Szerző Téma: Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik  (Megtekintve 40166 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #135 Dátum: 2011 Március 14, 07:24:40 »
Két bibliai időfogalom: kronosz és kairosz

Amikor a Biblia az időről beszél, elsősorban az embernek az idővel kapcsolatos értelmi és létkérdésével foglalkozik. Kétféle időt különböztet meg, melyeket a görög nyelvű Újszövetségben kronosz ill. kairosz jelöl. Minthogy a magyarban és a legtöbb nyelvben nem létezik ez a szóbeli megkülönböztetés, a bibliaértelmezés területén már gyakran vezetett súlyos tévedésekre, hogy nem vették figyelembe e két időfogalom közti elvi különbséget.

Kronosz: az ember ideje


Kronosz a fizikailag mérhető idő, ezért a történelmi kronológia ideje.
Szigorú törvényszerűség az alapja, amely minket, embereket is korlátoz.
A nap, a hónap és az év lettek ennek az időelképzelésnek és időfelosztásnak a mértékegységei. „A kronoszban a térben és időben történő lineáris mozgás egyes pillanatai összegződnek.” (Heinrich Kemner)

Ez valami fontosat fejez ki, ez az idő nem választható el tértől és anyagtól: az idő, a tér és az anyag képezik világunk fizikai alapvető lényegét, és ezek közül egyik sem vizsgálható a többitől függetlenül.
A teremtett világban, melyben élünk, a kronosz természettörvényekkel leírható.
Az anyagnak a semmiből való megteremtésével (Zsid 11,3) Isten az időt is létrehozta.

Az időtengelynek meghatározott kezdőpontja van. Ez egy lineáris (vagyis egyenlő közű beosztással ellátott) tengely és egydimenziós (vagyis csak egy koordinátájú folytonos tengely) jelenség. A kronológiai időt az jellemzi, hogy állandóan egyenletesen és csak egy irányban halad. Számunkra nem megfordítható és nem megismételhető. Az idő folyásáról beszélünk. Valahol ezen a tengelyen helyezkedik el jelenlegi időpontunk is.
Szigorúan véve  a jelennek (a most) nincs időtartama. Mindent, ami ez időpont mögött van, múltnak nevezzük, ami pedig előtte van, jövőnek.

Felvetődik a kérdés, vajon az időtengelynek van-e jövőbeli határpontja vagy pedig végtelen. A Biblia válasza erre világos és egyértelmű:

Máté 24,35: „Az ég és a föld elmúlik…”
1Korintus 7,31: „…mert e világ ábrázata elmúlik.”
1Péter 4,7: „Mindennek a vége pedig már közel van…”


 Ezek a szavak határozottan jelzik, hogy a jelen világ elmúlásra van ítélve. Ha viszont ez a világ és anyagi tartalma időben korlátozott, akkor – a tér, az anyag és az idő fent említett kapcsolata miatt – magának az időnek is korlátozottnak kell lennie. A Jelenések 10,6-ban éppen erről tudósít a Biblia: „…hogy nem lesz többé idő.”

A kronológiai jövő tehát nem korlátlan, hanem Isten által megállapított mértéke van.
A Biblia az egyetlen könyv, mely az egész emberi történelmet áttekinti a kezdettől a végig, egyetlen hatalmas folyamatban. Egyetlen más információforrás sem ölel át ekkora időtartamot.


Valahol ezen az időtengelyen helyezhető el saját életünk időtartama is. Időnk nem körkörösen halad és nem ismétlődik. Előre halad, egyszeri, visszahozhatatlan, és szigorúan a születés és a halál közé van zárva. Az időt másként éljük meg, mint a teret, melyet tetszés szerint akár többször is bejárhatunk. Bármikor felkereshetjük gyermekkorunk színhelyeit, de időben sohasem térhetünk oda viszsza. Az idő életünk nagy egyirányú utcája.

Kairosz: Isten ideje

 „A térnek és az időnek önmagában véve is leigázó és beszűkítő hatása van.” (H.Bezzel) Lényegében egészen más jellegű és a kronosz minden általunk ismert és korlátozó tulajdonságától mentes a kairosz, Isten ideje. „Isten órája” nem másodpercek, órák és évek szerint mér, hiszen tér és anyag nem köti gúzsba: „Olyanok napjaid, mint a halandóé, olyanok éveid, mint az emberé?” (Jób 10,5). Isten kairosza a beteljesült idő, melyben a mi korlátozó fogalmainknak, mint múlt és jövő, nincs többé helye. Ezért a a kairosz a mi időtengelyünkön kívül és afölött van.

Isten Szellem, és mint a teremtés Urát, nem korlátozzák az általa teremtett jelenségek, mint tér és idő. Egyetlen pillantással látja és áttekinti az egész időtengelyt, nem kell végigjárnia a mi időnk egyes szakaszait. Ugyanolyan könnyen átlát ezer évet, mint egyetlen kiragadott napot. Ezért érvényes Istenre, ami számunkra felfoghatatlan: „Mert ezer esztendő előtted annyi, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, mint egy őrváltásnyi idő éjjel.” (Zsolt 90,4). Sajnos ezt az idézetet gyakran félreértelmezik és arra használják fel, hogy a Mózes első könyve szerinti teremtéstörténetbe egy hosszú evolúciós folyamatot magyarázzanak bele.  Aki Isten Igéjét így értelmezi, az a fenti zsoltárrészletet alkalmazhatná például a Máté 27,63-ra, és így magyarázhatná: „Háromezer év múlva feltámadok.” Ha erről lenne szó, ma is Jézus feltámadására várnánk. Ő azonban él – feltámadott! Nem manipulálhatjuk önkényesen a Biblia kijelentéseit. Az Istentől kapott információt komolyan kell venni. Amikor az anyag megteremtésével (1Móz 1,1) az idő is létrejött, a teremtés a Biblia tanúsága szerint szigorú időrendben, napi ritmusban folyt tovább.

Az időmérés módszerét 1Mózes 1,14 írja le: „Legyenek világító testek az égbolton, hogy elválasszák a nappalt az éjszakától, és meghatározó jelei legyenek az ünnepeknek, a napoknak és az esztendőknek.” Ez az időmérés első és legrégibb módszere, mely a teremtés folyamatát egyértelműen a kronosznak rendeli alá.

Arra a kérdésre, hogy Isten ideje és az emberek ideje átszámíthatók-e egymásba, megkapjuk a pontos választ a 2Péter 3,8-ból: „Az az egy azonban ne legyen rejtve előttetek, szeretteim, hogy az Úr előtt egy nap annyi, mint ezer esztendő, és ezer esztendő annyi, mint egy nap.” Egyenlet formájában ezt így írhatjuk:

1 isteni nap 1000 emberi év
1000 isteni év 1 emberi nap

A következtetés egyértelmű: A kronosz és a kairosz között nem létezik átszámítási képlet!

A kronosz és a kairosz tehát nem csak léptékben különböznek, hanem minőségben és dimenzióban is.

Ha ezeket az ismertetőjeleket szem előtt tartjuk, elkerülhetjük a Biblia felületes értelmezését. Az isteni kairosz magasabb dimenziója a kronosszal szemben mindig akkor lesz világos számunkra, amikor Isten térben és időben szuverén módon cselekszik. Így beszélhet Isten már lezárt folyamatokról, holott azok a kronoszban nekünk még jövőnek számítanak. Mielőtt Izráel népe csatába megy, Isten az ellenségen aratott győzelmüket már befejezett tényként jelentheti ki: „…a kezedbe adtam őket.” (pl. Józs 10,8). A Jelenések prófétai igéjében feltűnően gyakran váltakozik a nyelvtani időalak. Isten független a mi kronoszunktól, ezért úgy beszélhet számunkra jövőbeli eseményekről, mint megtörténtekről.

A teremtés isteni rendje szerint az ember szellemből, lélekből és testből áll.

A szellem birtokában, melyet Istentől kapott (Préd 12,7), az ember hordozza Isten ama lényegi vonását, amely megengedi nekünk, hogy az időtengelyt bizonyos értelemben relativizáljuk. Gondolatban repüljünk egy a Földtől ezer fényévnyire levő távoli csillagra. A fényév az a távolság, melyet a fény egy év alatt megtesz, azaz 9,46 billió kilométer. Képzeljük el, hogy alkalmas távcsővel Cs1-ről meg tudjuk figyelni a Földet. Olyan eseményeknek lennénk a szemtanúi, melyek ezer évvel azelőtt történtek a Földön. A Cs2 csillagról, mely kétezer fényévre van a Földtől, a még távolabbi múltba tekinthetnénk vissza. Ugyanígy szellemben olyan helyzetet is elképzelhetnénk a világmindenségben, ahonnan megfigyelhetnénk Izráel népének átkelését a Vörös-tengeren. Ha ily módon legalábbis szellemben olyan helyzetbe kerülhetünk, melyben képesek vagyunk átélni a múltbeli események bizonyos egyidejűségét, mennyivel inkább érvényes ez Istenre.

Isten kairoszát ezért úgy képzelhetjük el, mint örök egyidejűséget, melyben nem érvényes a kronológiai egymásutániság szigorú törvényszerűsége.

folyt.köv.

A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Magda

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2531
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #136 Dátum: 2011 Március 14, 08:01:30 »
Drága Zsuzsa  :2angel: nagyon szeretem olvasni amit beírsz, de a képzeletet elgondolással helyettesítem.

Gondolom tudod miért  :2funny:

 :2smitten:

Idézet
Rm 6,11 Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.

A képzelet az egész más  :059:
Fil 2,11 És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére

:)

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #137 Dátum: 2011 Március 14, 08:22:04 »
Igen, értelek, Magdus. :2smitten: :2smitten: :2smitten:
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #138 Dátum: 2011 Március 17, 07:43:43 »
Az információ

5 szintje – az idő értelmezésének új alapja

Információval lépten-nyomon találkozunk természettudomány és technika uralta világunkban: a modern számítástechnika rendszereiben, a kommunikációtechnikában, a természetes és mesterséges nyelvekben, valamint az összes biológiai rendszerben.

Claude E. Shannon volt az első, aki megkísérelte mérhetővé tenni az információ mennyiségét. A róla elnevezett Shannon-féle információelmélet az információ statisztikai aspektusát ragadja meg (pl. a jelek száma egy betűsorozatban). Mindenesetre ez az elmélet elhanyagolja a jelsorozat jelentéstartalmát, és így alkalmatlan az információ összes aspektusának megragadására. Az információ statisztikai mennyiségét bitben mérjük.

Megszüntetendő a fenti korlátozásokat, kifejlesztettem a természettudományos információelméletet, amely a következő pontok által jellemezhető:

– Természettudományos megközelítés:

 Mint ahogy minden természeti törvény az ismert rendszerek megfigyeléséből születik, az információval kapcsolatos különböző tételek is a megfigyelésből származnak.

– Az eddig megismert összes természeti törvény kizárólag az anyagra vonatkozik. Ezek kibővítéseként tételeket fogalmaztak meg az információról is, melyek szintén a természeti törvények érvényével bírnak.

– Ahogy a természeti törvényeket sikeresen lehet alkalmazni ismeretlen esetekre, e tekintetben az információ tételei is biztos következtetésekre adnak lehetőséget.

– A természeti törvények nem korlátozódnak bizonyos szakterületekre vagy alkalmazásokra, mivel (jelenlegi) tudásunk szerint egyetemesen érvényesek. Ugyanez érvényes az információs tételekre. Ezért ezek az élő és élettelen rendszerekre egyaránt érvényesek.

– Az információra megadható egy világosan körülhatárolható definíciós tartomány, mely lehetővé teszi, hogy éles választóvonalat húzzunk a tartományon belüli és kívüli rendszerek között.

Az információ fogalmát csak akkor tudjuk teljes gazdagságában megragadni, ha a statisztikát kibővítjük az információ további aspektusaival: szintaxis, szemantika, pragmatika és apobetika.

„Kezdetben volt az információ” című könyvemben részletesen kifejtettem ezt az elgondolást. Az információnak ez az újszerű felfogása egy rendkívül fontos és alapvető tényen alapszik, nevezetesen azon, hogy ez a mennyiség    n e m    a n y a g i ,  hanem lényegében s z e l l e m i    j e l e n s é g et képvisel.
Az információ ugyan anyagi hordozókon tárolható és fizikai rendszerek segítségével átvihető, de sohasem keletkezik tisztán anyagi folyamatokban, hanem mindig egy ötletadó, tehát intelligencia és akarat által. A materialista elméletekben ezt a tényt azáltal mellőzik, hogy az információt tisztán fizikai jelenségnek feltételezik.

Minden információhoz elengedhetetlen egy adó és egy vevő.


A természettudományos információelmélet ötszintű felépítése

Minden tetszőleges kódolt információra érvényes:
v a l a k i    l e a d t a  /adó/, és   v a l a k i n e k    s z á n t á k     /vevő/.

Lényegében öt szintjét lehet megkülönböztetni:

1. A legfelső szinten, az apobetika szintjén az információ céljáról ill. eredményéről van szó.
2. Az alatta levő szint, a pragmatika szintje az elgondolt/véghezvitt cselekvést ragadja meg.
3. Egy fokkal lejjebb az elgondolt/megértett jelentésről (szemantika) van szó.
4. Az utolsó előtti szint (szintaxis) a gondolat nyelvi kódolásával/dekódolásával foglalkozik,
5.  a legalsó szint pedig az átvitel technikai vonatkozásaival és az ezzel kapcsolatos statisztikai adatokkal.

Mind az öt szintnek megvan a specifikus jellege mind az adónál, mind a vevőnél. Az egyes szintek feltételezik egymást. Az információ nem éri el a célját, ha valamelyik alsó szinten az átvitel idő előtt félbeszakad.

Ötödik szintként az apobetika (a görög apobenon = cél, eredmény, kimenetel) szükségszerűen hozzátartozik az információhoz. Az ismeretlen esetek vizsgálata során mindig eldönthető, hogy a definíciós tartományon belül vagy kívül vagyunk.


Az információra vonatkozó legfontosabb természeti törvények a következők:[/b][/u]

- – Nincs információ kód nélkül.

– Nincs kód szabad akaratból történő megállapodás nélkül.

– Nincs információ adó nélkül.
– Nincs információlánc anélkül, hogy az elején ne álljon egy szellemi alkotó.
– Nincs információ akarat nélkül.
– Nincs információ az öt hierarchikus szint nélkül: statisztika, szintaxis, szemantika, pragmatika és apobetika.
– Statisztikai folyamatokban nem keletkezhet információ[/color]


A természettudományos információelmélet lehetővé teszi – ha a definíciós tartományon belül vagyunk –, hogy messzemenő következtetéseket vonjunk le egészen az élet eredetére vonatkozó kérdésfeltevésekig:

Az életet nagymértékben az információ határozza meg, és ez az információ természettudományos okokból megkövetel egy intelligens alkotót. A fejlődéselmélet, mely szerint információ az anyagban magától keletkezett, ezért már kiindulásában hamis.

Az információ ötszintű felépítése a Bibliából is levezethető.

Ez jellegzetes példája annak, hogy a Biblia tanulmányozása által a valóság fontos szerkezeteit és összefüggéseit ismerhetjük meg, melyekre egyébként aligha bukkannánk rá. A Biblia új fényt vet a tudományosan „érthetetlen” jelenségekre is.

Idő: Az „idő” fogalmának vizsgálata közben egy váratlan dolog tűnt fel nekem: Noha az információ és az idő alapvetően különböző jelenségek, kettőjük között figyelemre méltó analógia áll fenn: Az információ ötszintű felfogása  meglepő módon az időre is alkalmazható.
Felmerül a kérdés: vajon az idő különböző szintjeire nem vonatkoznak-e hasonló természeti törvények, mint amelyek az információ esetében levezethetők?

A következőkben részletesen kifejtjük az idő ötszintű felfogását.


folyt.köv.[/size]
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Magda

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2531
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #139 Dátum: 2011 Március 17, 08:12:03 »
 :2angel:
Szia Zsuzsám az utolsó részt átemeltem az "utolsó napokban .." témába.

Fantasztikus összegezése annak amire eddig az Úr maga vezetett el.

Köszönöm, köszönöm, köszönöm

 :2smitten:
Fil 2,11 És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére

:)

Nem elérhető Zsotza

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 304
  • kistestvér
Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #140 Dátum: 2011 Március 17, 10:26:09 »
Kedves   Zsuzsa2   FórumTárs,nagyon  szépen  köszönöm  értékes,és  igényes  Publikációidat.  :afro: Hiszem,hogy sok  Tesónak is  hasznos,de még a nem hívő Olvasókban  is  születhetnek  értékes  tanulságok!   :taps: :019: :thanks:

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #141 Dátum: 2011 Március 18, 20:19:12 »
Kedves   Zsuzsa2   FórumTárs,nagyon  szépen  köszönöm  értékes,és  igényes  Publikációidat.  :afro: Hiszem,hogy sok  Tesónak is  hasznos,de még a nem hívő Olvasókban  is  születhetnek  értékes  tanulságok!   :taps: :019: :thanks:


Magdus és Zsoca, örülök visszajelzéseteknek, hamarosan folytatom W.Gitt könyvét. :088: :2smitten: :2smitten: :2smitten:
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Ani Kinor

  • Vendég
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #142 Dátum: 2011 Március 18, 20:43:12 »
Kedves   Zsuzsa2   FórumTárs,nagyon  szépen  köszönöm  értékes,és  igényes  Publikációidat.  :afro: Hiszem,hogy sok  Tesónak is  hasznos,de még a nem hívő Olvasókban  is  születhetnek  értékes  tanulságok!   :taps: :019: :thanks:


Ez így van!  :2smitten:

Nem elérhető Guti Tünde

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 4406
    • www.gutitunde.eoldal.hu
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #143 Dátum: 2011 Március 21, 11:55:23 »
Nagyon érdekes volt, Zsuzsa!  :afro:

„Vezéreld utamat Igéd szerint, és ne engedd, hogy valami hamisság uralkodjon rajtam!
Gyönyörködöm beszédedben, mint aki nagy nyereséget talált.”
Zsoltárok 119:133, 162.

Nem elérhető Clio

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 255
    • rineweld
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #144 Dátum: 2011 Március 22, 16:41:51 »
 :afro: :afro: Várom a folytatást. Nagyon jó olvasni és elgondolkodni.

Amit kiemelnék mert nekem még érthetőbb lett így a jelenések könyve.

"Ha ezeket az ismertetőjeleket szem előtt tartjuk, elkerülhetjük a Biblia felületes értelmezését. Az isteni kairosz magasabb dimenziója a kronosszal szemben mindig akkor lesz világos számunkra, amikor Isten térben és időben szuverén módon cselekszik. Így beszélhet Isten már lezárt folyamatokról, holott azok a kronoszban nekünk még jövőnek számítanak."

Így még érthetőbbek Isten ígéretei, ő már átlátja egész életünket, és semmi nem lepi meg velünk kapcsolatban.
"Ne félj Sion ne csüggedj el.  Veled van az Úr  az Istened  Ő erős és megsegít. Boldogan örül neked megújít szeretetével ujjongva örül neked." zof.3 16-17

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #145 Dátum: 2011 Március 28, 09:51:30 »
http://www.youtube.com/watch?v=qQQ7S9hGbIo#  :igen:


IGEN, örökkévaló hatalmad és Istenséged alkotásaidból megláttatik.
Neked hódol, és Téged dicsér a mindenség Fenséges, Szent Isten !!!

Jel.5.12: Méltó a megöletett Bárány, hogy vegyen erőt és gazdagságot és bölcseséget és hatalmasságot és tisztességet és dicsőséget és áldást. ÁMEN.
[/b]

...Uram, méltó vagy, méltó vagy,
hogy tisztességet, ádást vegyél,
Neked hódoljon a mindenség.../Mayesti/
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re IDŐ ÉS ÖRÖKKÉVALÓSÁG /W.Gitt/ folytatása
« Válasz #146 Dátum: 2011 Március 31, 08:49:06 »

Az idő öt szintje:

Az emberi idő az információ ötszintű felépítéséhez hasonlóan öt szintre osztható.
A Bibliából és az életből vett példák segítségével szemléltetjük és alapozzuk meg az idő jelenségének eme újszerű megközelítését. Számos bibliai tétel van, mely pontosan hozzárendelhető az öt időszint valamelyikéhez, míg mások kijelentéseik sokfélesége miatt 2-3 szintet is átfedhetnek.

Az idő statisztikája

A statisztikai idő mérése:
A fizikus számára az idő mint mérendő mennyiség  tisztán mennyiségi mérték,minőség nélkül.
Az összes óra – a homokórától az atomóráig – csak a statisztikai aspektusát ragadja meg. Ezen a statisztikai szinten éveink számáról van szó. Az információval analógiában, ez egy karakterlánc, azaz egy betűsorozat hosszának felel meg.
A statisztikai idő legősibb mérési módszeréről a Biblia az 1Mózes 1,14. versben számol be:
---       „Legyenek világító testek az égbolton, hogy elválasszák a nappalt az éjszakától, és meghatározó jelei legyenek az ünnepeknek, a napoknak és az esztendőknek.” A mérés itt az égitestek segítségével történik. A 2Királyok 20,9. verse a napórát nevezi meg mint mérőműszert. Az éjszakát négy egyenlő szakaszra, ún. őrváltásra osztották (Mt 14,25).

Időnk rövidsége:
A Biblia ismételten rámutat élettartamunk rövidségére.
Jób 14,1.5: „Az asszonytól született ember rövid életű… Meg vannak határozva napjai, ha számon tartod hónapjait, ha határt szabtál neki, amit nem léphet át.”
Zsoltár 39,6: „Íme, arasznyivá tetted napjaimat, életem ideje semmiség előtted.”
Zsoltár 89,48: „Gondold meg, milyen rövid az életem.”
1Krónika 29,15: „Mi jövevények és zsellérek vagyunk előtted. Napjaink olyanok a földön, mint az árnyék: nincs állandóságuk.”

Az idő szintaxisa:
Ahogy a természetes és mesterséges nyelveknek van szintaxisa=nyelvtani és stilisztikai szabályai, úgy az időnek is, ahol a szabályok a vele való bánásmódot jelentik:
-  Milyen stratégiákat alkalmazunk az optimális időbeosztáshoz?
-  Milyen határidő-tűzési tervek és szabályok teszik lehetővé számunkra az idő hatékony felhasználását?
-  Hogyan kerüljük el a hajszát és a stresszt? Hogyan alakítjuk életprogramunkat?

Időkezelés:
A telefon, a laptop, e-mail jóvoltából, a teljesítményorientált menedzser este, hétvégén és a szokásossá vált rövid szabadságok alatt is rendelkezésre áll. Az állandó időzavar tartós problémává válik. A probléma megoldása az időkezelés, ezért számos cég stresszben élő menedzserei számára megfelelő szemináriumokat rendez, melyeket jól fizetett vállalati tanácsadók tartanak.

Marcell Mettler szerint az időkezelés nyolc aranyszabálya:
1. Adja fel a tökéletességre törekvést. Ne hagyja, hogy lényegtelen részletek eltérítsék a lényeges dolgoktól.
2. A megbeszéléseket és konferenciákat szabályozni kell. Állapítsa meg a megbeszélések célját, és időben készítse elő a dokumentációkat.
3. Kerülje a tervszerűtlen munkát. Tűzzön ki napi célokat, és este ellenőrizze, hogy mit ért el.
4. Ne akarjon mindent egyedül megcsinálni. Ha célszerű, ruházza át a hatásköröket.
5. Ne csináljon sok dolgot egyszerre. Állítson fel prioritásokat.
6. Ne akarjon mindent tudni. Bízzon a többiekben, és a részleteket hagyja rájuk.
7. Először a kellemetlen dolgokat intézze el, és az elkezdett dolgokat fejezze be. Ne hagyja, hogy lényegtelen telefonok és látogatók eltérítsék a munkájától.
8. Minden ügyet csak egyszer vegyen kézbe, gyorsan és gördülékenyen intézze el.

Aki meg akarja figyelni a csillagos eget, egy távcsővel többet láthat, mint szabad szemmel. A távoli galaxisok és csillagászati részletek azonban hozzáférhetetlenek maradnak a megfigyelő számára. A modern tükrös csillagászati távcsövek ellenben egészen új,nem is sejtett tartományokat tárnak fel. Így az időkezelés módszereinek is megvan a maguk helye, de túl keveset ragadnak meg, mivel a tisztán földi dolgok korlátozzák őket.
Ha ebben az értelemben „nagy látótávolságú tükrös teleszkópokat” akarunk használni, a Bibliát kell megkérdeznünk ajánlott időszintaxisát illetően. A Biblia megnevezi azokat a mércéket, melyek elvezetnek minket egy egészen másfajta időkezeléshez.

1. Az időre vonatkozó első szintaktikus szabály a Bibliában:


Az első ilyenfajta szabályt a Tízparancsolatban találjuk:
„Hat napon át dolgozz és végezd mindenféle munkádat, de a hetedik napon … semmiféle munkát ne végezz” (2Móz 20,9-10).

A francia forradalom idején bevezették a forradalmi naptárt (1793. szeptember 22-től), melyben minden hónapot három dekádra (tíz napos egység) osztottak. Az évnek 12 30 napos hónapja volt + 5 napja, ill. 6 napja szökőévekben. Az új naptár által akarták a nép emlékezetét megszabadítani minden keresztyén dologtól, és ehelyett a mezőgazdaságot mint politikai alapot beléjük nevelni. Ennek megfelelően változtak a hónapnevek: a vendémiaire-t (szüreti hónap) a brumaire (ködös hónap), a frimaire (deres hónap), a nivôse (havas hónap), a pluviôse (esős hónap) és a germinal (a csírázás hónapja) követte. Fabre d’Eglantine naptárkészítő az utóbbit csak kétszer élte meg, mert germinal hónap 14-én (1794. április 5-én) meghalt a guillotine alatt. Az önkényesen bevezetett 10 napos ritmus nem vált be, mert a teremtés folytán a 7 napos ritmus illik ránk – ahogy azt az egész világon gyakorolják. Napóleon a forradalmi naptárt 1806. január 1-én hatályon kívül helyezte.
Amikor 1992 májusában előadásokat tartottunk Kazahsztánban, fogadott minket Karaganda polgármestere. Feladataira panaszkodott: „Naponta négy órát alszom. Vasárnapom nincs.” Nem tudom, meddig bírja.

2. Időszintaxis a Hegyi beszéd szerint: Az Úr Jézus a Hegyi beszédben megnevez egy másik nagyon fontos szabályt az idővel való bánásmódra. Bár az „idő” szó egyáltalán nem fordul elő ebben a versben, mégis egészen alapvető útmutatást találunk benne az idővel való bánásmódra vonatkozóan:

Keressétek először az Ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek” (Mt 6,33).

Ez a vers tartalmazza Isten nyelvtanát életünk számára. Ha Isten országa foglalja el életünkben a legnagyobb prioritást, akkor van a legjobb nyelvtanunk az idővel való bánásmódot illetően. Ha Jézus maga és az Ő céljai a mi céljaink is, akkor hagyja, hogy azok a dolgok is sikerüljenek nekünk, melyekről azt gondoljuk, hogy sok időt kellene nekik szentelnünk.
folyt.köv.
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Magda

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2531
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #147 Dátum: 2011 Március 31, 09:04:20 »
 :2angel:
Drága Zsuzsa  :2angel:
Úgy örülök!
Köszönöm!
Nagyon kedves vagy!

 :2smitten:



 :165:
Fil 2,11 És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére

:)

Nem elérhető Zsuzsa2

  • Moderátor
  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 1336
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #148 Dátum: 2011 Március 31, 12:35:09 »

Szivesen Magdus :2smitten: végülis egy idővel kapcsolatos kérdésed adta nekem is az öteletet  :088: :044:
A TE RUHÁID MINDENKOR LEGYENEK FEHÉREK, ÉS AZ OLAJ A TE FEJEDRŐL EL NE FOGYATKOZZÉK. -  Préd.9.10.

Nem elérhető Magda

  • Testvérünk
  • *
  • Hozzászólások: 2531
Re:Örökkévaló hatalma és istensége alkotásaiból megláttatik
« Válasz #149 Dátum: 2011 Március 31, 13:07:29 »


Szivesen Magdus :2smitten:végülis egy idővel kapcsolatos kérdésed adta nekem is az öteletet  :088: :044:

Tudod Zsuzsa az a jó, hogy egy kérdés előjön amikor Isten igazságát keresi az emberlánya, és aztán olyan információkat indít el, amire még álmában sem gondolt  :hehe:

Isten olyan fantasztikusan túl lépi a mi kérésünket, minden kérésünket teljesíti, és mindent úgy, ahogy azt csak Ő tudja.

Nekem egy nagy felfedezés a VELE való szoros közösség.

ezért aztán csak ugrálni tudok örömömben  :2funny:
Fil 2,11 És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére

:)