« Válasz #1 Dátum: 2015 Június 01, 19:53:19 »
Jelenések Könyve - Levelek
Tartalom
Levelek - 2-3 részek
Efézus - (kívánatos) kb. i.sz. 30 ... - 2,1-7
Szmirna - (mirha, keserűség) kb. i.sz. 150 ... - 2,8-11
Pergamon - (kétszer v. alaposan megházasodott) kb. i.sz. 313 ... - 2,12-17
Thiatira - (folyamatos áldozat) kb. i.sz. 600 ... - 2,18-29
Szárdesz - (megújítás/reformáció) kb. i.sz. 1500 ... - 3,1-6
Filadelfia - (testvéri szeretet) kb. i.sz. 1730 ... - 3,7-13
Laodikeia - (népuralom) kb. i.sz. 1950 ... - 3,14-22
Trennlinie
Az alábbi táblázat a kinyilatkoztatásoknak és történéseknek a történelemben bekövetkező sorrendjét ill. szerkezetét ábrázolja:
A levelek és pecsétek korszaka átfedi egymást:
Levelek
1-2-3-4-5-6-7
Pecsétek
1-2-3-4-5-6-7
Sófárkürtök
1-2-3-4
Sófárkürt
5 - 1.jaj
Sófárkürt
6 - 2.jaj
Sófárkürt
7 - 3.jaj
7 Harag
Pohár
Levelek
1-2-3-4-5-6-
7-ik Levél
Laodikeia történelmi szakasz; felöleli a 7-ik pecsét tartalmát
Pecsétek
1-2-3-4-5-6-
7-ik Pecsét
Tartalmazza a sófárok és harag poharak csapásait
Sófárok
1-2-3-4-5-6-
7-ik Sófár 3.jaj
Tartalmazza a harag poharak csapásait
A táblázat segítségével jól látható és értelmezhető a Jelenések Könyve prófétai kinyilatkoztatásának történelmi sorrendje. A Szentírás/Biblia utolsó időre vonatkozó kijelentései és ismertető jegyei alapján határozottan felismerhető, hogy a laodikeiai korszak elején van az emberiség.
Trennlinie
Levelek - 2-3 részek
Az adott gyülekezetekhez szóló üzeneten kívül legalább négy párhuzamos jelentőséget különböztethetünk meg:
1. A kinyilatkoztatás konkrét gyülekezeteknek íródott Kis-Ázsiában.
2. Távolabbról a levelek képet adnak a kereszténység állapotáról minden időben és minden helyen a Földön. Minden időben az egyes gyülekezetre valamelyik kép a hét közül ráillik. Ezért nagyon fontos tanulmányozni e hét gyülekezet állapotát és azt amit az Úr Jézus/Jesua felőlük mond. Mert attól függően, hogy melyiknek a kategóriájába tartozik egy mai gyülekezet, tudható az Úr véleménye arról a gyülekezetről/egyházról.
3. A levelek az egyes hívők szellemi állapotára mutatnak.
4. A negyedik jelentősége a leveleknek prófétikus - amelyre már a helységek nevei is utalnak - és ebből a szempontból kutatjuk az Írást. A hét gyülekezet állapota az egyház történelmének szakaszait leplezi le előrelátóan azaz prófétikusan egészen az elragadtatásig ill. az Úr Jézus/Jesua visszajöveteléig - az ezer éves földi uralom kezdetéig. A történelmi átláthatóság megkönnyítéséért a korszakok kezdetére 'kb.' utalunk. A korszakokat nem zárjuk le mint más kutatók, mert egyik egyházkorszak sem záródott le egy bizonyos évszámmal. Pl. napjainkban a thiatirai - korszak, de a szárdeszi is a laodikeiai korszakba való új ökumenikus (egyik parázna, a másik azt hiszi hogy él, de halott) kibontakozásával jelen van és lesz az antikrisztusi időig - míg Jézus/Jesua ítélete eljön rá.
Még egy fontos szempontról nem szabad elfeledkeznünk, mégpedig arról, hogy e gyülekezetek nem csak megtért pogányokból álltak, hanem nagy számban voltak diaszpóra/szétszórtságban élő zsidó hívők is e gyülekezetekben.
Efézus - (kívánatos) kb. i.sz. 30 ... - 2,1-7
1. Az efézusbeli eklézsia/kihívottak/gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja az, aki a hét csillagot jobbjában tartja, aki a hét arany olajmécses között jár.
2. Ismerem tetteidet, fáradozásodat, állhatatosságodat, és hogy nem vagy képes elhordozni a gonoszokat, hogy megpróbáltad azokat, akik magukat apostoloknak mondják, noha nem azok, és hazugoknak találtad őket.
3. És állhatatos vagy, terhet hordoztál nevemért, és nem fáradtál bele.
4. De mégis az a kifogásom ellened, hogy első szeretetedet elhagytad.
5. Emlékezz vissza, honnan estél ki, tarts bűnbánatot és tedd az első tetteket. Ha nem teszed, elmegyek, és olajmécsesedet kimozdítom helyéből, akkor, ha nem térsz meg.
6. De az megvan nálad, hogy gyűlölöd a nikolaiták tetteit, melyeket én is gyűlölök.
7. Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak/gyülekezetnek mond! A győzedelmesnek enni adok az Élet Fájáról, amely Isten Éden-kertjében van.
Az Úr a jobb kezében tartja a hét csillagot - akik a hét gyülekezet vezetői ill. az egyházkorszakok vezető alakjai. A hét arany mécses, melyek között jár az a hét gyülekezet ill. az egyházkorszakok egyes gyülekezetei.
Az efézusi eklézsiát/gyülekezetet Saul/Pál apostol alapította kb. i.sz. 52-ben. Majd Timóteust bízta meg a gyülekezet gondozásával. János apostol páthmoszi száműzetéséből való szabadulása után (i.sz. 96-) Efézusban élt haláláig. Tehát láthatjuk, hogy milyen jó kezekben volt a gyülekezet. Dícséretet is kapnak, de a tipikus hibája a hívőknek a Szent Szellem teljes gondozása ellenére mégis megtalálható: az első szeretet elveszítése. Ez olyan súlyos az Úr Jézus/Jesua előtt, hogy ezért már kilátásba helyezi a mécses kimozdítását.
A nikolaiták cselekedetei röviden: Az egyházi hierarhia uralkodása az egyszerű hívőkön. Szellemi szolgáltatásokért pénz és egyéb anyagiak követelése, és hamis tanítások terjesztése. A kezdeti időkben jellemző volt a gnoszticizmus, amelyből a szinkretizmus napjainkon át a végidőkig halad - és az ökümenizmus világvallási törekvéseiben - minden vallást magába tömörítő new-age-ben tetőzik be a végidőkig, ami a keresztény egyházakba is belopódzik - világvallások: egy teljességre fejlődött new-age-kereszténység ill. pogány-keresztény vallási szövetség.
Az első levél azzal az ígérettel zárul, hogy a mennyei Éden-kertben lévő Életfáról kap gyümölcsöt a győztes - azaz üdvösséget kap az Úrtól.
Szmirna - (mirha, keserűség) kb. i.sz. 150 ... - 2,8-11
8. A szmirnabeli eklézsia/kihívottak/gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja az Első és Utolsó, aki halott volt és újra élővé lett.
9. Ismerem szorongattatásodat és szegénységedet. Mégis gazdag vagy. Ismerem azok rágalmait, akik magukat zsidóknak mondják, de nem azok, hanem a sátán zsinagógája.
10. Ne félj attól, amit még szenvedned kell! Lám a vádló/ördög közületek egyeseket tömlöcbe készül vetni, hogy megpróbáltassanak, úgyhogy tíz napi szorongattatásotok lesz. Ám légy hű halálig, s odaadom majd neked az Élet Koszorúját.
11. Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak mond. Annak, aki győz, nem fog ártani a második halál.
A szmirnai gyülekezetnek sok üldöztetést kellett elviselnie egészen a halálig. Ezért mondja nekik az Úr saját magáról, hogy halott volt de él - mintegy bátorításként. Ő a Dicsőség Királya mártír lett, de a halál nem tarthatta fogva - ők se féljenek, mert csak a testnek árthat az ellenség, de az Örök-honban az Élet Koszorújával lesznek ékesítve ha kitartanak. A győzedelmesnek nem árt a második halál - a tűznek tava.
Sajnos azok a zsidók akik nem hitték Jézus/Jesua messiási voltát ill. elvilágiasodottak voltak, akik csak etnikailag tartoztak a zsidósághoz - szidalmazták és üldözték a hívő zsidókat.
A tíz napig való nyomrúság a korszak legvéresebb üldözésére vonatkozik, amely Diocletianus császárral 303-ban kezdődött és további császárok idején 10 tíz esztendeig tartott megszakítás nélkül.
Pergamon - (kétszer v. alaposan megházasodott) kb. i.sz. 313 ... - 2,12-17
12. A pergámumbeli eklézsia/kihívottak/gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja az, akinél a kétélű éles kard van:
13. Én tudom, hol lakol, ahol a sátán királyiszéke van; és ragaszkodsz nevemhez, és a bennem való hitet nem tagadtad meg, még hű tanúmnak, Antipásznak napjaiban sem, akit nálatok öltek meg, ott, ahol a sátán lakik.
14. De kevés kifogásom van ellened: Vannak ott nálad olyanok, akik Bálám tanításához ragaszkodnak, aki megtanította Bálákot arra, hogy kelepcét állítson Izráel fiai elé azzal, hogy bálványáldozatot esznek és paráználkodnak.
15. Így vannak nálad is, akik a nikolaiták tanításához ugyanúgy ragaszkodnak.
16. Tarts bűnbánatot! Ha pedig nem, eljövök hozzád hamar, és vívok azok ellen számnak kardjával.
17. Akinek van füle, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak mond! A győzedelmesnek enni adok az elrejtett mannából, és adok annak fehér kövecskét, és a kövecskén új írott nevet, amelyet senki nem ismer, csak az, aki kapja.
Az Úr úgy mutatkozik be, mint akinél a kétélű éles kard van - ez a kard Isten beszéde Zsid. 4,12, amely alapján ítélni fog. A levél befejezése elgondolkoztató, mert ahogyan az Ő beszéde kétélű éles kard, úgy az elrejtett manna is a szellemi eledel, azaz az Ő beszéde, de mint az elrejtett kincs után kell kutatni. A fehérkövecske szerepe mint egy igazolása a győzelemnek és az új név amit a győztes kap az Úrtól - melyet senki nem tud - kifejezi az Úr elismerését.
Pergamon városában Zeusz-oltár volt, ezt nevezi az Úr a sátán királyiszékének. E kultusz papjai üldözték a keresztényeket. Ezen üldözés áldozata volt Antipás, a hű hitvalló.
A bálámi tanítás 4.Móz. 25,2-3; 31,16 lényege abban áll, hogy belevigye a gyülekezetet a bálvány-kultusz gyakorlásába amivel eltávolítja őket az Örökkévaló/JHWH és Jézus/Jesua áldásaitól. A nikolaita tanítás az efézusi gyülekezetnél leírtaknál tovább mutat ezen tanítás további fejleményeire, amivel a hívők közösségét szellemileg és testileg is megfertőzi.
Szmirna keserű szenvedései után még egy generációnyi idő sem telt el és Constantin császár uralma alatt i.sz. 313-ban az un. türelmi rendelet következtében vallásszabadságot élvezhetett a kereszténység. I.sz. 325-ben már maga a császár volt az egyház szellemi vezetője, aki soha nem tért meg a pogány kultuszok gyakorlásából és tiszteletéből.
I.sz. 391-ben Theodosius császár államvallássá emelte a kereszténységet. Ezzel az összefonódással elindult a kereszténység szellemi hanyatlása.
A kereszténység történetében bekövetkezett a szellemi paráznaság ami miatt az Örökkévaló Izráelt újra és újra megfeddte. Tehát a keresztény egyház úgy a nikolaitizmussal mint a császársággal megalkuvó módon összeadta magát - valóban 'alaposan megházasodott'.
Thiatira - (folyamatos áldozat) kb. i.sz. 600 ... - 2,18-29
18. A thiatirabeli eklézsia/kihívottak/gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja az Isten/Örökkévaló Fia, akinek szemei olyanok, mint a tűzláng, és akinek lábai hasonlók az ízzó fényű érczhez:
19. Ismerem a te cselekedeteidet, és szeretetedet, és hitedet és szolgálatodat és állhatatosságodat/kitartásodat, és tudom, hogy utóbbi tetteid felülmúlják az előzőket.
20. De panaszom van ellened, mert megengeded amaz asszonynak Jézabelnek, aki magát prófétanőnek nevezi, és tanít és elhiteti az én szolgáimat, hogy paráználkodjanak és a bálványáldozatokból egyenek.
21. Adtam neki időt, hogy megtérjen, de nem akarja paráznaságát elhagyni, nem akar más felismerésre térni.
22. Íme én betegágyba dobom/vetem őt és azokat, akik vele paráználkodnak, nagy szorongattatásba/nyomorúságba, ha meg nem térnek az ő (Jézabel) cselekedeteiből.
23. És az ő gyermekeit megölöm halállal/halálos betegséggel. És megtudják az eklézsiák/kihívottak/gyülekezetek mind, hogy én vagyok a vesék és szívek vizsgálója; és mindeniteknek megfizetek a cselekedetei szerint.
24. Néktek pedig azt mondom és mind a többi Thiatirabelieknek is, akiknél nincsen e tanítás, és akik nem ismerik a sátán mélységeit, amint ők nevezik; nem vetek reátok más terhet;
25. De amitek van, azt szilárdan tartsátok, amíg eljövök!
26. És aki győz, és aki az Én tetteimet mindvégig megőrzi, annak hatalmat adok a pogányokon/nemzeteken;
27. És pásztorolja/terelgeti őket vasvesszővel, cserépedényekként törnek széjjel.
28. Mint ahogy én is kaptam Atyámtól, úgy adom annak a hajnalcsillagot.
29. Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak mond.
Mivel ez az eklézsia ill. egyházkorszak az Úr ítéletét vonja magára, ezért úgy mutatkozik be az Úr, mint aki ítélni fog: Ő Isten Fia Ján. 5,22, akinek átható tüzes a tekintete és izzó fényű lábai az ítélettételre utalnak. Az Úrnak e tekintetét ismerjük a Dán. 10,6-ból, ahol Dániel népének (a zsidó népnek) jövendő sorsát tudatja a prófétával. A 19-ik versben olvassuk, hogy mely dolgokban voltak feddhetetlenek és az a kicsiny 'maradék' amely e dícséretet kapja ha megmarad az Úr szerint való cselekedetekben az ezer esztendőben vele fog uralkodni. A hajnalcsillag az Ő személyére utal Jel. 22,16. A hajnalcsillagot nem sokkal napnyugta után láthatjuk meg és röviddel napkelte előtt vehetjük újra észre. Tehát az életünk sötétségébe bevilágít és megláthatjuk magunkat olyannak amilyennek Ő lát minket. 2.Pét. 1,19
E levélben újra olyan szituációval találkozunk, ami az ószövetségi Izráelben már súlyos vétkekhez vezetett - ez a jézabeli szellemiség, amely azonos a nikolaiták és Bálám szellemiségével - azaz uralkodás, kegyetlenség, összefonódás a világgal, annak bálványai és okkult tanai helyet kapnak az eklézsiában; ezt nevezi az Örökkévaló és Jézus/Jesua parázna kapcsolatnak. 1.Kir. 18-ik és 21-ik rész. Ez a középkor kereszténysége a katolikus egyház.
Véres múlttal rendelkezik, az inkvizíció intézménye amely a hit 'tisztaságát' hivatott őrízni - véres könyörtelen terror, végtelen szenvedés, rettegés és árulás intézménye lett. Olyan 'toleráns' ez az egyház Jézabel szellemisége által, hogy a pogány vallási rítusok szépen megférnek dogmáik teológiájában mint a a voodoo és további pogány vallások és elemeik az érintett országokban. (Pl. Haitin)
Jézabel szellemisége megmutatkozik abban a tényben is, miszerint a kezdeti kereszténység a Biblia ünnepeit pogány elemekkel vegyítette ill. ünnepeket talált ki amiket keresztényiesített. (Pl. Mária-kultusz: mennybemenetele, királynői-közbenjárói státusza stb.; halottak napja; rózsafüzér, karácsony a napisten/Sol ünnepén, húsvét Asztarte/Aphrodite/termékenység istennője ünnepén stb.)
Ajánlom elolvasásra az 1.Kir. 18-ik 21-ik részét!
E korszak egyházának állapota és cselekedetei nem áldást hoztak az emberekre hanem átkot és ítéletet - 22-ik vers.
Sajnos a későbbi reformációs mozgalmak sem tisztították meg - kevés kis egyháztól eltekintve - ünnepeiket a különböző pogány elemektől, így ez a szellemiség bent maradt a reformált egyházban is - a Mária-kultuszt kivéve.
Ezekhez az ünnepekhez nincsen köze a Teremtőnek/Istenünknek, aki Izráelnek örökértékű ünnepeket rendelt el. Az Örökkévaló/JHWH ünnepeinek megünneplése kötelező érvényű. És mivel a kereszténység nem egy 'új vallás', hanem az Örökkévaló 'új népe' Izráel Messiása Jesua HaMasiach/Jézus Krisztus által, ezért az Izráelnek adott ünnepek rendje a kereszténységre is vonatkozik! Hiszen az Örökkévaló ünnepeinek a Messiásra, Izráel Királyára irányuló *üdvtörténeti jelentősége van!
*Utolsó Aratás - www.vilag-vilagossaga.eu/izrael/Az Úr ünnepeinek üdvtörténeti jelentősége
Szárdesz - (megújítás/reformáció) kb. i.sz. 1500 ... - 3,1-6
1. A szárdeszbeli eklézsia/kihívottak/gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja Az, akinél Isten hét Szelleme és a hét csillag van: Ismerem tetteidet. A neved az, hogy élsz, pedig halott vagy.
2. Ébredj fel, és erősítsd meg a maradékot, akik halófélben vannak! Mert nem találtam a te cselekedeteidet Istenem előtt teljeseknek.
3. Emlékezz vissza azért, hogyan vetted és hallottad, tartsd meg, és térj meg! Hogyha nem ébredsz fel, eljövök hozzád mint egy tolvaj, és nem fogod tudni, melyik órában érkezek hozzád.
4. De van azonban kevés név Szárdeszben, kik nem szennyezték be ruháikat, ezek fehér ruhában velem fognak járni, mert méltók rá.
5. Aki győz, azt fehér ruhákba öltöztetik, és nem törlöm ki annak nevét az Élet Könyvéből, és vallást teszek annak nevéről az én Atyám és az Ő angyalai előtt.
6. Akinek van füle, hallja, mit mond a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak!
Szárdesznek Isteni teljességében mutatkozik be az Úr Jézus/Jesua, hiszen az Örökkévaló/JHWH hét Szelleme van nála: Az Örökkévaló/JHWH Szelleme nyugszik rajta, a bölcsesség és értelem Szelleme, a tanács és erő Szelleme, az Örökkévaló/JHWH ismeretének és félelmének Szelleme. Ézs. 11,1-2
1. Örökkévaló/JHWH Szelleme = Messiás/Krisztus Szelleme = Igazság Szelleme
2. Bölcsesség Szelleme
3. Értelem Szelleme
4. Tanács Szelleme
5. Erő Szelleme
6. Szeretet Szelleme
7. Hatalom Szelleme
De van azonban kevés név Szárdeszben, kik nem szennyezték be ruháikat, ezek fehér ruhában velem fognak járni, mert méltók rá.
Ez az egyházkorszak mivel csak azt hiszi hogy él, de halott/névkeresztény - ezért azon kevesek, a kicsiny 'maradék', akiknek hitükhöz méltó cselekedetekkel és hitüket megvalló bizonyságtétellel igazolták hűségüket, fehérruhát ígér az Úr: Aki győz, azt fehér ruhákba öltöztetik, és nem törlöm ki annak nevét az Élet Könyvéből, és vallást teszek annak nevéről az én Atyám és az Ő angyalai előtt. Mt. 10,32; Jel. 19,8/b
A szárdeszi gyülekezetet a reformáció történelmi szakaszába lehet elhelyezni. A reformációt az egyház megromlott állapota váltotta ki. A katolikus egyház visszélése a hatalommal, szennyes életvitele a pápáknak, az általános szellemi romlás/rothadás, az egyszerű hívek tudatlanságban tartása és félrevezetése, felbátorított némely Istent kereső és igaz ismeret után vágyó bátor hitvallót, akik szembe szálltak ezen istentelen kereszténységgel és megújító/reformáló tanokat kezdtek el hirdetni.
Ez rendkívül fontos dolog volt - a Szent Szellem munkája - és hűséges mártírok vére áztatta ez utat.
A reformáció egyik kimagasló alakja Luther Márton volt. A többi reformátor előtte és utána nincs olyan magasra emelve mint ő. Jól indult, bátran kiállt a bibliai igazságokért - életveszélyt is vállalva - de később megalkudott. Követte a katolikus mintát, mely szerint a maga szakramentumjait/szentségeit tartotta a hívő élet mércéjének. Több bibliátlan gyakorlatot meghagyott csak a katolikus 'cimkét' vette le róla és integrálta a reformáció alaptanításaiba/teológiájába. (Pl. gyermekkeresztség; katolikus bérmálás = reformált konfirmáció stb.)
Később a 'világi hatalmasságokat' felhasználva üldözte a nála igazabbakat - mondván: *Mi nem ontunk vért, azt a világi hatalmasságok intézzék el! A 'világi hatalmasságokat' a maga céljai érdekében manipulálta. Aki nem fogadta el szakramentjeit/szentségeit vagy kritizálni merészelte, a világi hatalmakkal büntettette meg. A pápák hatalmát ő nem bírta - ezt a világi hatalmakkal biztosította magának. Véres uszításokkal kelt ki az anabaptisták ellen, amely mozgalom éppen a halott egyházból való 'kifutása' volt azoknak, akik csak a Szentírást tekintették mérvadónak. (*pl. A világi hatalmasság testi büntetéssel tartozik az újrakereszteltek felé) és a paraszfelkeléssel szemben is véresen lépett fel. Híres közönséges durva stílusáról.
Reformja elején remélve, hogy a zsidók betérnek az 'ő egyházába', barátságos hangot használt feléjük. A zsidók nem tértek be az 'ő egyházába' ezért iszonyatos gyűlöletet növelt a szívében irántuk.
Némely keresztény körökben szimpátiát váltott ki a zsidók sabbat ünneplése, ez féltékenységét és gyűlöletét fokozta.
*1543-ban megjelent írása a A zsidókról és hazugságaikról melyben pontokba szedve leírta, hogyan kellene e népet kínozni és elpusztítani. Ő az értelmi szerzője a holokauszt forgatókönyvények, amit a nemzetiszocialisták pontról pontra megvalósítottak sőt túl is mentek rajta. Hitler rá hivatkozott, amikor 6.000.000 zsidó embertársunkat megsemmisített - az egész világ zsidóságának(!) egyharmadát.
(*idézetek: Hans-Jürgen Böhm, Die Lehre M. Luthers - ein Mythos zerbricht! Dokumenten!)
Sajnos a reformáció többi élenjárója között többen a Biblia próféciáinak meg nem értése miatt antijudaista beállítottságúak voltak, az antiszemitizmust és a zsidók iránti gyűlöletet terjesztették a keresztények körében. Akinél szimpátiát tapasztaltak a zsidók felé, azt is üldözték.
Tehát láthatjuk, hogy a szárdeszi, a reformált gyülekezet sem hozta azt a szellemi nívót amit kellett volna. Ehelyett erőtlenségéről tesz bizonyságot. Erősíteni kellene a halófélben lévőket. De nem tudja, mert maga csak azt hiszi, hogy él - de valójában halott.
Az Úr kegyelmesen szól e korszakhoz és emlékezteti: visszatérni a tiszta Igéhez, a krisztusi szeretethez: Ébredj fel, és erősítsd meg a maradékot, akik halófélben vannak! Mert nem találtam a te cselekedeteidet Istenem előtt teljeseknek. Emlékezz vissza azért, hogyan vetted és hallottad, tartsd meg, és tarts bűnbánatot!
Filadelfia - (testvéri szeretet) kb. i.sz. 1730 ... - 3,7-13
7. A filadelfiabeli eklézsia/kihívottak angyalának írd meg: Ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél Dávid kulcsa van, aki megnyit, hogy senki be nem csukja, és bezár, hogy senki meg nem nyitja.
8. Ismerem a tetteidet. Íme megnyílt ajtót adtam eléd, melyet senki sem képes bezárni. Mert kevés a hatalmad, s mégis megőrízted Igémet, és nem tagadtad meg nevemet.
9. Íme, megtérőket adok neked a sátán zsinagógájából, kik azt mondják magukról, hogy zsidók, pedig nem azok, hanem hazudnak. Lásd, meg fogom azt tenni, hogy eljöjjenek, lábad elé boruljanak és felismerjék, hogy megszerettelek téged.
10. Mert megőrízted állhatatosságom Igéjét. Én is meg foglak őrízni téged, s kimentelek a megkísértés órájából, melynek el kell jönnie az egész lakott Földre, hogy megpróbálja a Földön lakókat.
11. Ímé hamar jövök! Tartsd szilárdan ami nálad van, hogy senki el ne vegye a te győzelmi koszorúdat.
12. Aki győz, azt az én Istenemnek Templomában oszloppá teszem, és többé onnét ki nem jő. És felírom ő reá az én Istenemnek nevét, és az én Istenem városának nevét, az új Jeruzsálemét, amely az égből száll alá az én Istenemtől, és az én új nevemet.
13. Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiáknak/kihívottaknak mond.
A bemutatkozásban megismerjük Jézust/Jesuát mint Istent, mert Ő a Szent és Igaz, és Ő az aki teljhatalommal rendelkezik. Nála van Dávid házának kulcsa, amivel arra utal, hogy a földi események fölött hatalma van: aki megnyit, hogy senki be nem csukja, és bezár, hogy senki meg nem nyitja.
Szmirna után a Filadelfia eklézsia/kihívottak/gyülekezet az, amely csak dícséretet kap. Ez a gyülekezet valóban példaképül szolgál számunkra.
Ez a korszak a nagy ébredések korszaka - Európából kiindulva széjjel a világba. A reformáció halott államegyházából számos felébredt szellemi vezető által széles körben megújult 'kis egyházak' születtek. Ezeket nevezzük: Filadelfia-gyülekezteknek - a hűséges 'maradék'.
E korszak az ébredések korszaka, amikor először a kereszténység köreiben - felismerték a személyes megtérés szükségességét. Amikor az Ige világossága fényénél megértették, hogy klérusi közbenjárók nélkül személyes kapcsolatban lehet lenni Istennel Fián Jézuson/Jesuán keresztül. Többen a Bibliát tanulmányozva felismerték Izráel üdvtörténeti szerepét és szeretet gyulladt szívükben Isten választott népe, a zsidók felé. Teológiájukat megtiszítva az antiszemitizmus szennyétől, megtalálták a helyes hangot a zsidó néppel való komunikációban.
Hogy egy ilyen kimasgasló személyiséget említsek: Arno Gaebelein (1861-1945). Igen kiterjedt széles körű misszió munkát kezdett 1887-ben New York-ba bevándorlott zsidók körében. Érdeklődése olyan nagy mértékű volt a zsidó nép iránt, hogy ezért Európa több országába is ellátogatott ahol nagyobb számú zsidó lakosság élt.
Teljes támogatással állt a Cionizmus atyja, Theodor Herzl mellé.
Zsidók százainak, akik csak tradicionálisan és etnikailag voltak zsidók - hirdette az evangéliumot és munkássága során megismerhették Messiásukat - akinek arcát a antijudaista kereszténység eltorzította.
Így adott az Úr a sátán zsinagógájából megtérteket, akik meglátták az Örökkévaló/JHWH szeretetét e képviselőin ezen megújult kereszténységnek.
Sajnos a megújulás mindig lelaposodott, és újabb és újabb ébredési hullám hozta a szellemi frisseséget - mindig a 'kicsiny maradék' által. Mégis mindegyik un. Filadelfia-gyülekezet olyan értékeket képviselt, amik áttörő változást hoztak a jövő egyházában.
Kicsiny erejükkel de nagy hűségükkel világra szóló küldetés úttörői lettek ezen eklézsiák hivatástudatú hűségesei. A testvéri szeretet nem hagyta őket nyugodni kényelmes otthonaikban, hanem veszélyeket vállalva indultak útnak az idegen világ ismeretlen veszélyei közé, hogy az üdvösség evangéliumát hirdessék.
Csak néhány nevet említek akik különösen sokat tettek Isten Országáért a Messiás Eklézsiájáért:
Hudson Taylor (1761-1834)
Dr. David Livingstone (1813-1873)
Amy Wilson Carmichael (1867-1951)
Adoniram Judson (1788-1850)
Charles Haddon Spurgeon (1834-1892)
George Whitefield (1714-1770)
John Wesley (1703-1791)
Nikolaus Ludwig Graf von Zinzendorf (1700-1760)
William Carry (1761–1834)
Fröhlich, Samuel Heinrich (1803-1857)
Az áldott szolgák sorainak itt nincs vége.
Laodikeia - (népuralom) kb. i.sz. 1950 ... - 3,14-22
14. A laodikeiabeli eklézsia/kihívottak angyalának írd meg: Ezeket mondja az Ámen, a hű és igaz tanú/mártír, Isten teremtésének kezdete:
15. Ismerem tetteidet, hogy sem hideg, sem forró nem vagy. Bár hideg volnál, vagy forró!
16. Így mivel langyos vagy, sem hideg, sem forró, kiköplek téged az én számból.
17. Mivel azt mondod: gazdag vagyok, gazdaggá lettem, semmire sincs szükségem, és nem tudod, hogy te nyomorult és szánalmas, szegény vak és mezítelen vagy,
18. azt tanácsolom néked, hogy végy tőlem tűz által tisztított aranyat, hogy gazdag légy, és fehér ruhákat, hogy felruháztassál és mezítelenséged szégyene ne legyen látható; és szemgyógyító írt, hogy azzal megkend szemeidet, hogy láss!
19. Mind, akiket én szeretek, vétküket rájuk bizonyítom, és őket megfenyítem: légy buzgóságos azért, és tarts bűnbánatot/térj meg!
20. Lásd az ajtónál állok és zörgetek; ha valaki hallja az én szómat és ajtót nyit, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem.
21. A győzelmesnek megadom, hogy velem trónomra üljön, mint ahogy én is győztem, s Atyámmal együtt leültem az Ő trónjára.
22. Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak mond.
Ezen utolsó gyülekezet ill. korszak - a végidők keresztény gyülekezetei számára intézett bemutatkozó szavait Jézusnak/Jesuának nagyon fontos e helyen mélységében megvizsgálni.
Ezeket mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete:
Ezeket mondja az Ámen = akinek szava - IGEN, ÚGY LEGYEN, BIZONY MONDOM, a hű és igaz MÁRTÍR, Isten teremtésének kezdete. Kol. 1,15-17
Ahogyan saját magát bemutatja az Úr, így egy vallásalapító sem tud bemutatkozni. Az Ő Szava áll meg egyedül és bír teremtő erővel, Ő az egyedüli Örökkévaló Isten. Kol. 2,9 A pogányok istenei a sátán ihletésének termékei, emberek alkotásai. 1.Kor. 10,20
Az Örökkévaló/JHWH maga vitte végbe a bűnbocsánat és megváltás elvét - véráldozat nélkül nincs bűnbocsánat - ezért saját Fiában áldozatul adta magát, hogy a megigazulás útját elkészítse az emberiség számára. Zsid. 9,11-14
Tehát szemben a pogány vallásokkal a kereszténységet nem lehet vallásnak tekinteni! Ha hitünk egy vallás keretében megfér, az nem bibliai hit. A kereszténység nem vallás - hanem viszony Istennel, Jézus Krisztus/Jesua HaMasiach által! Ef. 2,1-10 A valódi kereszténység nem pompás épületek/templomok, extravagáns prédikátorok, vagy tradicionális rítusok gyakorlata. A valódi kereszténység: elfogadni, hogy Jézus/Jesua az Úr és Megváltó, de ítélő bíró is.
A laodikeiaiaknak írott levél a végidő világegyházának - benne a beolvadt elbizakodott meggazdagodott eklézsiának állapotát tárja elénk.
A laodikeiai egyházi korszak a vallások közötti ökumenikus mozgalom végcéljaként a világvallás egységében éri el teljességét. Ez az egyházi korszak mint egy olvasztó tégely fogadja magába a különböző vallási denominációkat, benne a kezetnyújtó kereszténységet is, sőt ők élvonalban vannak.
A kereszténység két fő ága a katolikus/Thiatira és evangélikus/református/Szárdesz erős támogatója ezen vallási mozgalom végidőben betöltött hatalmi törekvéseinek. Humanista és világbékét emlegető szónoklatokkal kívánják elérni céljukat. Nagyon széleskörű támogatásra van szükségük e mozgalom mozgatásához, ezért mindenféle irányzat számára nyitott ajtót kínálnak. Poziciójuk olyan erős a világpolitika porondján, hogy ők a gazdagok, akiknek senki semmilyen figyelmeztetőt nem mondhat. Azokat az egyházakat/Filadelfia-gyülekezeteket, amelyek elhatárolják magukat ezen istentelen szövetségtől, fundamentalistáknak nevezik, leszektázzák, a világbéke ellenségeinek és antihumanistának bélyegzik őket.
Egyre bátrabban hirdetik, hogy valójában minden vallás ugyanazt az istent imádja, csak éppen más módon. A laodikeiai egyház korszakára nem az ateizmus jellemző, sokkal inkább a spiritualitás - szellemi megtapasztalások hajszolása érzéki úton.
Nézzünk körül, mi minden massíroz a laodikeiai végidő egyházi korszak széles útján:
A bibliai hittől eltávolodott névkeresztények sokasága. 'Felszentelt' homoszexuáis papok és leszbis papnők vannak már soraikban. (Nyugaton ez már elfogadott dolog.) Sőt 'egyházi áldással' már azonos neműeket össze is adják.
A bűnök, melyek a Biblia tanítása alapján a kárhozatba taszítanak, betegségnek vannak minősítve, sőt már lassan ez a hozzáállás is változik és élethez való jogként vannak elismerve.
Keresztények tömegei tartják magukat a horoszkópok, kártyák és egyéb jósló praktikák útmutatásaihoz.
Keleti okkult sportok (jóga, karate, meditációk egyre népszerűbbek a névkereszténység körében).
Okkult témájú könyveket gyermekek részére keresztényiesítenek és ajánlják: pl. Narnia, vagy Harry Potter stb.
A keleti ezotérikus vallások képviselőivel való ökumenikus párbeszéd hidat épített a velük való közös békés jövő építésének célja érdekében. Így a keresztény ökumenikus mozgalom egy világvallásokat tömörítő ökumenikus szervezetbe torkollik.
Ezeknek gyakorlataik, csak néhányat említve: boszorkányság, fehér és fekete mágiák gyakorlása, spiritizmus, csillagjóslás és tovább minden ami Isten szemében útálat és irtózatos bűn.
Nem folytatom a felsorolást, hiszen a Szentírás olvasása által mindenki megláthatja, hogy mi nem áll meg Isten előtt és miért mondja az Úr e korszak keresztényeinek: Így mivel langyos/undorító vagy, sem hideg, sem forró, kiköplek téged az én számból. Mivel azt mondod: gazdag vagyok, gazdaggá lettem, semmire sincs szükségem, és nem tudod, hogy te nyomorult és szánalmas, szegény vak és mezítelen vagy A szellemi gőg vakká tesz, a langyos állapotot a megalkuvás ill. közöny idézi elő.
Kedves olvasóm, lehetséges, hogy azt mondod, te nem jársz ezen az úton, de ha a 'privát' életedben a leírtak közül - vagy azonkívül is ráismersz bűnökre az életedben - hiába vagy egy 'Filadelfia'-gyülekezet tagja amelyiket az Úr csak dícséri - magad mégis laodikeiai állapotban vagy és ha nem térsz meg, kiköp az Úr.
Az Úr nagy türelmét és szeretetét fejezi ki, hogy ennek az elfajult kereszténységnek még lehetőséget kínál:
azt tanácsolom néked, hogy végy tőlem tűz által tisztított aranyat, hogy gazdag légy, Hogy a ti kipróbált hitetek, ami sokkal becsesebb a veszendő, de tűz által kipróbált aranynál, dícséretre, tisztességre és dicsőségre méltónak találtassék a Jézus Krisztus megjelenésekor 1.Pét.1,7
és fehér ruhákat, hogy felruháztassál és mezítelenséged szégyene ne legyen látható; És adatott annak, hogy felöltözzék tiszta és ragyogó fehér gyolcsba; mert a fehér gyolcs a szenteknek igazságos cselekedetei. Jel. 19,8
és szemgyógyító írt, hogy azzal megkend szemeidet, hogy láss! Ti süketek halljatok, és ti vakok lássatok! Ézs 42,18
Akiket én szeretek, vétkükre vezetem őket, és őket megfenyítem: légy buzgóságos azért, és tarts bűnbánatot! ... a töredelmes és bűnbánó/összetört szívet oh Isten nem veted Te meg! Zsolt. 51,19
Lásd az ajtónál állok és zörgetek; ha valaki hallja az én szómat és ajtót nyit, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem. Kikkel vacsorált együtt az Úr Jézus/Jesua? Azokkal akik tanítványai voltak!
A győzelmesnek megadom, hogy velem trónomra üljön, mint ahogy én is győztem, s Atyámmal együtt leültem az Ő trónjára. Harcold meg a hit jó harcát, nyerd el az örök életet, amelyre hívattattál ... 1.Tim. 6,12
Akinek füle van, hallja meg, amit a Szellem az eklézsiának/kihívottaknak mond.
*Ökumenizmus - szellemi globalizáció
(* rákattintani, ebben a kontextus-ban kidolgozott tanulmány.)
www.zsidok-keresztenyek.eu
Ágak az Olajfában

Naplózva
Mert én tudom, hogy az én megváltóm él, és utoljára az én porom felett megáll.! Jób:19:25