tartattatok meg...
    • Kegyelem Honlap
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #20 Dátum: 2007 Február 03, 08:31:43 »
Szia Laci!

Nem szeretném ezt a témát túlragozni, mert szerintem annak nincs értelme. Egy kérdést feltettél nekem, erre szeretnék most neked válaszolni:


"Kíváncsi vagyok viszont, mire alapozod, hogy "Egy tanítvány sem pünkösdkor született újjá" ... "Ők már mind újjá voltak születve"  ?"

Jn 15,3   Ti már tiszták vagytok az ige által, amelyet szóltam nektek. (Ez jóval pünkösd előtt volt... és mivel Jézus mondta, azt hiszem ezt mi nem cáfolhatjuk...lehet, hogy a mi szemünkben itt még nem voltak tiszták a tanítványok, de JÉZUS kijelenti, hogy itt már ők ujjászülettek, üdvösségük van, stb... pont arról beszél, hogy maradjanak meg ebben.)

Egyébként pont az a baj manapság, hogy mi azt hisszük, hogy a megtéréskor szuperszentnek kell lenni egy embernek... Jézus azonban ezt nem így látja. Pál ezért beszél a megszentelődésről. Az egy folyamat. Tudod, ha Isten egyszerre megmutatná az összes bűnünket, akkor belehalnánk a fájdalomba... azt hinnénk, soha nem tudjuk elhagyni azokat... Isten nem ilyen. Ő egy szobrász. Tudod a szobrász sem egyben veszi le a fölösleget. Apró vágásokkal jut el a célhoz, különben elrepedne az anyag.
Én ezért nem értek azzal egyet, hogy valaki megtért, de nem született újjá... még nem ismerte fel az összes bűnét... Ha egy embert mondasz, aki az összes bűnét felismerte, amikor megtért, akkor elfogadom ezt az álláspontodat. Ha viszont valaki nem fogadta el Jézust minden bűnére megváltónak, akkor meg nem tért meg...

Az a helyzet, hogy az emberek nem azonos helyzetből térnek meg, születnek újjá. Én egy rendezett családban nőttem fel, aránylag jó gyerek voltam. Akkor nem kellett túl sok mindebtől megszabadulnom. De gondoljunk egy olyan személyre, aki az utcán nőtt fel. Csúnyán beszél, nem tud szépen enni, nem jár normális ruhákban, stb... tudod, lehet, hogy ő még sok ilyennel küzd egy darabig, mert nagyobb bűneit hagy el először... pl nem gyilkol, nem rabol, nem kábítózik, stb... Nem tudom, ismered-e David Wilkerson KÉS ÉS KERESZT című könyvét? Nicky Cruze szájában füstölt a cigi, és szleng szöveggel közölte, hogy ő elfogadta az Urat. Ezt egy darabig csak nézte David tiszteletes, és töprengett, vajon tényleg megtért ez a fiú?

Ez a srác 17-szer volt benne gyilkosságban... mert New-York keménynegyedében élt... David tiszteletes nagyon jól meglátta, hogy Isten megbocsátott ennek a srácnak, mert Isten azt nézi, ami a szívünkben van, nem azt, hogy még esetleg van-e bűnünk... elhagytunk-e minden bűnt... ha ezt nézné, akkor mind a pokolba mennénk... Ez a többszörös gyilkos srác lett Wilkerson tiszteletes fiának a gondozója. Nagy evangélista lett, stb...

Nem akarom ezt tovább húzni, nyúzni de én nem hiszek abban, hogy van félig sikerült megtérés... szerintem van akinek több bűnt kell elhagynia (ez több idő), és van akinek kevesebbet...

A tanítványok megtérésére meg csak egy példát írtam, nem is véletlenül. Nem szeretnék ideollózni igéket. Azt javasolnám neked kedves Laci, hogy olvasd folyamatában, a négy evangéliumot, és utána az apostolok cselekedeteit. Biztosan olvastad már, de most ebből a szemszögből. Nem csupán igéket keresve abból, hanem folyamatában az egészet, és erre keresd a választ.
Nagyon fontosnak tartom (ha ezt elfogadod baráti tanácsként), hogy mielőtt olvasni kezded, imádkozz azért, hogy tudd elengedni az eddigi nézeteidet, és csak Isten válaszát, Isten magyarázatát értsd meg, és azután arra állj rá hittel.

Ha újra erre az álláspontra jutnál, akkor legyen néked a te hited szerint. Akkor ezt továbbra is különbözően fogjuk látni, de akkor is EGYEK VAGYUNK, EGYEK MARADUNK A MI CSODÁLATOS URUNKBAN.

Isten áldjon meg, őrizzen meg téged!!! Élvezd az Ő szeretetét egy örökkévalóságon keresztül!

Sok - sok szeretettel:

Zoli ;) :fel: 
Kérlek, hogy finoman mondd meg, ha megbántottalak, mert nem szándékosan tettem... és bocsáss meg nekem...

KEGYELEM honlap

Nem elérhető Antee

  • Admin
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 22847
    • Alfa-Omega (keresztyén közösség)
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #21 Dátum: 2007 Február 03, 23:44:49 »
Sziasztok!

Én ugyhiszem,hogy aki megtért,az Üdvözül.Lehet hogy fennmaradnak bűnök amit még nem hagyott el az illető,és meghalt.

2Kor 5,17
"Ezért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme: új jött létre."

Jézus meghalt a bűneinkért,és ez nem csak a multbeli bűneink.

Aki megtér,az hisz Jézusban!Így automatikusan bűnbocsánatot kap!Én ismerek egy kedves személyt,aki nem valta meg a megtérésekor a bűneit,de ujjászületet!És csodálatos Lelki ajándékok működnek az életében  ;)

ApCsel 10,43
"Róla tesznek bizonyságot a próféták mind, hogy aki hisz őbenne, az ő neve által bűnbocsánatot nyer."

Aki hisz,(megtért) bűnbocsánatot nyer(ujjászületett).

Megtért = Ujjászületett

ISten áldjon benneteket!
"Halljátok az Úrnak beszédét, akik rettegtek az ő beszédére: így szólnak testvéreitek, akik titeket gyűlölnek, nevemért eltaszítanak: Jelenjék meg az Úrnak dicsősége, hogy lássuk örömötöket; de ők megszégyenülnek." (Ézsaiás 66,5)

Nem elérhető Zsotza

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 303
  • kistestvér
    • Zsotza kísérleti  web-kunyhója
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #22 Dátum: 2007 Február 04, 19:37:22 »
Kedves útitársaim (a keskeny úton)! Antee-hoz hasonlóan én is ugy látom,hogy aki megtért,az újjászületett,a bűnei bocsánatot nyertek Vitatott a nézet,amivel én (is) azonosulok,miszerint aki újjászületett,az az örök életre született újjá! Sajnos lehet élni olyan életet,ami a pislákoló mécseshez hasonlít-inkább füstöl,mint világít-de még ezt sem oltja el Megváltónk! A jutalmat azonban el lehet veszíteni,lehet megszégyenülve is üdvözülni-Isten óvjon mindnyájunkat! 1Kor.3:6-15 Aki úgy él,hogy nem fájnak a bünei,az arról tesz bizonyságot,hogy a teste még nem a Szent Szellem temploma.Én mindíg balesetként élem meg a mulasztásokat,a bűnt,és nem akarom "megideologizálni".
http://zsotza.fora24.pl/

Személyes,kísérleti honlap

Nem elérhető laci

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #23 Dátum: 2007 Május 07, 21:52:23 »
Szia Zoli!

Köszönöm a válaszod! Ne haragudj, hogy csak most írok, de ...  :(

 :D

Szóval azt tanácsoltad: olvassam el folyamatában az evangéliumot (-kat)és aztán talán közelebb kerül a látásunk. Elkezdtem, de közben fontosabb események jöttek (amik háttérbe szorították a téma tanulmányozását), így újabb meggyőződéses látást, véleményt nem tudtam írni. Mostani alláspontom is megegyezik a korábban írtakkal.
Annak mindenképpen örülök, hogy beszéltünk erről a témáról - személyesen hasznosnak tartom és remélem azoknak is épületes lesz, akik elolvassák. 

Nézet(látás)különbségünk ellenére "akkor is EGYEK VAGYUNK, EGYEK MARADUNK A MI CSODÁLATOS URUNKBAN."

Az Ő áldásait kívánom én is életedre!  :igen:

Testvéri üdvözlettel: Papp Laci

maria

  • Vendég
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #24 Dátum: 2007 Június 18, 22:16:09 »
"Szent Szellem-keresztség
A Szent Szellembe történő bemerítés, a Szent Szellemmel való betöltekezés

Jézus Krisztus főpapi szolgálatának egyik legfontosabb része az Egyházban ma is az, hogy Szent Szellemmel keresztel. Ezáltal a hívő Isten erejének részesévé válik, ami alkalmassá teszi őt arra, hogy eleget tegyen tanítványi kötelezettségeinek (az evangélium hirdetése, bizonyságtevés, gyógyítás, szabadítás, ...stb.).

A Szent Szellemmel való betöltekezés leggyakoribb jele a nyelveken szólás, ami természetfölötti jel: ilyenkor a Szent Szellem szól a hívőn keresztül.

A Szent Szellem vételének feltétele a megtérés és a hit Jézus Krisztusban.

Az újjászületés is a Szent Szellem munkájának gyümölcse, de nem azonos a Szent Szellemmel való betöltekezéssel, ami a megtérés után a második megtapasztalást jelenti a hívő életében."

Nem elérhető whiteattil

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 229
    • whiteattil oldala
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #25 Dátum: 2008 Március 01, 16:36:22 »
Egy kicsit hanyagolva lett ez az oldal, engedjétek meg, hogy idetegyem egy melómat a bibliasuliból a témában.

Apcs 2:1 - Apcs 2:13

És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egyakarattal együtt valának.   
És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, a hol ülnek vala.   
És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül.   
És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni más nyelveken, a mint a Lélek adta nékik szólniok.   
Lakoznak vala pedig Jeruzsálemben zsidók, istenfélő férfiak, minden nép közül, melyek az ég alatt vannak.   
Minekutána pedig ez a zúgás lőn, egybegyűle a sokaság és megzavarodék, mivelhogy mindegyik a maga nyelvén hallá őket szólni.   
Álmélkodnak pedig mindnyájan és csodálkoznak vala, mondván egymásnak: Nemde nem Galileusok-é ezek mindnyájan, a kik szólnak?   
Mimódon halljuk hát [őket], kiki közülünk a saját nyelvén, a melyben születtünk?   
Párthusok és médek és elámiták, és kik lakozunk Mesopotámiában, Júdeában és Kappadócziában, Pontusban és Ázsiában,   
Frigiában és Pamfiliában, Égyiptomban és Libiának tartományiban, mely Cziréne mellett van, és a római jövevények, mind zsidók, mind prozelitusok,   
Krétaiak és arabok, halljuk a mint szólják a mi nyelvünkön az Istennek nagyságos dolgait.   
Álmélkodnak vala pedig mindnyájan és zavarban valának, egymásnak ezt mondván: Vajjon mi akar ez lennie?   
Mások pedig csúfolódva mondának: Édes bortól részegedtek meg.   
Apcs 2:1 - Apcs 2:13

Jézus ígéretéhez (és az ÓSZ-i próféták szavaihoz) méltóan megtörtént az az esemény, amely elindította a mai értelemben vett egyházat. Az ÓSZ-ben Joel beszél erről a dologról, mint az utolsóidők előtti eseményről.

Jóel 2:28 - Jóel 2:30

És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak.   
Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én lelkemet.   
És csodajeleket mutatok az égen és a földön; vért, tüzet és füstoszlopokat.   

Ez Jézus feltámadása után, pünkösdkor meg is történt. Jézus is ezt ígéri, sőt, a Szentlélek eljövetelekor még nagyobb dolgokat is tesznek majd a tanítványok. ( Jn 14;12-29). Már akkor is valami "misztikus" dolognak tűnt, így van ez a mai egyház életében is.
 Keresztelő János megtérésre hívó szolgálatában határozottan utal Jézusra, aki Szentlélekkel és tűzzel keresztel majd. János itt kettéválasztja ezt akét eseményt (a megtérést és a Szent Lélekbe való bemerítkezést).(Máté 3:11)  Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de a ki utánam jő, erősebb nálamnál, a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.

Krisztus szintén: Apcs 1:4 - Apcs 1:5

És velök összejövén, meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet [úgymond], hallottatok tőlem:   
Hogy János ugyan vízzel keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok nap mulva.   
Keresztelő János a megtérést hirdette, vagyis utat nyitott a Jézusi keresztséghez, a Szent Lélekben való bemerítéshez.
(Folyt. köv. hamarosan, megyek dolgozni)  :(
Attil

Nem elérhető whiteattil

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 229
    • whiteattil oldala
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #26 Dátum: 2008 Március 01, 19:23:13 »
(folytatom, most jött a telefon, akkora szél volt, hogy lebontotta a falat a gyárban, nincs műszak.)

Szerintem ma sincs másképp. Sok gyülekezet ezt a két eseményt egy kalap alá veszi, mások élesen elválasztják egymástól. E dolog megtörténte, vagyis a Szentlélek keresztség után veszik csak igazi "hívő számba" az embert.Bár különbség van a kettő között,aSzentlélek-keresztség egyfajta szolgálatra való elhívás, melyet különböző ajándékok kísérnek. (Karizmák.)
Péter apostol a Szentlélek kitöltetése után bátran, nyíltan beszélt a népnek, akik elől addig félve, szinte elbujdokolt a többi tanítvánnyal együtt a megfeszítés után. Még vissza is ment halászni.
(Ján 21:3)  Monda nékik Simon Péter: Elmegyek halászni. Mondának néki: Elmegyünk mi is te veled. Elmenének és azonnal a hajóba szállának; és azon az éjszakán nem fogtak semmit.

Egy olyan erőt, tüzet kaptak, mely által semmi nem érdekelte őket, csak Isten rendelését tovább vinni. Látszik, hogy János keresztsége->megtérés, bűnbánat; Jézus keresztsége->Isten lelkébe való merítkezés, szolgálat. Pl. Apcsel 19;2-6.Apcs 19:2 - Apcs 19:6

Monda nékik: Vajjon vettetek-é Szent Lelket, minekutána hivőkké lettetek? Azok pedig mondának néki: Sőt inkább azt sem hallottuk, hogy ha vagyon-é Szent Lélek.   
És monda nékik: Mire keresztelkedtetek meg tehát? Azok pedig mondának: A János keresztségére.   
Monda pedig Pál: János megtérésnek keresztségével keresztelt, azt mondván a népnek, hogy a ki ő utána jövendő, abban higyjenek, tudniillik a Krisztus Jézusban.   
Mikor pedig [ezt] hallák, megkeresztelkedének az Úr Jézusnak nevére.   
És mikor Pál reájok vetette kezét, szálla a Szent Lélek ő reájok; és szólnak vala nyelveken, és prófétálnak vala.   

A prófétálás szolgálat, a nyelveken szólás is az. Önmagát építi vele az ember. 1Kor 14;4
Maga az Úr Jézus is mikor galamb formában vette a Szentlelket kezdte meg a szolgálatot. Sőt, vette a megtérés keresztségét is, mert így van rendjén.
Máté 3:13 - Máté 3:16

Akkor eljöve Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy megkeresztelkedjék ő általa.   
János azonban visszatartja vala őt, mondván: Nékem kell általad megkeresztelkednem, és te jősz én hozzám?   
Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most, mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. Ekkor engede néki.   
És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani.   

A Szentlélek-keresztséget különféle jelajándékok követhetik. (1Kor;12;8-11) Ma főleg pünkösdi és karizmatikus körökben főleg a nyelveken szólást említik, mint a Szentlélek-keresztség megtörténttének bizonyítékát.
Apcs 8:16 - Apcs 8:17

Mert még senkire azok közül nem szállott rá, csak meg voltak keresztelve az Úr Jézus nevére.   
Akkor kezeiket reájuk veték, és vőnek Szent Lelket.   

Itt, mikor a samáriai hívők vették a Szentlelket, nem ír nyelveken szólásról. Ha ez "kötelező" jel volna, bizonyára itt is említve lenne. Maga Pál, mikor Anániás házában volt még vakon, a kézrátétellel való imádkozas után mikor vette a Szentlelket szintén nem szólt nyelveken. Viszont megkeresztelkedett vízben, majd hirdetni kezdte Jézust a zsinagógában. Pál esetében a vízkeresztség a Szentlélek keresztség után történt.
[color=redApcs 9:17 - Apcs 9:20

Elméne azért Ananiás és beméne a házba, és kezeit reá vetvén, monda: Saul atyámfia, az Úr küldött engem, Jézus, a ki megjelent néked az úton, melyen jöttél, hogy szemeid megnyiljanak és beteljesedjél Szent Lélekkel.   
És azonnal mintegy pikkelyek estek le szemeiről, és mindjárt visszanyeré látását; és felkelvén, megkeresztelkedék;   
És miután evett, megerősödék. Vala pedig Saulus a damaskusi tanítványokkal néhány napig.   
És azonnal prédikálá a zsinagógákban a Krisztust, hogy ő az Isten Fia.   
Itt a vízkeresztség a szentlélek kersztség után történt. Ugyanígy volt Kornéliusz házában, mikor ráadásul pogányokra töltetett ki a Lélek.Apcs 10:44 - Apcs 10:48

Mikor még szólá Péter ez ígéket, leszálla a Szent Lélek mindazokra, a kik hallgatják vala e beszédet.   
És elálmélkodának a zsidóságból való hívek, mindazok, a kik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett a Szent Lélek ajándéka.   
Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent. Akkor felele Péter:   
Vajjon eltilthatja-é valaki a vizet, hogy ezek meg ne keresztelkedjenek, kik vették a Szent Lelket miképen mi is?   
És parancsolá, hogy keresztelkedjenek meg az Úrnak nevében. Akkor kérék őt, hogy maradjon náluk néhány napig.   
Furcsa lehet, Isten nem ismer ebben valamiféle tradicionális rendet. Az se törvényszerű, hogy először nyelveken "kell" beszélni, mint pl. az apostoloknál mikor először jött a Szentlélek. Maga Pál is csak később kapta a nyelveken szólást, ő először a prófétálást kapta.
Egyesek szerint Pünkösd után a megtérés, újjászületéskor automatikusan részesülünk a Szentlélek keresztségben.(Hiv.(1Kor 12:13)  Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
Tehát aki befogadja Jézust, megkeresztelkedik Szentlélek által. A szöveg viszont arról szól hogy ez a gyülekezet már kapott karizmákat, amelyeket nem megfelelően használtak. Viszont Istennek van hatalma arra, hogy akár már a megtérésekor Szentlélek keresztségben részesítse az embert. Ez Isten szuverén akarata.
Összefoglalva: A Szentlélek keresztség Isten Szellemébe való alámerülés, odaszánás, mely által csodálatos, különleges megtapasztalások, kegyelmi ajándékok adatnak a megtért, újjászületett hívőnek. Ezt Isten szuverén módon és időben adja, de ehhez kell a hívő nyíltsága, az esemény imádságban való kérése.
Attil

Sámuel

  • Vendég
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #27 Dátum: 2008 Március 01, 22:07:21 »
AMEN Isten mindenkinek odaadta ezt az ajándékot nekünk már csak el kell fogadnunk a Szent Szellem keresztséget.
Akár az újjászületésed után azonnal kérheted a Szent Szellem keresztséget.
Halleluja amen .

Nem elérhető Sándor

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1214
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #28 Dátum: 2008 Április 02, 09:13:15 »
Kedves Attila,

Kérlek ne vedd piszkálódásnak, hanem komolyan érdekel, hogy a mai nyelveken szólás miért azonos ajándék, vagy bizonyság - azzal, amit az igékben is olvasunk. Nem kétségbe akarom vonni, hogy lelki ajándék - csak azt is tudjuk, hogy ugyanaz a lélek adja. Az egyház születéséről szóló könyv (Apcsel) kétség nélkül említi ezen jeleket - ahogy töltetik ki a zsidókra és végül a pogányokra is.
Pál is mondja, tud nyelveken szólni - de azt is, hogy ha valaki nyelveken szól - álljon elő még valaki, aki lefordítja és elmondja, hogy mindenki értse. Azt is - hogy mivel a lényeg ez, hogy mindenki értse - inkább ne is szóljon nyelveken egy gyülekezet. A mai nyelveken szólás - bár jóllehet igeileg inkább nincs rá szükség - azért lefordítható, szóval ha valaki ott nyelveken szól - a többiek, akik szintén nyelveken szólnak - értik? Nekik ez teljesen érthető - mindannyiuknak - mint ugyanaz a lélek ugyanazon ajándéka ott néhányuknak?
szeretettel Sándor
Bizony hittel jegyeztelek el téged magamnak, és megismered az Urat.

Nem elérhető tothg

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 3053
Re: Szentlélek keresztség
« Válasz #29 Dátum: 2008 Április 03, 09:45:00 »
Gyülekezetbe hangosan ne szóljon az ember nyelveken, hanem magyarázza meg, hogy ne fejetlenség legyen, hanem mindenki épüljön (szól az írás). Viszont magamnak és Istennek, miért ne szólhatnék (attól, hogy gyülekezetben vagyok)akkor is, ha nem magyarázom meg, hiszen az épít engem (szól az írás).
Kedves Sándor! Istent nem a sok magyarázatból és okosságból ismerjük meg, hanem a vele való közösségből. Attól nem jutsz tökéleteségre, ha a betűt akarod pontról-pontra betartani. (Ráadásul, amilyen sok minden meg van írva, mindíg ki fogsz hagyni valamit...)
"Ha nem elégít meg ez a világ, akkor valószínű, hogy nem e világ számára lettél teremtve."
(C. S. Lewis)